Wysłany: 08-09-2010, 12:34 PR przywrócą kolej pasażerską na Roztoczu?
Pociągi na Zamojszczyźnie. Czy w miejsce spółki PKP Intercity wejdą Przewozy Regionalne?
Przewozy Regionalne gotowe są uruchomić regionalne połączenia kolejowe na Zamojszczyźnie i Roztoczu. W nowym rozkładzie jazdy mogą się znaleźć pociągi z Zamościa do Lublina (i to aż 3 dziennie), z Bełżca do Lublina oraz z Zamościa – przez Kraków – do Poznania.
Takie informacje zawiera odpowiedź spółki na interpelację złożoną przez posła Sławomira Zawiślaka i 44 innych parlamentarzystów z 3 województw, w których zlikwidowane zostały - w całości lub części - połączenia kolejowe.
Jak informuje Robert Nowakowski, członek jej zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych, nowy rozkład jazdy ma wejść w życie 12 grudnia br. Spółka zaplanowała w nim 3 pary pociągów relacji Zamość - Lublin - Zamość. Z Zamościa miałyby one odjeżdżać o godz. 5.17, 10.47 oraz 15.17, przyjeżdżać (z Lublina) o godz. 10.25, 14.54 i 18.52.
źródło: Tygodnik Zamojski
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Wszystko elegancko tylko, ze nie ma tu podbicia ze strony płatnika tych potencjalnych uslug Poza tym srednio co 2 miechy sa propozycje, oferty ale 0 konkretow na temat finansowania itp.
To jest propozycja PR uzależniona od niewiadomego jeszcze finansowania z UM, czy stwierdzenie faktu? Fajnie by było jakby ktoś pełną wersję przepisał...
Ciekawe jaki tam jest czas przejazdu teraz; z tego co słyszałem od osób uczestniczących w pracach to 3-godzinna rzeźnia na tej trasie jest już tylko wspomnieniem.
Ostatnio pojawiło się wiele zapowiedzi dotyczących zmian dotyczących kolei pasażerskiej na Lubelszczyźnie, jakie zaistnieć wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Niestety, tylko część z nich doczeka się realizacji.
Bardzo dobrą wiadomością jest powrót pociągów do Zamościa. - W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano połączenia REGIO z Lublina do Zamościa - powiedział Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych
Na tej trasie mają kursować 3 pary pociągów.Ze stolicy regionu pojedzie także pierwszy pociąg dalekobieżny spółki. - Połączenie Lublin - Wrocław (przez Katowice) zostało zamówione w PKP PLK. Cały czas jednak analizujemy kwestie taborowe do obsługi połączeń zaplanowanych w nowym rozkładzie jazdy - powiedział rzecznik.
Z pewnego źródła wiem, że prawdopodobnie będzie taki rozkład(nie odpowiadam, czy rzeczywiście taki będzie):
Odjazdy ze stacji Zamość:
5:17, 10:47, 15:17,
Przyjazdy (z Lublina) na stację Zamość:
10:25, 14:54, 18:52.
Z tego wynika, że trasę Zamość - Lublin - Zamość, będzie obsługiwane jednym szynobusem, ponieważ obiegi są tak ułożone. Widać to nawet w rozkładzie. Z moich obliczeń wynika że powinien zmieścić się w poniżej dwóch godzin a nawet mniej.
Wynika to z kilka faktów, że pociągi Zamość - Lublin jechały prawie 2godziny 25minut, z czego 20-30 minut traciły na zmianę czoła z Zawadzie i w Rejowcu. Obecnie szynobus będzie stał w obu stacjach około 5 minut... czyli prawie 20 minut zaoszczędzone, dodatkowo w tym roku była wymiana wiaduktu w Wólce Orłowskiej w której było ograniczenie do 20km/h.
Na deser wymieniono z podkładów drewnianych na strunobetonowe na odcinku Krasnystaw Towarowy - Zawada (ok 30km odcinek) i poprawa geometrii torowiska w łukach(okolicach Złojca i Ruskich Piask) z czego wynika, że poprawiła się znacznie prędkość szlakowa na 80-110km/h. Daje to nam oszczędności około 15-20 minut na czasie przejazdu, a wiec trasę Zamość - Lublin powinien pokonywać z czasem 1godziny 50minut. Szynobus jest lekki i szybko się rozpędza więc czas przejazdu poniżej dwóch godzin jest realny.
Spójrzmy w rozkład: 5:17 wyjazd z Zamościa przyjazd do Lublina przed 7:10. Z lublina odjazd ok 8:20 przyjazd Zamość 10:25... itd widać że rozkład przewiduje wykorzystanie jednego pojazdu jednocześnie udowadniając realność czasu przejazdu. Dlatego też trzeba mieć pozytywną nadzieję... Trzy pary powinny być na początek dobre.
Spójrzmy na przykład: wyjeżdżamy rano o 5:17 jesteśmy o 7:10 załatwiamy sprawy na mieście powrotny ostatni o 16:40 przyjazd ok 18:52 w Zamościu, więc o frekwencję bym się nie martwił.
Kolejna kwestia to taryfa, obecnie jest to około 118km z Zamościa do Lublina więc wypada w przedziale 101-120km czyli 19zł, trochę drogo. Busy i autobusy mają cenę zbliżona do 12zł, gdyby jednorazowe kosztowałyby 12-14zł to byłoby już niezła cena... studenci i tak mieliby na pewno taniej(mają ulgi), dodatkowo jak ktoś jeździ często są jeszcze inne promocje np. regiokarnet i są tanie bilety turystyczne za 30zł można wtedy sobie tanio pojeździć w Weekend.
Tak więc rozkład moim zdaniem jest ok, teraz tylko kwestia taryfy czy jakieś promocji żeby były konkurencyjne. Ważna jest też reklama, trzeba odpowiednio nagłośnić, że jest takie połączenie. Dla małych miejscowości czy wiosek położonych wzdłuż trasy, o ile będą się tam zatrzymywały to będzie i tak bezkonkurencyjny środek transportu. (Dotyczy to tych miejscowości, które nie leżą bezpośrednio przy drodze krajowej nr 17). Pozostaje jeszcze tylko liczyć na to, że będzie sezonowy na trasie Lublin - Bełżec. I powinien być ok (to już innym razem)
Ale się rozpisałem, to chyba tyle co chciałem napisać o tej sprawie.
Tak więc przypominam czas przejazdu powinien wynosić poniżej dwóch godzin i jest to realny czas.
Jeśli mógłbym dodać coś od siebie, to do tego zestawu widziałbym jeszcze szynobusy łączące Zamojszczyzne z Podkarpaciem. Zamość-Rzeszów przez Biłgoraj-Stalową Wolę-Tarnobrzeg-Kolbuszową i Zamość-Jarosław przez Bełżec.
fajnie byloby zrobic rozklad na dwoch szajsobusach wtedy mielibysmy 6 par
to co kolega pisze powyzej to zaczalbym chociaz od Zamosc-SWR (skomunikowane w SWR z Rzeszowem iPrzeworskiem) - moglyby jechac najpierw z LBN do SWR tam postoj zmiana relacji i dalej do Zamoscia
Też dobra opcja, ale nikt z okolic Zamościa nie pojedzie do Lublina przez STW, a do Rzeszowa byłoby logiczniej bo to najkródsza droga.
Dobrym rozwiązaniem (tylko nie wiem czy do zrealizowania) byłoby utworzenie dwóch szynobusów Lublin-Rzeszów (przez Kraśnik) i Zamość-Rzeszów łączonych ze sobą w SWR w jedną całość.
Myślę że jeśli samorządy obu województw by się dogadały co do finansowania tych połączeń, to PR by je uruchomiły, a o frekfencje przy dwóch takich parach dziennie mógłbym być spokojny bo byłyby to bezpośrednie kolejowe połączenia Zamościa i Lublina z Rzeszowem najkródszą trasą.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-10-2010, 19:07
Miejmy nadzieję, że te szynobusy będą skomunikowane z jakimiś pociągami dalekobieżnymi.
No to jest podstawa. W Lublinie najlepiej z Lublin-Gdynia czy Bydgoszcz przez Warszawę, a w Rzeszowie w kierunku Przemyśl-Szczecin przez całą polskę.:-)
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-10-2010, 19:21
Byłoby to świetne połączenie dla turystów- po zwiedzeniu Lublina można skoczyć na dzień do Zamościa pozwiedzać:-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum