Mnie tam dynda kto poleci, jak te wagony wrocą do pociagow w ciagu 3 miesiecy to bede szczesliwy.
Mnie ciekawi kto zamiatał pod dywan przez 1,5roku problem rewizji wagonów i chce jego głowy.
Ja rozumiem iz nie ma pieniędzy ale na to sa pomysły. Ale tutaj mielismy same Strusie.
Czy prezes IC alarmował o problemie, czy na podstawie informacji ze swojego działu eksploatacji powiedział 4 pociagi do Krakowa, 2 do Poznania na wiecej nas nie stac.... czy tez potulanie układa rozklady pod pociagi 2xB+1xA
Czy ktos z PKP i UTK próbował wymyślic jakies nazdwyczajne wydłuzenie czasowe NR np poprzez jakas lekka rewizje. Przez rok mozna było wiele zrobic. Te odstawione wagony sa w lepszym stanie niz te jezdzace ale "terminy"
Ostatnio zmieniony przez KolejTakPkpNie dnia 04-01-2011, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
A moze ktos potrafi wskazac zrodlo finansowania kosztów rewizji. Czy powinie za to zaplacic RZąd, Samorzady.
No i nie powinieneś się odzywać.
Przypomnij sobie modernizacje SPOT-owe: 50-70% finansowania przez UE.
To samo naprawy główne wagonów w NEWAG-u w 2007 r.
Pieniądze są i czekają, wystarczy tylko się postarać. Lepszej okazji niż teraz już nie będzie, bo po 2013 r. stracimy możliwość pozyskiwania aż tak wysokich dofinansowań.
Poza tym, za kwotę 20 składów zespolonych (na moje niezbyt koniecznych) możnaby zrobić naprawy główne z 500 wagonów. Przyjmując, że 150 z nich to wagony na 200 km/h (jak widoczne na filmiku) to mamy te 20 składów na EIC na 200 km/h. Po co szybsze?
Ostatnio zmieniony przez sasho33 dnia 04-01-2011, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2011, 12:18
Cytat:
Film zadnych rewelacij nie odkrywa.
Dna nas osób znających temat dla mediów i szarych pasażerów to szok.
Pamiętacie kolejne rzezie połączeń TLK? Znamy już przyczyny! Przyczyną nie była niska frekwencja w likwidowanych pociągach, jak wmawiało wszystkim "biuro propagandy" PKP IC, ale braki taborowe. Władze spółki od dawna wiedziały na czym stoją w kwestii taborowej i z premedytacją zaplanowały cięcia w siatce połączeń TLK, które odbywały się sukcesywnie wraz z każdą kolejną korektą rozkładu jazdy, proporcjonalnie do ilości odstawianych na bocznice wagonów, które nie posiadały wymaganych przeglądów technicznych. Niezadowalająca frekwencja była tylko wymówką dla naiwnych, bo jak pamiętamy likwidowano pociągi dobrze obłożone!
Marzy im się Pendolino, a nie potrafią zająć się zmodernizowanymi wagonami, które już posiadają. Jak nadejdzie termin rewizji składów Pendolino to też odstawią je na Grochów?
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
KolejTakPkpNie, skontaktuj się z Tomaszem Lisem, niech zaprosi do studia tatuśka Tuśka, Betonowców z IC i przeprowadzić z nimi wywiad.Oraz przedstawić cały materiał, czas antenowy jest długi więc nie będzie trzeba okrajać filmu.
Chyba wczoraj widziałem wypowiedź pana Furgalskiego dla TVP Info - facet doskonale wiedział o czym mówi a mówił właśnie o wagonach.... Powiedział też rzecz bardzo ważną - sytuacja obecna wynika także z tego, że gospodarką wagonów zajmują się w IC ludzie przypadkowi, starzy fachowcy zostali zwolnieni lub odeszli na emerytury. A gospodarka wagonami to taka dziedzina kolejowej wiedzy, której trudno nauczyć się wyłącznie z podręczników.
Zatem wszystko układa się w logiczną układankę - patrz powyższy film.
Zasadnicze pytanie jakie się nasuwa to - KTO ODPOWIADAŁ w ostatnim okresie czasu w IC za gospodarkę wagonami ???????
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2011, 13:12
Dotychczas miałem świadomość tego, co stoi na bocznicach. Wszak, zeszłoroczna afera z wagonami na jednej z krakowskich bocznic w miarę naświetliła mi, jak to mniej więcej wygląda. Natomiast to, co zobaczyłem na powyższym filmie przeszło moje najgorsze przewidywania. Wagony z elektronicznymi wyświetlaczami, odskokowymi drzwiami, z klimatyzacją, przystosowane do prędkości maksymalnej wynoszącej 200km/h... stoją sobie jak gdyby nigdy nic na warszawskim Grochowie.
W świetle ostatnich wydarzeń na kolei (przepełnione pociągi, ludzie pozostawieni na peronie, wsiadanie przez okna, zamykanie przez konduktorów drzwi kolanem) jest to po prostu JEDEN WIELKI SKANDAL! Autorowi filmu proponuję przesłać go wszędzie gdzie się tylko da i nie tylko do prasy, przede wszystkim do telewizji! UWAGA lubi się realizować w takich właśnie sprawach. Trzeba z tym w końcu zrobić porządek! I nie zadowoli mnie, jeśli głowę za ten stan rzeczy straci Grabarczyk, w pełni usatysfakcjonowany będę, jeśli głowy polecą na stanowisku prezesa PKP IC, w RN PKP IC, a także w odpowiednich komórkach zajmujących się naprawami rewizyjnymi w PKP IC!
I nie zadowoli mnie, jeśli głowę za ten stan rzeczy straci Grabarczyk, w pełni usatysfakcjonowany będę, jeśli głowy polecą na stanowisku prezesa PKP IC, w RN PKP IC, a także w odpowiednich komórkach zajmujących się naprawami rewizyjnymi w PKP IC!
Dokładnie. Wszyscy ujeżdżają na Grabarczyka - fakt ma on trochę winy, jak każdy związany z koleją. Ale jeżeli chodzi o MI to odpowiednia głowa już poleciała (Duperel).
Ja również jestem za tym, by za ten szajs odpowiedzieli ludzie zajmujący się polityką taborową w PKP IC!
TVN i Agora (Gazeta Wyborcza) byli już na forum, więc temat wzbudził ich zainteresowanie. Po logach serwera widzę, że nawet UOKiK czytał temat.
Swoją drogą sprawą powinna zainteresować się prokuratura i Najwyższa Izba Kontroli.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2011, 13:49
Zastanawiam się jeszcze nad jedną niezwykle ważną rzeczą... Gdzie jest prezes spółki PKP IC, Grzegorz Mędza? Ja rozumiem, że ma on swoich rzeczników, ale w ciągu ostatnich dobrych 3 tygodni nie ma dnia, żeby w mediach nie pojawiła się nazwa kierowanej przez niego spółki, a jego ani widu, ani słychu...
qba96 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2011, 13:54
Mogę się założyć że też w innych wagonowniach takie rzeczy się dzieją. PIC dostał od PR wagony za darmo, pojeździły trochę to poco wydawać pieniądze na rewizje, lepiej wywalić na bruk.
@Noema, dzięki za te cenne informacje. To rokuje pozytywnie dla tej sprawy na przyszłość. Mam nadzieję, że dziś w TVN24 zobaczę materiał na ten temat. Tu nie można czekać. Zwłaszcza, że jak widać na filmiku - niektóre wagony miały termin rewizji 31.12.2010 r. i co? I stoją z dnia na dzień!! Stąd koszmar w noworoczny weekend na torach. Pomyślcie, że teraz kilka wagonów ma rewizję na koniec stycznia, i tak co miesiąc kilka odpada w pizdu.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2011, 13:57
@qba96, tyle tylko, że wagonów Z2B czy BWE nie dostali "w spadku" od PR-ów. Wymienione przeze mnie i te widoczne na filmie są od samego początku własnością PKP IC. I to jest niezwykle przerażające! Nie dość, że nie dbają o to, co dostali za darmo od innej spółki, to jeszcze nie dbają o to, co kupili/wyremontowali z własnych pieniędzy.
Ostatnio zmieniony przez sasho33 dnia 04-01-2011, 13:59, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum