90-metrowe składy pociągowe Elf 2 ruszą na dolnośląskie tory. Na jakiej trasie nimi pojedziemy?
Od czwartku, 18 sierpnia, nowe pociągi Elf 2 w ramach floty Kolei Dolnośląskich zaczną wozić mieszkańców regionu. Nowe pojazdy mają 250 miejsc siedzących, a każdy może zabrać na swój pokład łącznie 540 osób.
Udało się wcześniej, niż planowano! Od 18 sierpnia Dolnoślązacy mogą już podróżować EZT Elf2 Kolei Dolnośląskich. Spółka zakupiła łącznie 25 takich pojazdów od bydgoskiej Pesy, dostarczono na razie dwa z nich. Są nowoczesne, przestronne i ekologiczne, a każdy Elf2 jest wykonany z materiałów, które w 90% nadają się do recyklingu.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
O tym jak wygląda przyszłość kolei regionalnych i aglomeracyjnych mógł przekonać się każdy, kto pojawił się na stacji Jelcz-Laskowice. Tam, w ubiegłą sobotę, Koleje Dolnośląskie zaprezentowały jeden ze swoich pojazdów elektrycznych typu Elf2. Spółka zakupiła ich łącznie 25.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
12 pociągów Elf 2, kupionych w ramach umowy z 2021 r., trafi do Kolei Dolnośląskich do końca tego roku. 4 sztuki zobaczymy już do końca czerwca. Łącznie do 2024 roku na Dolny Śląsk ma przyjechać 25 Elfów 2.
Koleje Dolnośląskie otrzymały ponad 333 mln zł dofinansowania ze środków unijnych na zakup 20 pociągów Elf 2 – poinformował we wtorek w komunikacie regionalny przewoźnik.
KD chcą kupować nowy tabor. W grze również "piętrusy"
Koleje Dolnośląskie dzięki środkom z KPO mogą kupować kolejne pociągi. Przewoźnik chce kupić 10 jednostek spalinowych oraz bardziej pojemny tabor elektryczny. W grze są 6-członowe EZT lub pojazdy piętrowe.
Koleje Dolnośląskie przesłały do unijnego biuletynu zamówień publicznych ogłoszenie o wszczęciu przetargu na 10 nowych pociągów elektrycznych z opcją na zakup 10 kolejnych.
Koleje Dolnośląskie zwiększają tabor. Przewoźnik planuje kupić nawet 20 nowoczesnych pociągów. Co to za maszyny?
Koleje Dolnośląskie zamierzają kupić nawet 20 nowoczesnych pociągów elektrycznych. Będą obsługiwały nowe połączenia i zwiększą częstotliwość kursowania na działających już liniach.
Dolnośląski przewoźnik planuje rozbudować swój tabor o pojazdy przypominające specyfikacją pociągi Impuls 2 (45WE) oraz Elf 2 (48WEc), którymi dzisiaj poruszają się pasażerowie Kolei Dolnośląskich. Ogłoszony przez KD przetarg na zakup 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z opcją kupna dodatkowych 10, zdradza szczegóły techniczne nowych jednostek.
Pesa bez konkurencji w przetargu na nowe pociągi dla Kolei Dolnośląskich!
Tylko Pesa złożyła ofertę w przetargu na od 10 do 20 nowych pociągów dla Kolei Dolnośląskich. Znacznie przekracza ona budżet przewoźnika.
W kwietniu Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na dostawę 10 nowych pociągów elektrycznych z opcją na zakup 10 kolejnych. Przewoźnik otrzymał niedawno pół miliarda złotych ze środków unijnych. Zapowiedział przetargi na 10 pojazdów spalinowych, 10 elektrycznych i ewentualnie pociągi piętrowe.
Koleje Dolnośląskie kupią spalinowe zespoły trakcyjne
Bez dotacji unijnych Koleje Dolnośląskie zechcą powiększyć swój park taborowy o pojazdy spalinowe. Są potrzebne do obsługi niezelektryfikowanych linii, które będą otwierane w najbliższych latach w regionie.
Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik wybrał ofertę Pesy, która zaoferowała dobrze znane na Dolnym Śląsku Elfy 2. Dzięki temu flota KD będzie liczyła co najmniej 35 takich pojazdów.
Koleje Dolnośląskie pozyskały finansowanie na zakup 10 pojazdów Elf II
To już kolejne tak poważne partnerstwo finansowe obu instytucji. Koleje Dolnośląskie i PKO Bank Polski zawarły umowę kredytową na zakup dziesięciu nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Elf II z Pesy Bydgoszcz. Pozwoli to wzmocnić siatkę połączeń adekwatnie do rosnących potrzeb mieszkańców regionu.
Koleje Dolnośląskie kupiły nowe pociągi. Do których miast pojadą?
Koleje Dolnośląskie i PESA Bydgoszcz podpisały umowę na dostawę nowych pięcioczłonowych pociągów. Na razie będzie ich 10, ale jest możliwość zwiększenia zakupu o kolejnych 10. Nowe pociągi wyjadą na wszystkie dolnośląskie trasy. – Chcemy, by z Wrocławia pojechały także przez Oławę i Brzeg do Opola – mówi Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za kolej.
Koleje Dolnośląskie kupują nowe i używane spalinowe zespoły trakcyjne
Koleje Dolnośląskie ruszyły na zakupy spalinowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik kupuje zarówno fabrycznie nowe jak i używane pojazdy w podziale na dwa zadania. Jeśli przetargi uda się rozstrzygnąć pozytywnie, to flota KD może wzbogacić się o łącznie 37 pojazdów z silnikiem Diesla.
Kilka słów o parametrach nowych i używanych szynobusów jakie chce pozyskać KD.
Pojazdy nowe:
Konieczne dopuszczenie w Czechach i możliwość wjazdu do stacji przygranicznych na terenie Niemiec (Forst, Görlitz)
V max nie mniejsza niż 120 km/h
Maksymalna masa 85 t, nacisk poniżej 175 kN na oś.
Pojazd ma być ustawiony na 3 wózkach, zamawiający nie wymusza konkretnego układu
Dwa silniki spalinowe z możliwością spalania HVO, norma Stage V
Podłoga przy wejściach 600 ±50 mm pgs
2 pary drzwi na stronę
Sprzęgi automatyczne
jedna toaleta
Wymagania dotyczące przeglądów
P1 - min. 10 000 km,
P2 - min. 30 000 km,
P3 – min. 500 000 ±50 000 km,
P4 – min. 12 lat lub min. 1 500 000 ±200 000 km
Pojazdy używane:
Rok produkcji 2008 lub później
Układ osi B’2’2’B’
Maks. nacisk na oś 175 kN
V max nie mniej niż 120 km/h
2 toalety
1 drzwi na człon
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum