Troche szkoda, że brak piętrusów czy bonanzy, byłby jednak wyższy komfort a podróż 11h w takim standarcie jaki oferuje Bursztyn, troche zniechęca i zastanawia czy warto. Doker też ma syfiaste wagony, luksusu nie ma, ale jednak przedziały i korytarz, przy niewiele wyższej cenie.
Moim zdaniem pomysł z Bursztynem na węglówce trzeba chwalić, ale dlaczego jako pociąg IR ma tyle stacji, praktycznie wszędzie jak tylko wjedzie na węglówke. Dawniej pośpiechy od Częstochowy zatrzymywały:
Chorzew Siem, Zduńska Wola Karsz., Inowrocław, Bydgoszcz, Laskowice, Tczew. Dziś dodałbym do tego może 4-5 stacji dodatkowo, np. Poddębice, Babiak, ale dlaczego aż tyle stacji zalicza przy naprawde wyczerupącej trasie i ograniczonym komforcie podróży.
Gdyby puścili Bursztyna tą oryginalną węglówką to by czas podróży uległ skróceniu.
Zamiast pchać go na lipnej jakości odcinek Tczew - Bydgoszcz - Tczew, puściliby go w następującej relacji (podaję stacje gdzie powinny być postoje): Gdynia Główna - Gdańsk - Osowa - Kościerzyna - Wierzchucin - Bydgoszcz - Inowrocław - Zduńska Wola K. - Częstochowa - Sosnowiec - Katowice.
Odcinek Gdańsk Osowa - Bydgoszcz to w 99% jazda z prędkością 100 km/h. Można by w ten sposób nadrobić sporo czasu. Jeszcze jakby porobić jakieś skomunikowania to by było jeszcze lepiej. Dać skomunikowania w Somoninie (na Kartuzy), Kościerzynie (na Chojnice), ewentualnie Bąk (na Czersk i dalej), Wierzchucinie (mijanka na obu liniach), Bydgoszczy (kierunków pełno) itd itp.
Przy dobrych godzinach frekwencja by była niezła. Odcinek Gdynia - Kościerzyna generowałby ruch i to spory. Wiele osób jeździ w bezpośredniej relacji i taki iR by wiózł ich szybciej. Na całość dać 4 do 5 wagonów, w tym jeden 1 klasy + rowerowy/ bagażowy.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Pomysł ciekawy, tymbardziej przy remontach odcinka Gdańsk - Tczew. Uważam, trasa przez Kościerzynę jak najbardziej sensowna. Wtedy czas przejazdu Bursztyna byłby konkurencyjny w stosunku do TLK stałą trasą.
za komuny - owszem. Tu by trzeba dać miejscówke ~5-10zł na opłacenie wachy do SUki. Chyba, że w ramach oszczędności pasażerowie mają pchac skład. Z górki to jeszcze, ale pod Osowę to chyba nie dadzą rady...
A jak dojdzie miejscowka to odpada argument pt. "Interredżio tańsze od te-el-ki". I wtedy by sie zaczelo zwracanie uwagi na komfort bipy itd. Chyba żeby Struk i Całbecki sie dorzucili do tego, ale wątpie.
Konkludując - zapomnijcie o IR spalinowych. Warunki brzegowe
- dostateczne stężenie myślącego rozpuszczalnika betonu w centrali
- PRy zakupią kilka Smerfów (SA136 w wersji zach-pom), albo DH3206 i trochę je doposażą.
Wtedy można pomyśleć o trasach spalinowych z jakąś niewielką dopłatą (2-5zł) do biletu. W pierwszej kolejności jako 5-7 łącznik do WOŚPa w Bieszczady i na Kudowę jak zrobią.
Szybsza możliwość - rewolucja w MI i powrót OPMu do PRów. Do tego wystarczy miasteczko kolejowe pasażerów w Wawie. I troche pocisnąć media, że PIC już operuje na poziomie 1 pociąg = 1mln dotacji.
Jak podniosą prędkość na Gdynia Główna - Gdynia Wielki Kack do 80 km/h, Gdynia Wielki Kack - Gdańsk Osowa do 100km/h i Gdańsk Osowa - Kościerzyna do 120km/h to czas przejazdu skróci się jeszcze bardziej. Do tego zlikwidować kilka zwolnień takich jak w Olpuchu Wdzydzach czy w okolicy Stronna i mamy bardzo szybkie połączenie, alternatywne dla odcinka przez Tczew i Laskowice.
Bursztyn to iR sezonowy ? Rozważyłbym zmianę na całoroczny albo wpakowałbym go na Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz na cały rok z wydłużeniem do Katowic na okres sezonu. Preferuję zrobić z niego połączenie całoroczne + koniecznie te skomunikowania.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
I na jakim składzie pojedzie przez starą węglówkę skoro obecnie jeździ na EN57 by jak najbardziej ciąć koszty?
Już ci pisałem kiedyś że jak chcesz to możesz zafundować skład. Nie ma nic gorszego jak lamentowanie że się nie da. Nie da się i już. Nic tylko zrobić kupę w gacie z takim podejściem jak twoje i powiedzieć że się nie da. Wystarczy pozytywnie do tematu podejść.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Problem polega na tym , że PR Katowice nie posiada żadnego sprawnego wagonu.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Tu się muszę z Emilexem zgodzić - wróćmy na ziemię. Można by dać SP32 na całej długości trasy i do tego 4 wagony. Pytanie co wyjdzie taniej. Kibel przez Tczew czy SP32 przez Kościerzyne.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Przy obecnej cenie paliw, wątpie by taniej spalinowo.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum