Zamiast tańszego pociągu typu Ekspres - składy kategorii Ekspres InterCity - taką zmianę na trasie Gdynia - Warszawa pierwszego marca wprowadziły PKP Intercity – informuje „Radio Gdańsk”.
Po zmianie podróżni muszą zapłacić za bilet 10 zł więcej. Sprzeciwia się temu nieformalna grupa o nazwie "Przywróćmy przyzwoitość pomorskiej kolei". Ich zdaniem dla podróżnych oznacza to wyższy koszt, ale nie standard. Rzecznik PKP Intercity, Paweł Ney, odpowiada, że osoby, dla których pociąg InterCity jest za drogi mogą wybrać pociągi pod marką TLK, których w ciągu doby na tej trasie odjeżdża pięć. Na poprawę jakości pasażerowie będą musieli poczekać do maja, kiedy to w ekspresach, począwszy od eIC "Kaszub", mają się pojawić nowoczesne wagony.
Tak mnie jedna sprawa zastanawia. Ciekawe, jakie szanse miałby pasażer, który w pociągu kategorii EIC trafi np. na wagon z TLK i odmówi zapłaty za bilet kategorii EIC (taryfa I), tylko zapłaci za TLK (taryfa D bez miejscówki)?
Coś mnie się pamięta, że była podobna sprawa, gdzie jedna osoba nie zapłaciła pełnej kwoty za przejazd autostradą, ze względu na remonty i po wielu bataliach w końcu sąd przyznał kierowcy rację. Ciekawe jak by to wyglądało z koleją?
Nasuwa mi się tu jedynie taka myśl, że trzeba by zrobić rewolucje w polskiej kolei na miarę rewolucji singapurskiej (oby nie kubańskiej). A co do takiej dowolności to nie ma obowiązku jazdy koleją, równie dobrze jak ktoś lubi może iść pieszo. Jednakże idziemy coraz bardziej w stronę Litwy w której aby dostać się z jednego końca na drugi potrzeba mniej więcej tyle czasu ile by się dostać z jednego końca Polski na przeciwległy. Z tym że u nas się jedzie u nas się czeka. W sumie warto było by ktoś dajmy na to z samorządu woj. pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego pomyślał (niektórych boli ale jak się zacznie to ból przechodzi) i wymyślił tani pociąg łączący Trójmiasto z Warszawą, jeśli chodzi o skład mógłby być prowadzony nawet samorządowymi szynobusami
Co wy na osobowy przyspieszony relacji Gdańsk Główny/Hel-Gdynia Główna-Kościerzyna-Czersk-Wierzchucin-Laskowice-Grudziądz-Brodnica-Sierpc-Nasielsk-Warszawa?
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
yusek, KM mają w wakacje swojego Słonecznego do Trójmiasta - nie wiem dlaczego nie mogą go zrobić pociągiem całorocznym i nie z jeden kurs a np: 3 - 4 w każdą stroną dziennie - to już by było jakieś rozwiązanie. Bo jak chodzi o Warszawę to jednak bazę do takiego połączenia bardziej mają tu KM niż PR...
Rzecznik PKP Intercity, Paweł Ney, odpowiada, że osoby, dla których pociąg InterCity jest za drogi mogą wybrać pociągi pod marką TLK, których w ciągu doby na tej trasie odjeżdża pięć
...z czego dwa są to pociągi nocne a jeden został póki co zawieszony (chodzi o TLK Gdynia-Wrocław, odwołany na odc. Gdynia-Warszawa).
A czego jeździ najwięcej i w najlepszych godzinach? Oczywiście EIC
yusek, KM mają w wakacje swojego Słonecznego do Trójmiasta - nie wiem dlaczego nie mogą go zrobić pociągiem całorocznym i nie z jeden kurs a np: 3 - 4 w każdą stroną dziennie - to już by było jakieś rozwiązanie. Bo jak chodzi o Warszawę to jednak bazę do takiego połączenia bardziej mają tu KM niż PR...
My tu walczymy o pociągi w przeciwną stronę tak aby można było z Trójmiasta też gdzieś pojechać szczególnie do tych miast gdzie jest ~300-400 km. Można by zrobić drugi pociąg, który by jechał w przeciwną stronę np. Pochmurny.
A czego jeździ najwięcej i w najlepszych godzinach? Oczywiście EIC
Teraz pomyśl Kolego, co Ty byś robił mając firmę przewozową? Czy w "najlepszych" godzinach przykładowo puszczałbyś na trasę malucha, czy raczej duży i wygodny autokar? Nie dziw się w takim razie, że PIC puszcza eIC w takich właśnie godzinach. To akurat nie jest nic specjalnie nowego, bo taki jest schemat działania na całym świecie, że w tych "najlepszych" godzinach jeżdżą najdroższe pociągi, bo wtedy mają największą szansę zarobić na siebie jak najwięcej.
_________________ Nigdy nie rozmawiaj z idiotą! Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!
a ja dalej uwazam, ze najłatwiej osiagnac postulat Gdynia - Wawa bedzie przez Bydgoszcz... Jest drut, są osobówki, jedyne co trzeba by "wybłagać" to przyspieszonego kibla na odcinku 180km skomunikowanego z IR Mewa (dla jadących do Wawy) i IR Mazury (dla jadących do Poznania/Wrocławia). Albo pal sześć, nawet z Tczewa niech jedzie (zawsze to 50km mniej), ale niech JEDZIE.
Klecę pismo w tej sprawie do PR, ktoś by napisal do marszałków? ;]
Nie dziw się w takim razie, że PIC puszcza eIC w takich właśnie godzinach.
Nie dziwię się. Przecież wiadomo że nie puszczą EIC w nocy. Dziwi mnie natomiast fatalna oferta tańszych, alternatywnych połączeń TLK.
Cytat:
bo taki jest schemat działania na całym świecie
W większości krajów na świecie jest też tak, że jest sporo połączeń w przystępnej cenie, które też kursują w atrakcyjnych godzinach.
Działania PKP IC na linii Warszawa-Gdynia są zrozumiałe. Chcą wyszarpać od ludzi jak najwięcej kasy za przejazd drogimi EIC, bo jest to jedna z nielicznych głównych linii (albo jedyna?) na której nie ma jeszcze konkurencji interREGIO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum