Wysłany: 10-06-2011, 16:50 Połączenia Leszno - Głogów po 1 czerwca
Poranny skład do Głogowa o 6 19 z Leszna został wycięty ,co ciekawe pociąg który odjeżdża z Głogowa do Leszna o godzinie 6 26 został. Dlatego śle do was zapytanie czy szykuje sie KKA czy, co jest dziwne ale możliwe wieczorny skład 19 44 w Głogowie bedzie przyjeżdżał na dwóch szynobusach Leszno ma teraz sporą nadwyżke szynobusów, do Głogowa jeździ wielkopolski SA132 009, pociągi do Ostrowa Wlkp zostały wycięte z rozkładu zapewne w Lesznie po prostu mają zmiane numeru. Utworzyli tysiąc spółek io komplikują nam życie....
Z tego, co widzę z rozkładu jazdy oraz najnowszych tabel SRJP, autobus szynowy, który odjeżdża z Głogowa o 6:40, przyjeżdża rano z Leszna (odjazd z Leszna: 5:17).
Podobnie z pozostałymi kursami - jest tak samo jak było - szynobus przyjeżdża z Leszna, aby za chwilę odjechać z powrotem.
Dodatkową ciekawostką jest fakt, że ten sam autobus szynowy obsługuje relację Leszno (14:34) - Wschowa (14:59/15:06) - Leszno (15:23/15:29) - Głogów (16:39/16:50) - Leszno (17:50). Wczoraj był to SA132-014.
Trochę za krótkie postoje im dali, zero rezerwy tylko obejście i odjazd.
Na moje powinno być 20 min na takich postojach, bo np. zimą przez to jest fala opóźnień która sama się napędza oczywiście jeśli w ogóle jedzie coś po torach a nie gównobus.
Tylko zastanawia mnie dlaczego przyjazd poranny do Głogowa został wykreslony z tablicy na dworcu w Głogowie, jak zwykle powstaje niepotrzebne zamieszanie. Na 14 szczególnie w naszych rejonach musi jeździć szynobus, skład wagonowy za szynobus miał by 20 minut opóźnienia przybywajac do Głogowa nie wspomne o oblocie składu i kolejne nabranie opóźnienia w drodze powrotnej.
Głogowianie zazwyczaj tym pociagiem wyjeżdżaja z Głogowa ,chyba że jada z heaven z Leszna ale wtedy zazwyczaj niepamiętaja ze jada pociagiem jak my w zeszłym roku
a czy ktoś potrafi powiedzieć jak długo potrwa sytuacja taka, że o 7:46 z Leszna do Głogowa (76333) jeździ SP42+120A? Do Głogowa zamiast o 8:57 przyjeżdża około 9:30, obrót loka i zamiast o 9:24 to w stronę Leszna wyjeżdża koło 9:45. Z tego powodu muszę tę trasę pokonywać samochodem, bo jadąc pociągiem spóźniłbym się do pracy...
Dodam, że mimo iz na tej trasie obowiązuje 'połączenie w dobrej cenie', a co za tym idzie biletów zwracać nie można, to warto się kłócić o swoje - dziś kasjerka na dworcu w Głogowie z wielką łaską oddała mi pieniądze za bilet, kiedy okazało się, że minęła już planowa godzina odjazdu, a pociąg jeszcze nie przyjechał.
Trudno powiedzieć. Stonka będzie jeździła tak długo, dopóki nie powrócą SA132. Kiedy to jednak nastąpi oraz gdzie podziewają się szynobusy SA132, tego już niestety nie wiem.
Do Głogowa zamiast o 8:57 przyjeżdża około 9:30, obrót loka i zamiast o 9:24 to w stronę Leszna wyjeżdża koło 9:45. Z tego powodu muszę tę trasę pokonywać samochodem, bo jadąc pociągiem spóźniłbym się do pracy...
powazny, te opóźnienia są spowodowane obowiązującymi przepisami stosowanymi w PKP S.A. oraz innych Spółkach, między innymi także w PR. Chodzi o obrót lokomotywy, dokonanie uproszczonej/szczegółowej próby hamulca, oględzin technicznych wagonu (wagonów) - Instrukcja IR-1, MW56.
W SA te czynności były wykonywane zdecydowanie szybciej - przejście maszynisty z kabiny A do B lub odwrotnie i próba hamulca + oględziny. W wypadku SP niestety dochodzi jeszcze oblot lokomotywy, a także połączenie wagonu/wagonów na sprzęg śrubowy i wąż powietrzny.
Chodzi nie tylko o to. SU42-536+120A taki skła kursuje codziennie na 5 parach spóźnia się tylko i wyłącznie dlatego ,że od Głogówka do Głogowa jedzie stałą grzybową prędkością 20km/h co zajmuje mu 30 minut 7 kilometrów szynobus pokonuje tą trase 10 minut krócej ,musze powiecieć że oblot składu w Głogowie idzie im dość sprawnie około 10 minut mierzyłem . Wniosek gdyby PLK zezwoliło na szybsze pokonanie odcinka Grodziec Mały- Głogówko zmiany w kursowaniu SA132 oraz SU42 były by niezauważalne. Aco do powrotu SA132 jechałem w ostatni dzień kursowania szynobusu w dniu 13 lipca. Od 14 lipca codziennie kursuje wagonówka z oddelegowanąz Poznania SU42-536 oraz czasami SM42-482. Po prostu wychodzi na to ,że KW zabrało szynobus do obsługi swoich połączeń ręce opadają.
PROSZĘ ADMINISTRACJĘ O POŁĄCZENIE DWÓCH SĄSIADUJĄCYCH TU WĄTKÓW O PRAWIE TAKIEJ SAMEJ TEMATYCE a następnie o stosowną modyfikację mojego postu. Dziękuję.
Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła.
Wojciech Zubowski, poseł PiS z Głogowa, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że przywrócenie połączeń pasażerskich pomiędzy Lesznem i Głogowem są niezmiernie ważne dla rozwoju regionu. Polityk zapowiedział, że będzie dążył do reaktywacji pociągów pasażerskich zarówno na trasach Głogów – Leszno, jak i Głogów – Żagań.
Wielokrotnie w ostatnim czasie zwracaliśmy uwagę, że ponowne uruchomienie przewozów pasażerskich na trasie Głogów – Leszno – Żagań to jeden z ważniejszych postulatów dotyczących rozwoju transportu kolejowego w ujęciu regionalnym w skali całego kraju. Przypominaliśmy już, że odcinek pomiędzy Lesznem i Żaganiem ma 105 km, a na tej trasie, oprócz Leszna (65 tys. mieszkańców) i Żagania (27 tys., plus 39 tys. w sąsiednich Żarach) położone są także m.in. Głogów (70 tys.) i Wschowa (14 tys.). Oznacza to, że popyt na przewozy pasażerskie na tej trasie potencjalnie mógłby być duży, a wznowienie przewozów miałoby szansę znacząco zwiększyć wzajemne oddziaływanie tych miast na siebie.
PKP PLK zamierzają w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20 zmodernizować fragment linii kolejowej nr 14 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim, Lesznem i Głogowem. Przewiduje się wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji tego odcinka. Sporządzenie dokumentacji pozwoli odpowiedzieć na kolejne pytania dotyczące zakresu robót, kosztów i terminu realizacji. W przypadku decyzji pozytywnej, prace byłyby wykonane w perspektywie 2014-20.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum