Tylko niestety przejęcie przez spółeczki - zabawki marszałków kolejnych linii może utrudnić kształtowanie takiej oferty.
Myślę, że nie powinien to być wielki problem. Wspomniany przez Ciebie przykład bezpośrednich pociągów REGIO na wagonach między Poznaniem, a Wrocławiem, gdzie od Rawicza do Wrocławia linia opanowana jest przez KD dowodzi tego, że takowe połączenia są możliwe do wykonania.
Moim zdaniem większym problemem jeśli chodzi o dalekobieżne REGIO czy interREGIO na wagonach jest tabor, a raczej jego pogarszający się stan w spółce PR; mowa tutaj o całkiem sporej ilości wagonów odstawionych w Krzyżu, Lesznie czy Chojnicach. Większość wagonów przedziałowych nadaje się już chyba tylko na naprawę P5, pytanie czy znalazłyby się na to pieniądze? Wszak, pakiet większościowy w spółce PR ma ARP, czyli de facto Skarb Państwa, który to musiałby sypnąć nieco groszem. Dlatego poruszając temat powrotu pociągów interREGIO do służby nie bez kozery wspomniałem o tym, że PR jest w większej połowie spółką państwową, co daje możliwość państwu dotowania pociągów pospiesznych uruchamianych również i przez tego przewoźnika. Oczywiście nie byłoby to na dzikich zasadach jak w latach 2009-2011, gdzie pociągi IR i TLK się nawzajem podjeżdżały, a potem przez 2 godziny nie było żadnego połączenia, po prostu MiB zleciłby taką usługę Przewozom Regionalnym w ramach uzupełnienia oferty realizowanej przez PKP IC. I to by miało sens i życzyłbym sobie, aby właśnie w tę stronę sprawy się potoczyły.
Polregio analizuje możliwość uruchomienia pasażerskich komercyjnych połączeń dalekobieżnych. Pierwsze pociągi na takich trasach mogłyby się pojawić od stycznia przyszłego roku - poinformował PAP Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum