Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Następny
"Zaginione" wagony PKP Intercity
Autor Wiadomość

swiatowid Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2010
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 10-01-2011, 00:59    Odpowiedz z cytatem

ET40,Bardziej mnie interesuje numeracji wagonów i st.mac.moze znasz numeracje które stacjonują na Grochowskiej tj.kuszetka,wars,111A,112A itd...oprócz tych nowych.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-01-2011, 13:33    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity: Naprawiamy wagony na trzy zmiany

Nie milkną echa filmu, pokazującego wagony PKP Intercity stojące na Olszynce Grochowskiej, które zamiast jeździć oczekują na naprawę rewizyjną lub doznały awarii. "TVN" spytał, PKP Intercity, czemu stoi ich tam aż 290.

– Obowiązuje nas prawo o postępowaniu publicznym, a to trwa. Do tego dochodzą problemy z firmami, które nie wyrabiają się w terminie. Kary są i to wysokie, ale karami nie przewieziemy pasażerów tłumaczy Jarosław Wielopolski, dyrektor biura taboru PKP Intercity. - Każdy wagon jest odnawiany po 18 miesiącach lub przebiegu 400 tys. km. Wtedy przechodzi naprawę rewizyjną. Miesięcznie do naprawy idzie ok. 70 wagonów i tyle samo z niej wraca – zaznacza Wielopolski. – wyjaśnia "TVN" Wielopolski.

Kolejarze zapewniają jednak, że przed feriami sytuacja się poprawi. Według "TVN", chcą remontować więcej wagonów na własną rękę. - Pracujemy nawet na 3 zmiany - zapewnia dyrektor.

Więcej...

źródło: TVN / RK

---

Sytuacja taborowa w PKP IC jest dramatyczna, dotyczy to wagonów i lokomotyw. Fakty są takie, że obecnie więcej wagonów wypada z obiegu z powodu braku ważnej rewizji niż przychodzi z remontów, więc problem będzie się pogłębiał.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 10-01-2011, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kary są i to wysokie, ale karami nie przewieziemy pasażerów tłumaczy Jarosław Wielopolski, dyrektor biura taboru PKP Intercity


O, można zrobić różne rzeczy, żeby przekonać klientelę o swojej nieskazitelności, skoro dysponujemy pieniędzmi z "wysokich kar". Choćby można obniżyć cenę biletów z EIC do TLK, jeśli w EIC jedzie antyczny wagon. Można też spróbować wynająć wagony (od kogo by tu...)

Muszę powiedzieć że to zabawne. Tu sugerują, że do ferii nastąpi znacząca poprawa, a tam sam prezes zapowiada cięcia na marzec, z racji braków taborowych... No to kiedy ta poprawa? 30 lutego?

No chyba że Mędza rozmyślnie gra na zmianę sposobu naliczania czasu do kolejnej rewizji. Taki mały szantażyk nie byłby od rzeczy (zwłaszcza zmiana na naliczanie wg czasu faktycznej eksploatacji, a nie wg kalendarza).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-01-2011, 13:50    Odpowiedz z cytatem

psim, za politykę wagonową w PKP IC od paru lat odpowiada Jarosław Wielopolski, dyr. Biura Taboru w centrali spółki na Grójeckiej. Prezes Mędza powinien wywalić go na zbity pysk! Wielopolski niech wraca do strugania drewnianych kapliczek razem ze swoim kolesiem Warsewiczem. Bo nie wiem czy wiecie, że Wielopolskiego do PKP IC ściągnął właśnie Warsewicz. Obaj panowie byli wspólnikami prywatnej spółki, która te kapliczki sprzedawała. Więcej tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=130526#130526

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Galanonim Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-01-2011, 14:59    Odpowiedz z cytatem


_________________
Nie patrz w przeszłość, bo przyszłość Cię znienawidzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 10-01-2011, 15:21    Odpowiedz z cytatem

"...stoi blisko setka pociągów, czyli dziesiątki taborów..."
"PKP IC informowały że dziś z bocznicy ... wyjechało 40 pociągów"

Co ci "dziennikarze" biorą?! (a konkretnie Julka Skalska, a może M. Skalska - jak widniało w podpisie?)

Że PKP od PR nie rozróżniają to jeszcze jakoś tam jestem w stanie pojąć, ale żeby nie rozróżnić pociągu od wagonu?! Tuwima usunięto z programu przedszkola, czy jak?

Wypowiedź pana w okularach bez najmniejszego śladu kontekstu lub związku... ale powiedział słowo klucz "nieuczciwość", więc hop dajemy na wizję.
!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 10-01-2011, 15:54    Odpowiedz z cytatem

Najbardziej beznadziejny artykuł na temat kolei jaki kiedykolwiek widziałem.
Niestety, ale to bolesna prawda. Żadnego ładu i składu, najmniejszego choćby obeznania w pojęciach kolejowych, jak nieodróżnianie wagonu od pociągu, co poskutkowało skompromitowaniem się. Przykro mi z tego powodu, ale nawet 3-letnie dziecko potrafi bezbłędnie odróżnić pociąg od wagonu. Taki artykuł jeszcze bardziej zaciemni w głowie obraz stanu polskiej kolei i jej taboru, pośród zwykłych widzów serwisu informacyjnego..

@Noema, wielokrotnie bronisz dziennikarzy, że ważne jest to że robią te artykuły i szum wokół kolei, a nie muszą się na wszystkim dokładnie znać. To Twój pogląd, do którego masz pełne prawo co oczywiste. Ale mam nadzieję, że tym razem już nie będziesz spierać się ze mną i @psim-em, że ten artykuł wcale nie jest beznadziejny a to my wymyślamy i udajemy wszechwiedzących. Bo ten artykuł po prostu jest tragiczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 10-01-2011, 16:05    Odpowiedz z cytatem

Może to my tu żyjemy w jakiejś błogiej nieświadomości i wydaje nam się że wszystko jest po staremu, a tam rośnie społeczeństwo które będzie patrzyło na pociągi jak na wozy drabiniaste? Jak na coś, co czasami widzi się w TV na starym filmie, albo gdzieś na jakiejś zatęchłej wsi, ale absolutnie się do tego nie wsiada ani nawet nie zbliża

Społeczeństwo które nie wie, co to dyszel, kłonica, wagon, lokomotywa...

Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-01-2011, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
@Noema, wielokrotnie bronisz dziennikarzy, że ważne jest to że robią te artykuły i szum wokół kolei, a nie muszą się na wszystkim dokładnie znać.

Po pierwsze nigdy nie broniłam dziennikarzy. Po drugie dziennikarz dziennikarzowi nierówny. Należy odróżnić rasowego dziennikarza od jakiegoś dziennikarzyny. Niestety do tego zawodu trafiają osoby przypadkowe, bez odpowiedniego wykształcenia kierunkowego i przygotowania zawodowego. Na to wszystko nakłada się wyjątkowo skomplikowana tematyka kolejowa, w której gubią się nawet sami kolejarze i w efekcie mamy w mediach mało merytoryczną papkę.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kamil Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2008

PostWysłany: 10-01-2011, 16:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
...stoi blisko setka pociągów, czyli dziesiątki taborów..."
"PKP IC informowały że dziś z bocznicy ... wyjechało 40 pociągów"



Taaa, z Krakowa z KGZ też sporo wyjechało..... teraz stoją w Krakowie Mydlnikach w stacji.

_________________
Kamil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 10-01-2011, 22:39    Odpowiedz z cytatem

"bo tyle trwa konserwacja"
nie no bombowy material przypomina sie material bo szyny byly zle Razz
gdzie telewizja znajduje takich fachowcow w posredniaku chyba na prace lepsi czekaja

_________________
DB=Doją Biedaków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TransPORTele Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 16 Lis 2009

PostWysłany: 11-01-2011, 02:44    Odpowiedz z cytatem

Wiosną na tymże forum o tutaj zrobiło się głośno o wagonach pozostawionych na pastwę losu w Południowym Zakładzie Intercity w Krakowie, tydzień temu wyszła afera z wagonami wrastającymi w tory w Zakładzie Centralnym w Warszawie - czas zatem pokazać zaledwie część wagonów IC przyspawanych do szyn w trzecim, ostatnim zakładzie należącym do Intercity.

W poszukiwaniu kolejnych zaginionych wagonów tym razem czas przedstawić zapowiedź do filmu z Północnego Zakładu PKP Intercity. Oto wczorajsza wieczorna wycieczka po firmie. Dodatkowo, jakby przypadkiem znalazła się jedna z Epok - których podobno notorycznie brakuje do obsługi pociągów na Centralnej Magistrali Kolejowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 11-01-2011, 11:57    Odpowiedz z cytatem

Kontakt24 i reszta rozumiem poinformowana Smile Ten sarkazm komentatora czasami zabija.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-01-2011, 18:31    Odpowiedz z cytatem

Czy wagony z Olszynki będą jeszcze potrzebne?

W ubiegłym tygodniu w Internecie furorę robił film, pokazujący wagony PKP Intercity, stojące na Olszynce Grochowskiej i oczekujące napraw –bieżących, rewizyjnych, jakichkolwiek. W każdym razie wagony niejeżdżące. Ów film pojawił się w sieci w najgorętszym dla przewoźnika okresie, a mianowicie zaraz po tym, jak nie poradził on sobie z przewiezieniem pasażerów w okresie świąteczno-noworocznym. Głośno było i w sejmie i w mediach o swoistej katastrofie kolejowej, jaka dotknęła polską kolej. Szczegółowo wszystkie towarzyszące tej „katastrofie” wydarzenia opisywaliśmy na łamach InfoRail. W związku z zaistniałą sytuacją PKP Intercity wystosowały oświadczenie, którego treść zamieszczamy poniżej:

Priorytetem PKP Intercity jest bezpieczeństwo pasażerów. Wszystkie pociągi należące do Spółki są regularnie poddawane naprawom rewizyjnym.
Obecnie spółka PKP Intercity SA posiada 2738 wagonów (stan na grudzień 2010), z czego 230 znajduje się w naprawach, a ponad 230 zostało przeznaczonych do kasacji z powodu długiego czasu eksploatacji.
30 grudnia 2010 roku przewoźnik ogłosił kolejny przetarg na naprawy rewizyjne 113 wagonów pasażerskich. Oznacza to, że dla części z nich kończą się uprawnienia do eksploatacji na torach, a przewoźnik nie może użytkować ich w ruchu pasażerskim. Wynika to z ze względów bezpieczeństwa oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 r., w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych.
Najwięcej wagonów czekających na naprawy rewizyjne znajduje się na terenie stacji postojowej Olszynka Grochowska w Warszawie, który jest największą stacją postojową należącą do Spółki. W dniu 8.01.2010 roku PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na naprawy rewizyjne 500 wagonów. Łącznie z wagonami, które zostały skierowane do naprawy rewizyjnej wcześniej oraz zrealizowanymi we własnym zakresie świadectwa sprawności technicznej w roku 2010 uzyskały 750 wagony.
W niektórych przypadkach przyczyną niewystarczającej długości niektórych składów są niedobory taborowe wynikające głównie ze zwiększonej awaryjności wagonów w okresie zimowym.
Do obsługi pasażerów w rozkładzie jazdy pociągów w sezonie 2010/11 Spółka planuje wykorzystać 1200 wagonów, uruchomiając dziennie ok. 300 połączeń. W okresie od 12 grudnia 2011 do 2 stycznia br. wszyscy przewoźnicy pasażerscy odwołali około 1 200 pociągi, z czego PKP Intercity jedynie 8.

Oświadczenie to wydało nam się trochę niezrozumiałe…W związku z tym wysłaliśmy do Pani Rzecznik pytania:
1. Dlaczego przetargi na naprawy taboru nie zostały ogłoszone odpowiednio wcześnie, tak aby w okresie zimowym PKP Intercity dysponowało odpowiednią ilością taboru, biorąc pod uwagę nawet „zimowe awarie”?
2. Czy PKP Intercity dysponuje obecnie jakąkolwiek rezerwą taborową?
3. Dlaczego zdatne do ruchu są wagony odziedziczone po Przewozach Regionalnych a na stacji postojowej odstawione zostały zmodernizowane niedawno wagony, w tym także wagony BWE?
4. Czy w PKP Intercity istnieje polityka taborowa, czy modernizacje wagonów to przysłowiowa rosyjska ruletka? Kto dziś w Spółce odpowiada za tabor?
5. Dlaczego nie ma zakupów nowego taboru, skoro jest zapotrzebowanie na dodatkowe wagony?

Jak łatwo się domyślić pytania do dziś dnia pozostały bez odpowiedzi i niestety wydajne się, że sytuacja ta się już nie zmieni. Pozostaje tylko zatęsknić za czasami, kiedy to w PKP Intercity szefowali Jacek Prześluga czy Czesław Warsewicz. Zapoczątkowany przez nich, wydawałoby się słuszny kierunek rozwoju przewoźnika, zmierzający do jego prywatyzacji stał się obecnie czymś, na co władze spółki wpaść jakoś nie mogą. Co więcej, rządząca w Polsce partia przebąkiwać zaczyna o możliwości zmiany ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe, polegającej na umożliwieniu ogłoszeniu upadłości spółkom kolejowym - PKP Intercity, PKP Cargo i Przewozom Regionalnym. Proste i skuteczne. Podsumowując scenariusz dla polskiej kolei, wg PO i PSL jest następujący. Upadają PKP Intercity i Przewozy Regionalne. Rząd pozbywa się problemu kolejowego i nie musi ładować przysłowiowej kasy w spółki kolejowe. Pasażerowie dostają nową jakość na torach, w postaci usług przewoźników niemieckich, czeskich, słowackich, litewskich, może nawet rosyjskich. I wszyscy są szczęśliwi. Rząd – bo ma problem z głowy, przewoźnicy – bo nie muszą odpowiadać na durne pytania dziennikarzy, pasażerowie – bo nie jeżdżą już w toaletach. Wagony – bo mogą dalej stać na Olszynce. Tylko czy o to chodzi?

źródło: inforail.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-01-2011, 18:41    Odpowiedz z cytatem

dzisiaj w nocy o1:50 pojechały 4 kolejne niesprawne wagony z Białegostoku na Grochów, pociąg wytrasowany na 50km/h o 8:28 miał być na Grochowie.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 19 z 22 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl