Jak rozumiem do tej pory rozpisano jedynie przetarg na naprawę 5 loków. Czy wiadomo już kiedy należy się spodziewać rozstrzygnięcia i kiedy będą przetargi na naprawy pozostałych loków?
125 a 160 km/h to tylko około kwadrans różnicy jeśli chodzi o całą CMK. Podwyższenie prędkości w lokach jest bardzo kosztowne i moim zdaniem nieopłacalne. PR-y nie powinny raczej szastać kasą, na taką modernizację nie zdecydowały się nawet PKP IC.
Chyba, że dla PICu Oleśnica zaśpiewała 7 mln zł. Te 4,5 mln zł to 3x więcej niż moderna i 3x mniej niż nówka. Podobnie jak w przypadku EN57, a jednak moderna a la AKM jest bardzo popularna. Biorąc pod uwagę, że warunkiem przeprowadzenia tej operacji jest 50% dofinansowanie schodzimy do poziomu 2,2 mln zł czyli całkiem rozsądnej wartości.
Ależ dokładnie to napisano. PRy lokomotywy już mają. Jak będzie kasa z UE zmodernizują je do EU07A. Jak nie będzie to przecież nie odstawią ich w krzaki, tylko logiczne jest że wówczas zmodernizują w mniejszym zakresie, prawdopodobnie jak pierwsze 5 sztuk.
Tylko od kupna lokomotyw, przez przetarg, do ich modernizacji droga daleka. Dobrze, że PR zakontraktowały wynajem loków z TS Opole i od Czechów. Stawki CARGO są drastycznie wysokie, oparte na znanym z sytemie kart telefonicznych przedpłatach.
A ja mam wrażenie, że PRy szykują się na rywalizację z Intercity na przewozy pośpieszne i dalekobieżne. Dla mnie ich misja jest wożenie pasażerów na liniach lokalnych i potrzeba szynobusów i EZT mniejszych, a nie lokomotyw na 160 i wagonów. Wszyscy chcą jeździć przez Włoszczowę, a są inne miasta i inne linie.
Decyzja o zabraniu pociągów dalekobieżnych PR, była decyzją durną. PR powinny moim zdaniem obsługiwać połączenia osobowe, przyśpieszone oraz pośpieszne (w tym niektóre międzynarodowe) a PIC powinien obsługiwać Expresy, EC/ EN, wszelkiej maści BWE, międzynarodowe pośpiechy i inne prestiżowe połączenia etc etc.
PR które obsługują połączenia strice lokalne (pierdzi dziury) także winny mieć tabor mogący rozwijać większe prędkości. Gdynia - Tczew - Bydgoszcz czy Gdynia - Słupsk albo Gdynia - Iława - Olsztyn powinny być obsługiwane przez tabor mogący rozwijać prędkość 160 km/h czyli najlepiej przez ELFy. Bo bezsensem jest moderna kibla na spota i dawanie mu Vmax 120 km/h na linii gdzie prędkość max wynosi 140 (albo będzie) czy 160.
Na liniach niezelektryfikowanych które są obsługiwane przez PESY zazwyczaj (i niestety), jest tabor który w większości może rozwijać większą prędkość niż 100 km/h, a linii lokalnych z taką prędkością nie ma za wiele.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
@Lord W, nie masz racji. PR swoją misję wypełniają w taki a nie inny sposób, ale mając na to i możliwości kadrowe i taborowe, przy okazji pozyskując cenną gotówkę, uruchomiły przewozy dalekobieżne. Dzięki PR CMK przestała być linią dla elit, wielu pasażerów wróciło na kolej z uwagi na niższe ceny biletów. IR i RE na rynku są bardzo potrzebne i najlpiej by było gdyby było skomunikowane ze składami REGIO .
Dobre jest to, co mamy w tej chwili na Galicji. Na odcinku Wrocław - Jelenia Góra pomimo że w rozkładzie jest zaznaczony na niebiesko, to taryfa REGIO jest honorowana. Druga rzecz to wykorzystanie składu w obiegu (np. przechodzenie Galicji na Szrenicę i vice versa). To daje oszczędność taboru, także i lokomotyw. Szkoda tylko, że Galicji chociaż w sezonie nie chcą przeciągnąć o Szklarskiej Poręby... Czeskie 163 (które ponoć PR ma wynająć) na pewno dałyby radę, bo nie mają oporów.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jeśli nie w całym sezonie to chociaż na sylwestra i na długie weekendy. Nie znam regionu, stąd moje pytanie- PR mają w Szklarskiej jakąś bazę do obsługi składów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum