Wysłany: 22-06-2018, 20:47 Psychotesty na maszynistów - jakie testy i zadania?
Witam,
jakiś czas temu brałem udział w spotkaniu rekrutacyjnym do zawodu maszynisty w spółce PKP CARGO. Niedawno dostałem telefon zapraszający mnie na tzw. psychotesty związane z planowaniem rozpoczęcia kursu na licencję maszynisty. Testy odbędą się w następnym tygodniu. Czego na takich badaniach psychotechnicznych mogę się spodziewać? Z tego, co udało mi się dowiedzieć na psychotestach czekają na mnie do rozwiązania takie zadania jak:
-MATRYCE RAVENA
-TABLICA POPPELREUTERA.
Tyle, ile już wiem jeśli chodzi o fachowe nazewnictwo tych dwóch zadań. Dowiedziałem się też, że na psychotestach najprawdopodobniej będę musiał skreślać jakieś kwadraciki z ogonkami. Następnym testem który ponoć często pojawia się na tych badaniach jest wykreślanie liczb z odwrotu kartki (na której tych cyfr jest mniej) i odnalezienie ich na pierwszej stronie tej samej kartki. Czy ktoś z Was orientuje się jaką nazwę mają te dwa opisane przeze mnie zadania? Czy gdzieś w Internecie można znaleźć te kwadraciki z ogonkami i te powtarzające się liczby? Chciałbym trochę potrenować przed psychotestami. Jeśli chodzi o takie zadania logiczne, to czy coś więcej przychodzi Wam do głowy, co pamiętacie, a czego powinienem się spodziewać na psychotestach?
Natomiast z badań na refleks słyszałem o aparacie krzyżowym i aparacie Piórkowskiego.
Z tego, co się orientuję w kwietniu ruszył kurs na maszynistów w Cargo - sekcja: Poznań. Może ktoś z obecnych poznańskich kursantów czyta ten wątek i mógłby mi zdać taką jeszcze całkiem świeżą relację z psychotestów w Poznaniu?
Proszę o pomoc każdego ze zorientowanych w tym temacie Forumowiczów. Życzę miłej dyskusji.
Hej, przeczytałem, że żeby uzyskać licencję maszynisty trzeba mieć ukończone 20 lat, więc przed ukończeniem tego wieku praktycznie nie mogę nic robić w tym kierunku? Kolejne pytanie: Czy dostanę pracę, jeśli zdam maturę i będę miał wykształcenie średnie, a nie zawodowe?
Gdzieś na tym forum znalazłem dyskusję z 2016 roku, że ludzie porobili licencje na maszynistów, ale pracy znaleźć nie mogli. Z tym się wiąże kolejne moje pytanie: Łatwo jest znaleźć przewoźnika który cię przeszkoli kiedy kandydat ma już zrobioną licencję maszynisty, na która wydał kilka tysięcy złotych?
Jeszcze jedna rzecz mnie trapi - mam 16 lat i nie jestem pewien, czy moje zdrowie jest na tyle wystarczające, aby w ogóle próbować. Na stronie Urzędu Transportu Kolejowego znalazłem listę placówek, które wykonują szczegółowe badania, mam tam iść?
Zadzwoń na 0-700 - tam uzyskasz na pewno odpowiedzi
A tak na serio : NAJPIERW skończ szkołe A POTEM myśl co dalej.
4 lata to na kolei kupa czasu - tu się wszystko może zmienić na gorsze lub lepsze.
A co do zdrowia - wszystko masz w Ustawie więc jak czegoś nie spełniasz to zapomnij.
Po drugie i trzecie - nie inwestuj własnej kasy w coś co jest palcem po wodzie pisane - bo takie szkolenia służą tylko i wyłącznie dojeniu Ciebie z kasy a nie przygotowaniem do zawodu.
To robi sam Pracodawca swoimi ludźmi i swoim taborem a nie Pan Janek.
No chyba że chcesz mu dać na ratkę na nowego merca lub zasponsorować budowę domu dla jego córki.
Bo może się również okazać że zainwestujeszsa w praktyce wyjdzie że nie masz predyspocycji do tego zawodu ( same chęci nie wystarczą ) i będziesz parę tyśi w plecy.
W praktyce się okazywało nie raz i nie dwa że właśnie po "szkoleniach" u Pana Janka delikwentów z "papierami" trzeba było doszkalać bo kompletnie nic nie umieli. Ale byli lżejsi o pare tysi właśnie i jakie dobre samopoczucie było z "dobrze" zainwestowanej kasy .
W Szczecinie rozpocznie swoją działalność szkoła dla przyszłych maszynistów mogących przy podstawowej znajomości języka niemieckiego również pracować w Niemczech.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Urząd Transportu Kolejowego przygotował poradnik dla kandydatów na maszynistów. Broszura w jasny sposób przedstawia informacje dotyczące wymagań, które trzeba spełnić by samodzielnie prowadzić pociągi. Maszynista to zawód perspektywiczny. Z analiz UTK wynika, że zapotrzebowanie na takich pracowników będzie rosło w najbliższych latach.
Chcesz zostać maszynistą? Będziesz musiał zdać egzamin państwowy
Projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym autorstwa resortu infrastruktury zakłada wprowadzenie państwowych egzaminów na maszynistę. Zgodnie z nim, prezes Urzędu Transportu Kolejowego będzie przeprowadzać egzamin na licencję i świadectwo maszynisty, rozszerzony o część na symulatorze.
"Szkolenie maszynistów powinno być krótsze, ale intensywniejsze"
Zmiana zasad szkolenia i odpłatności za kurs jest konieczna, by przyciągnąć kandydatów do zawodu maszynisty – zgodzili się uczestnicy dyskusji na Kongresie Kolejowym. Jak stwierdzili, potrzeba też weryfikacji wymagań w zakresie zdrowia oraz szerszej współpracy między przewoźnikami, którzy mogliby wymieniać się maszynistami na stacjach zwrotnych. Uzupełnienie luki pokoleniowej wśród maszynistów może być jednym z największych wyzwań dla polskiej branży kolejowej w nadchodzących latach.
Łatwiej w Polsce zostać pilotem samolotu niż maszynistą. A to niejedyny kolejowy absurd
Z wadą wzroku korygowaną np. okularami można zostać pilotem odrzutowca i kierowcą autobusu, lecz nie maszynistą pociągu. Choć w najnowszych lokomotywach elektronika wyręcza człowieka z większości czynności, maszynistę musi cechować końskie zdrowie, jak 50 lat temu, kiedy sypał węgiel do parowozu. Czeski kolega polskiego maszynisty kończy kurs w pół roku, nasz musi zaliczyć pełne 2 lata cyklu. To tylko niektóre powody, że krajowym przewoźnikom już brakuje 1,8 tys. specjalistów od prowadzenia pociągów. A będzie gorzej.
Ludzie a czym się tutaj rozmawia. Jakie skrócenie szkolenia czy obnizenie wymagań zdrowotnych?? Mam przeczucie, że piszą lub powielają te bzdury osoby, które się po prostu nie nadają z różnych powodów a które pobawiły się w domu kolejką i chcą być maszynistami nie mając zielonego pojęcia z czym ta praca się wiąże i na czym polega. Przykłady innych państw są tak trafione jak strzały Milika w reprezentacji, biorąc pod uwagę stan naszej infrastruktury, taboru itd.. Chciałbym przypomnieć że w Polsce działa jedna, tak jedna linia z czynnym etcsem i to oczywiście nie na całej długości. Reszta, nawet tych modernizowanych pozostaje bez i to reakcja maszynisty na sygnały jest podstawą bezpieczeństwa! Na dodatek pociągi zaczynają jeździć naprawdę szybciej co będzie w przyszłości pewnym rozwiązaniem na braki mechanikow bo potrzeba ich będzie mniej na danej trasie. Więc nie martwcie się, ludzi wystarczy a Ci którzy nie mają czasu na długi kurs i zdrowia sorry..
Nadchodzą zmiany w całym systemie szkolenia i nabywania uprawnień na licencję i świadectwo maszynisty. Na czym będą polegać – wyjaśniał podczas konferencji „Maszynista i dyżurny ruchu 2020” Piotr Combik, dyrektor departamentu personelu i przepisów w Urzędzie Transportu Kolejowego.
Szczecińska firma Autocomp Management Sp. z o.o., która od ponad 30 lat realizuje zarówno innowacyjne projekty symulatorów różnego typu, jak i badawczo-rozwojowe, wykonała duży projekt wyposażenia Centrów Szkoleniowych dla maszynistów dla CS Natura Tour. − To największy projekt realizowany na tak szeroką skalę w zakresie poprawy bezpieczeństwa na kolei – podkreśla Maciej Szłapczyński, kierownik projektu z firmy Autocomp Management.
Cześć. Właśnie przygotowuje się do egzaminu na licencję, mam problem ze zrozumieniem paru kwestii.
Jedna z nich to przypadek rozkazu S który mówi :"10) zezwolenie na dalszą jazdę zatrzymanego pociągu, gdy czoło pociągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął
sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego
miejsca końca pociągu, lub gdy pociąg przejechał i zatrzymał się
za semaforem wskazującym sygnał „Stój” (zał. 4a)," o ile część druga jest jasna i wyraźna, to pierwsza budzi wątpliwości. Rozumiem to w ten sposób że jeśli wyjeżdżając ze stacji gdy zatrzymamy się lokomotywa lub trochę dalej z powodu np zerwanie hamulca albo ktoś nas zatrzymał bo wyskakiwał z wagonu (nie nastawnia) to dalszy wyjazd na rozkaz z tytułu tego zapisu czy może potraktujemy to że nastawnia nas nie zatrzymała, semafor nie wygasł nam przed oczami to jedziemy tylko na ustne uzgodnienie czy możemy dalej jechać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum