Wrocław najpiękniejsze miasto, klimat i niesamowici i wspaniali ludzie <3 tam się życie zaczyna nocą a teraz, gdy jest całkiem inny, nowszy dworzec, perony to po prostu miazga
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Wracałam wczoraj z Wrocławia. To co dzieje się na Dworcu Głównym to jeden wielki BURDEL. Istny Sajgon! Ja rozumiem, że jest modernizacja itd. ale organizacja tego wszystkiego jest na skandalicznym poziomie. Ktoś powinien za to beknąć! Pasażerowie są skołowani, ganiają ich do pociągów w ostatniej chwili, przez wąskie przejście, gdzie wiecznie panuje tłok. Droga od kas na perony to przeprawa przez tor przeszkód. Tak nie może być!
_________________ Stella
Ostatnio zmieniony przez Stella dnia 26-11-2011, 13:25, w całości zmieniany 2 razy
Polak Polaka dokopie w tyłek, a obcokrajowca wychwali. Ludzie ogarnijcie się, to co się dzieje we Wrocławiu to jest na wzorowym poziomie, to ludzie sieją panikę. Jak byłem we Wrocławiu z niczym nie miałem problemu, zastrzeżenie mam co do odjazdów pociągów - nie wiadomo na którym peronie będzie.
Ja się zastanawiam, dlaczego na ten okres Wrocław Świebodzki nie został uruchomiony? Bez problemu i likwidacji składów REGIO, w stronę Legnicy, Jeleniej Góry, i Zielonej Góry
Jeszcze 10 lat temu stacja wyglądała jak nówka sztuka, a dziś jest to ruina.
Ludzie ogarnijcie się, to co się dzieje we Wrocławiu to jest na wzorowym poziomie, to ludzie sieją panikę.
Nie kpij z naszej inteligencji. Wczoraj o mało nie zostałam stratowana jak tłum ludzi ruszył spod tablicy z odjazdami na perony. Podpisuję się pod słowami Stelli. Wrocław Główny to chaos i burdel!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
A ja jeszcze raz napisze, że to ludzie sieją panikę. Biegną na peron z jednym celem - mieć miejsce siedzące w składzie.
Ile razy byłem świadkiem, jak skład nie do końca zatrzymał się, a już ludzie na silę otwierają drzwi i wsiadają. Czasem mam wrażenie, że stado ludzi jest gorsze od stada pszczół.
To że ktoś ma problem z poruszaniem się na dworcu nie dziwi. Jest wiele innych na których nic się nie dzieje a gro pasażerów ma problem z odnalezieniem się i problem z poruszaniem, zwłaszcza jak korzystają rzadko.
W tak wielkim organizmie jakim jest wrocławski dworzec przy prowadzonych pracach skoordynowanie ruchu poc. z potrzebami ekip na poszczególnych etapach jest ogromnie trudne.
To jest w swoisty żywy organizm gdzie sytuacja za sprawą różnych czynników jest niesłychanie dynamiczna i to czyni ją trudną do planowania i kontrolowania.
Kto był chociaż raz na wrocławskim dworcu po rozpoczęciu prac będzie kolejnym razem umiał poruszać się pewniej i racjonalnie a wtedy nikomu już nie zagrozi stratowanie
A ja jeszcze raz napisze, że to ludzie sieją panikę. Biegną na peron z jednym celem - mieć miejsce siedzące w składzie.
Taka prawda.
Z całym szacunkiem, ale co mają robić? Ustawić się w parach i za rączkę powoli na peron?
Tym bardziej, jeśli dostają informację o tym z którego peronu odjeżdża ich pociąg w ostatniej chwili?
Niedawno jechałem do Drezna. Aby dowiedzieć się z którego peronu odjedzie nasz pociąg, trzeba koczować na zewnątrz pod tablicą, na której podają odjazdy. Numery peronów podają na ostatnią chwilę, niekiedy 3-5 minut przed odjazdem, a zdarza się, że i po czasie. Tak też było w moim przypadku gdzie na pociąg do Drezna tradycyjnie czekał tłum ludzi (frekwencja chyba ze 200%). Gdy na tablicy wyświetlają peron, wtedy wszyscy biegną przez wąskie przejście między rusztowaniami - wtedy jest totalny chaos i jeśli Beatrycze mówi, że mało nie została stratowana to jej wierzę. Na schodach też można być stratowanym, bo naraz kilkaset osób przepycha się na peron do swojego pociągu, który już prawie odjeżdża. Nie wiem jak w tym kolejowym chaosie radzą sobie cudzoziemcy, ale komentarze Niemców zasłyszane w pociągu - bezcenne!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
To co się dzieje we Wrocławiu to tragikomedia. Inaczej nie jestem w stanie opisać widoku ponad setki ludzi wpatrzonych w tablicę odjazdów przy ulicy Suchej jak gekon w muchę. Sam nie dawno czekałem pod tą tablicą i uczestniczyłem w wyścigu na peron. Ludziom nie chodzi o miejsca siedzące, tylko chcą zdążyć przed odjazdem pociągu. Najgorsze jeszcze jest to, że ledwo po ogłoszeniu peronu, pociąg się na nim zatrzymuje, wysiadają z niego ludzie i wychodząc w stronę miasta zajmują całą szerokość schodów. Obserwowanie tablicy na dworcu tymczasowym może sprawić, że można na pociąg nie zdążyć.
Dworzec Głowny we Wrocławiu jest jednym z pięciu obiektów zbudowano w ostatnich latach w Polsce, w których zastosowano technologię stropu kasetonowego.
Kasetonowa płyta stropu, unikatowa w skali całego kraju, pozwoli przenieść znacznie większe obciążenia niż płyta budowana systemem tradycyjnym. Jest też jednocześnie wyjątkowo atrakcyjna pod względem estetycznym.
Podziemny parking na wrocławskim dworcu jest już prawie ukończony. Trwają prace przy budowie dróg wyjazdowych i wjazdowych, na płycie przed dworcem – położonej na dachu parkingu – ustawiono już konstrukcję pierwszej z dwóch fontann i rozpoczęto układanie chodników. Ta część obiektu dworcowego przeznaczona będzie dla ponad 200 samochodów.
Każdego dnia na placu budowy pracuje niemal 600 robotników. Kończą oni przebudowę układu torowego i peronu 1, który będzie oddany do użytku 10 grudnia, i wykonują ostatnie prace na dworcu nocnym, którego przekazanie do eksploatacji nastąpi prawdopodobnie na przełomie grudnia i stycznia. Bardzo zaawansowane są prace w hali głównej wrocławskiego dworca, gdzie wkrótce rozpocznie się wylewanie posadzek – pod nimi zamontowano już wszystkie niezbędne instalacje i kanały techniczne.
Największym wyzwaniem są ciągle projekty konserwatorskie, postępujące powoli – z uwagi na stopień skomplikowania i skalę – i wymagające bardzo żmudnej pracy. Każdy centymetr konstrukcji trzeba najpierw oczyścić ze starych warstw farb i naleciałości, następnie ponownie go wyprofilować, wygładzić, zaimpregnować, pomalować i dopiero na taką przygotowaną powierzchnię nanieść dawne rysunki. Odtwarzanie misternej konstrukcji, barw i ornamentów to najbardziej pracochłonna część działań konserwatorskich.
Na peronie pierwszym pasażerów nowego dworca czekać będzie wielka niespodzianka – pomiędzy starą halą dworcową, a dobudowaną nową konstrukcją zadaszenia rozpinana jest właśnie membrana z tworzywa sztucznego. To także efekt wskazań konserwatora, który nie wyraził zgody na połączenie nowej konstrukcji hali z zabytkową jej częścią, co mogłoby zasłonić dawne, historyczne elementy nośné i ozdobne. Sam peron pierwszy jest już niemal ukończony, wrocławskie PRKI finalizuje układanie torów, a Budimex – układanie posadzek oraz konstrukcji pod nowy system informacji dynamicznej dla pasażerów. Gotowe są już schody i wejścia na peron z poziomu podziemnego tunelu.
W grudniu największa koncentracja prac dotknie perony drugi i trzeci, a także halę główną dworca. W niej właśnie prowadzone są skomplikowane badania akustyczne, w wyniku których zamontowany zostanie odpowiedni system nagłośnienia. Zadaszenie hali zyska wkrótce drewnianą podsufitkę, dokładnie taką samą, jaką zaprojektowano dla wszystkich peronów wrocławskiego dworca.
Półkilometrowy bieg z walizkami albo wyczekiwanie w deszczu, chłodzie i błocie w pobliżu peronów. Przed takim wyborem stają podróżni we Wrocławiu. Dworzec jest remontowany, a przygotowany dla pasażerów tzw. dworzec tymczasowy jest z kolei oddalony od peronów o około pół kilometra. Inne udogodnienie: o tym, na który peron wjedzie pociąg, podróżni dowiadują się pięć minut przed jego przyjazdem. Dlatego wolą czekać przed ustawioną na zewnątrz, ale za to w pobliżu peronów, tablicą informacyjną…
W niedzielę, 11 grudnia podróżnym po modernizacji zostanie udostępniony peron 1 dworca Wrocław Główny.
Pociągi wjadą na peron 1 wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Podróżni dostaną się na niego, podobnie jak na peron 4 i 5, czyli przez Pawilon Południowy i dalej przez wygrodzone i zabezpieczone przejście w tunelu centralnym. Wejście na peron 6 tak jak dotychczas będzie odbywało się z poziomu ulicy Suchej.
Peron 1 jest trzecim po peronie 4 i 5 zmodernizowanym peronem dworca Wrocław Główny. Prace na peronie 1 rozpoczęto po koniec marca tego roku.
źródło: PKP SA
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Peron 1 Dworca Głównego PKP we Wrocławiu został po modernizacji udostępniony podróżnym w niedzielę. Obecnie na wciąż modernizowanym dworcu można korzystać z czterech peronów: 4, 5, 6 oraz 1.
Peron 1 jest trzecim po peronie 4 i 5 zmodernizowanym peronem dworca Wrocław Główny. Prace na peronie 1 rozpoczęto po koniec marcu tego roku.
- Podróżni dostają się na niego, podobnie jak na peron 4 i 5 przez Pawilon Południowy i dalej przez zabezpieczone przejście w tunelu. Wejście na peron 6 tak jak dotychczas odbywa się z poziomu ul. Suchej - mówił Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu.
Dodał, że pociągi wjechały na peron 1 wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. I choć z powodu modernizacji dworca pierwsze wrażenie po dotarciu na niego jest nie najlepsze i sprawia wrażenie wielkiego chaosu, to jednak podróżni dobrze sobie radzą i potrafią poruszać się po wielkim placu budowy jaki jest wrocławski dworzec.
Pytana przez PAP warszawianka, która wyjeżdżała z Wrocławia do domu wiedziała jak się ma poruszać po remontowanych peronach i gdzie powinna czekać na swój pociąg. - Póki co pociąg nie ma opóźnienia. Wiem też gdzie mam czekać aż zostanie ogłoszone, z którego peronu wyjeżdżam. Przed dworcem chodzi pracownik PKP, który pomaga podróżnym odnaleźć się - mówiła kobieta.
Przed wejściem na dworzec stoi dużą tablica informacyjna, która zwykle stanowi centralny punkt każdego dworca. Dlatego też wyjeżdżający z wrocławskiego dworca pasażerowie ustawiają się pod nią i czekają aż na tablicy zostanie wyświetlony ich pociąg. Później tunelem udają się na swój peron. Ci, którzy nie chcą stać na dworze mogą czekać w tunelu na komunikat z głośników.
Wszyscy pytani przez PAP podróżni przyznawali, że wszystko przebiega bez opóźnień i utrudnień a dojście do peronów jest tak zorganizowane, że nie sposób się zgubić czy nie dotrzeć na czas.
Regionalni przewoźnicy wprowadzili w nowym rozkładzie dziesięć nowych połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Połączenia Przewozów Regionalnych - największego przewoźnika w regionie - będzie obsługiwać 321 pociągów.
Jak informował Andrzej Piech z Dolnośląskiego Zakładu Przewozy Regionalne, przewoźnik uruchomi nowe połączenia m.in. z Międzylesia (Dolnośląskie) do Olsztyna, Z Białegostoku do Międzylesia czy z Jeleniej Góry do Rzeszowa.
W nowym rozkładzie znalazło się również połączenie z Wrocławia do Pardubic oraz połączenie aglomeracyjne Wrocław-Strzelin.
Drugim z regionalnych przewoźników są Koleje Dolnośląskie. Jak powiedział PAP Tomasz Kloc, dyrektor ds. handlowych Kolei Dolnośląskich, przewoźnik w nowym rozkładzie wprowadził trzy nowe połączenia: Wrocław Główny-Jelcz Laskowice, Wrocław Główny-Wołów oraz Jelenia Góra-Zgorzelec.
W przypadku połączenia Jelenia Góra-Zgorzelec na odcinku Lubań-Zgorzelec wznowienie przewozów pasażerskich nastąpi po kilkuletniej przerwie.
Noc z soboty na niedzielę, godzina 23.37. Na peron 1 dworca Wrocław Główny wjeżdża pociąg TLK, wiozący pasażerów do Gdyni Głównej. To chwila warta zapamiętania, bo właśnie od tego momentu zmodernizowany peron 1 można oficjalnie uznać za otwarty.
Wyjątkowość chwili potęguje dodatkowo… wyjątkowość peronu 1. To właśnie na nim już dziś podziwiać można wszystkie elementy, które zostały zaplanowane w celu unowocześnienia hal peronowych, przy jednoczesnym podkreśleniu ich zabytkowego charakteru.
Przede wszystkim debiutuje tu nowe zadaszenie, które uzupełnia odkryty do tej pory fragment przestrzeni peronu gdzie nie sięgała stara, zabytkowa wiata. Między dwiema starymi halami peronowymi rozpieto na stalowej konstrukcji membranę, która doskonale wpisuje się w zabytkowe otoczenie, a do tego spełnia swoją funkcję — chroni przed słońcem, deszczem, oraz śniegiem.
Peron 1 w pełnej krasie podziwiać można dzięki zamontowanemu podczas modernizacji dodatkowemu oświetleniu — prócz dawnych lamp, oświetlających peron z góry, pojawiło się oświetlenie koło świetlika oraz specjalne reflektory, wydobywające z mroku elementy konstrukcyjne historycznych hal peronowych.
Remont na Dworcu Głównym we Wrocławiu trwa — w modernizacji są jeszcze peron 2 i 3. Prace zakończą się wiosną 2012 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum