Z polskich telewizji, nawet regionalnych nie dowiedziałbym się tyle, o tym co piszczy w kolejowej trawie, co z KOLEJTV.
Jestem wiernym widzem KOLEJTV. Informacje, ciekawostki, głosy pasażerów, ekspertów. Ludzie tworzący ten kanał pokazali jak można tworzyć ciekawy, krótki program, robić to z humorem, ale o ważnych sprawach.
Mój podziw budzi popularność tego programu. Na youtube każdy z programów oglądało początkwo: 3-4 tysiące osób. Teraz każdy program ogląda w ciągu tygodnia ponad 12 tysięcy widzów. Ktoś powie dużo, ktoś powie mało. Zerknąłem więc sobie na inne podobne kanały youtube w polskim i nie polskim Internecie.
Zacząłem od kanału Deutche Bank TV…
http://www.youtube.com/user/DeutscheBankTV
… a tam jeden materiał ogląda średnio… 45 osób. Myślę sobie: „ok, może mało ciekawa tematyka jak na telewizję, poszukam na kolejowym podwórku”
Zajrzałem na starą dobrą stronę, na której od roku zamiast moderatora hula tylko wiatr:
http://www.youtube.com/user/IntercitySA
Ostatni film (umieszczony rok temu) obejrzało 6 tysięcy widzów, to już znacznie lepiej. Ale inne dwa filmy, które sa na tym kanale od prawie dwóch lat, zobaczyło 700 osób, moja mina przybrała znany obraz
Tematy kolejowe są również na kanale Grupy PKP:
http://www.youtube.com/grupapkp
Tutaj jest znacznie więcej produkcji niż na kanale Intercity. Ostatnie filmy, sprzed miesiąca-dwóch, mają oglądalność na poziomie 120-200 widzów. Najwięcej osób obejrzało film o remoncie dworca w Gorzowie Wielkopolskim - 4 700 widzów. „Coś się dzieje, ale chciałoby się więcej” – pomyśłałem.
Polecialem dalej na kanał francuskiego SNCF-u:
http://www.youtube.com/user/sncf
Tam dużo filmów – ok. 277. Największa oglądalność jednego z filmów – 10 tysięcy widzów. Większość filmów ogląda od 200 do 500 widzów.
Przeskoczyłem jeszcze na koleje hiszpańskie, a więc Renfe:
http://www.youtube.com/user/renfe#p/u
Tu również nie brakuje produkcji video. Film rekordzista na tym kanale (film promujący AVE ) ma 112 tysięcy widzów – ekstra. Większość produkcji filmowych zyskała od 500 do 3000 widzów.
Ale od czego to zaczęliśmy. No właśnie, KOLEJTV. 12 tysięcy nowych widzów, co tydzień. To więcej więcej niż najpopularniejszy film SNCF-u (ilu mieszkańcow ma Francja – 64 miliony?), więcej niż kanały Intercity i Grupy PKP razem wzięte. Proszę, da się. Okazuje się, że fajny pomysł może chwycić.
Często słyszę o zwijaniu się kolei w Polsce, a zobaczcie jak wiele osób jest ciekawych tego co dzieje się na kolei w Polsce. Fantastyczna sprawa. Trzymam kciuki za KOLEJTV i tworzących ten program ludzi.
Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP S.A.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-06-2010, 10:42
Cytat:
Często słyszę o zwijaniu się kolei w Polsce, a zobaczcie jak wiele osób jest ciekawych tego co dzieje się na kolei w Polsce.
Zastanawiam się za co niedorzecznik Wrzosek bierze pieniądze w PKP S.A. O jego aktywności zawodowej ostatnio cicho-sza, bo o żadnej gafie dawno nie słyszałam. Więc płacą mu chyba za pisanie głupot w tym pseudo-blogu. Szkoda tylko, że jego niemała pensja pochodzi z naszych podatków. Prywatna firma nie utrzymywałaby takiego pasożyta.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
No i co z tego, Czy to znaczy ze jak ktos pracowal gdzie indziej to nie ma juz prawa do pracy? A pozatym uwazam, ze jest to "sloneczko" w szarej kolejowej rzeczywistości.
Wiem, że TVN podpisuje bardzo srogie umowy i nie ma mowy o tak szybkim odejściu ze stacji. Przy programie "Mam talent" była sytuacja gdzie uczestnik zrezygnował. Powodem był kontrakt, który mówił o wyłączności dla TVN.
TVN dogadał się z PKP, albo prezenterka z TVN wyleciała.
Jeżeli uważasz, że KolejTV, to coś lepszego sprawdź właściciela domeny. Piecze nad wszystkim sprawuje PKP S.A. Treści są też jednoznaczne, pokazywanie jakie to PR-y są złe, a wychwalanie "Grypy PKP".
Jeżeli ktoś ma wątpliwości niech obejrzy najnowszy odcinek, szlag mnie trafia. W podsumowaniu najważniejszych wydarzeń powiedzieli, że ze stanowiska ODSZEDŁ!!! wiceminister Engelhardt. Krycha ma rację i medale dla niej. Beton zrobił własne medium, bo nie każde można było kupić.
Lubię kolej TV, bo fajnie jest co tydzień taki program pooglądać. Jednak betonowatość wnerwia. Trzeba znać prawdę, by się nie dać wciągnąć w wir kłamstw.
Proponujemy (dodatkowo) co poniedziałek obejrzeć nasz program kolejowy KOLEJWIZJA. http://infokolej.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif
Nasze programy mają średnio długości 17 do 20 minut (KolejTV około 8 minut). Konstrukcja naszych programów jest: 1 do 3 tematów krótkich t.zw. "aktualnych serwisowych", plus 1 lub 2 tematy "główne". Filmy są dostępne na naszych kanałach YouTube: Kolejwizja oraz KOLEJWIZJA info, na naszej stronie http://www.kolejwizja.pl oraz w pilskiej telewizji TV ASTA (która również jest dostępna w internecie jako live stream).
Nasze programy powstają we współpracy z Polską Federacją Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych PFK oraz z pilskim warsztatem naprawy parowozów INTERLOK.
Najnowszymi naszymi materiałami są filmy pod tytułem "Zimowy chaos na polskich torach" oraz "Podsumowanie roku kolejowego 2010". Główne tematy następnych filmów: 3.1. STANISŁAW SOYKA: MUZYKA, PODRÓŻE, KOLEJ (Wywiad 20 minutowy, na dodatek w dniu 24.1. jako "specjalny specjał" 30-minutowy zapis koncertu pana Staśka z 12.10.2010 z Poznania!). 10.1. Plany miłośników kolejnictwa Polski i Niemiec na 2011. 17.1. Zmiana rozkładu, zmiana operatora (Toruń, Zittau). 24.1. Bilet zintegrowany, Kolejarz ze sercem, wąskotorówka w Szwajcarii. 31.1. Jazda w kabinie EN 57, VT 628, MR/MRD, za parowozem Ty2. 7.2. Wagonami restauracyjnymi po Europie. W miarę potrzeby produkujemy - tak jak film "zimowy" więcej niż jeden materiał na tydzień. Jesteśmy w rozmowach z innymi lokalnymi telewizjami co do emisji naszych programów.
Jak widzicie, stawiamy na różnorodność tematyczną, nie zapominając o aktualnych tematach. Chętnie byśmy regularnie poinformowali o naszej pracy, a przede wszystkim czekamy na komentarzy, uwagi, propozycje!
_________________ NIEZALEŻNA TELEWIZJA KOLEJOWA KOLEJWIZJA
Jestem wiernym widzem waszej telewizji. Pokazujecie bardzo ciekawe tematy, dotyczące głównie Wielkopolski. Bardzo lubię oglądać konferencje oraz wywiady z różnymi osobami, któe mają charakter luźnych wypowiedzi, nie ustawionych wcześniej przez redaktora itp.
Stwarzacie realną konkurencję (i słusznie!) dla telewizji KOLEJTV, ale nie zewzględu na długość programu ale przedewszystkim jesteście obiektywni, w przeciwieństwie to programu prowadzonego przez panią Dagmarę Kowalską. Jak widać nie trzeba pięknej prezenterki by telewizja była ciekawa i miała wysoka olgadalność (bez obrazy dla pana Tomka Dassuja )
Pozdrawiam!
No tak, widzami kolejowych programów chyba są przeważnie panowie. Tomek może ubolewa na tym, że (inacze niż pani Dagmara od swoich adoratorów męskich) nie dostał jeszcze od pięknej kolejarki zaproszenia na spotkanie w windzie lub na imprezę sylwestrową http://infokolej.pl/images/smiles/icon_lol.gif Ale to też ma plusy. Od Tomka chyba nikt nie oczekuje, ażeby się cotygodniowo przebierał inacze. A przytulną czapeczkę świąteczną dostał w prezent od redakcji...
A tak na serio, na pewno nie każdy materiał odpowiada każdemu widzowi. Stąd nasza prośba o napisanie nam uwag, propozycji itp. Na początku naszego działania chcieliśmy po prostu cotygodniowo relacjonować o zabytkowych kolejach muzealnych czy turystycznych. To nasi widzowie zaproponowali włączyć w materiały tematy aktualne, reportaże o współczesnej kolei. Skoro nie ma sensu zrobić programu wbrew oczekiwaniom widzów, powstała obecna formuła naszych programów. Jesteśmy otwarci na dalsze zmiany, naturalnie w granicach naszych czasowych i finansowych możliwości!
http://img223.imagevenue.com/loc659/th_06661_Tomek_Czapka2_122_659lo.jpg
_________________ NIEZALEŻNA TELEWIZJA KOLEJOWA KOLEJWIZJA
Konkluzje mamy (o dzieki Cluzo) w nawiazaniu do obliczen ogladalnosci programow kolejowych przytoczonych przez bylego rzecznika PKP.
Popatrzmy teraz ile ludzi obejrzalo jeden prawdziwie amatorski, w miare (mozliwosci) obiektywny film o zagubionych wagonach IC. Przez 4 dni pojawilo sie ponad 200 000 widzow/wyswietlen. W ciagu pelnego tygodnia okolo 300 000, a to mniej wiecej tyle, ile wyniesie zsumowanie polrocznej ogladalnosci wszystkich programow na KOLEJTV.
Koszty nagrania i zmontowania kilku minut jednego i drugiego nieporownywalne. Wrecz niemierzalne. Bo jak zmierzyc cos zrobione z pasji i gratisowo, do wydatku rzedu tysiecy PLN na jeden odcinek. Na 10 minut kazdego tygodnia. ...w sumie to drobnostka. Pryszcz. Zarcik taki drobny ze strony internautow ktorzy sami decyduja, co chca ogladac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum