Malbork ma to szczęście, że po reformie administracyjnej jest w Pomorskim, bo dziś dzieliłby los Elbląga, a składy regio zamiast do MB, to w Tczewie pewnie większość kończyła. I tak wydaje mi się, że ilość połączeń z Malborka do Gdańska, mimo tych remontów i utrudnień, jest całkiem zadowalająca, ale niektóre jednostki w godzinach szczytu zbyt krótkie. Sporo osób dosiada w Tczewie, do prawie pełnych składów jadących z MB/EL. Przydało by się więcej regio czy SKM od Tczewa do Gdańska, ale to temat na przyszłość jak skończą remonty.
Elbląg i Iława, również generują potoki pasażerów w kierunku Trójmiasta, a przykłady pełnych składów jak "Łyna" i "Motława", świadczą o potrzebie większej ilości połączeń w tym kierunku.
Kwidzyn i Sztum, kolejne miasta z których dojazd do Trójmiasta jest kiepski, oferta ze strony ARV wcale nie rewelacyjna, choć jak wchodzili na rynek miało być dużo lepiej niż za PR. Moim zdaniem w dni robocze zdecydowanie o 1-2 pociągi za mało w rel. Kwidzyn - Malbork - Kwidzyn.
Skomunikowania pociągów Arrivy z PR są bardzo dobre. Z 9 par pociągów na Kwidzyn-Malbork prawie wszystkie mają minutowe przesiadki w Malborku. Najlepsze skomunikowanie z Łyną daje czas przejazdu do Gdańska 1h 38min, czegoś takiego nie było nawet za czasów bezpośredniego przyspieszonego Bursztyna czy Liwy.
Do zeszłego roku Arriva śrubowała czasy przejazd 38 kilometrowego odcinka Kwidzyn-Malbork nawet do 34 minut przy szlakowej 80 km/h. Teraz trochę odpuścili zwiększając liczbę postojów na przystankach.
Oferta Arrivy jest dużo lepsza od tego co 3 lata temu pokazywały PR.
Skomunikowania pociągów Arrivy z PR są bardzo dobre. Z 9 par pociągów na Kwidzyn-Malbork prawie wszystkie mają minutowe przesiadki w Malborku.
[...]Oferta Arrivy jest dużo lepsza od tego co 3 lata temu pokazywały PR.
Najlepsze są te przesiadki w Chojnicach, które nie pasują na nic
W Bydgoszczy słyszałem o przypadku gdy wjeżdża pociąg z Tucholi czy tam z Chojnic rano, a przed nim minutę wcześniej wyjeżdża IR do Warszawy. Nic tylko gratulować układania rozkładu, no albo doszli do wniosku, że to pod nich PR powinien się podporządkowywać.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Arriva zdecydowanie lepiej dostosowała przesiadki do PR, niż dawniej same PR nie do końca miały dobry układ skomunikowań, tu zgadzam sie z wami. W Malborku nie ma jakiś długich oczekiwań z jednego składu na drugi. Brakuje mi jedynie jak pisałem 1-2 składów AR więcej:
z Malborka ok. 5.20-5.30
z Malborka po godz. 21, lub pomiędzy 21-22
Czyli jeden skład wcześniej rano i jeden póżno wieczorny. Dużo osób wracając wieczorem składami TLK czy Ex, a nawet regio, nie zdąży na ostatni pociąg do Grudziądza, zdecydowanie brakuje czegoś póżniejszego, podobnie rano, dojazd do pracy do Kw czy Grudziądza, byłby lepszy przy dodatkowym połączeniu po godz. 5 rano.
R 77420/1 (Chojnice 3:46 - Gdynia Główna 7:28), na Hel jeździć nie będzie. Z Chojnic na Hel bezpośrednio tylko "TURem". Po 16 trzeba się zawijać z Helu najpóźniej, tak by zdążyć na ostatni pociąg z Tczewa do Chojnic. Szkoda, że ten wcześnie rano nie jedzie na składzie wagonowym na Hel (tak jak to miało miejsce w ostatnich latach).
TUR skład wagonowy + rowerowy. R 77420/1 do Gdyni, również.
Pojedyncze REGIO Gdynia Główna - Hel - Gdynia Główna też na składzie wagonowym (dzisiaj z TURem jechał podsył):
* R 93528 Hel 10:04 - Gdynia Główna 12:22
* R 93533 Gdynia Główna 15:27 - Hel 17:53
* R 93540 Hel 18:06 - Gdynia Główna 20:05
* R 93539 Gdynia Główna 20:13 - Hel 22:34
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Kuba_CH, 20:05/20:13 przejście składu w Gdyni,to bedzie napewno bo trochę mało?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Tylko szkoda że nie będą jeździć poza sezonem. Po co czekają na powstanie tej PKM ? Przecież można już teraz dać całoroczne połączenia. Chetnych nie zabraknie. Przy dobrej ofercie, dać kilka połączeń Kartuzy - Somonino - Kartuzy i szybko wygryźć busiarzy.
Skończyły się czasy gdzie nie było śniegu zimą i było 15 stopni. Teraz będa mroźne i śnieżne zimy. Nawali 30 cm śniegu w nocy i co zrobi busiarz ? Odkopie się i pojedzie zawieźć dzieciaki do szkoły ? G.. Nic nie zrobi, będzie spał pod ciepłą pierzyną. A DH, Trabant (SA103 i pochodne) czy Newag sobie poradzą bez problemów. Nie wspominam tutaj o składzie wagonowym bo to zbyt piekne by było...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Rowerowy dzisiaj jeździł w składzie SU42 + 3x Bh + rowerowy (Ds chyba). Drugi obieg robiła SU42 + 2x Bhp + 2x Bh. Tur tylko do Gdyni, na Hel dzisiaj nie jechał, skład SU42 + 4x Bhp. Reszta na SA138.
Tradycyjnie jak co roku samorząd województwa pomorskiego zamawia pociąg "Transcassubia" z racji XIII Światowego Zjazdu Kaszubów, który odbędzie się w sobotę 23 lipca br. w Lęborku. Przejazd oczywiście jest darmowy, a połączenia realizuje Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum