Elf to też ezet...
Ale fakt, jak się wybiera taką kolorystykę, to trzeba ponosić konsekwencje. Taki sam brud będzie znacznie bardziej widoczny na malowaniu KŚ, niż PR. Chociaż wcześniej te składy były znacznie czystsze, więc tu już nie widzę winy KŚ jako takich, a raczej winę tych nowych pracowników, którzy za tabor odpowiadają. I tu niestety nie liczyłbym na poprawę, przynajmniej dopóki nie uda się pozbyć betonu z ŚZPR.
Niestety nie mam dużo czasu aby pisać na forum - taka praca, ale w końcu się zmobilizowałem. Generalnie noszę się z zamiarem wyjazdu z kraju, bo tu nigdy nie będzie dobrze! Za ekspertyzę, która nie wniosła nic nowego, bo choćby ja pisałem tu na forum, że ten start 9 grudnia nie wypali ze względu na braki taboru, nierealny czas jego zgromadzenia, później nierealny rozkład jazdy, dano firmie prywatnej 54 tyś. złotych. To wszystko w myśl nowej ekonomii, że "zyski się prywatyzuje, koszty uspołecznia". I tak zysk, czyli 54 tyś złotych poszedł do sektora prywatnego i nic nowego nie wniósł, koszt tych 54 tyś złotych został uspołeczniony - czyli wszyscy za to zapłaciliśmy. Ostatnio w TVP3 Pan Sekuła powiedział, że naprawa KŚ będzie kosztowała parę mln. złotych. Znowu te parę mln. złotych zostanie przekazane do sektora prywatnego, a zapłacimy za tą naprawę my (podatnicy) choć o tej naprawie można poczytać tu i w części te pomysły po prostu wdrożyć, ale po co, jak można królikom przesunąć z budżetu w białych rękawiczkach te parę mln. złotych. Czegokolwiek nie ruszyć nie analizować to kasa jest systematycznie wyprowadzana z budżetu w i tym, którzy to robią nic się nie dzieje. Normalnie jeżeli u pracodawcy bym rozwalił auto, rozwalił EN57, elfa czy coś tam, to ponoszę w znacznej mierze (bo jak nie to oddadzą mnie do sądu i on to uprawomocni, a wyegzekwują odpowiednie instytucje) koszty tego co uszkodziłem. Tu "oni" zepsuli i "oni" na naprawę chcą od nas pieniędzy pod postacią ekspertyz, które nic nowego nie wniosą ponad to co można tu na forum, czy na RK przeczytać już od dawna i biorą za to naszą kasę. Ten cudowny układ nie jest do ruszenia. Co z tego, że w nowo powołanej spółce, bo dawniej było PR na Raciborskiej, jest przerost zatrudnienia co stwierdził: "Zespołu Doradców Gospodarczych TOR", który:"za główną przyczynę kryzysu na torach uznano przede wszystkim brak odpowiedniego taboru, ale także m.in. zbędny rozrost kadry kierowniczej". Czy jakiegoś "królika" od "królików" wyrzucono? Nie, tam nadal wszyscy siedzą za biurkami i biorą naszą kasę, zadłużając się ponad miarę, a co robi UM? Daję pożyczkę dla królików znowu z naszej kasy, bo przecież oni nie produkują kasy, a koryto puste, a króliki chcą jeść (aby tej czynności nie opisać dosadniej). Nie będę tego reasumował, bo mnie tu pewnie trafi.
eu07-223, na "zbędny rozrost kadry kierowniczej" nic się nie poradzi. Wszak ŚZPR musi gdzieś biurwę ulokować. A skoro ogólnie jest znacznie mniej pracowników, więc średnia kadry musi być znacznie wyższa.
Akurat taboru by była wystarczająca ilość. Niestety - zawiedli ludzie, którzy z dnia na dzień stracili umiejętność utrzymania go w sprawności.
I mylisz się myśląc, że te miliony strat pójdą w ręce prywatne. Znakomita większość poza karami nałożonymi przez PLK wynika z "braterskiej pomocy" spółek PKP...
Więc zarobią jak najbardziej państwowe firmy.
Co znaczy nic się nie poradzi na zbędny rozrost kadry kierowniczej? Trza było zostawić ŚZPR też by był przerost, ale co było powodem likwidacji ŚZPR m.in. tu szeroko na forum opisywana przerośnięta "biurwa". Teraz czytam, że nic się nie poradzi, trza było tego nie zmieniać, przynajmniej koszty zabawy kolejką były by mniejsze bo PR syndrom rozwoju małego dziecka dawno miał za sobą.
..."Niestety - zawiedli ludzie, którzy z dnia na dzień stracili umiejętność utrzymania go w sprawności."
Ci ludzie części z tego taboru nie widzieli wcześniej na oczy, nie mieli z nim do czynienia i nie znali go, co też tu na forum można poczytać. Wystarczy wrócić w posty z grudnia czy listopada. Więc trudno, aby sprawnie naprawiali coś co dopiero dostali "do ręki". Nie pisałem o kosztach bieżących KŚ, tylko o kosztach "naprawy" KŚ, które dopiero się pojawią pod choćby postacią ekspertyz różnego rodzaju doradców już nie z firm państwowych tylko prywatnych. Doskonale rozróżniam kasę za wynajem za lokomotywy od CARGO, czy wynajem wagonów z IC od kasy dla firmy doradczej "TOR". Nie da sie tego zmienić podobnie jak napisałeś "zbędnego rozrostu kadry" i to jest żałosne. Możemy tylko patrzeć na wyprowadzanie kasy z systemu i tyle.
eu07-223, IMHO p. Matusiewicz nie docenił - podobnie jak np. ja i wielu innych - siły przebicia p. Pierzchały. Nawet w najśmielszych myslach nie przyszło mi do głowy, że nastąpi przeszczep ŚZPR do KŚ - co oczywiście powoduje bezsens tej operacji. W tej chwili jakąś szansą dla kolei w regionie by było zakończenie działalności KŚ i przekazanie obsługi PR (o ile zobowiążą się do nieuruchamiania ponownego ŚZPR).
jackii, nie przeceniałabym posłanki Pierzchały z PO, bo KŚ pod tym względem nie są wyjątkiem. W każdej spółce samorządowej jest desant betonu z PKP. Ba, beton PR jest w zarządach spółek: KD (Ładniak), KW (Wilkanowicz, Nitkowski), KM (Radwan), no i do niedawna był w KŚ (Nastała). Jednak KŚ tym różnią się od KD, KW i KM, że są najbardziej uPOlitycznione jeśli chodzi o kadrę kierowniczą. Pytanie, co gorsze: beton kolejowy czy beton partyjny? Zanim odpowiemy sobie na to pytanie zwracam uwagę na fakt, że w KŚ jest beton kolejowo-partyjny (kolejarze z PR, którzy są członkami PO).
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Chodzą słuchy, że Artur Nastała stracił stołek doradcy ds taboru. Kiedy przyjdzie czas na kolejnych fachowców od siedmiu boleści? A może to już koniec odwołań? Nie liczę na to, że ręka sprawiedliwości zrzuci z fotela prezesa byłego prokurenta, tak samo jak Nastała odpowiedzialnego za grudniowy chaos. Nie mówiąc już o Łobodzie, która tylko zmieniła stołek dyrektorski:)
W ogole KS to organizacyjna porazka. To co dodatkowo zauwazylem:
- brak sprawdzanych biletow miedzy niektorymi stacjami,
- brak reakcji wobec pasazerow umieszczajacych bagaz na siedzeniu
- strona www nie dopasowana pod Opere Mini,
- brak mozliwosci kupna biletu pod Opera Mini i mozliwosci wyszukania rozkladu jazdy (nie chodzi o pdf)
- automaty przyjmujace platnosc TYLKO karta; chociaz jest wrzutnik monet
- sprowadzenie 1 skladu SKMki, ktora stala dlugi czas w Gliwicach (od strony Zabrza)
- nie wykorzystany szynobus, zaparkowany kolo SKMki.
Nurtuje mnie pytanie, czy KŚ są już dobrze zarządzane? Rozwiązano spółkę Silesia a wszyscy ich pracownicy przeszli do KŚ. Szkoda, że nikt nie zapyta marszałka jak wygląda stosunek administracji do stanowisk roboczych. Na moje oko jest większy w PR Katowice, co było jednym z argumentów, artykułowanym głośno również na tym forum,za zerwaniem z PR w województwie.
[ Dodano: 16-03-2013, 17:22 ]
Funkcjonariusze CBA zarekwirowali twarde dyski z komputerów w KŚ. Trwają przesłuchania pracowników. Czego szukają? Doczekamy się prawdziwego rozliczenia grudniowej klęski oraz dopuszczenia do niegospodarności w KŚ?
6 osób zatrzymanych w śledztwie dotyczącym Kolei Śląskich.
Sześć osób zatrzymano w poniedziałek w ramach śledztwa dotyczącego Kolei Śląskich; są wśród nich b. członkowie zarządu tej spółki oraz b. szefowie Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Chodzi m.in. o nieprawidłowości dotyczące przetargów - podała prokuratura.
Myślę, że będzie dużo gorzej. Była w KŚ ostatnią osobą, która kumała coś na temat kolei. Reszta to ludzie z nadania partii i związków. No i bardzo dobrze, niech ten bajzel całkiem pierdyknie:)
Prezes spółki kolejowej nie musi znać się na kolei (od tego ma zastępców, dyrektorów, naczelników), ma znać się na ekonomii i na zarządzaniu podmiotem gospodarczym. Teoretycznie można być jednocześnie i rasowym kolejarzem i sprawnym menadżerem, ale tacy ludzie są jak Yeti - wszyscy słyszeli, ale nikt nie widział.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
I takiego prezia KŚ właśnie mają.RR robiła czarna robotę 24 godziny na dobę, ten kto ja zastąpi też być może będzie tylko nadzorował a do czarnej roboty trafi ktoś na niższym stanowisku.może nawet ona:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum