Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn
Autor Wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 27-11-2010, 07:52    Odpowiedz z cytatem

OPi napisał/a:
Nieoficjalnie mi wiadomo, że PLK Szczecin ma zamiar w przyszłości zeelektryfikować dwie linie na swoim obszarze:
1. Szczecin Gumieńce - granica państwa (w kierunku Angermunde)
2. Piła - Trzcianka - Krzyż - Strzelce - Gorzow Wlkp.


Gdyby zrobiono Gorzów-Krzyż to byłaby bomba dla Gorzowa ! Choć nie bardzo mi się chce w to wierzyć, ale cóż poczekajmy. To tylko (dla niektórych aż) 60 km. Raz na zawsze skończyły by się problemy z PICem, wiecznie psującymi się szynobusami...Gorzów byłby włączony porządnie w sieć kolejową Polski. razem z szynobusami do Berlina i być może jakimś Regio po Ostbahnie do Trójmiasta mogło by być całkiem fajnie

OPI - na ile to są realne plany, uchyl trochę więcej rombka tajemnicy. Będziemy trzymać kciuki !
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 27-11-2010, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
ta "modernizacja" ostbahnu to jest PA RA NO JA !!

Co ma jechać te 120 km/h - szynobusy ? - oszczędzą góra 4-5 minut.... Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance...


natomiast elektryfikacja ostbahnu Gorzów-Krzyż to powinien absolutny być prirorytet. Żadnych modernizacji - Ostbahn woła o elektryfikację, bo tylko to może się przydać...

niestety - modernizacja ostbahnu na odcinku Kostrzyn nad Odrą - Gorzów bez elektryfikacji na 120 jest sprawą moim zdaniem nadającą się do prokuratory....


Remontu wymaga zarówno ostbahn jak i odrzanka. Jesli chodzi o turlające sie kible to nie do konca tak jest jak mowisz.Szlakowa Szczecin- Kostrzyn to ok 50-70 km/h natomiast Kostrzyn-Szczecin jest to 100 km/h.Oczywiscie wynika z tego ze 1 tor jest w lepszym stanie niz drugi..Jesli chodzi natomiast o trase Kostrzyn-Zielona Góra to nie jest tak zle jak niektorzy mysla ze jest.Odcinek Kostrzyn-Rzepin to 70 km/h.W ostatnich dwoch latach zmodernizowany zostal odcinek Rzepin-Bytnica jest to odleglosc 60 km gdzie kibel jedzie 100 km/h od stacji Bytnica do Czerwienska niestety jest to rzeczywiscie 30-40 km/h.natomiast od Czerwienska do ZG (to mnie zdziwilo jak ostatnio jechalem) sa polozone nowiuskie tory.Niestety szlakowa jeszcze nie zostala zwiekszona, ale sadze ze stanie sie to niebawem, zapewne po wybudowaniu lacznicy w Przylepie.Prawdziwy dramat zaczyna sie od ZG do Wroclawia gdzie kibel 154 km pokonuje w 3 godziny 20 minut i to nadaje sie do prokuratury.pomijam juz brak jednego toru na moscie w Brzegu Dolnym.

Jesli chodzi o ostbahn to elektryfikacja lini Gorzow Krzyz bez odcinka Kostrzyn Gorzow bedzie najwieksza glupota jaka zrobią.To tak jakby zaczac budowac droge od jej polowy.Totalny bezsens. Warto tu podkreslic ze linia ta widnieje w papierkach jako Kostrzyn- Tczew a nie Gorzów - Tczew
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-11-2010, 15:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
OPI - na ile to są realne plany, uchyl trochę więcej rombka tajemnicy. Będziemy trzymać kciuki !


Niestety więcej nic nie wiem. Ale gdzieś czytałem o tych planach modernizacyjnych
Zakładu Zachodniego PLK. Nic więcej na razie nie wiem, jak coś się dowiem, to powiem.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 01-12-2010, 13:30    Odpowiedz z cytatem

W Polsce za kilkanaście lat ma powstać sieć Kolei Dużych Prędkości. Pociągi będą wtedy pędziły po torach znacznie szybciej niż dziś. Wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt zapowiada, że superszybkie pociągi jadące ze stolicy do Berlina mogą zatrzymywać się... w Gorzowie!

Słowa ministra Engelhardta cytuje branżowe pismo Rynek Kolejowy. - Do włączenia systemu przyszłej polskiej KDP do systemu europejskiego, przez systemy Niemiec i Czech, przywiązujemy szczególną wagę. Istnieje koncepcja późniejszego przedłużenia "Ygreka" przez Gorzów do Berlina oraz z Wrocławia do Pragi. W przyszłości kolej dużych prędkości powinna również dochodzić do wschodnich granic Unii Europejskiej - powiedział wiceminister infrastruktury podczas Regionalnego Forum Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Juliusz Engelhardt mówił o inwestycjach Polski w infrastrukturę transportową, m.in. kolejową. - Kolej dużych prędkości jest wyzwaniem. Ten projekt dla naszego kraju jest wyjątkowo ważny - zaznaczał wiceminister. Przyznał, że liczy na mocne wsparcie Unii Europejskiej.

Projekt "Ygrek" to inwestycja zakładająca budowę linii, po której pociągi mogłyby jeździć z prędkością nawet ponad 300 km na godz. Nadano jej taką nazwę ze względu na kształt planowanej trasy kolejowej łączącej Wrocław i Poznań z Łodzią i Warszawą. Wstępne plany zakładały, że ok. 500 km nowych superszybkich torów przybędzie w Polsce do 2020 r. Dla przykładu podróż ze stolicy do Wrocławia potrwa wtedy nie pięć, lecz zaledwie półtorej godziny. Obecnie trwają prace przy studium wykonalności tej inwestycji. Zakończą się za dwa lata.

Dopiero po zakończeniu budowy "Ygreka", mogłaby się zacząć rozbudowa sieci KDP w kierunku Berlina i Pragi. - Ale jeśli z ust pana Engelhardta pada słowo Gorzów, to warto cierpliwie czekać - mówi Henryk Maciej Woźniak, gorzowski senator PO, kolejowy pasjonat. Jego zdaniem szybka kolej przejeżdżająca przez nasze miasto to perspektywa odległa, możliwa za co najmniej dwie dekady.

Zdaniem Woźniaka "Ygrek" nie może funkcjonować jako osobny, lokalny byt kolejowy. - Polska musi myśleć o rozwijaniu tego projektu tak, aby w przyszłości stał się częścią europejskiego systemu. Inaczej ta inwestycja nie ma sensu i nie będzie na nią pieniędzy. Unia chce być sprzężona koleją z Rosją i trzeba to wykorzystać - zaznacza senator.

Co to oznacza dla Gorzowa? - Sytuacja w mieście, które obecnie - z linią bez elektryfikacji - jest trochę taką kolejową prowincją, może się odwrócić o 180 stopni. Jeśli minister Engelhardt mówi dokładnie: "linia do Berlina przez Gorzów", to ma na myśli pewnie, że tu będzie jedna ze stacji. A wtedy gorzowianie będą mogli swobodnie starać się o pracę choćby w Berlinie, bo dojazd do stolicy Niemiec zajmie im ledwie godzinę - mówi "Gazecie" Michał Grobelny, zastępca redaktora naczelnego miesięcznika Rynek Kolejowy.

Senator Woźniak jest przekonany, że miasto wspólnie z gorzowskimi parlamentarzystami musi zadbać o dobry klimat dla tej inwestycji. - Trzeba na każdym kroku pokazywać, że Gorzów ma pełne prawo stać się ważnym punktem kolejowej układanki. Choć decyzje będą zapadały na poziomie dużej polityki, nie tylko krajowej, musimy tej sprawy pilnować, podkreślać sens tej inwestycji - mówi Woźniak, który na początku przyszłego roku chce zorganizować w Gorzowie konferencję kolejową pod nazwą "Ostbahn dziś i jutro". - Chcę, aby właśnie w naszym mieście odbyła się dyskusja na temat przyszłości historycznej linii Berlin - Królewiec - zaznacza Woźniak.

Źródło: Gazeta Wyborcza / Gorzów Wlkp.



Ale bzdura.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 01-12-2010, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Ale kto codziennie do pracy jeździ ekspresem?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 01-12-2010, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Pan Engelhardt.

Już dawno zauważyłem że temat KDP jest bardzo medialny i rozdmuchiwany specjalnie przez ministrów, urzędasów, profesorów i innych betonów. Co rusz to czytam o jakiś nowych przystankach w Kaliszu, Zamościu czy właśnie w GW, że mieszkańcy szybko gdzieś dojadą, że mają się cieszyć że to na nich padł zaszczyt posiadania w swoim mieście przystanku KDP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 16-12-2010, 13:26    Odpowiedz z cytatem

Rozpoczal sie wreszcie remont na lini Kostrzyn-Gorzów. Prace trwaja na odcinku od mostu kolejowego (berlinskiego) na Warcie do stacji Kostrzyn. na nasypie wycieto wszystkie drzewa i krzewy. Robotnicy cos tam kuja.Stoja wagony z materialami.Zobaczymy moze cos sie wreszcie ruszylo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 27-12-2010, 01:58    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem modernizacja odcinka Gorzów Wlkp. - Krzyż też jest bardzo potrzebna. Nie chodzi nawet o elektryfikację, ale o zlikwidowanie ograniczeń prędkości m.in. w Santoku czy Górkach Noteckich, których ostatnio jest coraz więcej! Powinno się też remontować perony, bo są bardzo niskie i niebezpieczne. Myślę że elektryfikację można sobie niestety wybić z głowy, PLK głównie zajmują się liniami o znaczeniu krajowym, a Ostbahn taką linią dla nich nie jest. Ale porządna linia kolejowa, dobre skomunikowania w Krzyżu i normalne połączenia dalekobieżne rozwiążą kolejowy problem Gorzowa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 27-12-2010, 08:44    Odpowiedz z cytatem

Odbudować gdzie trzeba drugi tor i puścić długie relacje pod wagonem od Granicy (Kostrzyn) do Tczewa, dać wszędzie szlakową minimum 100 km/h + dobry rozkład i będzie ok.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 29-12-2010, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Tez bym chcial aby ta linia do Tczewa odzyla.To najkrotsza droga z Berlina do polnocnej polski.Niestety drugiego toru brakuje na odcinku az 100 km.Ale jakby zrobic odpowiednie mijanki to daloby rade jezdzic.Niemcy z powodu braku drugiego toru z Kostrzyna do Berlina problemu nie robia.17 par pociagow daje sie upchnac mimo jednego toru tylko.Czas by i nasi kolejarze o tym pomysleli. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 29-12-2010, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Ale wbrew pozorom nie jest to trudne odbudowanie tych torów. Już sam Gutowiec - Chojnice by dało o wiele lepszą przepustowość. Kwestia chcenia i kasy, z tym drugim nieco gorzej, ale im szybciej odbudują tym lepiej, póki nasypy itd nie są zniszczone, potem koszta będą o wiele większe...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 29-12-2010, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Nawet przy obecnej infrastrukturze (jednotory) możnaby było sensowny rozkład zrobić,ze znaczniej większą ilościa pociągów.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 29-12-2010, 22:44    Odpowiedz z cytatem

Elektryfikacji nie będzie finanse na kolei leżą, nie ma kasy na główne linie kolejowe poza tym za mały jest tutaj ruch pasażerki i towarowy, dla Ostbahnu jedyny ratunek to bezpośrednie połączenia interregio lub interekspres z Gdyni do Kostrzyna i dalej z przesiadka na Berlin i z powrotem rano po południu i w nocy polikwidować zwolnienia 100km/h w zupełności wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 29-12-2010, 22:48    Odpowiedz z cytatem

mm, niestety ale połączenia PR w postaci IR na trasie z Gdyni do Berlina nie przejdą, bo niestety zagroża one spójności terytorialnej naszego kraju... Język
a przesiadka to nie bardzo oferta...

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 29-12-2010, 23:29    Odpowiedz z cytatem

mm napisał/a:
interekspres


A to co za wymysł? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl