U nas wariant mijanka ,,w polu'' a przystanek bliżej wsi istnieje choćby na linii z Tarnowa do Nowego Sącza i jest to dobre rozwiązanie. Tak też zrobiono na zakopiance budując mijankę Zembrzyce Nowe poza lokalizacją samego przystanku osobowego.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Podróż do Cieszyna, Ustronia i Wisły Głębiec? PKP PLK rozpoczyna dużą inwestycję.
23 odnowione perony na 19 stacjach i przystankach, prawie 52 kilometry nowych torów to efekty dużego projektu PKP Polskich Linii Kolejowych który ułatwi podróżowanie w Beskid Śląski. Rewitalizacja linii kolejowych na odcinku Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce ujęta jest w Regionalnym Programie Operacyjnym dla Województwa Śląskiego.
Zapomnijcie o linii 190
Szokujące podejście.
Co tutaj się dziwić jak pozwolono USA rozwalić 111 letni most to taką lokalną 190 głęboko w poważaniu mają.
W grudniu Koleje Śląskie chciałyby zacząć obsługę linii 190 z Cieszyna do Goleszowa. Prace przy jej modernizacji zakończą się w drugiej połowie roku, w Cieszynie kończy się obecnie montaż sieci trakcyjnej na stacji.
Nie w grudniu bieżącego, ale w lipcu przyszłego roku zostanie wznowiony ruch pociągów na modernizowanych fragmentach linii 190 i 191. W dodatku początkowo dojedziemy koleją tylko do Ustronia – odcinek do Wisły Głębce zostanie otwarty jeszcze później, bo we wrześniu. Jako przyczynę PKP PLK podaje kolizję z sieciami telekomunikacyjnymi oraz konieczność dodatkowych prac ziemnych.
Cieszyn – Goleszów: Pociągi nie wrócą na trasę pomimo planów zakończenia remontu
Termin zakończenia robót infrastrukturalnych na linii nr 190 w czerwcu jest aktualny – zapewnia nas krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. Tymczasem Koleje Śląskie nie wznowią tam ruchu wcześniej niż we wrześniu. W wakacje trasa do atrakcyjnego turystycznie rejonu Śląska Cieszyńskiego pozostanie więc zamknięta w regionalnym ruchu pasażerskim, choć nie będzie żadnych przeszkód, aby skierować tam pociągi.
Cieszyn – Bielsko-Biała: Czy znajdą się pieniądze na remont?
PKP PLK nie mają innych planów remontu odcinka linii 190 prowadzącego do Bielska-Białej niż te zgłoszone do programu Kolej Plus. Przedsięwzięcie nie zostało jednak zakwalifikowane na podstawową listę przewidzianych do realizacji projektów. Jak informuje zarządca infrastruktury, nie przekreśla to całkowicie szans na modernizację trasy.
Wg informacji na stronie przewoznika: Od 15 października 2022 r., pociągi Kolei Śląskich ruszają liniami S6 oraz S76 do Wisły. Z kolei obsługa relacji Cieszyn – Goleszów (linia S61) rozpocznie się 4 września 2022 r.
[ Dodano: 29-07-2022, 00:26 ]
Jest chyba 7 par Skoczow - Cieszyn.
[ Dodano: 28-08-2022, 14:31 ]
Niestety ZKA do Wisły co najmniej do 5 listopada.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Od niedzieli 11 grudnia wrócą pociągi w Beskid Śląski do Wisły. Będzie nowy przystanek Ustroń Brzegi i przebudowane perony. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły opóźnione prace warte prawie 460 mln zł, dofinansowane ze środków unijnych w ramach RPO Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Projekt obejmował linie od Chybia przez Skoczów do Cieszyna i Wisły Gębce.
Łączenie Elfów Kolei Śląskich w Goleszowie trwa 20 minut. 10 razy dłużej niż powinno
Pociąg Kolei Śląskich, rozdzielany w Goleszowie na część do Wisły i Cieszyna, traci na postój na tej stacji cały kwadrans. Łączenie jednostek w drodze powrotnej trwa aż 20 minut. Czy koniecznych czynności nie dałoby się wykonać szybciej? PKP PLK odsyła po wyjaśnienia do przewoźnika.
Koleje Śląskie: Nie da się skrócić czasu łączenia EZT
Operacja łączenia i rozłączania elektrycznych zespołów trakcyjnych nie może obecnie trwać krócej, niż 10 minut – informują Koleje Śląskie. Jeśli łączone pociągi Katowice – Wisła/Cieszyn zostanie utrzymane w obecnym kształcie, czas jazdy nadal będzie zatem wydłużany przez długi postój w Goleszowie. Zmniejszenie czasochłonności procedury – na przykład poprzez likwidację wymogu próby hamulca – wymagałoby zmiany obowiązującego prawa.
Problematyczne przesiadki na linii do Cieszyna. Pociągi często się spóźniają
Po reaktywacji odcinka Goleszów – Wisła pogorszyła się punktualność pociągów do Cieszyna. Dlaczego? Pociągi Skoczów – Cieszyn muszą czekać na stacji początkowej na opóźnione często składy z Katowic, z którymi są skomunikowane, a następnie na ich odbieg. Pasażerowie proponują inne rozwiązania organizacyjne, przewoźnik jednak uważa, że – biorąc pod uwagę dostępną infrastrukturę – obecny sposób jest optymalny.
Linia 190 Skoczów – Bielsko-Biała dziesięć lat po przejechaniu ostatnich pociągów
Linia 190 Skoczów – Bielsko-Biała dziesięć lat po przejechaniu ostatniego pociągu jest nieprzejezdna, a w wielu miejscach nasypy są osunięte. Miejscami aż trudno sobie wyobrazić, że jeździły tu kiedyś pociągi.
Pociągi Kolei Śląskich w XXI wieku potrzebują piętnastu minut, aby podzielić się w Goleszowie na część do Wisły Głębiec i Cieszyna. Czas na łączenie składów w drodze powrotnej to już dwadzieścia minut. To niezwykłe, że zajmuje to tak dużo czasu, pomimo że linia jest po modernizacji, a tabor jest nowy. Znacznie szybciej było… w 1939 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum