Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Kolejowy cyrk w Gorzowie - albo IR albo TLK
Autor Wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-10-2010, 20:20    Odpowiedz z cytatem

sasho33, poranny Lech jeździ pusty, latem w piątek to na pokładzie było około 20-30 osób. Do Zielonej prestiż jeździ pusty, ale jeździ, do Gorzowa TLK jeździł pełny, ale uwalili. Paranoja.
Jedyne co na + wychodzi w projekcie RJ 2010/2011 to poranny (w godzinach EIC Lecha) TLK i dublujący go IR z ZG do Warszawy.
Noema, w Zgorzelcu jak i W Gorzowie IC nie jest na rękę obsługiwanie pociągów lokomotywami PKP Cargo. Przypomnę że w Krzyżu do bodajże (mogę się mylić) października 2009 roku stacjonowała SU45 należąca do IC, ale skończyła się ważność dopuszczenia do ruchu, a pieniążków na nową rewizję oj szkoda. Wtedy się podraża koszty wynajmując od innej spółki maszyny, co czyni pociąg mniej rentowny. To jedna z przyczyn bezpodstawnego uwalania pośpiechów do wyżej wymienonych miast.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Konkretniak91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 02-10-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Albo może IC zmieni zdanie i Gorzów dostanie super prestiżowe połączenie EIC Very Happy
Oczywiście ze względu na frekwencję spowodowaną wiadomo czym po 3 miesiącach usłyszelibyśmy stwierdzenie: " Gorzowianie nie chcą jeździć więc zlikwidujemy ten pociąg" Very Happy

_________________
Komuno ratuj PKP !

W 2009 - 14416 km
W 2010 - 18252 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 02-10-2010, 22:55    Odpowiedz z cytatem

1. Dotacje na poc miedzywojewodzki zabrac.
2. Przewożnicy jada gdzie chca na zasadach komercyjnych.
3. Tam gdzie samorzad chce miec pociag doplaca z własnych funduszy.

W przeciwnym wypadku zawsze beda uprzywilejowani ci, ktorzy maja kogos na górze.
A swoja droga, jezeli godziny dla IR z i do Gorzowa sa zle, to czemu sie ich nie zmieni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-10-2010, 23:12    Odpowiedz z cytatem

rysio, idąc tokiem Twojego myślenia to uwalono by jeszcze więcej pociągów czego skutkiem by było że pospieszne dojeżdżają tylko do wielkich aglomeracji. Jakbyś nie wiedział to kolej dotuje się na całym świecie, to i w Polsce też.
A godzin dla IR z Gorzowa narazie nie można zmienić bo IR Mazowsze jeździ tak a nie inaczej, i widocznie takie godziny poznaniakom (raczej nielicznym) pasują, choć niewątpliwie przydałby się taki pociąg rano, dojeżdżający przed 10. Finansowanie UMWL do IR z Gorzowa nie zakłąda jednak utworzenie nowego porannego pociągu z Poznania, który byłby łączony z wagonem z GW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 02-10-2010, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Finansowanie powinno zostac ale tylko do pociagow osobowych, reszta powinna smigac komercyjnie. zamiast dotowac odgornie to co leci pwinien przewożnik na wlasne ryzyko uruchamiac tam pociagi gdzie mu pasuje i spodziewa sie zysku. Samorzad tkiego np Gorzowa zamawial by np 100, 200 lub wiecej miejsc do swoich miejscowosci, oczywiscie dogadujac sie z przewoznikem na temat rekompensaty za taki kurs.Uniknelibysmy takich spekulacji, ze np z Łodzi jest minister to Łodzianie maja fajne pociagi. Mnóstwo jest tu postów ze dane miasto zasługuje na poc pospieszny. Bzdura, zasługuja tylko te linie ktore sa w stanie wygenerowac zysk i zadne więcej. Pieniiadze z dotacji miedzywojewódzkich i międzynarodowych powinny isc na modernizacje infrastruktury,aby byla taka zeby jak najwiecej firm stawało do przetargu na konkretne linie.
Nie rozumiem po jakie licho UMWL dotuje taki pociag , który ma złe godziny jazdy. To tak trudno dogadaćsie z PR i zmienic na lepsze od nowego rozkładu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-10-2010, 23:42    Odpowiedz z cytatem

rysio, przedstawiłeś właśnie świetny pomysł jak skutecznie dobić i uwalić polską kolej.
A UMWL dotuje ten pociąg dlatego że Twoje kochane IC które tak często bronisz się z Gorzowa wycofało mimo dotacji z MI, a widocznie Przeowozy Regionelne nie mogą zienić rozkładu dla IR Mazowsza. Wg. Ciebie Gorzowianie, Zamościanie, Jeleniogórzanie, czy inni mieszkańcy innych miast nie "zasługują" na połączenie ze światem tylko dlatego że pociąg jest deficytowy? Sorry, ale w Polsce nie ma gęstej sieci autostrad, nie ma sieci lotnisk któreby dla mieszkańców niektórych miast stanowiły dobre połączenie z resztą polski. Pochamuj trochę swoje oszołomstwo.
A pociągi z/d Łodzi są komercyjne jak byś nie wiedział...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 03-10-2010, 00:05    Odpowiedz z cytatem

Zaraz zaraz, ale ja mowie o całkowitym zniesieniu dotacji, zarówno dla mojego "ukochanego" iC jak i dla kazdego przewożnika który ktory by chcial jezdiz poc innymi niz osobowe. Jezeli w Polsce ma byc dobra kolej to tylko komercyjna, to zn taka gdzie konczy sie rola panstwa w zapewnianiu dostepu do pociagow. Marzy mi sie takie panstwo, gdzie o dostepie danego miasta do kolei nie decyduje posel , senator, minister czy premier, ale decyduje rynek. W innym przypadku beda wieczne przepychanki i nie jestesmy na tyle zamoznym panstwem zwiekszyc dotacje 10 krotnie, a to przy braku konkurencji nie wiadomo czy by starczylo. Dotowac ale tylko infrastrukture i poc osobowe. A ze linia Warszawa-Łodz jest komercyjna to wiem i tylko tam sie dobrze na niej dzieje. Bez zadnych dotacji uruchamia sie wiecej pociagow . I tak własnie powinno wygladac w calym kraju, bo tylko na taka kolej własciwie nas stac. Dotacje to wyrzucanie pieniedzy na armie niepotrzebnych pracownikow administracji, naczelnikow dyrektorów Itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 03-10-2010, 10:12    Odpowiedz z cytatem

rysio, tak, ale zauważ że linia Łódź-Warszawa jest dochodowa. Dużo ludzi jeździ między tymi miastami, infastruktura jest nowoczesna itp. tid. Ale co z miastami gdzie infastruktura jest w złym lub fatalnym stanie? Wiesz dlaczego niektórzy posłowie (jak w tym przypadku lubuscy) walczą o więcej lub wogóle o połączenie dalekobieżne z danymi miastami? Bo jest to kiełbasa wyborcza, ale zarazem konkretna która się przysłóży ludziom. Jestem pewien że gdyby nie dotacja to IC już dawno wycofałoby się z takich miast jak Kołobrzeg (poza sezonem), Zielona Góra, Jelenia Góra, Ełk i inne. Dotacja czyni niektóre pociągi minimalnie opłacalne i pokrywają koszty uruchomienia składu. Jak dana spółka zarządza swoimi połączeniami to już inna sprawa. Z mojej strony EOT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 03-10-2010, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przypomnę że w Krzyżu do bodajże (mogę się mylić) października 2009 roku stacjonowała SU45 należąca do IC, ale skończyła się ważność dopuszczenia do ruchu, a pieniążków na nową rewizję oj szkoda.



Głupoty waść prawisz. Tą lokomotywą była SU45-118 z Północnego Zakładu IC, jedna z ostatnich która przeszła rewizję w Bydgoskiej Pesie. Aktualnie to lata bodaj w rejonie Suwałk czy gdzieś tam. Innych lokomotyw spalinowych IC w Krzyżu nigdy nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 03-10-2010, 11:20    Odpowiedz z cytatem

wyleasingowac mniej paliwozerne loki spalinowe i problem znika, tylko nikomu sie nie chce
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 03-10-2010, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Marduq, ale mimo wszystko SU45-118 stacjonowałą w Krzyżu do 2009 roku czy nie? W każdym bądź razie 118 już nie jest w ruchu bo zapewne zdefektowała. Miesiąc temu padłą 214 i odtąd IC nie posiada żadnej sprawnej SU45.
Dzięki za informację o 118, wiem przynajmniej komu mogę w pysk dać za wprowadzanie mnie w błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 03-10-2010, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jestem pewien że gdyby nie dotacja to IC już dawno wycofałoby się z takich miast jak Kołobrzeg (poza sezonem), Zielona Góra, Jelenia Góra, Ełk i inne. Dotacja czyni niektóre pociągi minimalnie opłacalne i pokrywają koszty uruchomienia składu.

A kto zareczy ze przy tym systemie dotowania okaze sie , ze za rok nie oplaca sie jezdzic np do Lublina , za nastepny rok do Bialegostoku i Zielonej Góry itp. System dotacj do wszystkich polaczen jest chory i mimo ze one sa to i tak kierunkow ubywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-10-2010, 11:58   

A Hańczę (czy ostatnio Kalinkę) to nie prowadzą jakieś sprawne ostatki serii SU45 z IC Północny Question Chodziły ostatnio plotki o odkupieniu od Cargo przez IC Północny dwóch sprawnych SU46, ale na ile jest to prawdą nie wiem Sad A SU46 byłyby jak znalazł na ten hipotetyczny TLK. Może po uruchomieniu tego TLK z ZG dołączą grupę z Gorzowa (po negocjacjach). Sorry za offtop Cool
Powrót do góry

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 03-10-2010, 12:13    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, ostatnio Hańczę prowadizła SM42, jak będzie zimą? Nie wiem, ale wszystkiego spodziwać się można.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 03-10-2010, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Może po uruchomieniu tego TLK z ZG dołączą grupę z Gorzowa (po negocjacjach).


Ale o czym Ty teraz mówisz? O dołączaniu wagonów z GW do pociągu z ZG w Poznaniu?
Jesteś z Konina, to powinieneś wiedzieć, że w Poznaniu od grudnia będzie zakaz pracy manewrowej w dzień ze względu na remont peronów Smile co oznacza brak możliwości łączenia relacji. Jedynym pociągiem łączonym będzie nocny TLK b. Szczecinianin, no ale to w nocy. W dzień takiej możliwości ponoć ma już nie być, z tegoż powodu nie będzie już łącznika d. Bosmana do d. Piasta, tylko skomunikowanie obu pociągów.

A jeżeli miałeś na myśli dołączanie w Zbąszynku, to powiedz mi, co z pasażerami z Strzelec i Drezdenka? Bo oni robili sporą frekwencję byłemu TLK 8112.. To byłby znów strzał w stopę.
No ale nie rozważajmy za dużo, ja osobiście słyszałem o planowanym powrocie tego TLK ale w relacji tylko z/do Gorzowa, a nie Kostrzyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl