Modernizacja linii 201 zakłada też odbudowę łącznicy w Glinczu niedaleko Żukowa, pozwalającej na przejazd z linii 201 na linię 229 (Pruszcz Gd. – Kartuzy – Łeba), co pozwoli na podróżowanie pomiędzy Trójmiastem i Kartuzami bez konieczności zmiany kierunku w Somoninie. Rozjazdy w Glinczu zostały już zamontowane, jednak całość prac związanych z odbudową łącznicy jeszcze się nie zakończyła.
Wiosną 2015 r. zakończy się remont linii kolejowej do Kartuz.
29 maja 2015 r. planowane jest, zgodnie z kontraktem, zakończenie rewitalizacji fragmentu linii 229 na odcinku pomiędzy Glinczem i Kartuzami. Jest to bardzo ważny odcinek z punktu widzenia projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Odcinek linii 229 pomiędzy Glinczem i Kartuzami ma istotne znaczenie w projekcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dzięki tej rewitalizacji, czas przejazdu pociągiem z Gdańska do Kartuz (z wykorzystaniem „linii PKM”) powinien zająć ok. 45-50 min. W projekcie PKM zawiera się cały odcinek linii 201 pomiędzy Gdynią i Kościerzyną: niewykluczone – rozkład nie jest jeszcze znany – że w ramach PKM zostaną też uruchomione np. pociągi Gdańsk/Gdynia – Kartuzy – Kościerzyna.
Jest wykonawca dla II etapu prac między Kartuzami a Glinczem.
PKP PLK wyłoniły wykonawcę dla II etapu prac modernizacyjnych na linii 229, pomiędzy Glinczem a Kartuzami. Projekt jest ściśle związany z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum