Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Dolnośląski przetarg na kolejowe przewozy regionalne
Autor Wiadomość

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 11-10-2010, 11:50    Odpowiedz z cytatem

Odgrzeję kotleta, bo chyba wszystkim umknęło. 6 dni temu w samo południe miało nastąpić otwarcie ofert. Oczywiście termin przesunięto:
Cytat:
Termin składania i otwarcia ofert przesunięty został na 18.10.2010 r.
Godzina i miejsce składania ofert oraz godzina i miejsce ich otwarcia nie ulegają zmianie.

Ciekawostką jest też odwołanie, jakie Przewozy Regionalne wniosły do KIO:
118_10 - powiadomienie o wniesieniu odwołania wraz z treścią odwołania 2_2b - powiadomienie o odwołaniu + treść odwołania - przewozy - 118_10.pdf (5.29 MB)

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-10-2010, 01:47    Odpowiedz z cytatem

W dolnośląskim urzędzie marszałkowskim od kilku dni leży sobie pewna koperta.

Nikt nie chce jej otworzyć.
Nikt nie chce poznać jej zawartości.
Dlatego ciągle przesuwa się termin otwarcia.
Mimo, że urząd sam o nią poprosił a wcześniej swoimi działaniami sam ustalił treść jej zawartości.

A może właśnie dlatego.

Bo owa koperta zawiera odpowiedź na następujące zadanie matematyczne:

O ile wzrośnie niezbędna wielkość dotacji do przewozów kolejowych z budżetu Województwa jeżeli liczba przewiezionych pasażerów spadła o 30% - czyli około 4,5 mln pasażerów, przy założeniu że:

1.Samorząd Województwa dotuje przewoźników kolejowych w wysokości (co najmniej) różnicy pomiędzy kosztami przewozów a przychodami od pasażerów.

2. Średni przychód od pojedyńczego pasażera wynosi około 6 zł

więcej:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=8336&idmp=12&r=r

źródło: http://wildthink.dolnoslazacy.pl

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 21-10-2010, 07:21    Odpowiedz z cytatem

Istotnie, samorząd musi się bać rozwiązania tej prostej zagadki matematycznej. Dziś w BIPie możemy przeczytać:
Cytat:
Termin składania i otwarcia ofert przesunięty został na 29.10.2010 r.
Godzina i miejsce składania ofert oraz godzina i miejsce ich otwarcia nie ulegają zmianie.

Czyżby marszałki liczyły na to, że jednak zgłosi się ktoś nowy? Naiwność ;]

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-11-2010, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Dolnośląskie: Unieważniono przetarg na przewozy

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego unieważnił ogłoszony we wrześniu br. przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie organizowania, dotowania i wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w województwie dolnośląskim w terminie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 października 2014 r. (w tym okres wykonywania przewozów od dnia 1 stycznia 2011 do dnia 14 grudnia 2013).

Powodem takiej decyzji jest wpłynięcie tylko jednej oferty, której cena przewyższyła kwotę, jaką UMWD zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

„W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, złożona przez „Przewozy Regionalne” Sp. z o.o., ul. Wileńska 14a, 03-414 Warszawa, z ceną 372.579.034,28 (słownie: trzysta siedemdziesiąt dwa miliony pięćset siedemdziesiąt dziewięć tysięcy trzydzieści cztery złote 28/100), natomiast Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 217.374.751,00 zł (słownie: dwieście siedemnaście milionów trzysta siedemdziesiąt cztery tysiące siedemset pięćdziesiąt jeden złotych 00/100).” – napisano w piśmie uzasadniającym unieważnienie przetargu.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jakubuk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2009
Skąd: UK

PostWysłany: 05-11-2010, 18:37    Odpowiedz z cytatem

No i bardzo dobrze PR grają. Cenę można (i trzeba, skoro konkurencji nie ma) przywalić odpowiednią. Nie można ludzi wozić za 3 złote. Z czegoś trzeba tę kolej utrzymać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Dolnyśląsk

PostWysłany: 05-11-2010, 20:57    Odpowiedz z cytatem

No i mamy kolejny przykład że kolej pasażerska to nie jest interes na którym się da zarobić. Panowie z UMWD czy nie zapomnieliście ile kosztuje dostęp do torów dyktowany przez PLK-e?? Chciałem jedynie skromnie nadmienić że jest on najwyższy w całej Unii Europejskiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-11-2010, 23:45    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem UMWD czekal, az oferte zlozy KD. A ze przewoznik ten oferty nie zlozyl, przetarg odwolano. Tak ja to widze.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rew2010 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2010
Skąd: Głogów

PostWysłany: 06-11-2010, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Do tej pory tylko czytałem to forum, ale po tym co tu wypisują domorośli fachowcy pora się było zarejestrować.

EU07-469, a niby czym wg Ciebie te pseudo-KD miałyby wykonać zadanie polegające na realizacji przewozów pasażerskich na terenie całego województwa w ciągu 3 lat począwszy od 1.01.2011? Czy Ty uważasz, że tabor kolejowy kupuje się w super markecie?

Kolejną kwestią jest fakt, że KD są własnością UMWD. Ciekawy sposób myślenia prezentujesz. Jakby UMWD czekał na ofertę KD, to przecież mógłby kazać ją złożyć. Tylko po co, skoro cały tabor jakim dysponuje obecnie KD należy własnie do UMWD i już nie starcza do realizacji zaplanowanych zadań, a od grudnia ma się zwiększyc praca eksploatacyjna tego przewoźnika. To i ciągły brak "mińsków" spowoduje zapewne wprowadzenie kolejnych, tym razem już stałych KKZ.

Poza tym przetargu nie odwołano, a unieważniono, te dwa pojęcia jednak się od siebie dość znacznie różnią. Naucz się czytać ze zrozumieniem, a potem zabieraj głos.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-11-2010, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Ok, to moje bledy. Faktycznie KD nie ma czym jezdzic, choc UMWD zamowil troche sprzetu (w tym 5 sztuk EZT) i to sie powinno zmienic. Niemniej to na pewno by nie wystarczylo na caly region. Z drugiej strony PR tez w jakims stopniu korzysta ze sprzetu UMWD, poza tym niedlugo moze sie okazac, ze pomimo wlasnego taboru tez nie beda mieli czym realizowac polaczen. Niektore ich EZT (konkretnie EN57) w przyszlym roku koncza 50 lat, najmlodsze beda "pelnoletnie" (18 lat), wiec zaczna sie psuc ze starosci.

[ Dodano: 06-11-2010, 12:04 ]
Poza tym, jakie inne firmy moglyby stanac do przetargu? Na dolnym slasku to moze zrobic tylko PR i KD. Arriva jest troche za daleko, KGHM ma dopiero w planach przewozy pasazerskie, sprzet DB (z wyjatkiem kilku Desiro), CD i Viamontu nie ma polskiej homologacji.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-11-2010, 12:09   

Zapomnieliście jeszcze o KMach, które jeśliby wyleasingowały kolejne VT, mogłyby nimi obsługiwać podsudecką, trzebnicką oraz inne linie spalinowe, jak np. kudowianka (do Polanicy). Obawiam się tylko tego, że kolejne Pesy nie sprawdzą się w tym trudnym górskim terenie i potencjalny zwycięzca przetargu, nie będzie miał czym obsłużyć tych osobówek. MRki byłyby tu jak znalazł Laughing
Powrót do góry

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 06-11-2010, 12:11    Odpowiedz z cytatem

swietnie to okreslileś pelnoletnie;> ale tak czy siak,to en57 a sa pesa to zasadnicza roznica.wiec sam wiesz ze na kiblach transport bedzie chulal;>

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-11-2010, 12:23    Odpowiedz z cytatem

SA134 na izerskiej sie sprawdza, wiec mysle, ze z kudowianka nie mialby wiekszych klopotow. Co do kibli, to one troche jeszcze pojezdza, ale warto by- wzorem KM- pokusic sie o ich bardziej gruntowna modernizacje niz w ramach SPOT... Ale to bardziej na watek "Tabor".

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-11-2010, 12:30   

Panowie i panie Smile

Tu nie chodzi tylko o braki taborowe KD czy PR ale o fatalny stan torowisk (vide magistrala Wrocław-Goerlitz p. Jelenią Górę, magistrala odrzańska czy kudowianka). niedługo tak szumnie zapowiadane EZT i SZT dla KD i wiekowe już kibelki i jamniki poza E30 i E59 nie będą miały właściwie po czym jeździć, gdyż jazda z Vmax 30-40 km/h to prędkość kolejki wąskotorowej, a nie magistralnych linii kolejowych. Panie DUL- WSTYD I HAŃBA Beton

Także ogłaszane teraz przetargi przez UMWD można o kant tyłka potłuc Rozpacz
Powrót do góry

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 06-11-2010, 12:38    Odpowiedz z cytatem

bo jak zwykle na tory kasy nie ma,a do kieszeni jest.to co sie dzieje to porazka.plk tez po dupie powinna dostac i kase na tory dawac lini ktore padaja,a nie e30 tylko

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rew2010 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2010
Skąd: Głogów

PostWysłany: 06-11-2010, 12:38    Odpowiedz z cytatem

EU07-469, pokaż mi gdzie, kiedy i u kodo UMWD _zamówił_ te 5 EZTów?

Virakocha, jasne można wyleasingować, bo VT też rosną na drzewach.

EU07-469 napisał/a:
Poza tym, jakie inne firmy moglyby stanac do przetargu? Na dolnym slasku to moze zrobic tylko PR i KD. Arriva jest troche za daleko, KGHM ma dopiero w planach przewozy pasazerskie, sprzet DB (z wyjatkiem kilku Desiro), CD i Viamontu nie ma polskiej homologacji.

Ludzie, co Wy się tak uwzięliście na DB, CD i inne Viamonty. To nie jest żadne zbawienie w sytuacji, gdy organizator przewozów ogłasza wielki przetarg na kwartał do przodu. Patrzcie na to co się stało na Kujawach. Tam urząd chciał być sprytny i ogłosił przetarg z grubej rury na 10 lat, ale tylko pół roku wcześniej. Zakończyło sie to tym, czym było można przewidzieć. Zgłosił się aż jeden oferent, który zażądał stawki adekwatnej do zamawianej usługi. Niestety, do takich spraw nie można zabierać się z wyprzedzeniem roku, ale co najmniej 2,5-3 lat! Tabor kolejowy produkuje się w określonym czasie, nawet PESA nie wystruga z drewna 50 EZTów w 3 miesiące! Do takich rzeczy trzeba dojrzeć i mieć mózg, a tego urzędnikom odpowiedzialnym za kolej w tym kraju niestety brakuje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl