Lepiej byłoby żeby Kiev Express nie prowadził wagonów w komunikacji krajowej ze względu na niską prędkość i zatrzymywał się tylko w Chełmie Miasto, Lublinie i Puławach Miasto, albo jeszcze lepiej- jakby Chełmianin jechał 6.55 to Kiev Express mógłby prowadzić wagony w komunikacji krajowej od Lublina. Zatrzymując się tylko w Puławach miasto byłby prawdziwym Expressem. I oczywiście skomunikowanie z regio z Chełma w Lublinie, a Z Lublina w Puławach Miasto
Ale sie rozmarzyłem
Drugie rozwiązanie jest OK: TLK Chełmianin z Chełma do Torunia (bo Bydgoszcz zapchana, jeden tor od Torunia), albo do Szczecina przez Poznań, natomiast Kiev EX z wagonami z Lublina - rozsądne, ale to rzeczywiście marzenie bo IC nie lubi Chełma.... nie wiedzieć dlaczego
[ Dodano: 09-05-2011, 21:50 ]
PKP IC tak bardzo nie lubi Chełma, że na tablicy wagonów pociągu KievExpress, na wagonach do Dorohuska jest napisane: Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Dęblin, Lublin, Dorohusk...
Chełm się nie mieści w pojęciu PKP IC
dzisiaj tj 9 maja 2011 skład Kiev Express z Warszawy do Kijowa:
EU07 - 1006, 2,1,1,2,K,K,K,K,K (któraś z jedynek pewnie jako 2)
[ Dodano: 13-05-2011, 20:45 ]
Dzisiaj Kiev Express: EU - 2,1,1,2,K,K,K,K,K,K
[ Dodano: 16-05-2011, 20:18 ]
16 maja 2011 Warszawa Zachodnia - Dorohusk/Kijów
EU 07 - 055 + 2 + 1 + 2 + 2 + K + K + K + K
[ Dodano: 20-05-2011, 21:16 ]
20 maja 2011, Warszawa Zachododnia - Dorohusk - Kijów:
EU07-494 +2+1+2+2+K+K+K+K+K+K
spóźniony w Chełmie 5 minut
[ Dodano: 27-05-2011, 21:33 ]
27 maja 2011: Kiev Express WARSZAWA ZACH-Dorohusk-KIJOW:
27 maja 2011: Kiev Express WARSZAWA ZACH-Dorohusk-KIJOW:
EP 07 - 1017 2,1,2,1,K,K,K,K,K
Może trochę skoryguję. Obserwowałem akurat ten pociąg w tym dniu i zamieściłem odpowiedni filmik - w tym temacie http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=200665#200665. I wg tego zestawienie wyglądało 2+1+2+2, a nie 2+1+2+1. I po drugie między dwoma ukraińskimi sypialnymi jeszcze był wagon polski, razem więc 6 sypialnych.
Były propozycje, żeby zabrać wagony komunikacji krajowej z Kiev Express, a do Chełma wydłużyć jakiegoś TLK. Tylko znając kochane IC, pierwsze zabiorą wagony w Kiev Express a na ich miejsce nie dadzą nic. Więc trzeba się sprzeciwiać jakimkolwiek próbom ingerencji w skład tego pociągu.
Endrju: tego się właśnie boję, że znowu Chełm będzie odcięty od świata. Co zatem proponujesz: może jakąś wspólną petycję do IC, gdzie udałoby się zebrać podpisy. Trzeba działać póki nie jest za późno. Przecież wszyscy wiemy, IC NIC nie potrafi konstruktywnie stworzyć i zbudować. Za to niszczyć, o tak w tym im nikt jeszcze nie dorównał. Wszystko co było dobre w tej spółce zniszczyli, i robią to dalej nad wyraz dobrze.
trzeba byłoby zadziałać, bo gdzieś na tym portalu czytałem, że wagony relacji Warszawa Zachodnia - Dorohusk są od grudnia do likwidacji, a znając politykę PKP IC jest to więcej niż prawdopodobne.... wręczy było do przewidzenia od początku, rozkład połączenia mało atrakcyjny obliczony na to, żeby mało ludzi korzystało itd. Wydaje się, że działania muszą iść w kilku płaszczyznach: działania obywatelskie, władz lokalnych (Chełma), lokalnej prasy i dziennikarzy regionalnych i ogólnokrajowych, może też TV
Wiecie co... Nie warto sobie tym głowy zawracać. PKP IC jest niereformowalne i nie ma sensu prosić , zabiegać o tego jednego TLK. To nie tedy droga.
Cały wysiłek powinien się skupić na Przewozach Regionalnych i IR do Warszawy. To jest bardziej prawdopodobne i realne. Moze w gorszym standardzie ale trochę taniej, a tutaj nikt nie lubi przepłacać.
Według mnie zawsze warto spróbować, może po takim ogólnokrajowym nagłośnieniu sprawy, wleci im trochę rozumu do pustych łbów... Podobno od grudnia ma być jakiś iR do Chełma, zamiast do Stalowej Woli, więc może w końcu doczekamy się połączenia, tak jak pisze Ramirez, co prawda o gorszym standardzie ale o niższej cenie, bo to co teraz zaoferowało IC, czyli cena jak i czas przejazdu do Warszawy to jest po prostu śmiech na sali. Ja tam jestem za tym aby w jakiś sposób zadziałać i a nuż widelec coś się wywalczy!
_________________ W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Również uważam, że PKP IC zeszło już na totalne dno, więc nie ma co na silę ich uszczęśliwiać, jak nie chcą to niech się wycofują. Moim zdaniem trzeba działać tak by być niezależny od kaprysów IC.
Proponuję Przewozom Regionalnym i UMWL nowy pociąg IR relacji Chełm - Warszawa Zach, umożliwiając dojazd na godzinę 8 rano, np przyjazd 7:15, powrotny wyjazd po 16:30. Proponowałbym skomunikowanie pociągów regionalnych w Rejowcu do/z Zamość/Bełżec w Lublinie skomunikowanie Regio z Kraśnika/Stalowej Woli i w przyszłości dodatkowo Lubartów/Parczew. Te wszystkie skomunikowania umożliwią dobre zapełnienie pociągu IR do stolicy. Podobna sytuacja z powrotem Regio rozwozi pasażerów z bocznych linii.
Uważam, że takie IR kursujące codziennie, a nie tylko weekend, powinno być na stałe cały rok. Może są ludzie co chcą tanio i szybko dojechać do Warszawy. Ewentualnie można zrobić na odcinku Warszawa - Lublin taryfa IR, a Lublin - Chełm Regio. Przydałoby się dać jakiś lepszy skład dla tego pociągu bo moim zdaniem komfort i wygoda podróży też są ważne. Aczkolwiek niecałe 2,5 godziny(z Lublina?) to nie jest jeszcze taki zły czas jazdy. Można pomyśleć z czasem o zmodernizowanym EZT?
Myślę, że ten pomysł jest wart rozważenia i wprowadzenia, brakuje mi takiego pociągu kursującego codziennie i o takiej porze, że można załatwić w Warszawie sprawy biznesowe, czy zrobić jednodniowy wypad do stolicy. Natomiast pociągi Regio dodatkowo zapewnią frekwencję i powinno bez problemu zarobić na siebie nawet na tygodniu.
Niestety zmodernizowanych EZT nie ma... a jedyny w miarę nowe składy czyli SA134 maja skopane półki na bagaż. Tam to nic się nie zmieści nie licząc podręcznej torebki. Ale taki skład by wystarczył na taka trasę.
Owszem, szynobusy serii SA134 są naprawdę ok, osobiście przetestowałem czasie weekendu majowego i są naprawdę dość wygodne. Jedyny poważny minus, że puszczanie szynobusu w całości pod drutem to lekka głupota.
Czy nie przypadkiem był niedawno przetarg na modernizację 5 EZT wraz z leasingiem finansowym, ogłoszony przez Województwo? Czy został rozstrzygnięty? Może te nowe EZT-y zostaną skierowane jako IR jeżdżące do stolicy?
Myślę, że to nie głupie. Że najpierw kupujemy nowy tabor lub remontujemy stary, a dopiero potem tworzymy nowe połączenia i rozbudowujemy oferty
Ważne, żeby na takowych IR nie było plastiku. Najlepiej jakby na Chełm- Lublin-Dęblin mimo,że jechałby jak pospieszny miał taryfe regio. Najlepiej w Lublinie jakby sie meldował na ok 7.45 w ramach likwidowanego od wakacji regio.
W listach do UMWLu i LZPRu, które napisałem i jutro wrzucam do skrzynki pocztowej wspomniałem o takich IR Chełm-Warszawa w lukach pomiędzy TLK jadących w tamtym kierunku.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Słuchajcie, wszystkie wasze głosy są niezłe. Ale moim zdaniem na puszczenie czegokolwiek z Gdyni raczej nie ma szans, dopóki nie zakończy się remont E65. Poza tym wtedy w grę wchodziłaby zmiana loka na wschodnim, i pociąg ten nie jechałby przez centralny, który jest głównym jakby nie patrzeć dworcem w stolicy. Z drugiej strony można by puścić skład przez Iławę, Toruń, ale to też raz, że E65 na 1/3 trasy, dwa że znacznie wydłuży czas jazdy. Także z tym puszczeniem składu z Gdyni byłbym raczej ostrożny. Moim zdaniem trzeba walczyć o wagony w Kiev-Express, bądź o wydłużenie któregoś z obecnych TLK, najlepiej dawnego "Chełmianina" bądź "Gałczyńskiego".
Walczyć trzeba. Może by na Grójecką coś puścić. Może rzeczywiście nagłośnić sprawę w mediach, w lokalnym dodatku "Gazety Wyborczej", czy innym ogólnopolskim dzienniku. Tak jak to miało miejsce z Zamościem. Moim zdaniem nie zaszkodzi, a nóż widelec pomoże, może coś dotrze do tych twardogłowych bezmózgowców, że czasami trzeba do czegoś dołożyć, żeby to zaczęło przynosić zyski, a tym bardziej, że na każdy TLK dostają dotacje z MI, na które idą nasze podatki. Poza tym wystarczyłby normalny rozkład jazdy, normalne ceny i byłoby git:-)
A IR oczywiście swoją drogą. Wielokrotnie o tym pisałem. Też słyszałem, że ten do Stalowej Woli się nie sprawdził i w zamian za to mają coś dać do Chełma. Byłoby to bardzo dobre, ale tak jak ktoś pisze, co dać na tę trasę. Plastików bym tu nie dał, choć skoro i na "Bolko" takowe się spotykało a to jest przecież prawie 600 km to nie zdziwiłbym się gdyby i do Warszawy LZPR coś takiego podstawił. Puszczenie na 250 km pod drutem szynobusu mija się zupełnie z celem, niepotrzebne narażenie się na koszty.
Najlepsze byłyby tu ED72 bądź ED73, tylko wydaje mi się że Lublin nie ma takich jednostek na swoim składzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum