Analitycy Societe Generale podnieśli cenę docelową PKP Cargo do 104 zł z 97 zł za akcję, podtrzymali jednocześnie zalecenie „kupuj” – informuje „Puls Biznesu”.
Na koniec czwartkowej sesji po wzroście o 1,34 proc., kurs akcji PKP Cargo wyniósł 88,50 zł. Kapitalizacja spółki sięgnęła blisko 4 mld zł. Według prognoz części analityków akcje PKP Cargo w perspektywie najbliższych miesięcy mogą przekroczyć wartość 100 zł za akcję.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo, zgodnie z rekomendacją zarządu spółki, podjęło decyzję o przeznaczeniu 110,2 mln zł z wypracowanego zysku na dywidendę. Daje to 2,46 zł dywidendy na akcję.
Zarząd Newagu zamierza rekomendować Walnemu Zgromadzeniu, które odbędzie się w terminie 6 miesięcy od zakończenia roku obrotowego 2015, podział zysku Spółki netto za rok 2015 poprzez wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł na jedną akcję Spółki, tj. łącznie 45.000.001,00 zł. Zarząd zastrzegł jednak, że rekomendacja co do podziału zysku Spółki za rok 2015, będzie uzależniona od osiągniętego zysku Spółki za rok 2015, aktualnej sytuacji rynkowej, perspektyw i potrzeb finansowania rozwoju Spółki i Grupy Kapitałowej oraz uwzględniać będzie konieczność utrzymania odpowiedniego poziomu płynności finansowej.
I dalej Zarząd Spółki poinformował, że rekomendacja zarządu co do podziału zysku spółki za rok 2015 zostanie wydana w formie odrębnej uchwały przed walnym zgromadzeniem, a następnie zostanie przedstawiona do zaopiniowania radzie nadzorczej.
Po 1 zł na akcje tytułem dywidendy z zysku za 2015 rok zaproponował zarząd spółki Newag. To kwota identyczna przeznaczoną na dywidendę z zysku za 2014 r.
PKP Cargo - obniżamy naszą rekomendację do "Sprzedaj" (cena docelowa 70 zł) – napisali analitycy Domu Maklerskiego PKO BP w raporcie datowanym na 11 sierpnia, a upublicznionym we wtorek 18 sierpnia.
Analitycy zauważają, że bardzo duża aktywność zarządu w szukania oszczędności w grupie PKP Cargo, przynosi wymierne efekty jednak nie są one w stanie zrekompensować silnych spadków cen przewozów. Jako potencjalne ryzyka wskazano oczekiwany wzrost nakładów inwestycyjnych, presję na wzrost płac, przejęcie AWT, oczekiwany wzrost opłat za dostęp do infrastruktury oraz zawirowania polityczne.
Debiut Lotos Kolej na giełdzie w przyszłym roku? Decyzja na wiosnę.
Grupa Lotos nadal prowadzi analizy w sprawie upublicznienia spółki Lotos Kolej. Decyzje dotyczące ewentualnego debiutu podejmie na wiosnę przyszłego roku, poinformował wiceprezes Grupy Lotos Mariusz Machajewski.
Manipulowano kursem akcji PKP Cargo? PKP złożyło zawiadomienie do KNF.
"W naszej ocenie, ostatnie wypowiedzi w mediach jakoby PKP S.A. miała sprzedać akcje PKP Cargo S.A. mogły mieć istotny wpływ na kurs akcji spółki" – powiedziała rzeczniczka PKP Cargo Katarzyna Mazurkiewicz. "Informacje o planowanej sprzedaży pakietu akcji PKP Cargo S.A., posiadanego przez PKP S.A., mogą stanowić próbę manipulacji kursem giełdowym i są nieprawdziwe" - dodała.
PKP Energetyka przygotowała wydzielenie ze swoich struktur podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie siecią dystrybucyjną energii elektrycznej i oczekuje na jego rejestrację przez sąd, poinformował prezes Wojciech Orzech. Według niego, jednym z możliwych scenariuszy dla nowej spółki jest debiut na giełdzie.
Zarząd Trakcja PRKiI poinformował, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki postanowiło zysk netto za rok 2015 w kwocie 17.475.846,32 złotych przeznaczyć na wypłatę dywidendy, co daje 0,34 zł na jedną akcję.
Walne zgromadzenie akcjonariuszy Newagu podjęło uchwałę w sprawie podziału zysku za 2015 rok. Zgodnie z nią przewidziano wypłatę dywidendy w wysokości 22,5 mln zł, co stanowi 50 gr za jedną akcję.
Wysłany: 05-10-2016, 17:01 Lotos Kolej trafi na giełdę?
Grupa Lotos nie wyklucza wprowadzenia Lotosu Kolej na giełdę. – Wszystko będzie zależało od strategii rozwoju i planów inwestycyjnych przewozowej spółki – poinformował Przemysław Marchlewicz, wiceprezes Lotosu, cytowany przez portal Bankier.pl.
Spółki kolejowe, wykonawcze, producenci taboru oraz przewoźnicy są ważnym elementem portfeli inwestycyjnych zarówno inwestorów prywatnych, jak i profesjonalistów zajmujących się tworzeniem efektywnych portfeli inwestycyjnych dla TFI lub OFE. Spółki te mogą być atrakcyjne również dla zagranicznych funduszy inwestycyjnych traktujących sektor kolejowy jako uzupełnienie portfela polskich akcji – przekonuje analityk Marcin Zieliński.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum