Wysłany: 10-03-2011, 16:27 Coraz więcej pasażerów PR w Wielkopolsce
Coraz więcej pasażerów PR w Wielkopolsce
Po podsumowaniu statystyk przewozowych za styczeń 2011, okazało się że z usług Przewozów Regionalnych w Wielkopolsce skorzystało 42 tys. pasażerów więcej niż miało to miejsce w roku poprzednim. Jest to bardzo pozytywna informacja, pokazująca że nakłady finansowe ponoszone przez Urząd Marszałkowski na kursowanie pociągów nie idą na marne.
Udało się również obniżyć tej zimy ilość pociągów odwoływanych z powodu awarii. Porównując statystyki dla elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz składów wagonowych – to za ich utrzymanie obecnie odpowiada Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych, okazuje się ze w lutym tego roku odwołano zaledwie 6 pociągów przy 148 odwołanych w lutym 2010, statystyki za styczeń wyglądają bardzo podobnie; styczeń 2010 – 127 odwołanych składów, styczeń 2011 – 14. Za utrzymanie szynobusów odpowiadają Koleje Wielkopolskie.
Kolejną pozytywną informacją jest to, że 28.02.2011 podpisano umowę na świadczenie usług przewozowych pomiędzy Wielkopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Umowa składa się z dwóch pakietów:
1. Umowa na obsługę pociągów w trakcji spalinowej z okresem realizacji do 31.V UMWW planuje przekazanie od 1 czerwca br. Realizacji ww. zadania do Kolei Wielkopolskich. Wartość umowy 5 274 332,85 zł. W tym czasie WZPR wykona pracę eksploatacyjną na poziomie 1 145 808 pockm. W ciągu doby średnio będzie uruchamianych 105 pociągów.
2. Umowa na realizację przewozów w trakcji spalinowej i elektrycznej na okres obowiązywania rocznego rozkładu jazdy. Linie spalinowe to: Piła - Wałcz, Piła - Chojnice i Leszno – Głogów. Wartość umowy wynosi 96 935 406,58 zł. W tym czasie WZPR wykona pracę eksploatacyjną na poziomie 7 973 876 pockm. Średnio w ciągu doby będzie uruchamianych około 380 pociągów.
Ponadto spółka w ramach podpisanej umowy z Ministrem Infrastruktury realizuje jedno połączenie w Wielkopolsce: Poznań – Frankfurt – Poznań.
źródło: WZPR / Rynek Kolejowy
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum