Naczelnik, tą trasą jeździ jedno EC i jeden ekspres, które możnaby było puścić chociażby z ep08 czy też z ep09, ale chyba i tak istnieje to ograniczenie, więc mija się to z celem.
Toporek, niestety Naczelnik ma rację. W tej chwili PKP nie ma odpowiedniego taboru, zdolnego rozwinąć prędkość, do jakiej jest przystosowana modernizawana linia E-30. Owszem, mamy chyba 40 sztuk lokomotyw EP-09, których prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h, ale te eksploatowane są na CMK. Zresztą i one są już trochę zużyte. Lokomotyw EP-08 (140 km/h) mamy zaledwie kilkanaście sztuk i wszystkie mają ponad 30 lat.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Dziś, przejeżdżając trasą E30 z Goerlitz do Wrocławia, zauważyłem jak na odcinku Pieńsk- Węgliniec robotnicy wraz ze sprzętem technicznym grzęzną w błocie. Nowo wybudowane,położone odwodnienie, rów z betonowym płyt, bądź odpływ jest w tej okolicy całkowicie zalany wodą.Widocznie, ktoś, coś źle zaprojektował.W niektórych miejscach widać pompy odpompywujące wodę z zalanych betonowych płyt (rowów).
Podobne zalewanie rowów odwadniających przy ulewach występuje na odcinku Opole - Brzeg, gdzie odwodnienia grawitacyjne nie działają prawidłowo. Stąd między innymi to osławione ograniczenie 120 km/h.
Dziś, przejeżdżając trasą E30 z Goerlitz do Wrocławia, zauważyłem jak na odcinku Pieńsk- Węgliniec robotnicy wraz ze sprzętem technicznym grzęzną w błocie. Nowo wybudowane,położone odwodnienie, rów z betonowym płyt, bądź odpływ jest w tej okolicy całkowicie zalany wodą.Widocznie, ktoś, coś źle zaprojektował.W niektórych miejscach widać pompy odpompywujące wodę z zalanych betonowych płyt (rowów).
Poczekaj, aż spadnie długo zapowiadany i oczekiwany śnieg i mróz, a potem roztopy wtedy zobaczysz co się bedzie działo.Ja pamietam sytuacje z przed lat pod nasypem poprostu była powódź wyglądało to jak jakieś bagna. Ale jak mówisz, że to ktoś źle zaprojektował to sie myslisz, tu chodzi o złą organizacje pracyw tym zakresie. Ja widziałem jak oni to robili. Kawałeczkami i w tych kawałeczkach zbierała się woda, która nigdzie nie była odprowadzana. Ale w sumie tutaj mogli pomyśleć nad innym rozwiązaniem.
[ Dodano: 29-01-2007, 22:10 ] Szybko i bezpiecznie
W lutym 2007 r. na odcinkach Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna linii kolejowej E-30 pociągi będą jeździć z prędkością 160 km/h. Umożliwi to nowy system sterowania ruchem i telekomunikacji, zaprojektowany i zbudowany przez firmę Skanska. Dzięki niemu odcinki te sprostają międzynarodowym wymaganiom dla transportu kolejowego. Firma rozpoczęła właśnie budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Węglińcu, samoczynnej blokady Węgliniec - Bielawa Dolna i urządzeń SRK w Bielawie Dolnej.
Zakres realizowanej przez Skanska inwestycji obejmuje kompleksową budowę kompatybilnych systemów automatyki i łączności kolejowej. W jej skład wchodzą: Lokalne Centrum Sterowania (LCS) wraz z Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD), stacyjne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, liniowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (blokady liniowe) i systemy sygnalizacji przejazdowej. Skanska zainstaluje także urządzenia telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i diagnostyki stanów awaryjnych taboru. Firma wybuduje LCS w Węglińcu i nastawnię w Zgorzelcu, zaadaptuje nastawnię w Pieńsku, a także zabuduje kontenery na posterunkach odgałęźnych i szlakach oraz maszty antenowe dla radiołączności. Wartość kontraktu wynosi 15,6 mln Euro.
Po modernizacji obu odcinków zwiększy się bezpieczeństwo na całej ich długości. Z budynku LCS w Węglińcu dyżurny ruchu będzie miał możliwość obserwacji ruchu pociągów, a w przypadku przejazdów kategorii A - dzięki zamontowanym kamerom - także ruchu samochodów na przejazdach.
Hahahahahaha. Niestety inaczej nie moge zareagować jak czytam to poraz setny, ale jak to czytam dziś to zaczynam sie tylko smiać. Jakim cudem już za kilka dni pociągi na trasie Węgliniec-Zgorzelec bedą jeździć 160 km/h jak:
1. SU-46 jeżdża maksymalnie 120km/h (no chyba, że PKP Cargo zafunduje nam jakąś ogromna niespodziankę. Hehe marzenia sie spełniają, ale nie w tym przypadku)
2. Żadna z prac na tym odcinku nie jest zakończona ( tory, przejazdy, stacje i inne nie są zakończone)
3. LCS w Węglińcu nie jest tez dokończone.
4. Dużo by jeszcze tu wymieniać.
5. Powtórze słowa KRYCHY "uwierze jak zobacze"
Jestem jednak ciekaw kiedy będziemy jeździli tu naprawde szybko (wiadomo po zakończonej modernizacji, a jej końca nie widać)
[ Dodano: 10-03-2007, 10:06 ]
Jak sie wczoraj nieoficjalnie dowiedziałem, linia Węgliniec - Pieńsk ma zostać rozebrana i zbudowana na nowo z powodu podmywania przez wodę nasypu. Niestety nie wiem czy to jest całkowita prawda, jeśli ktoś wie coś na ten temat to proszę o info.
kuba@ zdaj relacje z modernizacji E-30 Węgliniec - Zgorzelec. Które odcinki są już ukończone,jakie są prędkości szlakowe, jak wygląda sprawa modernizacji stacji i przystanków na tym szlaku. Czy Ujazd jest wogóle remontowany?
Mamy trase, po ktorej pociagi moga jechac 160 km/h tylko ktos zapomnial o taborze, ktory moglby sie z taka predkoscia poruszac. Kolejna paranoja. Kupa kasy wydana, a nie ma taboru, ktory moglby rozwinac maksymalna predskosc obowiazujaca na tej linii. Paranoja
kuba@ zdaj relacje z modernizacji E-30 Węgliniec - Zgorzelec. Które odcinki są już ukończone,jakie są prędkości szlakowe, jak wygląda sprawa modernizacji stacji i przystanków na tym szlaku. Czy Ujazd jest wogóle remontowany?
Na temat tego odcinka to szkoda tylko słów, ale dobrze mogę zdać relacje. Z Węglińca do Pieńska jest czynny tylko jeden tor, a z Pieńska do Zgorzelca zrobione od dawna są dwa czynne tory.W Pieńsku remontowane są perony (narazie tylko jeden).Niestety prace na odcinku Węgliniec-Pieńsk ciągną sie i ciągną. I pociągi w wielu miejscach muszą zwalniać.Miało być tak pięknie a jest jak zawsze. Miał być luty 2007, a już mamy marzec i dalej jeździmy z zawrotna prędkością 60 km/h. Szkoda słów.
. Jakim cudem już za kilka dni pociągi na trasie Węgliniec-Zgorzelec bedą jeździć 160 km/h jak:
1. SU-46 jeżdża maksymalnie 120km/h (no chyba, że PKP Cargo zafunduje nam jakąś ogromna niespodziankę. Hehe marzenia sie spełniają, ale nie w tym przypadku)
_____
160 km/h nie pojedziesz jeszcze do 2010, bo nie ma taboru.
zachciało się ciąć SU47,jedyny lok stoi w Kościerzynie,drugi zezłomowany w Olsztynie
Przeszkadzała,była za dobra jak na PKP,zamiast odstawić w krzaki lepiej ze złomować no nie?
_________________ W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej.....
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Kozioł po piersze to nie SU47 tylko SP 47 i to wcale nie PKP zachciało się ciąć. Nie można było produkować SP47 bo była za dobra, a wówczas najlepszą lokomotywą dla nas miała być ta od wielkiego brata zza wschodniej granicy. Takie to były czasy.
miałem edytować,zapomniałem.
Wiem też o tym,ZSSR wciskało nam gagary,zbudowano 3 silniki do SP47 i dwa loki.Ale większość częsci była z SU46.
A SP47 zezłomowano w 2001 roku...skreślono trzy lata wczesniej
_________________ W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej.....
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Czy w związku z modernizacją linii E-30 zna ktoś lub widział przynajmniej plany dotyczące przebudowy konkretnych stacji kolejowych? Chodzi mi szczególnie o odcinek Wrocław - Legnica. Czy ktoś wie jak na przykład będzie wyglądała stacja Wrocław-Żerniki po przebudowie? Czy np. perony będą w tych samych miejscach czy może będą przesunięte itp? Ja słyszałem już pewne wersje ale to pewnie tylko plotki.
Jakby ktoś coś wiedział to będę wdzięczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum