Jeżeli to jest DB 648 to są to jednostki mogące jeździć po PL. Kursuje do Kostrzyna nad Odrą, czyli są przystosowane. DB wycofuje starsze SZT, więc mogą być one ściągnięte do PL.
To nie jest przypadkiem coś podobnego co stało na Grabówku dosyć długi czas i PIC miał podobno coś pod tym odpalić ? Albo KŚ czegoś podobnego przypadkiem też nie mają ?
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Czytałem w "Świecie Kolei" 8/2013, że Arriva będzie jeździła 628.4 na warunkowym pozwoleniu do eksploatacji (o ile takie uzyska). Ciekawe, czy będzie tak jak w DB- "Pociąg zbliża się do stacji X. Proszę wysiadać po prawej/lewej stronie." Zawsze mnie rozbraja wymowa Szczecina Gł.- "Szczecin Glawny".
15 grudnia Arriva przejmie od Przewozów Regionalnych część połączeń kolejowych w naszym regionie. Wiemy już, jakie pociągi wypuści na trasy.
Firma należąca do niemieckich kolei wydzierżawi cztery pociągi ED72, które są własnością władz województwa. Wrocławska fabryka PaFaWag wyprodukowała je w latach 1993-97. Urząd Marszałkowski zlecił ich kapitalny remont za 31 mln zł. Dwa czterowagonowe składy już go przeszły i jeżdżą po torach, obecnie jeszcze wykorzystują je Przewozy Regionalne. Dwa kolejne są w trakcie modernizacji.
Przejęcie obsługi linii zelektryfikowanych jest bardzo zaawansowane – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Damian Grabowski, prezes Arriva RP.
Od 15 grudnia br., wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, Arriva RP przejmuje obsługę części linii zelektryfikowanych w województwie kujawsko-pomorskim. Przewoźnik ten wygrał wiosną przetarg na obsługę następujących odcinków: Bydgoszcz – Laskowice Pom. – granica województwa pomorskiego, Bydgoszcz – Wyrzysk Osiek – granica województwa wielkopolskiego, Toruń – Kaliska Kuj. – granica województwa łódzkiego oraz Toruń – Jabłonowo Pom. – granica województwa warmińsko-mazurskiego. Na mocy porozumienia pomiędzy Arrivą i Przewozami Regionalnymi utrzymane zostanie kursowanie bezpośrednich pociągów PR w relacjach Gdynia-Laskowice-Bydgoszcz (2 pary) i Bydgoszcz-Toruń-Iława-Olsztyn (także 2 pary, plus dodatkowo pociąg Bydgoszcz-Iława kursujący w piątki i niedziele). Na „kujawskich” odcinkach tych tras, Przewozy Regionalne kursować mają jako podwykonawca Arrivy.
Grabowski dodaje, że największym problemem jest w tej chwili kwestia organizacji przewozów na trasie Toruń – Kutno, a ściślej: na jego „łódzkim” odcinku. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zrezygnował bowiem z finansowania od początku 2014 r. przewozów na tym odcinku. Sprawa – mimo iż na zmianę decyzji próbują wpłynąć m.in. posłowie i samorządowcy – na razie utknęła w martwym punkcie i dużo wskazuje w tym momencie na to, że od stycznia pociągi Arrivy będą kursować nie w relacji Toruń-Kutno, lecz jedynie z Torunia do leżącej na granicy województw stacji Kaliska Kujawskie.
W piątek 15.XI. o godzinie 15.13 na stację Piła Gł. przyjechał SA106-019. Zatrzymał się przy peronie 3 zaraz za semaforem wyjazdowym i po kilku minutach odjechał z powrotem w kierunku Bydgoszczy. Zapewne był to jeden z przejazdów na zapoznanie szlaku.
Kujawsko-pomorskie: Władze województwa zadowolone z Arrivy.
– Zaprocentowały nasze starania, by zmiana przewoźnika odbyła się bez problemów – uważają władze woj. kujawsko-pomorskiego. 15 stycznia mija miesiąc od momentu, w którym obsługę części linii zelektryfikowanych w województwie przejęła od Przewozów Regionalnych Arriva RP.
– Udało nam się doprowadzić do współpracy między Arrivą a Przewozami Regionalnymi, starannie kontrolowaliśmy też standard obsługi podróżnych i to zaprocentowało. Z raportów naszych kontrolerów wynika, że pasażerowie nie odczuli żadnych niedogodności. Intensywne przygotowania do zmiany na torach trwały od połowy maja – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Beata Krzemińska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Może faktycznie zbyt dużych różnic w ofercie przewozowej nie ma. Ja osobiście nie odczułem też jakichś większych niedogodności związanych ze zmianą przewoźnika na trasie Bydgoszcz-Piła, a dojeżdżam z Piły do Bydgoszczy do pracy, w jedną stronę pociągiem PR a w drugą AR. Mimo wszystko jednak uważam że "cofnęliśmy się w rozwoju" jeżdżąc taborem spalinowym po liniach zelektryfikowanych. Tyle pieniędzy wydanych w przeszłości na elektryfikację, która teraz jest wykorzystywana tylko częściowo. Jak dla mnie, żenada
Kilka dni temu dołożyli 4 połączenia Bydgoszcz-Nakło-Bydgoszcz.
Obecnie rozkład Bydgoszcz-Nakło-Bydgoszcz jest naprawdę spoko, i nie pamiętam kiedy był podobnie dobry.
To jest plus, a że jeździmy spalinówkami, cóż, ja tego nie odczuwam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum