Może znowu ST44 tak jak w tę zimę TLK TDP. A może dogadają się z PR Chojnice i wypożyczą im SP32 w zamian za EP07
[ Dodano: 03-10-2010, 13:19 ]
@sasho33
Na razie rozgrzebali 3-kę a od grudnia wezmą się za 7-kę aby przygotować przedłużenie PST, także manewry są przeprowadzane (wschodnia głowica stacji), także spokojnie dwa wagony można doczepić np na peronie 4/4a
w Poznaniu od grudnia będzie zakaz pracy manewrowej w dzień ze względu na remont peronów co oznacza brak możliwości łączenia relacji
Ooo, czyli wszystkie poc. ze zmianą kier. jazdy na Poznań Główny będą musiały kursować z pominięciem tej stacji .
Zmiana czoła to manewry, podstawienie poc. peron to manewry itd.
Mam sądzić że w dzień nie odjedzie żaden poc. rozpoczynający bieg na Głównym?
Widzę znacznie więcej poszkodowanych oprócz Gorzowa i braku TLK-i w relacji do Warszawy.
Chodziło mi o łączenie składów, a konkretniej przetaczanie grup wagonów z jednego pociągu do drugiego. Na stronie PLK jakoś tak podobnie to nazwali, więc tak skojarzyłem. Oczywiście składy będą podstawiane, ale zauważ, że już tylko nieliczne Regio będą rozpoczynać bieg na stacji Poznań Główny - będzie to znacznie ograniczone (o ile widziałeś projekt RJ), a TLK rozpoczynające bieg to tylko rano (a właściwie nie wiem czy to jeszcze nie zalicza się do godzin nocnych) do Warszawy, Wrocławia, Gdyni i Przemyśla.
Listowne zapewnienie o przywróceniu połączenia otrzymali od wiceministra infrastruktury Juliusza Engelhardta lubuscy parlamentarzyści - donosi radio "RMG". Pociąg miałby ruszać z Gorzowa wczesnym rankiem, a wracać ze stolicy po południu.
Warunek jest jeden. Obecne połączenie Interregio z Warszawą musi zostać zlikwidowane. To nie jest prawdziwe połączenie. Dwa wagony doczepiane do składu w Poznaniu. Nam chodzi o prawdziwe połączenie ze stolicą. Szybsze i nieco tańsze” – powiedział Radiu RMG senator PO Henryk Maciej Woźniak.
Myślę że IR może zrobić psikusa, nie wyciąć połączenia i przestać brać dotację? Pytanie czy zbilansuje się? Myślę że to prawdopodobne bo nie będzie konkurencji.
TLK? Szybsze. O wiele. W Poznaniu będzie przed 7:00, w Warszawie około 10:00. Więcej nt. połączenia TLK do Gorzowa napisałem w temacie "Zarys RJ PKP IC".
No coś koło tego wyjazd.
Szybsze jest ogólnie całe połączenie do Warszawy:
IR start 5:27, przyjazd 11:32 -> czas 6:05;
TLK start 4:50, przyjazd 10:20 -> czas 5:30.
35 min to spora różnica, weź też pod uwagę iż czas TLK jest liczony już po obniżeniu szlakowej na Krzyż-Poznań ze 120 km/h do 100 km/h co wydłuża czas jazdy o ca 7 min. Więc tak naprawdę ta różnica w porównaniu z obecnym IR wynosi co najmniej 40 min.
[ Dodano: 19-10-10, 13:42 ]
Zarząd województwa zgodzi się na warunki postawione przez PKP Intercity przy wznawianiu połączenia z Gorzowa do Warszawy. Przypomnijmy – spółka PKP Intercity zapowiedziała, że uruchomi pociąg Tanich Linii Kolejowych do stolicy, jeśli Przewozy Regionalne wycofają pociąg InterRegio na tej trasie. – Wycofamy – zapewnił dziś na naszej antenie członek zarządu, Tomasz Hałas.
Dla mnie to w ogole poroniony pomysl z tym TLK. Po pierwsze powinien startowac z Kostrzyna nie z Gorzowa. Po drugie po co komu pociag do stolicy ktory zajezdza tam w poludnie.Przeciez jesli ktos ma jakies interesy w warszawie to wygodniej byloby mu zalatwiac sprawy od rana i wieczorem wrocic.Czyli przyjazd do Wa-wy max do 6 czy 7 rano.Powinien byc to nocny TLK z Kostrzyna ze skomunikowanym pociagiem z berlina i Szczecina.Tak jak bylo kiedys jeszcze za pospiesznych.Wtedy frekfencja murowana od Kostrzyna.Przeciez jak pociag wyjezdza o 4 nad ranem 30 minut przed przyjazdem pierwszego pociagu z Berlina to jak ma ten pociag byc pelen ludzi.IC w gole nie jest zorientowane w tym co sie dzieje.Przeciez wystarczylo ten pociag przesunac pol godziny pozniej.Ja jestem za nocnym tak jak bylo kiedys.Wszystko dzialalo byla frekwencja i bylo ok.No ale urzednicy musza miec elegancki pociag z Gorzowa.Nie wazne ze oni nim w ogole nie jezdza i ze w Gorzowie wsiada do niego o 5 osob wiecej niz w Kostrzynie.
Zarząd województwa zgodzi się na warunki postawione przez PKP Intercity przy wznawianiu połączenia z Gorzowa do Warszawy. Przypomnijmy – spółka PKP Intercity zapowiedziała, że uruchomi pociąg Tanich Linii Kolejowych do stolicy, jeśli Przewozy Regionalne wycofają pociąg InterRegio na tej trasie.
Przy najbliższej korekcie rozkładu jazdy beton PKP IC tradycyjnie zlikwiduje ten TLK i Gorzowianie znów zostaną bez pociągu do Warszawy, a marszałek znów na gwałt będzie uruchamiać interREGIO. I tak w koło Macieju...
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
powinien wrócić MONIUSZKO jak pospieszny z Berlina a jak NIEDASIE to z Kostrzyna do Wawy/Krakowa NOCNY! A nie pociągi widma bladym świtem . Dlaczego nie wraca się do tego co dobre i sprawdzone? Jak sobie przypomnę tą huczną orkiestrę i slogany o ponownym,po latach powrocie pociągu z Gorzowa do Berlina, co szeroko opisywała Wybiórcza 2 lata temu to aż żal bierze że mamy tak skretyniałe władze w PICu, ze potrafią wszystko zepsuć
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
A najlepiej jakby wrocil Chełmianin Kostrzyn-Warszawa-Chełm-Zamosc.Byl i barowy i bagazowy.I wszystko dzialalo jak trzeba.Przychylam sie do tej wypowiedzi.PIC wszystko psuje.Byly dobre pociagi to teraz pociag widmo.Elegancki ale pusty i to ze bedzie jezdzil z Gorzowa tego nie zmieni.
Wam wszystko źle.
IR źle, że przyjeżdża przed 12 do stolicy.
TLK źle, że będzie przyjeżdżać przed 10.
Jak ktoś będzie chciał być koniecznie o świcie w Warszawie, to pojedzie z przesiadką.
Zdecydowana jednak większość osób woli jeździć rano i wracać wieczorem- bo gdyby było odwrotnie to nie byłoby rannej fali EIC do Warszawy (Chrobry, Fredro, Lech) tylko EIC wyruszałyby o północy by być w Warszawie na 6 rano. PKP IC nie uruchamiałoby większości swoich komercyjnych pociągów gdyby nie było potoków, to chyba jasne, że mają te minimum oleju w głowach.
Więc wg mnie ten pociąg jest bardzo dobrym posunięciem, bo ten TLK dla Gorzowa będzie czymś jak Chrobry dla Szczecina czy Fredro dla Wrocławia.
W tym miejscu chciałbym też zwrócić honor forumowiczowi @Virakocha, który proponował jakiś czas temu łączenie relacji ZG-WWA i GW-WWA w Poznaniu. Jeżeli ta opcja się sprawdzi, czemu początkowo niedowierzałem - wierząc ślepo w zakaz pracy manewrowej na PG od 12.12., to pomysł faktycznie miałeś świetny - bo się spełni.
A nie lepiej uruchomić nocnego TLK z Kostrzyna, tak żeby był na rano w Warszawie, a rano z Gorzowa mógłby zostać Interregio.
Ale PIC woli stawiać warunki że uruchomią TLK jak zniknie Interregio. Paranoja.
Powinien byc to nocny TLK z Kostrzyna ze skomunikowanym pociagiem z berlina i Szczecina.Tak jak bylo kiedys jeszcze za pospiesznych.Wtedy frekfencja murowana od Kostrzyna.Przeciez jak pociag wyjezdza o 4 nad ranem 30 minut przed przyjazdem pierwszego pociagu z Berlina to jak ma ten pociag byc pelen ludzi.IC w gole nie jest zorientowane w tym co sie dzieje.
Zorientowane, zorientowane. Nie wiesz, że każde połączenie konkurencyjne wobec BWE to naruszenie spójności terytorialnej Polski?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum