Lubelskie podpisało umowy na trzy studia projektów Kolej Plus
Województwo lubelskie podpisało trzy umowy na wykonanie studiów dla projektów w ramach Programu Kolej Plus. Łączny koszt dokumentów to blisko 2,7 mln złotych.
Urząd Marszałkowski województwa lubelskiego podpisał z firmą Databout trzy umowy na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów zgłoszonych do programu Kolej Plus. To rewitalizacja połączenia Chełm - Włodawa wraz poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa, modernizacji linii kolejowych nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec - Zawada - Zamość Szopinek oraz budowa linii kolejowej Lublin - Łęczna/kopalnia LW Bogdanka. Łączna wartość dokumentów to 2,7 mln złotych.
W przypadku linii Skarżysko-Kamienna – Końskie – Opoczno, nieczynnej w ruchu pasażerskim od 2009 r., program Kolej Plus stał się okazją do odsunięcia tematu reaktywacji połączeń o kilka lat.
Samorządy uczestniczące w programie Kolej Plus muszą przekazać wstępne studia planistyczno-prognostyczne spółce PKP Polskie Linie Kolejowe do 25 listopada 2021 r. Te samorządy, które nie zdążą, nie będą mogły przejść do dalszego etapu programu.
Kończy się II etap programu Kolej Plus. Następnie PLK przeanalizują złożone projekty
Kończy się II etap naboru wniosków do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 roku. Wnioskodawcy do 24 listopada br. mogą składać do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dokumenty z opracowaniem wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych. Celem Programu jest wyeliminowanie wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei.
Kolej Plus: Dolny Śląsk przedstawił PLK cztery z pięciu projektów
Samorząd województwa dolnośląskiego podsumował drugi etap programu Kolej Plus. Ostatecznie opracował i złożył dokumenty dla czterech z pięciu zgłoszonych projektów. Szacowany koszt ich realizacji sięga blisko 800 milionów złotych.
Kolej Plus na etapie oceny wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych
Złożono 47 wniosków do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 roku. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają ocenę dokumentów z wstępnymi studiami planistyczno-prognostycznymi o szacowanej wartości około 18 mld zł. Celem Programu jest wyeliminowanie wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei.
Kolej Plus. Budżet programu zostanie powiększony do 11 mld zł
Budżet programu Kolej Plus ma zostać zwiększony z 5,5 mld zł środków rządowych do 11 mld zł - powiedział w piątek PAP wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.
Wartość programu to około 6,6 mld zł, z czego 5,6 mld zł to środki z budżetu państwa. Pozostały ok. 1 mld zł będą musiały wyłożyć samorządy. Program ma zostać zrealizowany do roku 2028.
Jest rozstrzygnięcie programu Kolej Plus! Dwukrotnie zwiększono budżet projektu
Do II etapu programu Kolej Plus zostało złożonych 47 wniosków wraz z przygotowaną dokumentacją studiów planistyczno-prognostycznych. PKP Polskie Linie Kolejowe oceniły dokumenty i wybrały 34 projekty, które zostaną zrealizowane.
Odrzucono 13 projektów z programu Kolej Plus. Dokumentacja do nich kosztowała miliony
Udało się rozstrzygnąć program Kolej Plus, czyli wskazano listę projektów, które zostaną zrealizowane w ramach rządowego programu. Miało być 5,6 mld zł, jednak udało się podnieś budżet do 11 mld zł. Nie wszystkie jednak projekty zaakceptowano.
To pokazuje, jaki rząd rządzi w kraju?
Nie dziwi mnie, że niektóre samorządy lokalne rezygnują z projektów w programie: kolej plus, skoro nie mają środków na remonty, na modernizację nie aktywnych połączeń kolejowych.
Sam PiS za to odpowiada, bo pozbawił dużych środków samorządy, obniżając podatek dla samorządów w całym tym "ładzie" i teraz samorządy mają mniejsze wpływy do swoich budżetów.
Do tego ten rząd doprowadził do wyższej inflacji, do osłabienia pieniądza i przez to też ucierpią samorządy, które po prostu będą biedniejsze.
I teraz się oczekuje od samorządów lokalnych, żeby wykładały ogromne, jak dla małych samorządów środki z budżetu na modernizację i przywracanie nieczynnych połączeń kolejowych.
To jest kpina do kwadratu!
Wiele samorządów i nie tak nie będzie miała takich środków, żeby dopłacać do "PiS-owskiego" programu, kolejowego, więc nie powstaną te trasy kolejowe.
I będą zawiedzeni mieszkańcy wielu, małych miast i gmin. Ale to jest wina rządów, które rządzą od 7 lat.
To są nie tylko nieudolni ludzie, ale i... partacze!
Ktoś, kto wierzy w to, że uda się w Polsce "przywrócić" przynajmniej większość, nieaktywnych tras kolejowych, to jest naiwny.
Bo tak nie będzie.
Nie będzie z braku środków w wielu samorządach. Przecież, każdy samorząd ma szereg też innych inwestycji publicznych, które musi zrealizować.
A ten rząd doprowadził do tego, swoim zachowaniem i nieodpowiedzialnym rządzeniem, że praktycznie wszystkie samorządy w Polsce będą biedniejsze i to o duże sumy.
Będą musiały albo przekładać potrzebne, różne inwestycje, albo w ogóle z nich rezygnować, bo będzie brakowało środków.
Szczecin, który jest dużym miastem, nie będzie mógł realizować niektórych inwestycji publicznych i tak, jak powiedział prezydent Szczecina "Zaczyna w Naszym budżecie brakować już środków, a przez złe rządy PiS, nie otrzymamy ogromnych środków unijnych, więc nie będzie szans na niektóre inwestycje".
Będą zawiedzeni mieszkańcy, ale nie z winy prezydenta miasta, a z winy rządów PiS.
I to będzie dotykało każdego miasta w Polsce: dużego, większego i małego.
Przy takich rządach, nie będzie możliwości wszędzie zrealizować programu kolej plus.
To tak jak było z: mieszkaniem plus.
Zachwalali, że do końca 2019 roku w Polsce powstanie 100 tysięcy mieszkań na osiedlach, w ramach: mieszkanie plus.
A według informacji, którą gdzieś przeczytałem w tym temacie, zaledwie wybudowano tylko, ok 14 tysięcy takich mieszkań. I to nie wszędzie, bo w małych miastach nie powstają żadne takie mieszkania i osiedla. Tylko w kilku, dużych i największych miastach.
I do tego tam były jakieś błędy popełnione, przy realizacji i problemy z gruntami pod zabudowę mieszkań.
To pokazuje, jaki rząd popierają wyborcy?
Zrobili sami "bagno" i z tego się wycofują.
Tak samo "bagnem" był cały ten ( nie ) polski, tylko jakiś... kosmiczny ŁAD...
Ale wracając już do: kolej plus, nie wierzę, że przy takich warunkach, przy takiej inflacji, przy drożejących materiałach budowlanych, uda się większość, nieczynnych tras kolejowych przywrócić.
W teorii to zawsze fajnie wygląda i się prezentuję.
Ale inaczej to wygląda w praktyce.
Tych ludzi trzeba wywalić z rządu i to tylko będzie najlepszym dla wszystkich rozwiązaniem. Innej możliwości nie widzę.
Trzy projekty, zgłoszone przez samorząd województwa dolnośląskiego, otrzymają rządowe dofinansowanie w ramach programu Kolej Plus. Warunkiem aplikowania do drugiego etapu programu Kolej Plus było opracowanie dla nich studiów planistyczno-prognostycznych.
W teorii można składać wiele projektów do programu, a w praktyce na to potrzeba dużych środków finansowych.
Jak samorządy nie będą miały z czego "wyłożyć", część własnych środków budżetowych, to i tak nie uda się wykonać inwestycji na nieczynnych trasach kolejowych.
To będzie można wyrzucić do śmieci.
A PiS, masowo zleca Bankowi Centralnemu drukowanie dużej ilości pieniędzy i teraz, głównie z "dodrukowanych" pieniędzy przeznaczają na programy rozdawnicze.
To będzie tylko wyższa inflacja, a drogo i tak będzie w cenach, bo to jest niewłaściwa polityka tego rządu.
Oni takim "działaniem" inflacji nie obniżą. Podnieśli raty kredytów bankowych i przez to odebrali wielu ludziom decyzję o kredytach, bo tych ludzi na to stać nie będzie.
Banki nie dają za darmo klientom pieniędzy, a pożyczają pieniądze, które potem trzeba oddać, z odsetkami.
Banki nie są: pomocą społeczną.
W przypadku: kolej plus może być taka sama sytuacja, jak z: mieszkaniem plus.
Zachwalali i przemawiali, iż: do końca 2019 roku w Polsce powstanie 100 tysięcy mieszkań rządowych, na osiedlach, a powstało tylko, ok 15 tysięcy mieszkań.
I pozostały nie dokończone budowy tych osiedli i mieszkań, w które władowano duże pieniądze.
Kolej plus też się nie rozwinie w całej Polsce, a tylko w jakiejś części Polski, na kilkunastu, co najwyżej trasach.
Wiele samorządów nie będzie miało za co dołożyć nie małych środków ( bo to może być nawet pół miliarda albo miliard złotych od samorządów, a to są bardzo ogromne środki dla małych samorządów ) i nie powstaną trasy kolejowe.
Zresztą, takie "przywracanie nieczynnych tras kolejowych" może już całkiem zrujnować polski budżet, bo nie wyrobi na takie cele.
Po prostu już nie będzie z czego na to pozyskiwać dziesiątek miliardów, a tym bardziej samorządy do tego nie będą dokładały, bo są dużo biedniejsze od głównego budżetu.
W nieskończoność też drukować "pustych" pieniędzy nie można, bo to nic nie pomoże.
W Polsce nadal są miejsca wykluczone komunikacyjnie. Dzięki działaniom podejmowanym przez Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a także we współpracy z Samorządami wiele miejscowości odzyska swoją dawną komunikacyjną świetność.
Ponad 1200 km linii kolejowych będzie mogło zostać objętych dofinansowaniem w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 r. Do realizacji zakwalifikowano 34 inwestycje dotyczące infrastruktury kolejowej w 11 województwach.
Dzięki realizacji Programu możliwe będzie przywrócenie połączeń kolejowych do miast, które nie mają dostępu do kolei. Zwiększy się atrakcyjność i możliwość rozwoju gospodarczego mniejszych regionów.
Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku. Jego realizacja wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów.
Wlasnie Rząd zapowiedzial ze nie będzie 14tki dla emerytów i rencistow.
Mozemy sie spodziewać dalszych ciec, moze nawet 500+.
Ciecia na kolei tez moga wprowadzic...
Budżet polski już nie wytrzyma kolejnych programów rozdawniczych, a PiS rozdaje kasę właściwie już tylko z dodrukowanych pieniędzy.
Kolej plus, jak każdy inny program będzie budżet kosztował, kolejne, kolejne i kolejne miliardy złotych i z czego to będzie finansowane?
Podatków nie można cały czas podnosić pracującym, bo wtedy się okrada uczciwie pracujących i praca staje się nie opłacalna dla pracownika.
Natomiast, kolejne, masowe drukowanie pieniędzy w Banku Narodowym, co prezes tego banku czyni, na polecenie PiS, to będzie coraz słabszy pieniądz i jeszcze wyższa inflacja.
PiS już nie daje rady, prawica się rozpadła, ale oni jeszcze, na siłę próbują rządzić i dalej prowadzą
"rozdawnictwo": na dekodery telewizyjne ( co uważam za bzdurę, bo każdego jest stać na jednorazowy wydatek na taki dekoder, w cenie 100 zł. ). Utrzymanie ludzi z Ukrainy i "sypaniem" dla nich kasą, którzy zamieszkali w Polsce i pewnie niektórzy nie będą musieli nigdzie w Polsce pracować.
A to w większości rodziny ukraińskie, z dziećmi i kobiety i niektóre osoby starsze.
Więc, na każdy program PiS-u nie ma już środków z normalnych podatków, a to wszystko będzie finansowane z pieniędzy dodrukowanych.
Czyli, więcej pieniędzy papierkowych i monet w obiegu, niż: towarów.
A co jeżeli za chwilę, za jakiś czas: 100 zł. będzie warte tylko 10 zł?
Tak doprowadzą do zepsucia wartości pieniądza, swoją polityką.
Bo to właśnie będzie konsekwencją, masowego drukowania papierków i monet.
A niby czemu UMWD chce 22 linie kolejowe zmodernizowac?
Przeciez nie ma na to szynobusow a do obslugi potrzeba zakupic 40 takich pojazdow... skad wezma KD pieniądze na te szynobusy?
Czemu modernizacja linii Wroclaw -Sobotka - Swidnica i dalej - Jedlinia Zdroj przedluzana jest w nieskonczonosc... moze cos sie za tym kryje???
Czemu niektóre linie sa modernizowane skoro zysk czasowy to raptem 7 minit czemu kosztem 50 mln zl czemu UMWD nie wpusci prywatnych przewoznikow na tory???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum