Dzisiaj byłem na kaliskiej i faktycznie mieliście racje od strony dworca na wiadukt nie da się wejść, no chyba, że poszedłbym tam z drabiną.
Doszedłem także do wniosku, że po zamknięciu fabrycznej, kaliska nie jest w stanie przejąć całego ruchu, ponieważ na fabrycznej jest 6 torów, które w godzinach szczytu wszystkie są zajęte, a na kaliskiej są tylko 4 tory na południe, a dodatkowo jest jeszcze ruch w kierunku Sieradza. Tak więc zasypanie tych ogromnych dziur i nawet prowizoryczne położenie na wiadukcie dwóch torów sprawiłoby, że pociągi od strony Koluszek mogłyby wjeżdżać na perony 4,5,6 i dzięki temu wszystkie pociąg z fabrycznej mogłyby kursować na kaliską i Łódź wreszcie miałaby jeden główny dworzec. Dziwie się, że PLK nie wpadnie na taki pomysł. Koszty chyba nie byłyby duże, tory na wiadukcie mogłyby być przecież używane.
Ogólnie dworzec kaliski to można o kant d... potłuc. Ten który to projektował nie miał chyba pojęcia jak projektuje się dworce, widać, że najbardziej lubił projektować schody, przejścia i zejścia których na kaliskiej nie brakuje. Każdy peron zaczyna się i kończy w innym miejscu, ma inną długość i szerokość. Cała stacja jest zrobiona jakby w klin. Wiaty na peronach to przecież przed niczym chyba nie chronią, bo są za wysokie. Peron szósty to prawie na Żabieńcu jest.
Wg mnie budynek powinien stać na środkowym peronie, a same perony powinny zaczynać się równo z nim i ciągnąć się na północ. Wejście do budynku od strony miasta powinno prowadzić po schodach lub podjeździe. Dworzec kaliski przypomina mi dworzec w Kamieńcu Ząbkowickim, tylko że tam jest to wszystko lepiej pomyślane.
Co się stanie z kaliską po wybudowaniu nowej fabrycznej?
Zacznijmy od tego, że zamiast to wszystko przebudowywać i stawiać to straszydło co teraz stoi powinni zostawić stary budynek (który był zabytkowy!) i tylko ten wiadukt zrobić do końca, teraz żeby coś tam zrobić to pewnie by było trzeba tony papierów, pozwoleń, jakiś badań wytrzymałości, a więc przetargów itd.
Sądzę, że z Kaliską nie zrobią nic, dopóki nie ruszy budowa linii na lotnisko i tunelu. Jak na razie od 2 miesięcy dłubią schody wejściowe do budynku dworca od strony parkingu. I tyle "robi się".
Kaliski nigdy chyba nie doczeka się otwarcia tej "drugiej" części.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Czy od 1.09 pociągi faktycznie przestaną wjeżdżać na Fabryczny, czy też będzie kolejna obsuwa? Czy przy nowym podziemnym dworcu przewidziano jakieś tory postojowe? Przez jakiś czas będzie to przecież dworzec czołowy.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2011, 12:25
Dołączam się do pytania @Radka. Czy 1.09.2011r. to rzeczywiście koniec ,,starej'' fabrycznej?
Pewnie znów się wszystko przesunie, moja propozycja dla teelek albo IR po otwarciu Łowicz - Zgierz: Warszawa - Łowicz - Zgierz - Łódź Widzew - Łódź Olechów - Łódź Kaliska.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum