Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Likwidacja fizyczna linii Trzebinia-Alwernia
Autor Wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 01-04-2010, 09:04    Odpowiedz z cytatem

tak oto KOŃCZY ciągłość linii 103 Trzebinia-Wadowice przejazd kolejowy kilkaset metrów za stacją BOLĘCIN (gm.Trzebinia) w stronę Regulic i Alwerni
http://img715.imageshack.us/img715/4756/bolencinprzejazd103wstr.th.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/4756/bolencinprzejazd103wstr.jpg

Pocztą elektroniczną otrzymałem informację iż kilkaset metrów za stacją Bolęcin (Gmina Trzebinia) w stronę Regulic został zaasfaltowany przejazd kolejowy. Jako dowód otrzymałem kilka zdjęć. W celu uzyskania wyjaśnień skontaktowałem się z Rzecznikiem Prasowym Polskich Linii Kolejowych S.A. oddział w Krakowie którym linia 103 podlega. W odpowiedzi uzyskałem że w związku z tym iż linia 103 Trzebinia - Wadowice jest używana tylko i wyłącznie na odcinkach Trzebinia - Bolęcin, oraz Okleśna - Spytkowice - Wadowice i z sytuacją iż nie było w latach poprzednich chętnych przewoźników (czy to osobowych czy towarowych) aby poruszać się odcinkiem Bolęcin - Regulice - Alwernia - Okleśna to odcinek ten jest zamknięty dla ruchu kolejowego. W związku z tym aby nie kolidować z ruchem samochodowym zezwolono na zaasfaltowanie torowiska na wspomnianym przejeździe kolejowym, nie wykluczając jednocześnie że gdyby pojawił się przewoźnik kolejowy który zadeklaruje na przód że torowiska będzie używał regularnie to szlak może zostać przywrócony do stanu przejezdności, choć jest bardzo zdewastowany.
Komentarz do tej sprawy pozostawiam wszystkim zainteresowanym.....
www.linia103.glt.pl dział AKTUALNIE

Pozdrawiam Sad

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 01-04-2010, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Oooo, czy PLK zaczęła odprowadzać podatek od nieruchomości od terenów zajętych przez były fragment linii?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 01-04-2010, 09:57    Odpowiedz z cytatem

Przydało by się na tym nieczynnym odcinku lini zorganizować przejazdy drezynowe, wtedy PLk nie będzie miała wymówek że nikt niechce używać tego odcinka, no i przejazd kolejowy zostanie udrożniony, warto w tej sprawie zorganizować spotkanie z lokalnymi Miłośnikami Kolei i pomyśleć nad stworzeniem kolei drezynowej pozwoli to na kilka lat uratować linie kolejową przed jej fizyczną likwidacją.

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 01-04-2010, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Jakoś nie widzę tych drezynowych przejazdów skoro są ogromne ubytki torowiska, zabranego przez miłośników cudzej własności. Na tej trasie były prowadzone przejazdy drezyn ale niestety już 2005 roku przejazd nie udał się z powodu ubytków w torowisku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 01-04-2010, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Pieprzony peelkowski beton!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 08-04-2010, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Artur były takie plany od kilku lat podam Ci wypowiedź z maja 2009
Cytat:
młodzi ludzie-pasjonaci kolejnictwa, wykazali się inicjatywą i od razu trafili na biurokratyczną przeszkodę. (...) Otóż wymyślili sobie, że na odcinku linii kolejowej 103 Bolęcin-Okleśna uruchomią, jako atrakcję turystyczną, kolej drezynową. Przystąpili do budowy drezyny, jednak szybko na ich głowy trafiła zimna woda z przysłowiowego kubła. W lutym 2009 dostali pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe SA, z którego dowiedzieli się, że "Odcinek Trzebinia-Spytkowice linii nr 103 Trzebinia-Wadowice na obecną chwilę pozostaje w eksploatacji i jest zarządzany przez PKP PLK SA". Jak powiedział Wojciech Wiśniewski, w odpowiedzi tej najbardziej zdziwiło go zdanie, że linia Trzebinia-Spytkowice pozostaje w eksploatacji. Argumentuje: skoro tam nie ma pół kilometra torów, a kilka przejazdów jest zabetonowanych, jak może pozostawać w eksploatacji?
źródło: http://przelom.pl/blog.php?blog=Piotrek-Tarczyński&fullart=78
Ci młodzi ludzie o których mowa powyżej to zarejstrowane Stowarzyszenie "chrzanowska kolej drezynowa"
a teraz to co ja usłyszałem tydzień temu:
Cytat:
związku z tym iż linia 103 Trzebinia - Wadowice jest używana tylko i wyłącznie na odcinkach Trzebinia - Bolęcin, oraz Okleśna - Spytkowice - Wadowice i z sytuacją iż nie było w latach poprzednich chętnych przewoźników (czy to osobowych czy towarowych) aby poruszać się odcinkiem Bolęcin - Regulice - Alwernia - Okleśna to odcinek ten jest zamknięty dla ruchu kolejowego. W związku z tym aby nie kolidować z ruchem samochodowym zezwolono na zaasfaltowanie torowiska na wspomnianym przejeździe kolejowym, nie wykluczając jednocześnie że gdyby pojawił się przewoźnik kolejowy który zadeklaruje na przód że torowiska będzie używał regularnie to szlak może zostać przywrócony do stanu przejezdności, choć jest bardzo zdewastowany.
http://www.otostrona.pl/103/index.php?p=1_6_Aktualnie
dodam jeszcze że w rozmowie telefonicznej usłyszałem od Rzecznika PLK oddz. Kraków że żaden "drezyniarz" się do niego nie zgłosił....
Sami oceńcie. Mogę wam powiedzieć że nad sprawą linii 103 jako lokalny miłośnik kolei siedzę praktycznie od 10lat i to co się na niej wyprawiało i wyprawia jest porażające....
Informacja Policji z marca 2007 Posterunki w Trzebini i Alwerni
Cytat:
Policjanci zatrzymali pięciu złodziei szyn kolejowych. Dwóch 20-letnich rabusiów złapano na gorącym uczynku, kiedy demontowali szyny w Nieporazie (nieczynna linia z Trzebini do Spytkowic).
Następnie alwerniańskim policjantom, udało się schwytać kolejnych trzech mężczyzn, zamieszanych w ten proceder. Grupie przypisuje się kradzież przynajmniej 196 metrów bieżących szyn oraz setki sztuk śrub, podkładek, wkrętów o łącznej wartości ponad 90 tys. zł.
Proceder na tej nieczynnej linii coraz bardziej narasta.

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 28-04-2010, 18:37    Odpowiedz z cytatem

Co się wydarzyło 10 lat temu
Od 28 maja 2000 roku z 19 do 7 zmniejszyć się ma liczba połączeń kolejowych z Trzebini do Wadowic przez Alwernię i Okleśną. Kolej tłumaczy to nierentownością linii i brakiem pieniędzy na jej utrzymanie. Koszty według PKP wynoszą 4 mln zł, a wpływy z biletów 300 tys. zł. Kolej sugeruje, aby linie lokalne przejęły samorządy. Jeśli tak się nie stanie, zlikwiduje je całkowicie.
To, co udało się ocalić w roku 2000, jak wiadomo, dzisiaj już nie istnieje.

Przełom
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 29-04-2010, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Bolęcin: zaasfaltowany przejazd na linii Trzebinia-Wadowice
Ruch pasażerski między Trzebinią a Wadowicami zawieszono w 2002 r. W ciągu 8 lat infrastruktura linii kolejowej nr 103 uległa daleko posuniętej degradacji. Na domiar złego niedawno zaasfaltowano przejazd na terenie Bolęcina. To wszystko sprawia, iż ponowna reaktywacja trasy wydaje się być niestety coraz mniej realna.

Zdaniem Roberta Siwka -rzecznika Urzędu Miasta w Trzebini, który udzielił komentarza w zastępstwie burmistrza Adama Adamczyka- przejazd został zaasfaltowany z uwagi na konieczność remontu drogi i usprawnienia ruchu pojazdów kołowych.

- Linia kolejowa od lat nie była użytkowana do wykonywania przewozów pasażerskich z uwagi na nikłe zainteresowanie takimi przewozami ze strony potencjalnych pasażerów, a tym samym i brak rentowności takich przewozów. Dodać w tym miejscu należy, że również przejazd przez tory kolejowe w Bolęcinie przez długie lata nie był remontowany, co znacząco utrudniało w tym miejscu ruch samochodowy. Biorąc pod uwagę te argumenty, władze Gminy Trzebinia przy okazji remontowania drogi wystąpiły do Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie z prośbą o wydanie zgody na zaasfaltowanie nie użytkowanego torowiska na przejedzie kolejowym w Bolęcinie i taką zgodę uzyskały- powiedział Siwek.

Rzecznik odniósł się także do możliwości reaktywacji ruchu pasażerskiego na linii nr 103. - Naszym zdaniem nie jest realne odbudowanie i ponowne uruchomienie linii kolejowej pomiędzy Trzebinią a Spytkowicami, gdyż linia ta w wielu miejscach została znacząco zdewastowana i zniszczona. Z przeprowadzonego kilka tygodni temu przez naszego pracownika oglądu tej linii pomiędzy Alwernią a Bolęcinem wynika, że na kilku odcinkach leśnych brakuje torów, śrub mocujących tory oraz innych elementów infrastruktury kolejowej- zakończył Siwek.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zdystansował się od całej sprawy. Wyraźnie zaznaczył również, iż na wznowienie ruchu między Trzebinią a Wadowicami nie ma co liczyć. -Sprawa zaasfaltowania przejazdu kolejowego na linii kolejowej nr 103 Trzebinia-Wadowice nie leży w kompetencji Urzędu Marszałkowskiego. Za stan infrastruktury, w tym torowisk, odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Województwo Małopolskie nie przewiduje wznowienia ruchu pasażerskiego na tej linii- poinformowało Biuro prasowe UMWM.

Komentarza ze strony Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie niestety nie udało się uzyskać.


źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/15677/Bolecin_zaasfaltowany_przejazd_na_linii_TrzebiniaWadowice.htm#k108613

co można zrobić żeby powstrzymać tych oszołomów przed niszczeniem torowiska?
łamią ewidentnie prawo, wyraźne jest rozporządzenie które nakazuje używać materiałów łatwo rozbieralnych czyli np. kostki brukowej
pomijam już że plk działa na szkodę infrastruktury bo nawet gdyby znalazł się przewoźnik kolejowy oni rozłożą ręce i powiedzą że się nie da

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 08-06-2010, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie planów przeniesienia odcinka Wadowice - Skawce: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=117086
i tutaj:
"Klecza Górna pierwotnie była stacją z torem dodatkowym przy peronie, torem towarowo-postojowym i ładunkowym.
(...)
Ciekawostką jest fakt iż niedaleko tej stacji od strony Wadowic miała zaczynać się zastępcza linia do Skawców, której budowa planowana była po likwidacji odcinka Wadowice - Skawce."
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/stacje117.php

Ciekawe, może autor strony coś więcej wie na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 08-06-2010, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Trochę ciekawostek wraz z fotkami:
http://adayinthelife.whad.pl/wp/?page_id=506
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 24-06-2010, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
UM Wadowice, w ramach konsultacji subregionalnych w sprawie opracowania dokumentu wyznaczającego kierunki rozwoju transportu w woj. małopolskim na najbliższe 20 lat, zaproponowano reaktywację nieczynnej obecnie linii Trzebinia-Wadowice oraz wprowadzenie szynobusów do obsługi lokalnych połączeń, w miejsce wykorzystywanych aktualnie jednostek EN57
(...) wnioski dot. infrastruktury kolejowej w zakresie: obsługa ruchu lokalnego na linii kolejowej Bielsko Biała-Kalwaria Lanckorona i linii kolejowej Trzebinia-Wadowice przez szynobusy oraz wykorzystanie linii kolejowej Trzebinia-Wadowice dla przewozów towarowych – poinformował Krupnik.

http://www.rynek-kolejowy.pl/16399/Jaka_przyszlosc_kolei_w_Wadowicach.htm
i to bardzo budujące wiadomości w sprawie tej linii niestety jednak jak donosi jeden z informatorów pracujących w PLK
Cytat:
Muszę zmartwić wszystkich entuzjastów reaktywacji linii 103. Część tej linii na odcinku od Bolęcina do Okleśnej zgodnie z procedurą określoną w art 9 ustawy o transporcie kolejowym czeka na zgodę ministra infrastruktury na likwidację. Nie potrwa to zbyt długo ponieważ wszelkie uzgodnienia w tym zakresie są już na ukończeniu.
pytanie, bo jak w 2008 i 2009 próbowano likwidacji tej linii to samorząd małopolski do spółki z samorządem wadowickim zablokowały zgodę na likwidację a teraz? Trzebinia z Alwernią chcą wyrywania torów z przejazdów kolejowych - w Bolęcinie im się udało, oby to nie był przysłowiowy gwóźdź do trumny (brak ciągłości linii)
Ta linia ma pecha najpierw zapora w Świnnej Porębie i brak budowy alternatywy do Skawców a teraz gdy Wadowice się starają to Trzebinia i Alwernia (burmistrzowie) chcą się jej pozbyć.......
Dziękuje Krzyśkowi za opisanie tematu bo większość nie ma pojęcia ile ludzi się stara o to żeby 103kę ratować przed złomem.

i najnowsza wiadomość, od pracownika PLK
W dniu 16 czerwca na szlaku Trzebinia - Bolęcin stwierdzono kradzież elementów nawierzchni kolejowej (łubki, śruby, wkręty, podkładki...). Szlak jest nieprzejezdny i zamknięty do odwołania! odcinek zostanie przywrócony do ruchu dopiero po uruchomieniu w Bolecinie nowej, prężnej bocznicy (działania w trakcie). Póki co nie ma żadnych zamówień od przewoźników - jedyny klient przeniósł swoją działalność z Bolęcina do Trzebini. Szlak bedzie dozorowany obchodami toromistrzów i SOK.
źródło: http://chrzanowski24.pl/index.php?option=com_kunena&Itemid=61&func=view&catid=19&id=1595&limit=15&limitstart=15#2674

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

k t o s Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2010
Skąd: powiat chrzanowski

PostWysłany: 24-11-2010, 09:58    Odpowiedz z cytatem

A tymczasem na Trzebinia-Wadowice będą rozbierane 2 przejazdy kolejowe!
Cytat:
PLK SA wyraziła zgodę na rozbiórkę dwóch kolejnych przejazdów na linii 103 pod warunkiem zobowiązania władz gmin Trzebinia i Alwernia do sfinansowania odbudowy tych przejazdów w przypadku przyjęcia do realizacji planów przywrócenia ruchu kolejowego. Usatysfakcjonuje to kierowców a zmartwi miłośników kolei
1. Szlak Bolęcin - Regulice - ul Tenczyńska
2. Szlak Regulice - Okleśna - ul Patelskiego (dawniej Mickiewicza) popularna nazwa ALWERNIA "na Spalonej"
Termin uzależniony od włodarzy gmin
źródło: http://chrzanowski24.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=19&id=1595&limit=15&limitstart=75&Itemid=252#7045

Burmistrz Alwerni który ma gdzieś kolej w swojej gminie wygrał wybory w I turze mimo iż ludzie z Alwerni, Regulic i Okleśnej psioczyli na brak pociągów osobowych, burmistrz Trzebini (notabene mieszkaniec Bolęcina) także zagorzały przeciwnik kolei powalczy w II turze wyborów, ale jak widać obaj cel osiągają i wyrywanie torów ma się w najlepsze.

_________________
Linia 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce (Małopolska) http://www.linia103.glt.pl/
Tory których nie pozwolimy WYRYWAĆ!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl