_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Słowa NIEpodziękowania dla dyspozytorów KD (+ PKP PLK) za można powiedzieć chyba złośliwe nieskomunikowanie opóźnionego pociągu IC MAMRY Olsztyn-Wrocław (pl.przyj.19.39) i osobowego KD Wrocław (pl.odj.19.46)-Lubań Śl.
Wracałem dzisiaj opóźnionym IC MAMRY. Pociąg na trasie miał kilkanaście minut opóźnienia. Drużyna konduktorska IC informowała, aby zgłaszać do nich przesiadki na inne pociągi. Zgłosiłem (nie tylko ja) potrzebę przesiadki na Lubań, były też zgłoszenia na Jelenią Górę, Opole i Kraków. Konduktor IC zadzwonił do dyspozytora z takimi informacjami. Przed wjazdem na Wrocław Gł. z głośników podano informację, że dyspozytor odmówił skomunikowania z pociągiem do Jeleniej Góry, powiadomiono podróżnych, że pojadą następnym po godz. 21.
Opóźniony IC MAMRY wjechał na peron 2 o 19.49 (czyli z 10-cio minutowym opóźnieniem). Kątem oka wdziałem (wjeżdżając na dworzec), jak na 4 peronie stał (już opóźniony) osobowy KD do Lubania. Byłem pierwszy z przesiadki, który wbiegł na peron 4. I ten wspaniały moment, kiedy widzi się peronową tablicę kierunkową LUBAŃ ŚLĄSKI (opóźniony 3 minuty), a.... pociągu już nie ma! Miny kolejnych osób wbiegających na peron również bezcenne. Czyli osobowy KD do Lubania musiał ruszyć kilka chwil po zatrzymaniu się przyjeżdżającego pociągu IC MAMRY.
Dodam, że pozostałe dwa pociągi (IC) do Krakowa oraz (PR) do Nysy oczekiwały na przesiadających się podróżnych.
I na nic zdadzą się tłumaczenia, że np. przepustowość dworca nie pozwalała "przytrzymać" pociągu (o tej porze w niedzielę dworzec świecił pustkami, stały tylko 3 pociągi).
W rozmowie konduktorzy KD (z następnego pociągu) powiedzieli, że po prostu zabrakło zwyczajnie dobrej woli.
BRAWO KD, BRAWO PKP PLK.
jano, Ty i tak miałeś dobrze, bo następny pociąg do Miękini był za niecałą godzinę. A teraz postaw się na miejscu tych, którzy jechali do Lubania – dla nich był to ostatni pociąg w dobie (następny dopiero rano o 4:36). Niemniej każdy taki przypadek rozkomunikowania pociągów trzeba nagłaśniać i piętnować! Sama parę razy doświadczyłam tego w wykonaniu KD i wiem, że doprowadza to do szewskiej pasji, zwłaszcza gdy zerwanie skomunikowania wygląda na celowe i złośliwe działanie kolejarzy. Na tym forum wielokrotnie krytykowałam za to KD, ale jak widać nikt nie wyciąga z tego wniosków. Może w KD trzeba zmienić szefa dyspozytury?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Brak pociągów KD Wrocław - Legnica - Węgliniec - Lubań Śląski - Jelenia Góra się mści na tym.
Wystarczy utworzyć połączenie po 21 w tym kierunku i może cyrków by nie było z przesiadkami. Oczywiście, że trasa Wrocław - Węgliniec to OsP.
Węgliniec - Jelenia Góra jako Os.
Pozdrowienia dla zarządzających Koleje Dolnośląskie S.A.
Poniedziałek, godzina 21.32, Dworzec Wrocław Główny. Zaraz ma odjechać ostatni pociąg do #Lubin przez Legnicę.
Niestety przez wypadek z udziałem człowieka między stacjami Wrocław Nowy Dwór a Wrocław Główny kolejne 🚆 łapią opóźnienia.
🕤 Czekamy. Kolejne komunikaty o zwiększającym się opóźnieniu pociągu.
Wreszcie, grubo po godzinie 22-iej komunikat że pasażerowie pociągu do Lubina mają udać się komunikacją miejską na stację Wrocław Leśnica skąd wyjątkowo z uwagi na wypadek wyruszy "nasz" pociąg.
Jest nas spora grupka podróżnych. Tramwaj podjeżdża punktualnie. Za chwilę przesiadka na ten właściwy 🚊 do Leśnicy. Kawałek drogi przed nami ale pociąg poczeka.
🕚 Jesteśmy na dworcu o 23.20, szybciej się nie dało. Na stacji spotykamy osoby które chwilę wcześniej dojechały taksówką.
Z ich relacji wynika że mogły tylko pomachać odjeżdżającemu, prawie pustemu pociągowi do Lubina. Tak, pociąg który miał na nas zaczekać pojechał bez pasażerów!
Jest nas prawie 30 osób, matka z chorym synem, osoby dojeżdżające codziennie do pracy we Wrocławiu, uczniowie i studenci, są też ci którzy w Legnicy mieli przesiąść się na inne połączenia. Ci którym udało dodzwonić się na infolinię są uspokajani: będzie komunikacją zastępcza, proszę czekać na stacji Wrocław Leśnica. Czekamy....
Sytuacja zmienia się za godzinę. Teraz nikt już nie pozostawia złudzeń, nic po nas nie przyjedzie. Martwcie się sami. Następny pociąg? Rano...
Mamy wybór:
- czekać na stacji ale na co?,
- w środku nocy ogarnąć nocleg w Leśnicy,
- na własny koszt dojechać do miejsca docelowego.
Kto może zrzuca się na jedyną opcje o tej porze - taksówkę i jedzie dalej. Bierzemy kogo możemy do auta i jedziemy. W Lubinie jesteśmy o 2-ej w nocy. My ale pewnie nie wszyscy.
Pytanie do Damian Stawikowski, Prezes Zarządu Koleje Dolnośląskie S.A.
1️⃣Kto wydał decyzję o odjeździe pociągu do Lubina mimo że wiadomo było że pasażerowie mają zbyt mało czasu aby dostać się z dworca Wrocław Główny do dworca Wrocław Leśnica?
2️⃣Co zrobiła spółka by pomóc podróżnym oczekującym o 1 w nocy na dworcu Wrocław Leśnica na pociąg do Lubina?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Były prezes KD Piotr Rachwalski na swoim profilu facebookowym odniósł się do wywiadu z obecnym prezesem KD Damianem Stawikowskim, który ukazał się na portalu "Rynek Kolejowy".
"MAMY KILKA KONCEPCJI"
Naprawde zdziwił mnie ostatni wywiad z prezesem KD. Bo po 4 latach w KD wypadałoby nie mieć już tylko "kilku koncepcji", ale zabierać się ostro do roboty, do działania. Tak, tak, to już 4 lata mijają i wypadałoby wiedzieć co dalej i mówić nie tylko o planach ale o JAKICHKOLWIEK konkretach...
Od dawna nie komentuję i nie krytykuję KD. Robiłem to gdy groziła utrata wywalczonych przez nas środków, na szczęście pod presją odpuszczono pomysł rezygnacji z wywalczonego przez nas projektu zakupu taboru (nb jak się okazało jedynego do dziś z dofinansowaniem z zewnątrz).
Trzeba jednak trzezwo ocenić że poza pomysłami, koncepcjami, planami, wizjami to po 4 latach (tyle my byliśmy w KD) to niestety nie za wiele się dzieje w tej spółce. Poza kontynuacją projektów i pomysłów poprzedników - hala z myjnią, hybrydy i elfy, naprawa KOLZAMów - to ednak mało jak na spółkę z pełnym poparciem politycznym w regionie i rządzie.
Staram się nie recenzować pracy moich następców, ale tylko dla porównania przypomnę, że po 4 latach (te miną zarządowi już za 2 miesiące), kiedy my kończyliśmy swoją misję byliśmy miedzu innymi: po przenoszeniu się do nowej siedziby, po realizacji budowy hali i ukończeniu lub rozpoczęciu 5 projektów taborowych (36WEa, 31WE 2 rzut, 139 Linki, 45WE i projekt CUPT na hybrydy/obecne ELFy, o mniejszych typu wymiana wszystkich foteli, naprawy P4, ENdolino i inne EN57 nie wspomnę). A to wszystko w dużo trudniejszym otoczeniu prawnym, politycznym i finansowym. Tymczasem obecny Prezes tłumaczy, że zakup ELFów na kredyt już wyczerpał moce i siły ekipy, która to akurat w administracji znacznie się rozrosła. Szkoda, że głównie politruków z klucza przyjmowano, no ake tak bywa z łupami politycznymi.
Boję się o KD, gdy czytam, że nie ma niby problemu iż nie dostaniemy przez fikołki PiS dofinansowania na 726 mln zł, choć obsługa tego długu dla zobrazowania to ponad 8 zł większy koszt każdego pockm KD. Lub jeszcze inaczej - około 6 zł doliczone do każdego przejazdu pasażera, do każdego biletu. To jest dramat, tymczasem prezes trzyma linię partii.
Chwalić za to trzeba i to robię ciągle dobre wykorzystanie taboru, nadal 2 x lepsze niż średnio w Polregio czy innych spółkach. Jednak naprawdę polecałbym mniej polityki, więcej roboty, mniej zapowiedzi i koncepcji, więcej namacalnych działań. No i w końcu jakikolwiek własny projekt rozwojowy, zakupowy, najlepiej z pieniędzy z zewnątrz a nie na kredyt, i nie koniecznie od razu zexwskazaniem na PESĘ.
Gdybym był złośliwy to napisałbym, że może powinien zlecić jakieś zadanie wiceprezesowi, zasłużonemu działaczowi partyjnemu, bo ponoć nie jest zbyt obłożony pracą i jakoś go nie widać. Ale przecież nie jestem złośliwy...
Dla mnie KD to zamknięty rozdział, odległa przeszłość, ale załoga i firma zawsze będzie bliska memu sercu. Szlag mnie trafia gdy czytam takie rzeczy... banały i ogólniki. Jak w typowej PISowskiej spółce zarządzanej przez aparatczyków z klucza, będącej niczym innym jak tylko lokomotywą wyborczą BS i PiS. Ale jednak KD to nie KGHM i żal patrzeć jak inne spółki ją wyprzedzają w rozwoju.
Co to dzisiaj się dzieje na popołudniowych pociągach z Wrocławia w kierunku Legnicy?
Pociąg osobowy Wrocław Gł. (15.25) - Głogów odwołany na odcinku Wrocław-Legnica.
Następny pociąg Wrocław Gł. (15.45) - Lubań Śl. załadowany po brzegi, nie wszyscy we Wrocławiu wsiedli do pociągu, nie mówiąc już o kolejnych przystankach (dopiero w Leśnicy sporo osób wysiadło więc pasażerowie z Leśnicy wsiedli w komplecie). Tłumaczenie konduktora, że to nie jego wina (poniekąd słuszne) i że nie wpuści już do pociągu nikogo więcej to marne pocieszenie dla pasażerów marznących na peronie.
Pociąg osobowy Wrocław Gł. (16.32) - Malczyce również odwołany (tym samym odwołany pociąg powrotny Odra).
Takie to atrakcje dzisiejszego popołudnia.
[ Dodano: 22-11-2022, 19:25 ]
Dzisiaj mała powtórka z rozrywki.
Popołudniowy pociąg Wrocław Gł. (15.25) - Głogów tym razem odjechał prawie punktualnie, choć nie dla wszystkich, ponieważ.... nie wszyscy weszli do składu - dziś jechał krótki impuls 36WE. Podobnie na Muchoborze i Nowym Dworze pasażerowie zostali na peronie.
Polecam komentarz Piotra Rachwalskiego na facebooku, w którym były prezes KD odniósł się do publikacji Gazety Wyborczej na temat rekordowych wynagrodzeń zarządu KD oraz rozrostu administracji KD:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dziś wracałam do Zgorzelca pociągiem KD z Wrocławia o 12:31. Nie wiem kto odpowiada za rozkład jazdy tego konkretnego pociągu, ale to co zrobiono z nim od marcowej korekty zakrawa na skandal, a nawet na sabotaż. O co chodzi? O postoje rozkładowe w Chojnowie (5 min.) i w Bolesławcu (11 min.). W sumie aż kwadrans planowego bezsensownego postoju! Po co, na co?
Za grube miliony zmodernizowano magistralę E-30, za kolejne miliony zelektryfikowano linię zgorzelecką, miliony wydajemy na nowoczesny tabor KD. I co? Zamiast skracać czas podróży pociągiem to czas jazdy sztucznie się wydłuża!
Czy ktoś może mi to racjonalnie wytłumaczyć?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na Podsudeckiej podobne absurdy.
69211 wyjeżdża 21min wcześniej z Bielawy, żeby już w Świdnicy miał już pauzę 18min.
Pierwsze połączenie z Bielawy do Legnicy skrócili do Dzierżoniowa, żeby przesiąść się i jechać dalej po 14min.
69817 - przerwa w Świdnicy 8min (ok mijanka) + Jaworzyna 25min!!!
69823 - postój w Świdnicy 20min!!!
69834 - postój w Świdnicy 19min!!!
60253 - 43min wcześniej niż do poprzedniego rozkładu, bez sensu godzina po godzinie pociąg do Wrocławia, później przerwa do 17.50 i dublowanie się od Jaworzyny Sl z pociągiem 69116 (przyjazd z Bielawy 5min po odjeździe Szklarki)
Pasażerowie z Wrocławia nie mieli jak wrócić z jarmarku w Dreźnie. Zostali wyrzuceni z niemieckiego pociągu
W niedzielę (17 grudnia) około 150 pasażerów korzystających z Promocji Drezdeńskiej, czyli w zamyśle bezproblemowego połączenia Wrocław – Drezno i Drezno - Wrocław, zostali wyrzuceni z pociągu i pozostawieni sami sobie po niemieckiej stronie granicy. Sporo z tych osób wracało z Jarmarku Bożonarodzeniowego, który odbywał się w Dreźnie. Jak komentują Koleje Dolnośląskie, w sytuacji zawinił niemiecki przewoźnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum