Plany dotyczące reaktywacji ruchu pasażerskiego na linii kolejowej Głogów – Leszno stają się coraz bardziej realne. Przedstawiciele samorządów województw dolnośląskiego, wielkopolskiego i lubuskiego wstępnie zadeklarowali finansowanie przewozów. Na spotkaniu we Wschowie był prezydent Głogowa, Rafael Rokaszewicz, który zdradził nam kulisy rozmów o przywrócenie przewozów pasażerskich.
wiecej: http://miedziowe.pl/content/view/83592/189/
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
Trochę nie do końca w temacie, ale spory pożar w Głogowie. Szkoda budynku. Kiedyś była tam oddział Ekspedycji PKP Cargo, a ostatnio "noclegownia" bezdomnych i melina.
Po wielu latach, dzięki zaangażowaniu samorządowców i przychylności PKP PLK, uda się reaktywować połączenia regionalne między Głogowem i Lesznem. Może się to stać już w 2019 roku.
O potrzebie reaktywacji przewozów na linii 14 pomiędzy Lesznem a Głogowem mówiło się od lat. Wygląda na to, że zaangażowanie samorządów w końcu przyniesie efekt.
Będzie powrót pociągów na trasę Leszno-Głogów. Po 12 latach.
Pod koniec przyszłego roku, po 12 latach, wrócą pociągi pasażerskie na trasę Leszno – Głogów. PKP Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Gminą Miejską Głogów i Gminą Wschowa wyremontują tory i 4 stacje kolejowe. Region zyska lepsza komunikację.
Linia kolejowa nr 14 biegnąca z Głogowa przez Leszno do Ostrowa Wielkopolskiego ma być gruntownie zmodernizowana. Będzie bowiem elementem jednej ze „szprych” obsługujących Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie.
Leszno – Głogów: Województwa wybrały organizatora przewozów
Połączenia relacji Leszno – Głogów przez Wschowę będą organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego – tak wynika z ustaleń, jakie podjęły wspólnie władze wszystkich trzech zaangażowanych w reaktywację kursów samorządów regionalnych. Ten fragment linii kolejowej nr 14 nie jest wykorzystywany w regularnym ruchu pasażerskim od 2011 r. Obecnie trwają tam prace remontowe.
Leszno – Głogów: Sześć par kursów jednym lubuskim szynobusem
Wiadomo już, że rozkład jazdy pociągów z Leszna do Głogowa będzie zakładał obsługę trasy jednym pojazdem szynowym należącym do województwa lubuskiego. Problematyczna pozostaje na razie kwestia rezerwy taborowej. Operatorem najprawdopodobniej będą natomiast Przewozy Regionalne.
Trasa jest o tyle "na plus", że jest na bieżąco wykorzystywana w ruchu towarowym. Ale co budzi moje obawy/wątpliwośći:
1. Kwestia taboru i obawa przed wspomnianą KKZ
2. Obieg tylko na jeden szynobus
3. I skutek pkt. 2>> kiepska oferta przewozowa. Mam bardzo duże wątpliwości jeżeli słyszę o reaktywacji ruchu pasażerskiego opartej na tak skromnej ofercie przewozowej.
Projekt rozkładu jazdy dla linii Leszno – Głogów zakłada, że część pociągów pojedzie w bezpośredniej relacji do Zielonej Góry. Połączenia pasażerskie mają wrócić na remontowany fragment linii kolejowej nr 14 w grudniu tego roku. Czas przejazdu z Leszna do Głogowa ma być krótszy niż godzina.
Projektu rozkładu jazdy, który uzyskałem od UMWL publikowałem już w innym wątku, na stronie Koleje Głogowskie, a potem wszystkim kolejno przekazywałem. Ale opublikuje tabelę jeszcze tutaj.
Szynobusy przewidziane to głównie SA133 i SA108-006. Niestety jak się okazuje ten ostatni ma awarie klimy na tę chwilę i zobaczymy czy do przyszłego roku ją naprawią.
Z najważniejszych kwestii to to, że mimo iż p. o. Grodziec Mały nie jest remontowany to na nim przewiduje sie postoje pociągów.
Jak podkreślało UMWL w piśmie, które otrzymałem to jest tylko projekt i on do grudnia ulegnie zmianie po konsultacji z samorządami.
Po ośmiu latach przerwy na trasę Głogów - Leszno wróciły pociągi osobowe. Kolejowy szlak za ponad 17 mln zł został zmodernizowany przez PKP PLK, ale połączenie jest finansowane przez samorządy aż trzech województw.
Czas najwyższy! Jednak jak zwykle PLKa nie wyrobiła się z remontem (naprawą) torowiska. Przepust na granicy Dolnośląskiego i Lubuskiego gdzie jest wieczna 20stka dopiero zaczęli naprawiać, przez co od Głogówka ,aż do Wschowy 50tka i tor niewłaściwy na drugim torze przypominam 80km/h. Stare Drzewce zamknęli. Już teraz trzeba sobie głośno powiedzieć ,że od niedzieli zauważycie opóźnienia wtórne bo na stacji Głogów i Leszno pociąg ma 10 minutową przerwę. A ja to wygląda po wydaniu ponad 17 mln. złotych. Wymieniono tor na odcinku od dawnego posterunku Odrzycko do Głogówka gdzie od 15stego ma być wprowadzona prędkość 120km/h . Trwa remont toru N na odcinku Lasocice - Wschowa. Być może będą wymieniać tor w stronę Starych Drzewiec ,ale to może ktoś inny się wypowie bo nie wiem, a sporo jeszcze podkładów i szyn leży we Wschowie. Niestety ze względu na jazdę torami niewłaściwymi brakiem tarcz wjazdowych na torach niewłaściwych pociąg przez każdy podawany rozkaz traci około dwie minuty. Do tego dochodzi jazda z mniejszymi prędkościami ze względu na prowadzone prace torowe opóźnienia na każdym kursie to od pięciu do nawet 15 minut. Tak więc opóźnienia z każdym kursem będą rosnąć ,ale o tym jak to wygląda przekonamy się w Niedzielę dobrze ,że wracają połączenia i ważne ,że PLK prowadzi prace naprawcze szkoda ,że tak późno, ale ważne że naprawa trwa. PS zobaczycie efekt Lubina na tej trasie, kto zna Głogów ten wie jak wygląda wyjazd w stronę Leszna szczególnie w Piątki czy Poniedziałki. Ja mam rekord z przez trzech tygodni wyjazd po 15stej w stronę Leszna 40 minut...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum