Sebcio, nie podam ci dokładnie lat, ale to było chyba pod koniec lat 90 albo jakoś tak. Miałem kiedyś znajomego w ówczesnej DOKP, który dobrze "żył" z moim dziadkiem. Niestety ten pan już nie żyje, a szkoda.
Jakby nie spojrzeć, to przez Kraśnik i Stalową bliżej jest do Połańca z Jaszczowa, niż przez Radom - Skarżysko, czy Rejowiec - Zawadę - Stalową.
z mojej strony EOT. Ewentualnie na PW
Może lepiej wróćmy do tematu, czy jest szansa, jeśli tak to jaka, że jeszcze kiedyś z chełmskiego dworca PKP odjadą dalekobieżne pociąg? Czy też na zawsze będziemy skazani do peery do lublina i ciągłe fatalne przesiadki dwóch robiących sobie na złość firm? Może ktoś ułoży mądry rozkład i powalczy o pasażerów w Chełmie.
ibonek, ale prawda jest taka, że gdyby ułożono mądry rozkład, dano dobry kierunek, gdyby dobrali porę i skomunikowali i w Lublinie, i w Warszawie z innymi dobrymi pociągami, nieco ogłoszeń i reklamy, jakieś promocje, to sądzę, że pociąg byłby rentowny, a nawet bardzo rentowny. Jakie połączenia miało poranne TLK? Jeśli poczekałeś godzinę w Lublinie, albo w Warszawie mogłeś jechać do Kołobrzegu.W Warszawie same PR-y. Komu się opłacało przepłacać i nie mieć żadnych dobrych połączeń?
[ Dodano: 18-06-2010, 17:41 ]
Z przecieków na tym forum wynika,że IR nie pojedzie ani do Chełma, ani do Lublina.... Pewnie jeszcze zlikwidują kilka osobówek, i trasę można zamykać
Na stacji Chełm Miasto jest taka lista petycja w sprawie przywrócenia bezpośredniego pociągu do Warszawy. Nie za bardzo wierze w takie coś, ale jak ktoś może to niech podpiszę się Niestety to ma być pisemko do Intercity, wolałbym osobiście jakieś Interegio
thassos, zgadzam się z tobą w 100%. Kwestia skomunikowań jest do poważnej popawy. Zarówno ze strony PR, jak i IC. Ale niestety obie spółki nie chcą się porozumieć. Szkoda, ponieważ dużo młodych ludzi z naszego regionu studiuje czy pracuje poza nim i czasami zaglądają do domu nie tylko na weekendy i święta.
Niestety mało tych podpisów, Tylko z 80 podpisów było i trochę ta lista mało profesjonalnie wygląda, ale co szkodzi podpisać przy okazji .
wystawiona jest w okienku kasy, tak aby każdy mógł z daleka zobaczyć. Pewnie i tak do kosza szybko wpadnie w intercity, ale trzeba im dokuczać dla zasady
Ramirez, też myślę że IC to oleje, powiedzą że sie nieopłaca, niedasie, itp. Ja widziałbym tutaj IR-a, najlepiej sprawdzone rozwiązanie w stylu dawnego Chełmianina Chełm-Łódź Fabryczna. Przykładowo, rano odjazd z Chełma, np. 6.00, Lublin 7.00, Wawa C. przyj. 9.15, Łódź F. przyj. 11.00., Powrót wieczorem do Chełma gdzieś na 22, tak żeby załatać dziurę między R-1131 i R-127 z Lublina. A jeśli to za późno, to 1,5 godziny wcześniej, na 20.30 w Chełmie, i załatanie dziury z Lublina między R-125 oraz R-1131 .
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-07-2010, 12:58
Powiedzcie mi bo nigdy nie byłem w Chełmie- tak patrze z dalekiej perspektywy i co widzę: duże miasto oddalone o 70 km od wiekszego miasta- czyli Lublina, szlak dobry wiec czas przejazdu znakomity jak na polskie warunki: 70km w 1h10 minut. Potoki zapewne ogromne, bo Lublin miasto wojewodzkie, Chełm tez duży i zapewne jest jak to sie brzydko mowi, satelitą Lublina. I co ? Czemu kursuje na tej trasie tak mało osobówek ? Przeciez Chelm ma sie do Lublina jak Tarnow do Krakowa, Przemysl do Rzeszowa czy Opole do Wroclawia- a z tego c o słyszę z Chelma do Lublina kursuje stado busów, ktore wybieraja ludzie mimo ze pociag jest konkurencyjny, tak wiec Panowie, na czym polega problem w Chelmie?
Sytuacje w Chelmie moze uratowac tylko uruchomienie pociagow InterRegio do Lublina- wtedy nie bedzie problemu, by pociagi te wydluzyc do Chelma w planie REGIO. Chełm-Warszawa przede wszystkim, a także można by pokusić się o IR Chełm-Lublin-Radom-Kielce-Krakow, na poczatek w 5 i 7 pod studentow..
Pułtuś
Problem z pociągami do Chełma leży przede wszystkim w Lubelskim Zakładzie Pr jest to najgorszy zakład w kraju dodatkowo blokuje go Urząd Marszałkowski ,który jest właścicielem spółki PKS Wschód a więc UM boi się ,że kolej będzie konkurencyjna dla autobusów.A poza tym na trasie Chełm-Lublin nie jest tak mało pociągów Regio ok.17 na dobę. Ale to prawda Chełm potrzebuje co najmniej dwóch par iR do Warszawy i jednej pary do Krakowa lub Wrocławia.
Pułtuś, zarówno Opole jak i Przemyśl oraz Tarnów mają całe mnóstwo połączeń z Warszawą, Krakowem, Katowicami i resztą większych miast . Być może mają też lobby kolejowe w postaci samorządowców czy tez parlamentarzystów.
Lublin oraz całe województwo jest marginesem zarówno kolejowym jak i drogowym czy też przemysłowym. Ale to nie jest wina ludzi, tylko włodarzy i reprezentantów naszego regionu w Parlamencie. Władza jest po prostu nieudolna. Nie mówię, że cała. Owszem, są jednostki, ale to wyjątki potwierdzające regułę. No i daje o sobie znać dwadzieścia kilka lat zaniedbań w utrzymaniu infrastruktury
Jeżeli chodzi o wybór bus - pociąg. Niestety aron ma rację. Tego jego złomu jeździ całe mnóstwo, w zasadzie na tyle często, by powodować korki na tzw. dworcu na ul.Ruskiej i w jego okolicach. Czasami wygląda to tak, że wszystkie parkingi w okolicy są zajęte przez te pojazdy. No i jest niedużo, ale taniej. Tu pomogło by wprowadzenie "Połączenia w dobrej cenie" na terenie całego województwa.
Plusem całej sytuacji jest to, że linia kolejowa nr 7 od Świdnika do Chełma jest w zasadzie położona na uboczu, z dala od ważniejszych szlaków drogowych, w przeciwieństwie do linii 68, 69 i 30. Te dwie pierwsze jak spojrzysz na mapę, to zobaczysz jak to wygląda na poszczególnych odcinkach.
_kamil_, IR jest niezbędne,skoro IC z jego TLK się wycofało i powinno być wprowadzone już 1 wrześnie ub.roku, a kolejne 2 czerwca tego roku.
Wtedy kolej nie straciła by pasażerów przynajmniej w takiej ilości. MOgli chociaż zostawić te pociągi w 5 i 6 do Chełma i 6,7 albo 7,1 do Wawy i dalej do Bydgoszczy czy nawet Szczecina.
Być może, gdyby ktoś z zarządu czy centrali PR zainteresował się tym tematem wcześniej zamiast TLK pojechałyby jeśli nie od 1 września to od 13 grudnia IR na tej właśnie trasie.
Jest duże prawdopodobieństwo, że IR pojawi się w Zamościu jako przedłużenie ze Stalowej Woli Rozwadowa. No ale to będzie widać dopiero 12 grudnia AD.2010.
Póki co Lublin prawdopodobnie od 1 września (nomen omen) zostanie pozbawiony dwóch połączeń z Bydgoszczą i Warszawą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum