//edit
A tak na boku. Czy to kwestia wagonu, że w takiej kombinacji nigdy nie są włączone wyświetlacze (albo przynajmniej ja dotąd nie zauważyłem, a widuje skład dość często)?
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Trochę dziwne,że SA103 nie da rady ciągać "bonanzy".To ma 350kW mocy i waży 49ton.Poczciwy GANZ był cięższy przy podobnej mocy,a radził sobie dobrze z wagonami.Rozumiem,,że z wagonem doczepnym nie dałoby się jechać 120km/h tylko powiedzmy 90km/h,ale taką prędkość ma SM42 używana do pociągów pasażerskich na Ostbahnie.
Może nie uwalą ale niżej już się nie dało go sprowadzić... Pamiętam czasy, te dobre stare czasy których mi cholernie brakuje, jak TUR był pod EU07 + Poczwórna oliwkowa bipa + 120A lub Bagażowy/ rowerowy....
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ja chciałbym się doweidzieć na jakich liniach jeżdżą te szynobusy (z tego co wiem nowe szynobusy są 4). Czy jak zwykle wszystko co dobre poszło na Hel, bo dziś np. z Kościerzyny pojechało jakieś małe gówno niewiadomego pochodzenia, ok 50 misjsc siedzących, nie wiem nawet jak to nazwać, szara puszka po sardynkach. Jakiś idiota myśli, że to jest odpowiedni skład na tą godzine? Dlaczego nie puszczą tego na Hel, ciekawe jakie by były reakcje.
Zapewne chodzi Ci o kurs do Chojnic. Pewno to był Kolzam SN81 lub 208M. Nie wiem co Cię tak dziwi, ale jest to wystarczający skład na tą linię. Frekwencja w dniach szkolnych jedynie pozwala zapełnić dwuczłonowy skład. Mówisz złom, a taka prawda że te Kolzamy + SA101 i 102 z ZNTK to najsolidniejsze i najmniej nawalające szynobusy w taborze Pomorskich PR-ów.
Newagi tylko na Gdynia - Hel i Gdynia - Kościerzyna. Do Chojnic zapewne nigdy nie zajadą (chyba, że PR zdecyduje się dać je na TUR-a co by było świetnym posunięciem!) Połączone dwa SA138 na TUR-ze, świetna sprawa to by była jeżeli mają kursować SZT. Zresztą na naklejce Unii Europejskie jest napisane, że pojazdy są przeznaczone do transportu w Trójmiejskim Obszarze Metropolitarnym. Także wątpię by miały się u nas znaleźć.
Uwalić nie powinni bo frekwencja jest więcej niż zadowalająca
REXus napisał/a:
A tak na boku. Czy to kwestia wagonu, że w takiej kombinacji nigdy nie są włączone wyświetlacze (albo przynajmniej ja dotąd nie zauważyłem, a widuje skład dość często)?
Włączają ale w Tczewie (i do Tczewa) i to tylko na SA103. Prawdopodobnie nie ma zaprogramowane trasy TUR-a. Bo jak jechałem z Chojnic to wyjeżdżał na wyświetlaczu z napisem Tczew i na dodatek była to trasa ze wszystkimi przystankami (TUR nie staje wszędzie). W Tczewie włączyła się "Gdynia Główna" ale była to Gdynia Główna z Kościerzyny także nie włączają teraz chyba wcale.
zapadła decyzja o przeniesieniu 6 SP32 z Chojnic do Krzyża i odstawieniu SU45.
Natomiast sam popieram. PRy to nie Arriva, ze koniec wojewodztwa == koniec sieci, wiec nie oplaca sie trzymac tam rezerwy.
A co do wagonow, Struk przed wyborami brylowal w/s kolejki metropolitalnej. Moze warto by sie usmiechnac do niego? Skoro taki prokolejowy, to niech wojewodztwo sypnie kasa na rewizje Bip i Bonanz. 2x4-sekcyjna Bipa + 2-4 Bonanzy powinny wystarczyć.
Proponentom TURa polecam wyprawy nim do Poznania/Wroclawia przez Pile. Szybka, malownicza trasa. Jedyny minus to pewna adrenalina przy przesiadkach w Pile (opoznienie wynikle z przesiadki technicznej w Lipce )
Ale Arriva nie ma tak że koniec Województwa i dalej nie jedzie... w Pomorskim jeździ do Chojnic, Czerska, Kościerzyna, Malbork, Braniewo (sezon), Gdynia (weekendy) czy Nowy Dwór (sezon)... Pomijam już przejazdy okolicznościowe jakie uruchomili...
To PR traktują przekroczenie granicy województwa jako pociąg eksterytorialny. Niedługo wszędzie na granicach zrobią dodatkowy tor, peron ziemny i ludzie będą się przesiadać...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
A co do metropolii to zgodnie z definicją Tomphsona metropolia to obszar z którego można codziennie dojeżdzać i wracać z pracy w centrum. Czyli jeśli podróż na trasie Chojnice-Gdańsk nie była by problemem to można i Chojnice wliczyć do aglomeracji.
Geordi może skorzystam z zaproszenia ale jak będzie cieplej.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
A co do wagonow, Struk przed wyborami brylowal w/s kolejki metropolitalnej. Moze warto by sie usmiechnac do niego? Skoro taki prokolejowy,
Kiełbasa wyborcza i nic więcej.
Skoro mieszka w Jastarni, a pracuje w Gdańsku, to fakt, że pociągów ten pan swoją obecnością nie zaszczyca, zdecydowanie i jasno pokazuje, gdzie ma kolej.
Swoją drogą, gdyby jeździł, to wątpię, by PRy olewały nawet tak oczywiste sprawy jak wybite od miesiąca szyby.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
4 SA 138 i 2 SA137 tylko do obsługi Gdynia-Hel i Gdynia-Kościerzyna,czy to trochę nie przesada?SA 138 najlepiej pasowałyby do dłuższych relacji typu Gdynia-Chojnice,albo nawet Gdynia-Chojnice-Piła.Nie wyobrażam sobie "Tura" zredukowanego do SA103,albo SA101...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum