pospieszny, tak, to jest pijar. Prezes PKP IC nadmiernie przechwala się czymś co powinno być oczywistą oczywistością. Gdyby wagony były remontowane na bieżąco, a przeglądy techniczne były wykonywane na czas, to nie byłoby tego całego cyrku, o którym pisał Pirat.
Ludzie mają krótką pamięć. Nie pamiętają już co działo się w pociągach PKP IC zimą i wiosną. Nie pamiętają filmów nakręconych na bocznicach, gdzie w krzakach stały setki wagonów (w tym wagony z BWE) bez aktualnych rewizji. Nie pamiętają też debaty sejmowej na ten temat i medialnych doniesień o horrorze pasażerów TLK.
Nagle teraz spółka na hurrra wzięła się za te wagony, jakby wcześniej nie można tego było zrobić stopniowo. Można było tylko się nie chciało, bo trzeba było ograniczyć wydatki inwestycyjne, aby wykazać zyski przed planowaną prywatyzacją i skasować roczną premię od ministra Grabarczyka. Ale gdy prywatyzację PKP IC odsunięto na 2-3 lata to nagle znalazły się fundusze na remont wagonów, a spółka zaczęła generować stratę.
Nic się nie mówiło, nie było remontów - źle! Zaczęli mówić, będą remonty też źle...
Niech i pan prezes sie przechwala, ma do tego prawo, tylko najważniejsze aby te przechwałki zamieniły się w konkrety. I mam nadzieję, że tak będzie!
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Poprawę na lepsze? Kroki w przód? Nie, właśnie mylisz się. Jeszcze daleko do powrotu do normalności jaka była w IC przed 2009 rokiem. I Celiński i Mędza sprowadzili tę spółkę na takie dno, że teraz najnormalniejsza rzecz jaką jest modernizacja taboru jest odtrąbiona jako coś wręcz cudownego ze strony Malinowskiego. Victoria ma rację, że ludzie mają krótką pamięć. Niedługo to będziecie nosić Malinowskiego na rękach za to , że sprzedaje kolejne wagony z których być może coś można by jeszcze zrobić, bo waszym zdaniem będzie się pozbywać kupy złomu:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14339
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
mateuszpiszcz,
jeśli panowie Celiński i Mędza sprowadzili tę spółkę na dno i na tym dnie trwali a pan Malinowski chce się od tego dna odbić np robiąc to czego nie robili jego poprzednicy ( np modernizacje i naprawe wagonów ) to jest to krok do przodu czy do tyłu??!! Mi się zdaje, że odpowiedź jest jednoznaczna.
[ Dodano: 25-08-2011, 13:54 ]
A że do normalności jeszcze daleko, to jasna sprawa. Najważniejsze, że się ruszyło.
[ Dodano: 25-08-2011, 14:16 ]
Nie czaje toku rozumowania niektórych z Was. Przykład: jeśli zostałbym właścicielem hotelu,z pokojami bez węzła sanitanego, z opśrupanymi ścianami, z popsutą winda itp itd, to najpierw zacząłbym remont i naprawę oczywistych rzeczy a nie kupował złote klamki i diamentowe żyrandole. Zacząłbym od podstawowych rzeczy, od tych które już dawno powinny być na finishu!
I właśnie to samo zaczyna robić nowy pan prezes. Dajmy mu trochę czasu, niech na początek robi to co oczywiste i niech sie z tego cieszy i chlubi się tym. Pożyjemy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Żeby było jasne nie jestem ani z rodziny pana prezesa ani nie należę do jego znajomych ale poprostu chcę dać człowiekowi szanse, my mu dajmy. Facet będzie musił w to wszystko włożyć wiele pracy, intelektu no i serca tez by się przydało Przejął ruine, trudna droga przed nim!
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
PKP IC z byle czego potrafi otrąbić sukces, tak samo jak obecny rząd. Celiński i Mędza też bez przerwy pitolili o rewizjach i modernizacjach i proszę co z tego mamy !
Intercity chwali się że mają umowę na rewizje dla 1000 wagonów ale nia podano kiedy się te rewizje zaczną i kiedy wagony wyjadą na tory. Może dopiero za 10 lat ? Czyli średnio wychodziłoby 100 wagonów na rok.
Prestiżowy przewoźnik ledwo dyszy, więc nie wyłożą tyle forsy bo nie mają po prostu skąd ! MUSZĄ to rozbić na jakieś raty, transze, więc nie nie ma co się łudzić że szybko zobaczymy zrewidowane wagony na torach ! Wg mnie sytuacja będzie się stale pogarszać. Tylko czekać, aż całe TLK będą złożone z wypożyczonych wagonów od PRów.
Ważne że stopniowo będzie lepiej. PKP IC ma ok 3000 wagonów i ważne by ta liczba się nie zmniejszała. A co niektórzy zawsze znajdą powód do nażekań, nawet jak jest lepiej...
@Papero, zanim zaczniesz pisać to się upewnij. Śledziłem na bieżąco informacje dot. przetargów w większości przypadków i jestem pewny, że te 857 wagonów które już zakontraktowano na rewizje będzie mieć je wykonane do końca bieżącego roku.
O inwestycjach w tabor na Forum Ekonomicznym w Krynicy.
"Jeśli chodzi o inwestycje PKP Intercity - tu przede wszystkim chodzi o inwestycje w tabor i stacje postojowe. W tym roku udało nam się podpisać trzy umowy z Pesą i FPS [H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych] na modernizacje wagonów" - zapowiedział prezes Marek Chraniuk.
A wie ktoś czemu w IC BARNIM rel. Katowice - Szczecin zamiast przedziałowej jedynki jeździ bezprzedziałowa? Już chyba drugi tydzień tak jeździ a na miejscówkach piszą MIEJSCE W PRZEDZIALE.
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
PKP Intercity odbiera pierwsze 10 zmodernizowanych wagonów.
Już w najbliższych tygodniach na tory wyjadą pierwsze wagony, które dla PKP Intercity zmodernizowała H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Realizacja odbywa się w ramach podpisanej w 2017 roku i rozszerzonej w październiku br. umowy na unowocześnienie łącznie 90 wagonów. Jest ona elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 mld złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum