Pociągi nad Zalew Zegrzyński dotrą najwcześniej dopiero jesienią 2022 r. Choć obecnie nieczynna jednotorowa linia Wieliszew - Zegrze ma tylko 3,5 km długości, to prace nad projektem i roboty budowlane mają potrwać w sumie dwa i pół roku.
Miliardowa inwestycja. Adamczyk: Podróże koleją z Krakowa na południe będą krótsze
Podpisano umowę na remont linii kolejowej Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Inwestycja warta blisko 1,5 mld zł to kolejny krok do krótszych podróży koleją z Krakowa na południe Polski – mówił na konferencji minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Pewność oraz bezpieczeństwo. Rzetelność i szybki dostęp do sprawdzonej informacji. Nowoczesność i technologie przyszłości ale też poszanowanie tradycji.
Kierując się tym wartościami PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zarządzają narodową siecią linii kolejowych i dbają o bezpieczny ruch kolejowy na terenie całego kraju.
Pod naszą opieką znajduje się osiemnaście i pół tysiąca kilometrów linii kolejowych.
To do nas należy utrzymanie i modernizacja blisko 40 tys. rozjazdów, 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych, a także 25 tys. obiektów inżynieryjnych, w tym 6 tys. mostów i wiaduktów, prawie 6 tys. budynków posterunkowych oraz 14,5 tys. innych budowli technicznych, takich jak perony, wiaty czy ekrany akustyczne.
A to jeszcze nie koniec. Aby podróżowanie po Polsce było coraz szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze, realizujemy największy program inwestycyjny w historii, z którego ponad 70 mld złotych przeznaczane jest na ponad 220 projektów Krajowego Programu Kolejowego.
W naszej pracy każdy detal ma znaczenie, dlatego zatrudniamy 39 tys. niezwykle doświadczonych specjalistów, którzy przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę, sprawnie zarządzają ruchem ponad 7,5 tys. pociągów poruszających się codziennie po zarządzanych przez nas torach, dbając o bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego oraz terminowy transport towarów na terenie całego kraju.
Nieustannie poprawiamy stan infrastruktury dzięki nowym inwestycjom. Wymieniamy nawierzchnię na przejazdach, instalujemy nowe i dodatkowe sygnalizatory, jasne energooszczędne oświetlenie ułatwiające podróż oraz monitoring rejestrujący sytuacje na styku kolei i drogi. Zmodernizowane w ten sposób przejazdy kolejowo-drogowe poprawiają komunikację w obrębie tych skrzyżowań, a nasza kampania społeczna Bezpieczny Przejazd - „Szlaban na ryzyko!” zwiększa świadomość społeczną na temat bezpieczeństwa.
Nasze linie udostępniamy ponad stu przewoźnikom pasażerskim i towarowym, dbając o to aby otrzymywali szybkie oraz rzetelne informacje o ruchu pociągów.
Część prac utrzymaniowo-naprawczych, remontowych oraz nowych inwestycji realizujemy, korzystając z czterech spółek zależnych, wchodzących w skład Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Źródło: PKP PLK
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Co podróżni mają z miliardowych inwestycji w kolej? Przydałyby się efekty, ale na nie trzeba poczekać.
Resort infrastruktury zarzeka się, że uda się wydać wszystkie pieniądze zapisane w wartym 76 mld zł Krajowym Programie Kolejowym (KPK) na modernizację torów. Ireneusz Merchel, szef spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, poinformował, że dotąd zakończyły się inwestycje warte ponad 10 mld zł, a do końca roku ta wartość wzrośnie jeszcze o kilka miliardów. W realizacji są projekty warte ponad 40 mld zł. Eksperci często przyznają jednak, że kolejarze za bardzo skupiają się na wydawaniu pieniędzy, a mniej na efektach prac. Choć przewidziany na lata 2016–2023 KPK zbliża się do połowy okresu realizacji, to dotąd skończono pojedyncze inwestycje, które poprawiają głównie podróże regionalne czy lokalne.
Nowy rozkład jazdy: pociągi PKP Intercity nie pojadą szybciej w żadnej relacji
15 grudnia 2019 r. wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Teoretycznie powinien zdyskontować wydane ok. 25 mld zł z obecnej perspektywy 2014-2020 (za lata 2017-2019). Pomijając pytanie, czy taka kwota istotnie została wydana, stwierdzić należy jeden bezsporny fakt – te inwestycje nic na kolei w zakresie skrócenia czasów jazdy pociągów, poprawy przepustowości sieci magistralnej i poprawy atrakcyjności siatki krajowej połączeń kolejowych nie zmieniły.
Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań-Piła dobiega końca. Dzięki pracom podróże stały się wygodniejsze, podniósł się poziom bezpieczeństwa na trasie oraz skrócił czas przejazdu pociągów ze stolicy Wielkopolski na północ regionu. W materiale relacja z konferencji prasowej.
Trwa kompleksowa modernizacja linii kolejowej 219 między Szczytnem a Ełkiem. W ramach prac wymieniono dwa mosty kolejowe: w Piszu nad rzeką Pisą i w Nowej Wsi Ełckiej nad rzeką Ełk. Nowe obiekty zapewniają sprawne i szybsze przejazdy pociągami na Mazury.
Tragiczny jest stan torów na stacji w Głogowie z której notabene nikt nie korzysta, przynajmniej po godz. 16.
Niby cała Nadodrzanka wyremontowana ale z kierunku Zielonki od Huty jazda tragicznie wolna.
Te tory stacyjne które są przejezdne trzyma chyba do kupy już tylko dusza Edwarda Gierka od którego czasów nawet nie dokręcano śrub.
Syćko piknie, tylko te kwoty - a w szczególności procentowy wkład eurokołchozu - odzwierciedlają rzeczywistość, jak njus Radia Erewań o rowerach na Placu Czerwonym.
Inaczej mówiąc: polski podatnik wyda więcej, znacznie więcej.
Takie pytanie oboczne: czy PLK sponsoruje te swoje landszafciki?
To by chociaż uzasadniało ich zamieszczanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum