Ja czekam na reakcję polityków z Gorzowa: '- Jak to?! Nie będzie darmowej taksówki IC do Warszawy? To skandal!' Coś czuję, że pan senator i inni się trochę zapowietrzą jak przeczytają ten artykuł.
Tak swoją drogą to tez mi to pachnie gnojem trochę, bo przecież jest wiadome, ze już od listopada miały być remonty na 'zbąszyneckiej'...
Informacje są sprzed miesiąca. "Wybiórcza" podała je jako świeże prawdopodobnie szukając sensacji, tymczasem taka wersja istniała około miesiąc temu. Na dzień dzisiejszy jest TLK przez Krzyż, w zeszłym tygodniu były konsultacje na ten temat.
sasho33, Na dzień dzisiejszy i też w przyszłym r. j dużo TLK jedzie przez Krzyż.
W omawianej propozycji , wagony bezpośrednie z Gorzowa będą przechodzić w Zk do TLK z Zielonej.
Taka wersja jest na dziś.
Dobrze wiesz że chodzi o TLK do Gorzowa, skoro jest w temacie "Gorzów" to nie ma potrzeby wymieniania w każdym poście dokąd pociąg pojedzie.
Jeszcze raz powtarzam, na dzień dzisiejszy TLK Gorzów-Warszawa-Gorzów trasowany jest przez Krzyż z łączeniem w Poznaniu Głównym. Informacje podane w "GW" dziś są tak naprawdę danymi sprzed miesiąca. Skąd to wiem? W zeszłym tygodniu miały miejsce w WLKP konsultacje przewoźników głównie nt. tego pociągu, i taka wersja została zaakceptowana. W tym tygodniu z kolei taką informację od Rzecznik PKP IC otrzymało RMG FM.
sasho33, a własnie jak z łączeniem/dzieleniem składów w Poznaniu Gł.? Miał byc zakaz...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Podobno PLK zgodziła się poświęcić jedną krawędź peronową w Poznaniu na manewry dla tego składu, a PR połączyć jeszcze bodaj dwa ranne składy do i z Poznania by ich pociągi zajmowały mniej krawędzi, aby móc zrealizować opcję "przez Krzyż", w obliczu KKA i całkowitego remontu na Gorzów-Zbąszynek. Tak słyszałem, nie wiem ile w tym prawdy na pewno dużo ale czy całość to nie wiem.
Ja was naprawdę nie rozumiem, każdy pisze co innego, ktora wersja jest prawidłowa?
ps. Tego pewnie najstarsi górale nie wiedzą
No i jeszcze bedzie dzielenie w nocy Szczecin-Lublin/Kraków, więc albo PLK nie godzi sie na łączenia/dzielenia albo się godzi.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
z tymi laczeniami podejrzewam, ze chodzi o tlok jaki jest na dworcu miedzy 720 a 750.
Dodatkowo, LCS w Poznaniu prawie kompletnie jest juz zatkany, nie nadazaja z obsluga ruchu planowego a gdzie jeszcze manewry. No i mniej o dwie krawedzie peronowe do dyspozycji. Na razie pewnie wiecej osob nie zatrudnia (slynna blokada przyjec w PLK), wiec radza sobie "ograniczeniami".
A tak w ogóle, nie mogą tych manewrów zrobić na wschodnim? Jest tam trochę miejsca, tylko SM42 trzeba by przegonić z głownego, albo manewrować SU45.
A jak dojedziesz do Wschodniego TLKą z Gorzowa?
Jak już to na Górczynie. Ale to już kuriozum by było.
Kuriozum to juz jest ten pociag-ukladanka, wiec pomine sama idee "łączników"..Na prawde nie jest wazne moim zdaniem gdzie ten pociag polacza.Czy na glownym, Gorczynie, Wschodnim czy Garbarach..Sadze ze dla przecietnego podroznego waznym info jest to ktoredy ten pociag w koncu pojedzie..
Część do Gorzowa powinna jechać osobno i wjeżdżać do Poznania Gł. przez Pn Franowo i nie było by problemu wylot bezpośrednio bez zmiany czoła, jak już tak bardzo chcą łączników niech dodadzą 3 wagony do Tlk Białystok - Szczecin (dawna TLK Mewa) i będzie spokój, OCZYWIŚCIE JAZDA PRZEZ FRANOWO I URYWANIE WAGONÓW W KRZYŻU
Nie znam drugiego takiego kraju na świecie, w którym jeden pociąg jedzie w dwóch kierunkach, a w przypadku dawnego "Moniuszki" to chyba nawet w trzech. To ewenement na skalę światową. Oczywiście w negatywnym tego słowa znaczeniu. Przed stacjami, w których maja rozłączać wagony w pociągu robi się taki bajzel, ze nie wiadomo o co chodzi. Przykład: Ci co jada do Białegostoku orientują się (po np 4 godzinach ale to już pomijam) że siedzą w części do Lublina i odwrotnie i zaczyna sie wędrówka ludu przez wagony z walizami.nawet do kibla nie da się przecisnąć. Dlatego jestem przeciwny łącznikom, które są poprostu jakimś dziwnym wymysłem panów i pań z PICU. STOP ŁĄCZNIKOM!!!
Jest to znakomite rozwiązanie z jedyną wadą, w przypadku opóźnienia jednej części pociągu, drugi musi czekać na niego, zanim zostanie dołączony i połączony w całość. A pasażer nie może być analfabetą i powinien posiąść elementarną umiejętność, jaką jest czytanie: LUBLIN lub BIAŁYSTOK. Jedna lokomotywa, jedna drużyna, jeden pociąg, więc mniejszy koszt do PLK to same ekonomiczne plusy. Tak więc łączniki to nie żaden głupi wymysł, tylko bardzo ekonomiczne rozwiązanie dla pociągów, których trasa pokrywa się w dużym stopniu.
Nie znam drugiego takiego kraju na świecie, w którym jeden pociąg jedzie w dwóch kierunkach, a w przypadku dawnego "Moniuszki" to chyba nawet w trzech. To ewenement na skalę światową.
Mylisz się. Jechałam kiedyś pociągiem ze Stambułu. Skład był złożony z wagonów, z których każdy jechał do innej stacji docelowej. Pociąg miał dwie nazwy: Bosfor Express i Balkan Express, z czego część (Bosfor Express) była odłączana gdzieś w Bułgarii i jechała do Bukaresztu. W Bukareszcie kolejny podział składu - jedna część jechała do Kiszyniowa, druga do Budapesztu. Natomiast Balkan Express jechał do Belgradu, ale w Sofii były dołączane wagony do Wiednia. W Belgradzie odłączali wagony ze Stambułu i dołączali wagony do Wiednia.
Tak więc pociągi wielorelacyjne to nie tylko polska specjalność, ale europejska tradycja.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum