Startuje budowa podziemnego przystanku Łódź Polesie
Trwają prace przy budowie tunelu średnicowego, które pozwoli na sprawną i szybką podroż po mieście koleją. Obecnie prowadzone są prace w miejscu komory startowej przy ul. Odolanowskiej, przy budowie komory rozgałęźnej pomiędzy Kasprzaka, a Włókniarzy, oraz przy komarach startowych gdzie pociągi wjadą w tunel jadąc od dworca Kaliskiego i dworca Łódź Żabieniec.
Termin oddania łódzkiego tunelu średnicowego do użytku to nadal przyszły rok – zapewnia rzecznik PKP PLK. Mimo przeszkód w postaci przeciągających się uzgodnień co do budowy najważniejszego przystanku oraz choroby niektórych pracowników trwają przygotowania do uruchomienia tarcz. Inwestycja ma znacząco poprawić możliwości uruchamiania połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych w łódzkim węźle.
Budowa podziemnych przystanków Łódź Polesie i Łódź Śródmieście na trasie tunelu średnicowego, który połączy Łódź Fabryczną ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.
TBM Katarzyna – pierścień za pierścieniem w stronę Łodzi Fabrycznej.
Duża maszyna drążąca Katarzyna układa kolejne pierścienie dwutorowego tunelu w stronę Łodzi Fabrycznej. Priorytetem jest bezpieczeństwo mieszkańców i robót. Setki metrów kabli łączą podziemne i naziemne segmenty maszyny. Budowa podziemnych połączeń między stacjami Łódź Fabryczna a Żabieniec i Kaliska wspófinansowana jest ze środków unijnych POIiŚ. Inwestycja zwiększy ofertę kolei w mieście, regionie i kraju.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą podziemnego przystanku Łódź Koziny
W tunelu między stacjami Łódź Fabryczna a Żabieniec i Kaliska, poza budowanymi przystankami Polesie i Śródmieście, będzie trzeci - Łódź Koziny. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę i w miejscu komory rozjazdowej przy ul. Włókniarzy powstanie dodatkowy przystanek za blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dotyczy to również budowy tunelu średnicowego, który połączy trzy największe łódzkie stacje kolejowe. Inżynierowie, którzy podjęli się tego niezwykle trudnego zadania, muszą zadbać nie tylko o to, co pod ziemią, ale również o obiekty znajdujące się na powierzchni.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Pierwszy odcinek łódzkiego tunelu średnicowego wydrążony. Pierwsze pociągi pod koniec 2024 r.
Maszyna TBM Faustyna wykonała pierwszy jednotorowy tunel kolejowy na podziemnej trasie Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Z tej okazji PKP PLK zorganizowały spotkanie prasowe. Prace budowlane mają zakończyć się w 2023 r., ale faza wyposażania w konieczne systemy oraz testów potrwa kolejny rok. W efekcie tunel będzie dostępny dla ruchu pasażerskiego od rozkładu jazdy 2024/2025 – to najnowszy harmonogram budowy tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec.
Przystanek Łódź Śródmieście – jeden z trzech tunelowych
Łódź Śródmieście to jeden z trzech przystanków, które ułatwią komunikację dzięki nowemu połączeniu między stacjami Łódź Fabryczna a Żabieniec i Kaliska. Budowane są ściany przystanku. Równocześnie postępują prace na przystankach Polesie i Koziny. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z udziałem środków unijnych POIiŚ zwiększy rolę kolei w komunikacji aglomeracyjnej i dalekobieżnej.
"Nie pykło". Fatalna pomyłka na budowie drugiego metra w Łodzi. "Na polskiej kolei bez zmian, nie zeszły się''.
Trwa budowa linii kolejowej, nazywanej w Łodzi "drugim metrem". Jak się okazało, sprawa nie jest prosta. - Tory "nie zeszły się", czyli nie trafiły na siebie dwa odcinki tego samego toru. Budowane z dwóch stron odcinki różnią się położeniem w pionie, jak i w poziomie - mówi na łamach Wirtualnej Polski Piotr Rachwalski, ekspert ds. transportu i były szef Kolei Dolnośląskich.
Łódź: Powstaje kolejna nitka tunelu średnicowego – w stronę Żabieńca
Mniejsza z tarcz TBM – przeznaczona do wykonywania odcinków jednotorowych „Faustyna” – wyruszyła w drogę w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Drążony obecnie fragment będzie nieco dłuższy od poprzedniego – informuje wykonawca. Trwają usilne starania o zakończenie budowy przed końcem przyszłego roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum