Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Koleje Śląskie szukają kolejarzy
Autor Wiadomość

egon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sie 2008

PostWysłany: 28-04-2011, 07:54    Odpowiedz z cytatem

Nie jest to takie proste jak opisuje to @Pirat.Podejrzewam że kierownika o którym mowa zwolnili kilka lat temu.Stracił już pewnie swoje uprawnienia które upoważniają go do pracy na tym stanowisku.Przypomnę że kierownik czy maszynista który nie pracuje na stanowisku przez pół roku musi zdać egzamin kontrolny.Jeżeli minie 4 lata to zdaje egzamin ścisły.Wątpię że w KŚ są osoby mające uprawnienia do przeprowadzania takich egzaminów.
Wydaje mi się że KŚ nie mają zielonego pojęcia na temat tych zagadnień,a UTK jest bezlitosne w przypadku ujawnienia takich uchybień.
Poza tym uważam że tworzy się coś w rodzaju kolesiostwa przy tworzeniu KŚ,pod względem doboru pracowników.Może być jeszcze gorzej niż w przypadku PR-ów.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-04-2011, 08:14    Odpowiedz z cytatem

egon, to żaden problem. KD też nie mają ludzi uprawnionych do przeprowadzania egzaminów, a przecież wszyscy kier. pociągów i konduktorzy to ludzie wzięci z ulicy (KD nie zatrudniają ludzi z PR do obsługi pasażerów). Stosowne szkolenia i egzaminy przeprowadzają firmy zewnętrzne, takie jak CS Szkolenie i Doradztwo sp. z o.o. należąca do PKP S.A. W ten sam sposób KD szkolą swoich rewidentów, manewrowych itp.

Czytam sobie o polityce kadrowej KŚ i jestem totalnie rozczarowana. W KŚ aż roi się od betonu z PR, zarówno w administracji jak i na stanowiskach liniowych (zapowiadany desant z PR Katowice). W ten sposób KŚ daleko nie zajadą!

KD jeszcze za poprzednich prezesów (obecna prezeska Ładniak naściągała do KD trochę betonu z PKP) nie popełniali takich błędów i teraz to procentuje - obsługa pasażerów w KD jest bardzo chwalona i stawiana PR-om za wzór do naśladowania. W KD jest nie do pomyślenia, żeby konduktor wziął w łapę bez wystawienia biletu, a w PR to się zdarza. W PR Katowice jest nawet plaga łapówkarstwa (liczne przypadki opisane na forum) i tak samo będzie w KŚ, jeśli spółka nie pójdzie w ślady KD.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-04-2011, 09:53   

Beatrycze napisał/a:
W PR Katowice jest nawet plaga łapówkarstwa


W ostatnim czasie zaczęli z tym walczyć, ot chociażby poprzez częstsze kontrole biletów.
Powrót do góry

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-04-2011, 17:20    Odpowiedz z cytatem

Odnoszę wrażenie, że te wzmożone kontrole w pociągach PR Katowice to efekt ujawniania częstych przypadków (m.in. na naszym forum) brania w łapę przez obsługę pociągów. Nie oszukujmy się - gdyby nie internet to łapówkarski proceder trwałby nadal, a nawet rozwijałby się. Dotąd przecież wszyscy wiedzieli jak jest - kto bierze, w jakich pociągach, na jakich liniach itd. - tylko nikt głośno o tym nie mówił. Milczano, przechodzono nad tym procederem do porządku dziennego. W tym czasie wpływy z biletów malały, pociągi były coraz bardziej deficytowe, aż w końcu dochodziło do masowych likwidacji połączeń. A wszystko przez paru dupków (konduktorzy, kier. pociągów), którzy dla paru groszy podcinają gałąź na której siedzą. Głupota niektórych kolejarzy nie zna granic!

Jedno jest pewne - gdyby nie medialne nagłaśnianie łapówkarstwa w pociągach to biurwa PR, mimo iż doskonale wie co się wyprawia - nie zareagowałaby na to wcale!

Wracając do KŚ - będzie to drugie PR, tylko bardziej nieudolne. I bardziej kosztochłonne od PR Katowice. UMWD w sumie na PR i KD wydaje rocznie więcej niż UMWŚ na PR, mimo iż na Dolnym Śląsku jest o wiele mniej połączeń regionalnych niż na Śląsku.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.


Ostatnio zmieniony przez Modliszka dnia 28-04-2011, 17:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-04-2011, 17:42    Odpowiedz z cytatem

To nie jest dyskusja o łapówkarstwie w pociągach PR. Proszę trzymać się tematu, bo posypią się ostrzeżenia.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 05-06-2011, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Właśnie dowiedziałem się że od 7.06. do KŚl. idzie naczelnik z warsztatów PR Katowice pan Artur N. Wcześniej swą emeryturę zawiesił były naczelnik lokomotywowni Katowice(niestety wyleciało mi nazwisko,już nie te lata Smile ). Ciekawe kto jeszcze z PR-u Katowice trafi do KŚl.

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-06-2011, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie zakończyły rekrutację maszynistów

Spółka Koleje Śląskie informuje, że zakończyła proces rekrutacji maszynistów niezbędnych do obsługi połączeń kolejowych, które mają być uruchomione od dnia 1 października 2011. W chwili obecnej dobiega końca rekrutacja uzupełniająca drużyn pociągowych. Spółka poszukuje jeszcze czterech pracowników dla sekcji Częstochowa, ośmiu dla sekcji Łazy oraz sześciu dla sekcji Gliwice.

Koleje Śląskie to spółka, założona 8 kwietnia 2010 roku, której jedynym wspólnikiem jest Województwo Śląskie, powołana w celu świadczenia usług użyteczności publicznej w zakresie transportu publicznego. Przedmiotem działalności spółki są przede wszystkim kolejowe regionalne przewozy osób i rzeczy oraz świadczenie usług związanych z przewozem. Uruchomienie połączeń kolejowych planowane jest na 1 października 2011 roku na trasie Gliwice-Katowice-Częstochowa oraz 11 grudnia 2011 na trasie Tychy-Katowice-Sosnowiec oraz Gliwice-Bytom. Koleje Śląskie zamierzają uruchamiać w przyszłości kolejne połączenia, jednak konkretne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte. Wpływ na to będą miały przede wszystkim uwarunkowania natury ekonomicznej.

źródło: Koleje Śląskie / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 17-06-2011, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Podobno KS mialy jezdzic tam gdzie nie chca podobno jezdzic PR.Hm? Nie wiedzialem ze PR nie chca jezdzic miedzy Gliwicami a Czestochowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 17-06-2011, 13:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie wiedzialem ze PR nie chca jezdzic miedzy Gliwicami a Czestochowa.


Nie, no to wszystko zależy od UMWŚ, gdzie kto będzie jeździł, a w szczególności, gdzie będzie jeździła ich spółka.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-06-2011, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie kuszą wysokimi zarobkami

Aż 6,5 tys. zł brutto miesięcznie (plus ewentualne nadgodziny) zarobią maszyniści w spółce Koleje Śląskie, która już 1 października wyruszy na trasę z Gliwic do Częstochowy – podaje katowicka „Gazeta Wyborcza”. Adam Warzecha, rzecznik prasowy Kolei Śląskich zaznacza, że spółka oferując atrakcyjne zarobki, chce tym samym zapewnić swoim pracownikom stabilizację finansową i pewną przyszłość.

Jak podaje gazeta, informacje o wysokich zarobkach w Kolejach Śląskich wywołały spore poruszenie wśród pracowników Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych i mogły być jednym z impulsów do cichego strajku części maszynistów (z powodu urlopów na żądanie, jakie wzięła część załogi PR Katowice, tylko w ubiegły poniedziałek na tory regionu nie wyjechało ponad 60 pociągów).

- Naszych ludzi wkurzyły te wysokie pensje w Kolejach Śląskich. Od miesięcy walczymy o podwyżki (około 280 zł), a firma nie chce nam ich dać. Tymczasem ledwo co powstająca konkurencja oferuje tak atrakcyjne warunki - mówi Mariusz Szczurek, szef związku maszynistów w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Katowicach.

Jak czytamy w „GW”, sprawą wysokich apanaży w Kolejach Śląskich poruszony jest też Jan Lalik, szef Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich. Jego zdaniem ta sytuacja jasno pokazuje, że trzeba skończyć z sytuacją deficytu maszynistów na rynku. - Zgłasza się do mnie wielu młodych ludzi po studiach, którzy chętni zostaliby maszynistami pociągów. Ale nie mogą zrobić potrzebnych kursów, bo Urząd Transportu Kolejowego prawie wcale ich nie organizuje. To koniecznie musi się zmienić – przekonuje na łamach dziennika Lalik.

Więcej...

źródło: Gazeta Wyborcza / Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pimp_my_EN71 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 29-06-2011, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Szukają kolejarzy, ale tylko takich, którzy są kolesiami ważnych osobistości, od których wiele zależy, członkami rodzin ważnych postaci, takiego nepotyzmu i kolesiostwa to ja już dawno nie widziałem, ciekawe czy zatrudnili też kogoś z niepełnym wykształceniem jak to ma miejsce w przewozach regionalnych, że dalej takie wypadki można spotkać, na tym forum to już było opisywane, gratuluje spółce, że zatrudnia byle kogo i tworzą przewozy regionalne BIS, a ludzi którym naprawdę zależy na pracy i naprawdę się fascynują pracą na kolei i koleją i mogli by pracować z pasją olewa i wyrzuca na bruk, nie wierzcie w ich obietnice, że gwarantują w prężnie rozwijającej sie firmie umożliwiającej rozwój, mi to też obiecali kilka lat temu i co z tego? szkoda mówić już o tym syfie który tam panuje, myślę że gorzej tam mają niż nie powiem gdzie... szkoda słów, ręce opadają...

Dodam tylko iż dla mnie praca na kolei do dotychczas prawie 2 lata życia stracone, które mogłem równie dobrze na coś innego poświęcić, a o szkoleniach na kolei tez już nie wspomnę, że kase wywalili w błoto, powiedzcie mi jaki to ma sens szkolic pracownikow i pozniej im nie przedluzac umow?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-07-2011, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Kolejarze do zwolnienia. Nabór do Kolei Śląskich zakończony.

W poniedziałek rozpoczęło się referendum strajkowe wśród pracowników Przewozów Regionalnych. Kolejarze domagają się podwyżek. W województwie śląskim ważniejsze od podwyżek jest jednak samo zachowanie pracy. Lada dzień w spółce rozpoczną się zwolnienia. A Koleje Śląskie nabór zakończyły.

Nawet 350 osób może w ciągu najbliższych tygodni stracić pracę w śląskim zakładzie Przewozów Regionalnych. Do niedawna mogli mieć jeszcze nadzieję, że przygarną ich Koleje Śląskie. Okazało się jednak, że marszałkowska spółka nie potrzebuje już nowych pracowników. Potwierdza to zresztą jej rzecznik Adam Warzecha.

- Na razie zakończyliśmy nabór. Ta ilość pracowników, którą mamy wystarczy nam do rozpoczęcia od 1 października przewozów z Gliwic do Częstochowy. Kiedy rozszerzymy naszą działalność pewnie będziemy jednak nabory uzupełniające - zapowiada Warzecha.

Wśród związkowców wrze. Jan Lalik, przewodniczący Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich zarzuca przewoźnikowi, że zamiast dać szansę zwalnianym z Przewozów Regionalnych kolejarzom woli zatrudniać osoby z PKP Intercity, Cargo, czy DB Schenker.

- W momencie utworzenia Kolei Śląskich powinien rozpocząć się transfer pracowników z Przewozów Regionalnych. Tymczasem od samego początku brak jest współpracy między obiema instytucjami, co jest o tyle dziwne, że właścicielem obu spółek jest marszałek - mówi Lalik.

Gorzkich słów nie szczędzi również Dominik Kolorz, przewodniczący śląsko - dąbrowskiej Solidarności. Jego zdaniem zagrożonych zwolnieniem w śląskich Przewozach Regionalnych może być nawet tysiąc pracowników.

- Tymczasem brak jest jasnych zasad ich przechodzenia do Kolei Śląskich - mówi Kolorz.

Dyrektor śląskich Przewozów Regionalnych na razie nie potwierdza wersji o tysiącu zagrożonych miejsc pracy. Przyznaje natomiast, że zwolnienia już trwają i że na razie obejmą one od 300 do 350 osób.

źródło: Dziennik Zachodni

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Czy Wam to nie przypomina handlu niewolnikami? Rolling Eyes
Tym razem białymi! Wątpliwość

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-07-2011, 17:54    Odpowiedz z cytatem

oporny301, w PR nie ma niewolników. Tu nikt nikogo na siłę nie trzyma i nikt za darmo nie pracuje.

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Ja wiem. To się nazywa WOLNY RYNEK.
Zrozum. Jako właściciel 1/16 części udziałów w PR-ach, jest nie tylko za spółkę, ale i za pracowników ŚŻPR odpowiedzialny. Powinien być.
A co robi? Szczuje, zastrasza i insynuuje. To dla mnie jest tchórzostwo marszałka i tyle.
Tu sobie pojadę, tam sobie później dobiorę ludzi. Co to jest?
To nie kolejka HO, a bardzo poważna sprawa.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl