Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Wrocław: Pociągi nie dojadą na Dworzec Główny
Autor Wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 28-11-2014, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Z tego co słyszałem to część pociągów (skomunikowana z pociągami dalekobieżnymi) pojedzie objazdem na dworzec główny, część ma pojechać na Nadodrze (podobno padł nawet pomysł budowy peronu tymczasowego na Gądowie - to pod kątem osób wysiadających na Muchoborze), a część będzie skrócona do Nowego Dworu.

Ale wszystko na razie jest na etapie uzgodnień z PLK i to od niej będzie zależeć najwięcej. Do marca jest jeszcze trochę czasu.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 28-11-2014, 11:33    Odpowiedz z cytatem

Przypominam że kilka lat temu, gdy przebudowywali Dworzec Główny (i "teoretycznie" zabrakło miejsca przy peronach) kilka pociągów zostało po prostu wyrżniętych w całych relacjach, także ja bym trzymał rękę na pulsie, czy znów tak nie będzie w tym roku, tyle że na dużo większą skalę.

Wiarygodność PLK osiągnęła dno już jakiś czas temu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 28-11-2014, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Wieszają drut na Świebodzki. Na razie widać tylko jeden tor i skręca to na bocznice Centrozłomu. Musi im się spieszyć bo druciarze robią to nawet w nocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 28-11-2014, 12:50    Odpowiedz z cytatem

Niestety robią tylko kikut do centrozłomu. Miałem nadzieję, że choć dociągną do giełdy elektronicznej tak, by pociągi mogły dojechać bezpośrednio do Robotniczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-11-2014, 16:40   

Nie wiem czy czytaliście:

Wrocław z nowym przystankiem kolejowym – skończy tu bieg część pociągów

Pełną parą idzie modernizacja trasy kolejowej Wrocław-Poznań. W 2015 roku przejazd między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska ma się skrócić, najpierw do nieco ponad 2 godzin, a docelowo do 100 minut. W związku z inwestycją powstał też nowy przystanek kolejowy Wrocław-Grabiszyn. Pociągi zaczną się tam zatrzymywać już od 14 grudnia.

http://www.rynek-kolejowy.pl/54815/wroclaw_z_nowym_przystankiem_kolejowym_skonczy_tu_bieg_czesc_pociagow.htm
Powrót do góry

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 28-11-2014, 17:12    Odpowiedz z cytatem

Jak ja czytam takie wypociny to mi się nóż w kieszeni otwiera. Wydano kupę kasy, końca remontu nie widać a pismak pisze o skróceniu czasu jazdy kiedyś tam do 100 minut.

Poprawnie to powinno być - po remoncie skrócenie o 5 minut czasu jazdy niż przed. Bo tyle da ten remont 164 km torów jeśli go kiedyś ukończą. Bo gdy linia była przyzwoicie utrzymywana to czas jazdy pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem , gdzie Vmax było 140 i to odcinkami , z przystankiem w Lesznie wynosił około 105 minut - Expres "Piast" Odjazd z Wrocławia 7:20 - przyjazd do Poznania 9:05 rok bodajże 1992 czy 93 - proszę mnie poprawić jak się mylę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 28-11-2014, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Od połowy grudnia 2014 roku na linii Wrocław - Poznań nie będą już jeździły żadne ekspresy, więc raczej nie porównuj tych czasów przejazdów.
Kiedy ekspresy jeździły 1 godz. 42 min, pospieszne mialy czas przejazdu od dwóch godzin (bez postoju na Mikołajowie i w Żmigrodzie) do 2,5 godz.

Pamiętaj, że odcinek Poznań - Czempiń będzie jeszcze parę lat w modernizacji. A następne parę lat to modernizacja Czempiń - Rawicz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-11-2014, 09:59    Odpowiedz z cytatem

Ocelot napisał/a:
Expres "Piast" Odjazd z Wrocławia 7:20 - przyjazd do Poznania 9:05 rok bodajże 1992 czy 93 - proszę mnie poprawić jak się mylę.

W 1992 r. to Piast jeździł jeszcze z Warszawy do Legnicy.

Najszybciej to jeździł zdaje się IC Fredro w 1999 r. - 1:41 h. Ale zwykłe pośpiechy z reguły jeździły ok. 2 godzin lub więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuuu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2013

PostWysłany: 30-11-2014, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Po modernizacji CAŁEJ trasy ekspresy z postojami tylko w Mikołajowie i Lesznie spokojnie powinny się wyrobić w 80-85minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 30-11-2014, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Pytanie kiedy to będzie i czy do tego czasu którykolwiek przewoźnik będzie skłonny przywrócić tam ekspresy, które jeżdżą tam ostatnie dni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 18-12-2014, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Nie taki Grabiszyn straszny, jak go malują! Od niedzieli, w południowo-zachodniej części Wrocławia, pod estakadą w ciągu ul. Klecińskiej mieszkańcom i przyjezdnym służy dodatkowy przystanek – informują Koleje Dolnośląskie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22493/Przystanek-Wroclaw-Grabiszyn-juz-sluzy-podroznym.html

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 18-12-2014, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Taa niestraszny. Przed godziną z pociągu jadącego w kiedunku Wałbrzycha wysiadły dwie osoby. Nie wsiadł nikt. To że opłaca się pociągiem jechać z centrum do FATu niech da do myślenia tym którzy chcą tam końćzyć bieg pociągów. Peron przy Stalowej jest koniecznością. Przystanek Grabiszyn jest za daleko od centrum a do tramwaju też jest z 600m.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 19-12-2014, 02:57    Odpowiedz z cytatem

Nie narzekaj. W Poznaniu bez mała też jest tyle do tramwaju, a mówią że że to zintegrowane centrum komunikacyjne... To jest Polska właśnie - tu się ciężko oddycha Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-02-2015, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Szynobus ze Świdnicy nie dojedzie do stacji Wrocław Główny:

http://dsw.doba.pl/artykul/szynobus-ze-swidnicy-nie-dojedzie-do-stacji-wroclaw-glowny-/3615/15

Oświadczenie Kolei Dolnośląskich

Na trasie szynobusów kursujących z Dzierżoniowa przez Świdnicę do Wrocławia wymieniany będzie dwutorowy wiadukt nad ulicą Grabiszyńską. W związku z tym z trzech torów estakady prowadzącej do dworca Głównego dostępny będzie tylko jeden, co znacząco ograniczy przepustowość.

Rozwiązaniem zaproponowanym przez zarządcę infrastruktury (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) jest kończenie biegu niektórych pociągów (w tym wszystkich z Dzierżoniowa) na uruchomionym w grudniu nowym przystanku Wrocław Grabiszyn, położonym blisko skrzyżowania ulic Grabiszyńskiej i Hallera.

Nasza spółka, w trosce o swoich Pasażerów, zaproponowała inne podejście - wykorzystanie toru numer 10, prowadzącego do peronu IV stacji Wrocław Świebodzki (peron najbliższy ulicy Tęczowej). PKP PLK nie jest przychylna takiemu rozwiązaniu, ale należy podkreślić, że wspomniany tor jest czynny (dla pociągów roboczych), nasz tabor spalinowy nie wymaga odtwarzania sieci trakcyjnej, a kolidujące z ruchem targowisko na Świebodzkim funkcjonuje tylko w niedziele.

O wsparcie tego rozwiązania wystąpiliśmy nie tylko do Zarządu PKP PLK w Warszawie, ale również m.in. do władz miasta Wrocławia. Naszym zdaniem jest ono konieczne, bowiem ograniczenia w ruchu wg PKP PLK mają potrwać od końca kwietnia br. nawet do marca 2016 r.

Dodam jeszcze jedynie, że analizowaliśmy również inne warianty, o które zapytaliśmy bezpośrednio Pasażerów szynobusów z Dzierżoniowa i Świdnicy. W przypadku, gdybyśmy nie otrzymali zgody na wjazd pociągów na dworzec Świebodzki, 85% Podróżnych wybrało kończenie biegu na przystanku Wrocław Grabiszyn, a tylko 15% - wjazd na alternatywny dworzec Wrocław Nadodrze, położony na północ od centrum. Oczywiście, gdyby takie rozwiązania były konieczne, postaramy się zrównoważyć utrudnienia promocjami taryfowymi (nie tylko dla Pasażerów z Dzierżoniowa i Świdnicy).

Kończąc, chcemy bardzo przeprosić naszych Pasażerów za utrudnienia i podkreślić, że przebudowa węzła torowego w okolicy ulicy Grabiszyńskiej pozwoli na trwałą poprawę jakości kolejowych przewozów pasażerskich w aglomeracji - pociągi będą mogły jeździć zarówno częściej, jak i szybciej (w chwili obecnej szynobusy z Dzierżoniowa pokonują go z prędkością 20 km/h i często muszą czekać na zwolnienie toru przez inne składy - z Legnicy, Głogowa czy Wałbrzycha).

dr inż. Bogusław Molecki
Dyrektor ds. Handlowych
Koleje Dolnośląskie S.A.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 25-03-2015, 13:42    Odpowiedz z cytatem

W kwietniu szykują się zmiany w kursowaniu KD.

Za nieco ponad miesiąc rozpocznie się kolejny etap przebudowy wiaduktów nad ulicą Grabiszyńską we Wrocławiu. W związku z tym, większość pociągów ze Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry i Wałbrzycha dojedzie do Dworca Głównego - i wyjedzie stamtąd - trasą objazdową, z pominięciem przystanku Grabiszyn. Jednakże, nie wszystkie pociągi dojadą do Wrocławia Głównego.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23716/W-kwietniu-szykuja-sie-zmiany-w-kursowaniu-KD.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl