Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
PKP LHS trafi do Grupy PKP Cargo?
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-12-2010, 09:51    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo razem z LHS kupią albo Niemcy albo Chińczycy, chociaż Rosjanie też ostrzą sobie pazury. Niedawno wierchuszka PKP razem z synem Tuska była na wycieczce w Chinach. Wycieczki do Niemiec nie są tak atrakcyjne, a Rosja ostatnio źle się kojarzy. Tusk ma nie lada problem z tym PKP Cargo. Jest trzech poważnych potencjalnych nabywców i nikomu nie wypada odmówić, choć każdemu z innych powodów. PKP Cargo przejmie więc ten, kto ma więcej haków na Tuska.

Polecam:
http://niepoprawni.pl/blog/164/wizyta-miedwiediewa-bardzo-dobrze-przygotowana

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

eRCe Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 09 Sty 2011

PostWysłany: 16-01-2011, 20:30    Odpowiedz z cytatem

No i? Mamy początek roku. Co dalej z tym naszym LHSem?

eRCe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-01-2011, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Chińczycy ostatnio stawiają na kolej i rozwijają technologię, m.in. najszybszy pociąg. Jeśli gdzieś inwestują to po to by był zysk. Ja bym sprzedał Chińczykom.

DB nie, bo trzeba robić konkurencję a nie ogólno kontynentalny monopol DB.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Skowron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Skąd: Białystok

PostWysłany: 19-01-2011, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Rosja odpada teraz ze względów politycznych. Druga sprawa jaki dym zrobiłaby opozycja krzycząc "najpierw zabili prezydenta, teraz rozkradają kraj". Osobiście do Rosji nic nie mam. Chyba, że nam gaz zakręcą, ale to już opcja czysto science fiction.

Niemcy mają kasę i to scenariusz najbardziej prawdopodobny. Gazety będą krzyczeć coś w rodzaju "Niemcy ratują upadającą polską kolej". Tym sposobem DB miałoby mały monopol kontynentalny. No i na podstawie tego artykułu można tylko dedukować, iż samo Cargo to nic. Dochodzą wpływy i podział rynku. No i oczywiście błogosławiona ręką niemieckiej kanclerz.

Chińczycy widzą tutaj czysty biznes. Nie mają jednak tyle do zaoferowania co niemieccy politycy (Angela!).

Także niedługo ujrzymy DB Cargo Very Happy W Polsce beton, na zachodzie układy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-02-2011, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Massel: Nie ma planów włączenia PKP LHS do PKP Cargo

Na chwilę obecną nie jest rozważana koncepcja wniesienia udziałów PKP LHS Sp. z o.o. do spółki PKP Cargo SA - informuje w odpowiedzi na interpelację posła Sławomira Zawiślaka wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej Andrzej Massel.

Poseł Sławomir Zawiślak skierował do wiceministra infrastruktury interpelację, w której zadał cztery pytania:
1. Jakie są wyniki analiz prowadzonych w kierowanym przez Pana Ministra resorcie w sprawie planów prywatyzacyjnych PKP Cargo i PKP LHS?
2. Czy zdaniem Pana Ministra ów ˝interes społeczny i gospodarczy˝, który legł u podstaw decyzji o utworzeniu PKP LHS, rzeczywiście przestał istnieć?
3. Jaki jest ewentualny interes wyższy od tego, który legł u podstaw utworzenia PKP LHS, uzasadniający wniesienie udziałów tej spółki do PKP Cargo?
4. Czy obecne zmiany w kierowanym przez Pana Ministra resorcie, po kompromitującym bałaganie w PKP, przyniosą bardziej racjonalne podejście do przyszłości PKP LHS i PKP Cargo?

W odpowiedzi minister Andrzej Massel, odpowiada, że „dotychczas minister właściwy do spraw transportu nie udzielił PKP SA pełnomocnictwa do dokonania czynności prawnych związanych ze zbyciem udziałów spółki PKP LHS sp. z o.o.” Tymczasem zgodnie z obowiązującymi regulacjami, dopiero na podstawie sporządzonych analiz prywatyzacyjnych możliwie jest wskazanie kierunków i trybu prywatyzacji tej spółki.

W związku z tym wiceminister Andrzej Massel zaprzeczył, jakoby w resorcie infrastruktury rozważany był wariant włączenia PKP LHS do PKP Cargo. „Zgodnie z rozwiązaniami przewidzianymi w Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013, prowadzony jest proces prywatyzacji PKP Cargo SA i na chwilę obecną nie jest rozważana koncepcja wniesienia udziałów PKP LHS sp. z o.o. do spółki PKP Cargo SA.” – czytamy w odpowiedzi wiceministra infrastruktury na interpelację posła Sławomira Zawiślaka.

Tymczasem jeszcze w grudniu ubiegłego roku włączenie PKP LHS do PKP Cargo wydawało się pewne. – Do przeprowadzenia tej transakcji niezbędna jest zgoda Rady Ministrów. Nie powinno być przeszkód, by uzyskać ją jeszcze w tym roku – wyjaśniał w grudniu „Rzeczpospolitej” Juliusz Engelhardt, ówczesny wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.

Również Andrzej Wach, były prezes PKP SA otwarcie deklarował zamiar połaczenia spółek. - Chcielibyśmy, aby PKP Cargo i PKP LHS były w jednej grupie kapitałowej. Taki jest nasz zamiar - mówił na początku podczas uroczystości podpisania umów, dzięki której obaj przewoźnicy dołączyli do spółki CZH, Euroterminal Sławków Sp. z o.o.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 18-02-2011, 19:13    Odpowiedz z cytatem

Zawiślak: Pomysł przejęcia LHS przez PKP Cargo może odżyć

- W dalszym ciągu obawiam się, że pomysł włączenia LHS-u do PKP Cargo odżyje niebawem w niewiele zmienionej wersji. Jeżeli – lokalnie – nie mamy stracić, rentowność większej spółki powinna być porównywalna z rentownością mniejszej. Niestety nie jest. Co gorsza, nawet według optymistycznych zapowiedzi, porównywalna nie będzie - mówi "Rynkowi Kolejowemu" poseł Sławomir Zawiślak.

Czy odpowiedź ministra Massela jest dla pana satysfakcjonująca [minister wspomniał ostatnio, że nie ma planów przejęcia PKP LHS przez PKP Cargo]? Czy nadal obawia się Pan, że w przyszłości PKP LHS zostanie włączone do PKP Cargo?

Sławomir Zawiślak, poseł PiS z okręgu chełmskiego: Teoretycznie satysfakcjonująca. W praktyce w dalszym ciągu nie wiadomo jaki jest pomysł na przyszłość spółki. Z punktu widzenia Warszawy, dokładniej: Grupy PKP oraz Ministerstwa Infrastruktury, LHS jest małym klockiem w dużej układance. Z punktu widzenia Zamościa oraz województwa lubelskiego – jednym z największych oraz najbardziej rentownych przedsiębiorstw. Co przekłada się między innymi na poziom dochodów samorządów wszystkich szczebli. Dlatego w dalszym ciągu obawiam się, że pomysł włączenia LHS-u do PKP Cargo odżyje niebawem w niewiele zmienionej wersji. Jeżeli – lokalnie – nie mamy stracić, rentowność większej spółki powinna być porównywalna z rentownością mniejszej. Niestety nie jest. Co gorsza, nawet według optymistycznych zapowiedzi, porównywalna nie będzie.

Dlaczego jest to Pańskim zdaniem zły pomysł?

Według rządzących zapewne dlatego, że jestem posłem opozycji [śmiech]. Mówiąc poważnie: pierwsze informacje o planach pospiesznego, nie do końca zgodnego z rządową strategią (wynika to wprost z odpowiedzi na moją interpelację) kapitałowego połączenia PKP Cargo i PKP LHS, pojawiły się na przełomie sierpnia i września ubiegłego roku. I wywołały powszechny sprzeciw. Lokalni politycy wszystkich opcji, związki zawodowe, ludzie, którym nieobca jest przyszłość kolei w regionie mówili wspólnym głosem: to jest bardzo zły pomysł. Przecież jeżeli pomysł byłby dobry, to stałby się jednym z elementów kampanii wyborczej do samorządów. Ja – przeciw, polityczni konkurenci – za. Albo na odwrót. Tymczasem było inaczej – przeciw byli wszyscy. Tutaj szczególny ukłon należy się związkom zawodowym działającym w LHS-ie. Bez względu na polityczne konotacje robiły swoje, pilnując by samorządowa kampania wyborcza nie stała się okazją do „rozdrapywania” tej konkretnej kwestii. Wielki szacunek i chwała im za to.

Czy według pana PKP LHS powinien pozostać samodzielnym podmiotem, czy też powinien zostać sprywatyzowany w przyszłości?

Tak samodzielnym podmiotem ale szukającym w nowej rzeczywistości gospodarczej dodatkowych możliwości rozwojowych. Ale chętnie poznam kolejną opinię. Niestety tych najbardziej miarodajnych nie można wykorzystać w dyskursie publicznym. Sytuacja „naszej” zamojskiej kolejowej spółki omawiana była na dwóch posiedzeniach sejmowej Komisji Infrastruktury. Były to jednak posiedzenia zamknięte. Nawet posiadając wiedzę z nich płynącą, nie mógłbym swojego stanowiska merytorycznie uzasadnić! Tutaj jest problem. Związany nawiasem mówiąc nie tylko z LHS-em, czy szerzej z koleją jako całością. Rządzący w ramach prawdy objawionej przedstawiają jeden pomysł, aktywna strona związkowa i znawcy tematu w ramach prawdy objawionej inaczej – odmienny. Dotychczas toczony spór przy negatywnym nastawieniu władzy nie służył wypracowywaniu rozsądnych kompromisów. Proste recepty na kolej już były. Odpowiedź nowomianowanego ministra Andrzeja Massela sugeruje, że można i warto rozmawiać o przyszłości zamojskiej spółki. Jestem głęboko przekonany, że można znaleźć rozwiązanie, w którym Warszawa będzie syta, a i LHS jako podmiot gospodarczy cały. Bo właśnie do tego problem przyszłości LHS-u się sprowadza.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2011, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Przygotowujemy obszerny artykuł o skoku na polski szeroki tor, analogiczny jak ten o skoku na kolejowe światłowody: http://infokolej.nowyekran.pl/post/2265,skok-na-polskie-swiatlowody

Zbieramy informacje i niezależne opinie na ten temat. Prosimy o kontakt osoby, które mogą wnieść coś nowego, interesującego do tematu. Proszę pisać na adres e-mail forum lub bezpośrednio do mnie na PW. Wszystkim zapewniamy dyskrecję i anonimowość.

Przede wszystkim interesuje nas komu i dlaczego zależy na zniszczeniu LHS i na przejęciu kontroli nad polskim szerokim torem. Wszystko wskazuje na to, że jest to sprawa polityczna!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-02-2011, 11:40    Odpowiedz z cytatem

W czwartek 24.02.2011 na posiedzeniu Sejmu na pytania posłów odpowiadał Andrzej Massel.
Była poruszana kwestia prywatyzacji spółek kolejowych (stenogram s. 139, 146, 149)
http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter6.nsf/0/4DE9AB9D3112C938C1257841007C59D4/$file/85_b_ksiazka.pdf

Wiceminister Andrzej Massel odpowiadając na temat sprawy "LHS-u" powiedział:
"Odnosząc się do wypowiedzi pani poseł Mazurek, mogę potwierdzić, że Linia Hutnicza Szerokotorowa nie będzie objęta transakcją prywatyzacyjną PKP Cargo".

Proszę zwrócić uwagę, zdanie jest bardzo ciekawe ponieważ wiceminister odpowiedział bardzo dyplomatycznie. W swoim wystąpieniu mimo stanowczości nie wypowiedział się wcale na temat dalszego losu spółki PKP LHS (posłowie też o nią też stricte nie pytali).

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-04-2011, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Massel: W najbliższym czasie MI nie planuje żadnych działań wobec PKP LHS

- Była koncepcja włączenia LHS do pakietu prywatyzacyjnego PKP Cargo i posiadała ona pewne zalety. Niosła jednak za sobą wiele ryzyk i dlatego została odrzucona. W najbliższym czasie żadnych działań w stosunku do LHS nie będziemy podejmowali - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.

Jakie były ryzyka związane z wcześniejszymi planami Ministerstwa Infrastruktury wobec PKP LHS? - Nie było pewne czy taki sposób prywatyzacji rzeczywiście przyczyni się do wzrostu wartości spółki - stwierdził Andrzej Massel.

- Bardzo duże były również ryzyka społeczne, przede wszystkim fakt, że spółka zlokalizowana jest we wschodniej Polsce w województwie lubelskim, osadzona w lokalnym życiu gospodarczym. Były obawy, że jedną z niezbyt wielu pereł gospodarczych, ten region by stracił - podkreślił wiceminister infrastruktury.

- To są argumenty, które czasami trudno zwerbalizować. Często jest to taki instynktowny lęk i w regionie takie obawy były. To wynikało również z rozmów z przedstawicielami regionu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-07-2011, 14:22    Odpowiedz z cytatem

LHS jednak niezależne!

Pomysł włączenia PKP LHS do PKP Cargo został zarzucony – mówi Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.

Komentarz Andrzeja Massela, podsekretarza ds. kolei w Ministerstwie Infrastruktury, dla "Kuriera Kolejowego":

"Połączenie PKP LHS i PKP Cargo stworzyłoby sporo komplikacji, choćby ze względu na status LHS, który jest równocześnie zarządcą i przewoźnikiem. Istotny jest również problem spokoju społecznego w spółce, która w ciągu 10 lat działalności bardzo dobrze osadziła się w życiu gospodarczym Lubelszczyzny. Trzeba rozumieć obawy, chociaż moim zdaniem nie zawsze są racjonalne. PKP Cargo jest na tyle duże, aby mogło podlegać samodzielnej prywatyzacji.

Obecnie nie ma też planów, w których PKP LHS miałaby zostać sprywatyzowana. Zależy nam, aby spółka w coraz większym stopniu angażowała się w logistykę, nie tylko w usługi przewozowe, ale też przeładunkowe. Chcielibyśmy, by rozwinęła się współpraca w ramach Euroterminalu w Sławkowie między CZH, PKP Cargo i LHS, z założeniem, że podmioty kolejowe będą tam odgrywały decydującą rolę. Terminal jest doskonale ulokowany i jest tylko potrzeba jego najlepszego wykorzystania i dalszej rozbudowy. Okazuje się bowiem, że zdolności przeładunkowe terminalu już są niewystarczające i potrzeba kolejnych decyzji. Na przewozach towarów zarabia się dobrze, ale na usługach logistycznych jeszcze lepiej.

Konieczny jest rozwój infrastruktury liniowej. W ostatnich latach LHS sporo zainwestowała w remonty nawierzchni, dzięki czemu jeździ się po linii z prędkością do 80 km/h. Zainwestowano w tabor, silniejsze lokomotywy mogą prowadzić cięższe pociągi. Jednak przy rosnących przewozach praca odbywa się na granicy przepustowości linii. Stąd pomysły zwiększenia przepustowości, niekoniecznie od razu przez budowę nowego toru. Można również mówić o dobudowie kolejnych mijanek, stworzeniu odcinków dwutorowych tam, gdzie jest to najbardziej oczekiwane.

Elektryfikację linii LHS należy brać pod uwagę, tym bardziej, że Ukraińcy dokończą elektryfikację po swojej stronie granicy w systemie 25 kV. LHS stanie w pewnym momencie przed koniecznością wymiany parku taborowego. I sądzę, że będą to już lokomotywy elektryczne."

źródło: KOW

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-07-2011, 12:05    Odpowiedz z cytatem

Dobra pozycja rynkowa wypracowana w ostatnich latach przez PKP LHS sprawiła, że w roku 2010 ponownie zaczęto zastanawiać się nad przyszłością spółki. Tym razem nie wrócono jednak do wcześniejszych pomysłów na prywatyzację przedsiębiorstwa, ale zaproponowano jego powiązanie kapitałowe z tworzącą się i szykowaną do sprzedaży Grupą PKP Cargo.

Koncepcja ta nie spotkała się jednak z ciepłym przyjęciem w samym Zamościu. Obawiano się, że wchłonięcie firmy przez większego partnera szybko doprowadzi do utraty jej niezależności oraz do transferowania przychodów z regionu do warszawskiej centrali.

– W mojej ocenie wchłonięcie PKP LHS przez PKP Cargo byłoby bardzo złym rozwiązaniem. Nie zgadzając się z planami połączenia tych spółek, wspólnie z Radą Miejską Zamościa wystosowaliśmy protest do ministrów skarbu, gospodarki, finansów i infrastruktury, w którym pokazaliśmy negatywne konsekwencje takiego kroku – mówi Marcin Zamoyski, prezydent miasta Zamość.

Władze regionalne podkreślały, że funkcjonowanie tak dużej i dochodowej spółki ma ogromne znaczenie dla całego regionu i pozwala rozwijać się również wielu innym mniejszym współpracującym z LHS przedsiębiorcom. – Funkcjonowanie centrali LHS w Zamościu jest bardzo ważne, zarówno dla samego miasta, jak i dla regionu. Są to miejsca pracy dla mieszkańców i prestiż dla miasta, że tak prężna firma ma swoją siedzibę właśnie tu – podkreśla Zamoyski.

Silne przywiązanie spółki do regionu potwierdza również Zbigniew Tracichleb, który mówi wprost, że ze względu na siedzibę firmę łączy go z Zamojszczyzną patriotyzm lokalny. – Spółka posiada ugruntowaną i znaczącą pozycję dużego przedsiębiorstwa w województwie lubelskim. W Zamościu to jeden z wiodących pracodawców. Każda firma, działając w obszarze mikro i makro geograficznym, zaznacza swoją obecność w świadomości społecznej. Na płaszczyźnie lokalnej nasze zaangażowanie dotyczy przede wszystkim życia społeczno-kulturalnego. Będąc członkiem stowarzyszeń Unii Szefów Zamojszczyzny i Lubelskiego Klubu Biznesu, angażujemy się w promowanie i wspieranie lokalnej przedsiębiorczości – podkreśla prezes LHS-u.

Wsparcie lokalnych i regionalnych władz dla niezależności PKP LHS przyczyniło się do odejścia od koncepcji fuzji. Obecnie nie przewiduje się wniesienia udziałów PKP LHS do PKP Cargo. – Bardzo duże były ryzyka społeczne, przede wszystkim fakt, że spółka zlokalizowana jest we wschodniej Polsce w województwie lubelskim, osadzona w lokalnym życiu gospodarczym. Były obawy, że jedną z niezbyt wielu pereł gospodarczych ten region by stracił – podkreśla wiceminister infrastruktury, Andrzej Massel.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl