Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
PR opuszczą Związek Pracodawców Kolejowych?
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-07-2010, 15:03   PR opuszczą Związek Pracodawców Kolejowych? Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne opuszczą Związek Pracodawców Kolejowych?

- Chcemy wyjść ze Związku Pracodawców Kolejowych. Nasi udziałowcy również tego oczekują – mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu, dyrektor finansowy Przewozów Regionalnych.

W skład Związku wchodzi obecnie 27 podmiotów, w większości znajdujących się w Grupie PKP. Celem działania ZPK jest wspólne prowadzenie dialogu ze związkami zawodowymi oraz wzajemne realizowanie świadczeń związanych z ulgami przejazdowymi dla kolejarzy. Wśród członków organizacji spoza Grupy PKP znajdują się: WKD, Koleje Mazowieckie, Instytut Kolejnictwa (do niedawna CNTK) oraz właśnie Przewozy Regionalne.

Głównym powodem powstania planów opuszczenia Związku Pracodawców Kolejowych przez samorządowego przewoźnika jest chęć odnowienia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy w spółce. ZUZP został niedawno w PR wypowiedziany. – Był on zawierany jeszcze przez władze spółki PKP Przewozy Regionalne, znajdującej się w Grupie PKP. Wiele jego zapisów nie odpowiada już dzisiejszej rzeczywistości – tłumaczy Małgorzata Kuczewska-Łaska. – Chcielibyśmy np. wypracować system wynagradzania, który będzie umożliwiał lepsze motywowanie wyróżniających się pracowników, bazując na efektach ich pracy.- podkreśla.

Nowy system oceny pracowników ma opierać się m.in. na wprowadzeniu dwóch nowoczesnych narzędzi w zakresie zarządzania kadrą: tzw. zrównoważonej karty wyników i systemu oceny „180 stopni”. W pierwszym przypadku chodzi o poprawę komunikacji wewnątrz firmy i stworzenie systemu pozwalającego oceniać wykonanie zadań przez poszczególne komórki organizacyjne, a nawet konkretnych pracowników. Natomiast system „180 stopni„ ma polegać na ocenie pracowników przez przełożonych i odwrotnie – przełożonych przez pracowników.

– Kolejną sprawą do negocjacji są ulgi przejazdowe dla kolejarzy – mówi Kuczewska-Łaska. – Chcemy utrzymać to świadczenie, ale nie w przypadku przejazdów służbowych. Ulgi przejazdowe powinny być wykorzystywane wyłącznie przez kolejarzy podróżujących prywatnie. Tutaj również należy wypracować poprawny mechanizm funkcjonowania – tłumaczy. – Bez wypowiedzenia ZUZP nie byłoby możliwości wprowadzenia niezbędnych zmian – twierdzi Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu Przewozów Regionalnych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2010, 17:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przewozy Regionalne opuszczą Związek Pracodawców Kolejowych

Bardzo dobra decyzja! To jest absurdalne, że dotowane z naszych podatków PR nadal wożą prawie za darmo pekapiarzy (99% ulgi), którzy robią wszystko, żeby PR wykończyć.

Do darmowych lub ulgowych przejazdów w pociągach PR powinni mieć prawo wyłącznie pracownicy PR i ewentualnie innych spółek pasażerskich (KM, KD, WKD, SKM, Arriva) na zasadzie wzajemności.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2010, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Zwłaszcza po numerach PLK z interREGIO. Gdyby skasować kolejarzowozy pracownicy PLKi byliby bardzo źli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 06-07-2010, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Faktycznie, na tym stracą najbardziej PKP. Setki kolejarzy dojeżdża do pracy pociągami PR, z usług IC korzystają sporadycznie, albo podczas urlopów czy wyjazdów do rodziny.

Ciekawe co teraz będzie w zakładach (jak PR wyjdą), jak wyjazd na linię i powrót pociągiem, to bilet jako delegacja? Pewnie większość dyrektorów dostanie piany na mordzie, jak trzeba będzie zwracać za takie wyjazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2010, 18:03    Odpowiedz z cytatem

loker napisał/a:
Zwłaszcza po numerach PLK z interREGIO. Gdyby skasować kolejarzowozy pracownicy PLKi byliby bardzo źli.

A niech związkowcy ze spółek PKP się złoszczą. To nie problem PR. Nie rozumiem dlaczego kolejarze np. z PKP PLK, PKP Cargo czy PKP S.A. mają mieć jakieś zniżki w pociągach PR skoro kolejarze z PR nie dostają od nich nic w zamian. A wręcz przeciwnie - Grupa PKP ciągle rzuca kłody pod koła PR.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 06-07-2010, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 06-07-2010, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Te zniżki to pozostałość po dawnym PKP (jak PR były w grupie PKP) i teraz są na zasadzie "my wam, wy nam". Analogicznie pracownicy PR mają zniżki w KM, PKP IC, PKP SKM w Trójmieście itp. A że w grupie PKP jest PLK, Cargo czy inni to i oni korzystają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2010, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Iktorn, wiem o co chodzi, bo przecież pracowałam kiedyś w WKD i też miałam 99% ulgi na wszystkie pociągi. Uważam jednak, że trzeba z tym skończyć. PR nie stać na wożenie prawie za darmo ponad 100-tysięcznej armii kolejarzy z Grupy PKP i innych spółek zależnych od PKP S.A., PKP PLK i PKP Cargo. Straty z tego tytułu idą w miliony. Kwota jaka wpływa do kasy PR z tytułu wykupu świadczeń przejazdowych jest śmiesznie niska, bo jest dzielona na wszystkich przewoźników zrzeszonych w ZPR. Gdyby ten interes był opłacalny dla PR to każdy z nas mógłby sobie wykupić 99-procentową ulgę.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 06-07-2010, 18:19    Odpowiedz z cytatem

W obecnej sytuacji PR nie dziwię się - dla nich obecnie liczy się każda złotówka.

Zgodzę się też, że wyjście z ZPR da im pewne korzyści - raz, że część kolejarzy wykupi bilety miesięczne (część przesiądzie się do samochodów), a dwa - zlikwiduje się pociągi dla kolejarzy.
Aha, i jeszcze co do tego ZPK - pracownicy PR z wyjściem pewnie stracą uprawnienia do FIP, a tym samym FIP wydawany na PKP będzie nie ważny w pociągach PR.

A tak z innej strony, to ja jestem przeciwny tym wszystkim podziałom na setki spółek itp. Jak było jedno PKP to kolej była o wiele sprawniejsza, a teraz mamy burdel na kółkach - wszystko to inna spółka. Wystarczy, jak posłucham od znajomych jak wygląda komisja powypadkowa - nie ma winnego, bo 5 spółek w tym uczestniczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2010, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Informatyk czy monter telefonów (z odpowiedniej spółki) chyba też jest na tej zasadzie kolejarzem i ma zniżkę.
Co do kolei, komunikacji miejskiej, biletów - dla mnie wzorem godnym naśladowania jest system austriacki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-07-2010, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Aha, i jeszcze co do tego ZPK - pracownicy PR z wyjściem pewnie stracą uprawnienia do FIP, a tym samym FIP wydawany na PKP będzie nie ważny w pociągach PR.

PR mogą samodzielnie przystąpić do FIP, a i bez tego honorowanie zagranicznych biletów FIP zależy od dobrej woli PR.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-07-2010, 18:35   

A i nie zapominajmy że likwidacja 99% ulgi w PR jest szansą na strajk i wywóz betonu na taczkach.
Powrót do góry

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 06-07-2010, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Głównym powodem powstania planów opuszczenia Związku Pracodawców Kolejowych przez samorządowego przewoźnika jest chęć odnowienia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy w spółce.


Z całym szacunkiem. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Znowu stracą Bogu ducha winni szarzy pracownicy. Oczywiście że chodzi o ulgi przejazdowe, ale kij ma zawsze dwa końce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 06-07-2010, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
na tym stracą najbardziej PKP. Setki kolejarzy dojeżdża do pracy pociągami PR, z usług IC korzystają sporadycznie

Może wreszcie skończą się masowe przyjazdy z oddalonych małych miast, do wielkich miast na godzinę przed 7:00 a zaczną się w większości przyjazdy na 8:00 i trochę później. Inna sprawa, że bilety są tak drogie, że kolej powinna dziękować ludziom z odległych o kilkadziesiąt km małych miast i miasteczek, że nie dojeżdżają samochodem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 08-07-2010, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Dobra posunięcie, honorowanie takich ulg w obecnej sytuacji PR nie znajduje żadnego uzasadnienia, tym bardziej w wypadku takich spółek jak PKP PLK czy PKP Cargo, które nic w zamian nie są w stanie zaoferować. Ostatecznie zawsze mogą przecież podpisać jaką dwustronną umowę z PKP IC czy innymi przewoźnikami.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 27-01-2011, 21:21   Wypowiedzenie PUZP w Przewozach Regionalnych Sp. z o.o. Odpowiedz z cytatem

Wypowiedzenie PUZP jest jednoznaczne z opuszczeniem ZPK.

Źródło: Przewozy Regionalne

Wypowiedzenie PUZP w PR-ach.JPG
Plik ściągnięto 1069 raz(y) 56.48 KB


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl