Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Będzie interREGIO z Gorzowa do stolicy
Autor Wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 28-05-2010, 17:46   Będzie interREGIO z Gorzowa do stolicy Odpowiedz z cytatem

Gorzowianie nie zostaną bez połączeń dalekobieżnych. Dojadą do Warszawy bezpośrednim pociągiem InterRegio: trochę później, ale bilety będą tańsze.

Gorączka na lubuskich torach zaczęła się na dobre we wtorek. Wtedy spółka PKP Intercity ogłosiła, że z początkiem czerwca odwołuje 22 najmniej rentowne połączenia Tanimi Liniami Kolejowymi w całym kraju. Listę opiniowało ministerstwo infrastruktury. Pozwoliło na wycięcie dwóch ostatnich pociągów z Gorzowa. O 4.36 i 7.48.

Próbował jeszcze interweniować gorzowski poseł PO Witold Pahl. W środę spotkał się z ministrem Cezarym Grabarczykiem. Było już za późno.


W czwartek przyszły jednak dobre wieści. Odpowiedzialny za kolej w Lubuskiem Tomasz Hałas ogłosił: zamiast TLK pojedzie pociąg InterRegio uruchamiany przez Przewozy Regionalne, konkurencję PKP IC.

Jeszcze przed tygodniem członek zarządu województwa zapewniał: - Walczymy równolegle o pociąg InterRegio. Na wszelki wypadek, gdyby PKP Intercity odwołało gorzowskie pociągi TLK - odpowiadał Hałas.

Naciski urzędu marszałkowskiego pomogły. Pociągu jeżdżącego do Gorzowa kilka dni wcześniej nie było w żadnej przygotowywanej przez Przewozy Regionalne prezentacji.

Spółka potwierdziła: - Chcieliśmy wypełnić lukę w rozkładzie, która powstała po odwołaniu porannego pociągu TLK. Wjedziemy do Gorzowa - powiedział "Gazecie" Krzysztof Pawlak, z-ca dyrektora ds. handlowych poznańskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Nie ukrywał, że wszystko działo się w ostatnich godzinach w szalonym tempie.

- Rano wagony z Gorzowa będą podpinane u nas do pociągu Poznań - Warszawa. Połączenie powrotne uruchomimy na bazie pociągu Warszawa - Szczecin, osobne wagony pojadą od Krzyża. Wykorzystamy planowane od 1 czerwca nowe połączenia InterRegio - mówi dyrektor Pawlak.

Pociąg z Gorzowa będzie wyjeżdżał o godz. 5.35, na stację Warszawa Wsch. dojedzie o 11.27. Powrót z Warszawy Wsch. o 14.48. W Gorzowie pociąg będzie o 20.45. - Godziny odjazdów mogą się jeszcze zmienić o minutę, dwie, bo rozkład jest w trakcie konstrukcji - tłumaczy Pawlak.

Podróż do stolicy będzie tańsza. Bilet na InterRegio ma kosztować 44 zł. W pociągu TLK kosztował 58 zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciejnet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2009

PostWysłany: 28-05-2010, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Jaka lokomotywa i wagony będą funkcjonować na tej trasie?

_________________
10703 km (rower 315 km) - 2009
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2010, 21:23   

Najprawdopodobniej SU45 PR-ów lub SU46 Cargo, czasem może się trafić SU/M42. Nie sądzę aby sprowadzono z Chojnic SP32. Tak więc będą to najprawdopodobniej SU45 lub 46 Smile
Powrót do góry

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 28-05-2010, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Sądzę iż na odcinku Gorzów-Krzyż i spowrotem iR będzie jeździł na obiegu z osobówką, która jest prowadzona składem cągnietym przez SU45/6, latem SM42.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciejnet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2009

PostWysłany: 28-05-2010, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Pozostaje pytanie o dofinansowanie, bo spalinowa trakcja jest nie dochodowa. Ciekawe ile kosztuje przejazd pociągiem i czy się choć trochę zwróci?

_________________
10703 km (rower 315 km) - 2009
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 28-05-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Do przejazdu na odcinku Krzyż-Gorzów dopłaca UM woj. Lubuskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2010, 21:32   

Dofinansowanie będzie, bo wybory samorządowe zbliżają się wielkimi krokami Very Happy . Nie wszystkie spalinowozy są paliwożerne- vide SM/U42 czy SP32 Very Happy
Powrót do góry

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 31-05-2010, 08:54    Odpowiedz z cytatem

A ile zmodernizowanych, lub nadających się do zmodernizowania SP32 stoi w krzakach? Jeśli te maszyny dawały radę np. z Bieszczadami na Zagórz - Jasło, to tu sobie tym bardziej poradzą. No i taniej niż fiaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 31-05-2010, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Żadna SP32 po modernie nie stoi w krzakach. Jest ich tylko 10 sztuk, nikt sobie by na to nie pozwolił, bo to najmniej paliwożerny i najlepiej przyspieszający lok spalinowy na polskich szynach.

Nie wiadomo czemu tylko 10 zmodernizowano. Natomiast w dziale "Tabor" pokazywali sceny żyletkowania tych niezmodernizowanych. Ponoć awaryjne są silniki i nie opłaca się (?) naprawiać, a na modernizację (silniki MTU, szafy, nowe pulpity) nie ma kasy.

Zresztą słusznie Chojnicom dajmy już spokój, bo na IR już poszły ich najlepsze Bohuny. Jak w tym do Starogardu jechałem, to naprawdę tchnęło zachodnią koleją w środku - cicho, czysto, nowocześnie i wygodnie. Komfort jazdy w tym jest nieporównywalnie wyższy od starych bonanz jakie im zostały.

W sumie się zgadzam, że powrót z Wawy powinien być późniejszą relacją, o 14 wyjazd stamtąd to za wcześnie. Choć może szukali godziny przyjazdu, która nie pokrywa się im z szynobusami.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 31-05-2010, 17:51    Odpowiedz z cytatem

Konferencja prasowa się odbyła a tu ni widu ni słychu po jej efektach ani o tym pociągu. Nigdzie w internecie nie mozna znaleźć informacji z tej konferencji. Za 1,5 doby ma niby wyruszyć z Gorzowa (2.06. o 5:35 pierwszy kurs) a tu nic nie podane do informacji publicznej Confused Tak się zarzekali że go puszczą właśnie od tego dnia.. Jutro jeszcze jest ostatni kurs TLK do Warszawy.

EDIT. Właśnie udało mi się dowiedzieć, że pociąg będzie jeździł najpewniej w takich terminach jak uwalona TLK (do Warszawy 1-6, z Warszawy 1-5,7), a to spowodowane prawdopodobnie wracaniem wagonów do Gorzowa z IR Starostą z Warszawy (też jeździ 1-5,7), czyli zdecydowali się na późniejszy powrót jednak.

[ Dodano: 31-05-10, 22:45 ]
Od środy 2 czerwca rusza nowe połączenie Gorzowa z Warszawą - mówił w poniedziałek Tomasz Hałas z zarządu województwa. Tyle, że o pociągu nie wiedzą w dworcowej informacji. Nic o zmianach nie słyszał też... naczelnik stacji Gorzów.

W poniedziałkowy poranek na dworzec w Gorzowie Tomasz Hałas ogłosił: - We współpracy z Przewozami Regionalnymi zorganizowaliśmy pociąg do Warszawy. Wyjedzie z Gorzowa o godz. 5.35. Będzie później podłączany w króciutkim czasie na stacji w Poznaniu do pociągu InterRegio, do Warszawy [Wschodniej - red.] dojedzie o 11.27. Powrót ze stolicy [stacja Warszawa Wschodnia - red.], też pociągiem InterRegio o godz. 14.48. Do Gorzowa dotrze o 20.45 - wymienia członek zarządu województwa. O tym napisaliśmy już w piątkowej "Gazecie".

Jest jedna zmiana. Pociąg InterRegio pojawi się na gorzowskich torach od 2 czerwca, a nie jak wcześniej informowaliśmy, już od wtorku. - 1 czerwca jedzie jeszcze TLK o godz. 4.36. Wynika to z obiegu składu. Musi wrócić do Warszawy - opowiadał na dworcu Hałas.
Zadzwoniliśmy do PKP Intercity. Tam zdziwienie: - Nic o tym nie wiem. Myślę, że na pewno nie jedzie z Gorzowa nasz pociąg. Dlaczego ktoś się wypowiada, skoro to nie jest jego pociąg - dziwi się Paweł Ney, rzecznik PKP IC. Obiecuje, że sprawdzi. Dzwonimy po godzinie. - Fakt, jeszcze z Gorzowa pociąg pojedzie. Ale już nie wróci - podkreśla rzecznik.
Przypomnijmy: PKP Intercity dokładnie przed tygodniem przedstawiło listę 22 odwołanych połączeń. Na gorzowski dworzec spółka nie wyśle już ani jednego pociągu (zlikwidowała połączenia o godz. 4.36 i 7.48).

W tę poranną lukę szybko wskoczyła samorządowa spółka Przewozy Regionalne. Tak szybko, że o zmianie nikt na dworcu nie wie...

Na informację kolejową dzwonimy po południu. Kilka godzin po konferencji Tomasza Hałasa.

Chcemy dotrzeć do stolicy jak najwcześniej. - Najszybszy pociąg jest dopiero o godz. 6.48, z ponad półgodzinną przesiadką w Krzyżu na InterRegio. W Warszawie jest o 12.35.

- Wcześniej nic nie jedzie? - pytamy. - Nie mam tu nic na ekranie - mężczyzna stanowczo stwierdza.

- Nie ma pan tam pociągu InterRegio o 5.35? - dociekamy.

- Jakie InterRegio? Do nas te pociągi nie jeżdżą! Popatrzę jeszcze raz na kartkę z korektą rozkładu... Nie ma nic takiego z Gorzowa - słyszymy w informacji.

Po konferencji rozmawiamy z naczelnikiem stacji w Gorzowie Witoldem Jakubowskim. - Wiemy o likwidacji dwóch połączeń TLK. Nie słyszałem o pociągu InterRegio. Nie dostaliśmy żadnej informacji - mówi "Gazecie".

- Przede wszystkim trzeba zgłosić zmianę do PKP PLK, aby ułożyła trasę pociągu. Takie sprawy załatwia się ponad miesiąc przed zmianą - przekonuje Jakubowski.

Pojedzie pociąg w środę? Jak pan to widzi? - Ja nic nie widzę - ucina naczelnik. Podkreśla, że jak dostanie polecenie z góry, to je wykona. A tablicę informacyjną na dworcu może zmienić w godzinę.

Dzwonimy do Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. - Przewozy Regionalne nie złożyły jeszcze formalnego wniosku o zajęcie torów. Słyszałem, że trwają uzgodnienia PKP IC z Przewozami Regionalnymi. Wniosek może wpłynie jeszcze dziś - mówił nam w południe dyrektor Centrum Andrzej Pawłowski.

- A jeśli wpłynie, to jesteśmy w stanie go zrealizować. Tory się zwolniły. Nie robimy wtedy zmian w ramach kwartalnej korekty rozkładu. To jest indywidualny rozkład jazdy - podkreśla dyrektor Pawłowski.

Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów

No to bałagan.

Co do tekstu pogrubionego można by rzec: Dziecko, jak będziesz chciało zostać rzecznikiem IC, to stań na ulicy i udawaj klauna, na pewno Cię zauważą...Rojewski niedość że przypomina wyglądem Neya to jeszcze zachowaniem i plecieniem bzdur.. Tak samo jak było, że poprawią na stronie w korekcie, że 38101/83100 Światowid nie ma dodatkowego postoju we Wronkach bo..już tam staje. Nie poprawili do dziś, a minęło 5 dni.

[ Dodano: 01-06-10, 11:50 ]
EDIT.
Pociąg IR (Hetman) kursować będzie od 07.06.
W relacji Gorzów Wielkopolski (5:35)-Warszawa Wschodnia (11:27) w (1)-(6) oprócz świąt. Podpinanie w Poznaniu Głównym do IR Mazowsze.
W relacji Warszawa Wschodnia (17:48)-Gorzów Wielkopolski (23:35) w (1)-(5), (7) oprócz świąt. Odpinanie w Poznaniu Głównym od IR Starosta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2010, 00:43    Odpowiedz z cytatem

Zamieszanie z nowym połączeniem Gorzowa z Warszawą trwa. "Gazeta" dowiedziała się, że pociąg InterRegio pierwszy raz wyjedzie ze stolicy w środę 2 czerwca. Z Gorzowa w drogę powrotną uda się w czwartek 3 czerwca. A później przez cztery dni nie będzie jeździł...

Wszystko zaczęło się przed tygodniem, gdy spółka PKP Intercity ogłosiła, że z początkiem czerwca zlikwiduje dwa połączenia TLK z Gorzowa do Warszawy.

Zarząd woj. lubuskiego poprosił samorządowe Przewozy Regionalne o uruchomienie w tybie awaryjnym połączenia ze stolicą. Spółka wskoczyła w lukę w rozkładzie. W poniedziałek członek zarządu regionu Tomasz Hałas zapewniał, że pociąg InterRegio wyjedzie z Gorzowa w środę rano. W "Gazecie" opisaliśmy, że jeszcze kilka godzin po konferencji Hałasa o połączeniu nie wiedzieli w dworcowej informacji, nie słyszał o nim naczelnik stacji w Gorzowie Witold Jakubowski.

We wtorek Jakubowski na antenie radia RMG mówił: - Nie jesteśmy przygotowani na przyjęcie pociągu. Wyjedzie z Gorzowa dopiero 7 czerwca.

Co na to Tomasz Hałas? - Może ruszy od drugiego, może od siódmego. Złożyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty, aby połączenie zostało uruchomione 2 czerwca. Ale odpowiedzi jeszcze nie dostałem - kajał się Hałas w radiu.

Jak się dowiedzieliśmy, nawaliły Przewozy Regionalne. - Wniosek wpłynął do nas dopiero we wtorek w południe, dlatego pociąg z Gorzowa wyjedzie najwcześniej w czwartek - powiedział "Gazecie" Andrzej Pawłowski, dyrektor centrum zarządzania ruchem w PKP PLK.

Kiedy w końcu pociąg InterRegio wyjedzie na tory? - Z Warszawy do Gorzowa nasz pociąg pojedzie 2 czerwca, a później od 6 czerwca będzie kursował codziennie oprócz sobót. Z Gorzowa do Warszawy jedziemy 3 czerwca, na dobre uruchomimy połączenie 7 czerwca. Pociąg nie będzie jeździł w niedziele - mówi Krzysztof Pawlak z poznańskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Wiadomo, że ze stacji Warszawa Wsch. wyjedzie o godz. 14.48, w Gorzowie będzie o 20.45. Godzina odjazdu porannego połączenia z Gorzowa długo nie była znana. Ostatecznie pociąg wyjedzie o 5.26.

- Pojawił się problem. Z naszych wyliczeń wynikało, że od godz. 7 do 7.30 pociąg nie mógł wjechać na stację Poznań Główny, bo jest za dużo połączeń. Miał ruszać z Gorzowa o 5.35, musiał wyjechać wcześniej - usłyszeliśmy w PKP PLK.

Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 02-06-2010, 00:58    Odpowiedz z cytatem

Niezrozumiałe tłumaczenie w tym ostatnim zdaniu. No ale pewnie PKP PLK nie chciało lawirować.
Z kierunku północnego, ewentualnie wschodniego wjeżdżają miedzy 7:00 a 7:30 4 pociągi (z Inowrocławia, Krzyża, Kłodawy, Piły). Wyjeżdża tylko jeden: o 7:00 TLK do Warszawy Wschodniej (notabene ten skrócony z Kostrzyna). Przecież uruchamiając pociąg o 5:35, wjeżdżałby on do Poznania najwcześniej o tej 7:32 właśnie, z tego co obliczyłem to i tak niezbyt możliwe. Uruchamiając go o 5:26, wjedzie około 7:25 zapewne. Tu raczej chodziło o fakt, że musi on wjechać na "wschodnią" część dworca (perony 1-2, łączenie z IR Mazowsze odjeżdżającym z peronu 2), a o 7:25 przyjeżdża EIC Fredro z Wrocławia na tor przy peronie 1, odjazd o 7:33. Tu chodziło o zapobiegnięcie mijance w jamie toruńskiej tego EIC z przyszłym IR (konieczność przestawiania zwrotnic, co prawda automatycznie sterowanego, ale zawsze zamieszanie).
To tak gwoli wyjaśnienia tego, co sam Hałas nie ogarnia prawdopodobnie. Nie ogarnia też tego pociągu, codziennie podając prasie inne informacje. Także tę o powrocie tego IR o 14:48 z Warszawy Wschodniej, tak bardzo przez niego propagowaną..podczas, gdy będzie on wracał o trzy godziny później, w Gorzowie 23:35.

[ Dodano: 02-06-10, 15:43 ]
Jest ostateczna wersja. Niestety zdecydowali się w ostatniej chwili na dość dziwne i kontrowersyjne posunięcia.
IR Gorzów Wielkopolski-Poznań Główny (Warszawa Wschodnia)
Całość trasy dwa/trzy wagony prowadzone w trakcji spalinowej z SU45, codziennie oprócz niedziel i świąt od 7.06. (wyjatkiem jest dzień jutrzejszy).
Gorzów Wlkp. 5:26
Strzelce Kraj. Wsch. 5:50/5:50
Nowe Drezdenko 6:03/6:03
Krzyż 6:15/6:16
Wronki 6:39/6:40
Szamotuły 6:55/6:56
Poznań Główny 7:27 -> 7:51 odjazd z IR Mazowsze w kierunku Warszawy.
Co do oceny wytrasowania, co najmniej minutę za długi przejazd na każdym z etapów trasy Krzyż-Poznań Główny. Mógłby spokojnie być taki (pokazały to osobówki jeżdżące z SU45): 6:38/39, 6:53/54, 7:23.

IR (Warszawa Wschodnia, Poznań Główny) Krzyż-Gorzów Wielkopolski. W Poznaniu przy okazji zmiany kierunku jazdy doczepiana SU45 z rana. Wagony do Gorzowa z przodu składu, podłączone do niej. Jazda jednak z RE Mewą, chociaż rozważany był powrót z IR Starostą i od Poznania samodzielna trakcja.
Jazda codziennie oprócz sobót i świąt oraz w dniu dzisiejszym.
Krzyż 19:36 -> 19:57
Nowe Drezdenko 20:09/20:09
Strzelce Kraj. Wsch. 20:22/20:22
Gorzów Wlkp. 20:47.

RE Mewa będzie miała przez to niestety wydłużony o 5 minut postój w Krzyżu i odjedzie zamiast 19:37 o 19:42 (odczepianie części gorzowskiej). Chociaż nie wiem, jak chcą się uwinąć z odczepieniem ET22/ESF64U64, dalej odczepieniem SU45+części gorzowskiej, i podczepieniem z powrotem pierwszego loka, w zaledwie 6 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

H3rlitZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010

PostWysłany: 02-06-2010, 16:47    Odpowiedz z cytatem

A po co ma jechać do Warszawy SU45? Błagam. Przecież on zostanie w Poznaniu na torach postojowych.

_________________
2010 : 24304 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-06-2010, 17:01   

No proszę nawet IR może być na trakcji spalinowej ale trzeba widocznie mieć wejścia Gorzów widocznie je ma a jak kiedyś pisałem o IR przez Grudziądz na trakcji spalinowej to mnie zwyczajnie wyśmiano tłumacząc że będzie to nieopłacalne
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 02-06-2010, 17:07    Odpowiedz z cytatem

Do tego gorzowskiego dopłaca samorząd.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl