Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Następny
Stan linii Września - Jarocin
Autor Wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 10-02-2013, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Oto mail który jest odpowiedzią na styczniowe pismo do pana Filipa Wojciechowskiego nowego wiceprezesa PKP PLK. Otrzymałem nietypowo , bo dziś w nocy o godzinie 1.50 ,albo były problemy techniczne na łączach lub ekipa dyżurna w PLK czekała na ustalenia szczytu w Brukseli i nowe rozdanie funduszy z UE.
Jest szansa ,że uda się nie tylko uratować chociaż część linii 281 od Gniezna do Wrocławia przez Wrześnię - Miłosław - Jarocin,ale doprowadzić do jej modernizacji do poziomu 100-120km/h. Uwierzę jednak jak na lk 281 zobaczę maszyny torowe i ludzi . Jeśli by do tego doszło i uda się doprowadzić do tej inwestycji to odżyją nieco nasze zajeżdżone lokalne drogi.
Niestety jest też minus , bo nowy wiceprezes PKP PLK pan Filip Wojciechowski i jego ludzie chcą tej inwestycji ,ale jak wiadomo samorząd województwa wielkopolskiego jest dość obojętny.a przy takiej postawie sprawa może upaść .Może jednak się uda będzie OK.
Niestety czarno widzę los części tej linii n odcinku od Gniezna Winiary do Chojnic póki będą roboty utrzymaniowe i Alstom oraz STK będą wozić tam towary ta część linii będzie istnieć , a jak się rozkraczy albo przewoźnicy towarowi się wycofają,a samorząd wojewódzki nie da kasy na remont i szynobus to ten odcinek pewno pójdzie do zaorania.Może jednak warto powalczyć i o ten niezelektryfikowany odcinek.
trzeba będzie ale to już w ramach KODLK oraz przez media ,zwłaszcza kolejowe, przyklepać sprawę i pocisnąć szefa PKP PLK pana Paszkiewicza i szefa grupy PKP pana Karnowskiego. Jeśli oni ustąpią i dadzą Wojciechowskiego oraz jego ludziom wolna rękę za kilka lat na odcinku Gniezno - Września -- Jarocin - Wrocław wyjdzie na moje i pojedzie się 100- 120km/h. :)Najważniejsze ,ze centrala powoli zaczyna się łamać ,a beton kruszyć ,ale do remontu tej linii droga jeszcze daleka.

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana list skierowany do Pana Prezesa Wojciechowskiego,
informuję, że rewitalizacja linii kolejowej nr 281 na odcinku Oleśnica -
Gniezno jest rozważana w zbliżającej się perspektywie budżetowej na lata
2014-2020. Połączenie to stanowiłoby głównie nowy ciąg towarowy z
Wrocławia i Dolnego Śląska w kierunku Jarocina i dalej Poznania oraz
Gniezna i dalej Trójmiasta i Olsztyna. Taki ciąg towarowy o poprawionych
parametrach będzie niezbędny w kontekście przeznaczenia modernizowanej
linii Wrocław-Poznań pod praktycznie ciągły ruch pasażerski. Nowe
parametry techniczne w zakresie prędkości 100-120 km/h dałyby także nowe
możliwości dla poprawy i wznowienia szybszego ruchu pasażerskiego, zarówno
regionalnego jak i dalekobieżnego.ho

Jeśli chodzi o dalszy ciąg linii nr 281 z Gniezna do Chojnic to obecnie
nie jest planowana poprawa jej parametrów technicznych oprócz najbardziej
niezbędnych prac utrzymaniowych.

Z poważaniem

Piotr Malepszak
Pełnomocnik Zarządu
Dyrektor ds rewitalizacji
linii kolejowych
PKP PLK S.A.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 25-02-2013, 15:13    Odpowiedz z cytatem

Jarocin - Gniezno: pociągów raczej nie będzie Sad

Wielkopolski samorząd potwierdza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom pociągi z Jarocina do Gniezna nie wrócą w czerwcu do rozkładu jazdy. Być może połączenie zostanie uruchomione w grudniu.
W 2012 r. urzędnicy planowali, że zlikwidowane w grudniu 2012 r. połączenie Jarocina z Gnieznem przez Wrześnię ponownie ruszy w czerwcu. W zeszłym tygodniu pisaliśmy, że spółka Koleje Wielkopolskie nie zamierza jednak uruchamiać pociągów w tej relacji. Zmianę planów wielkopolskich samorządowców potwierdza Anna Parzyńska-Paschke, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego (UMWW): – W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów 2012/13 Departament Transportu nie planuje przywrócenia kursowania pociągów na linii Jarocin – Września – Gniezno – mówi.

Być może ruszy... jedna para.

Plany reaktywacji odcinka biegnącego przez wschodnią Wielkopolskę nie zostały zarzucone całkowicie. Urząd rozważa wpisanie trasy do rozkładu jazdy 2013/14. Przygotowywana oferta jest jednak wyjątkowo skromna.
– W trakcie prac nad projektem przyszłorocznego rozkładu jazdy rozważymy możliwość uruchomienia pary pociągów Gniezno – Września – Poznań przez spółkę Koleje Wielkopolskie – informuje Parzyńska-Paschke.

Coraz wolniej, brak perspektyw.

Nawet jeśli ów jedyny kurs zostanie uruchomiony, zapewni połączenie tylko raz dziennie i tylko pomiędzy Gnieznem a Wrześnią. 42 kilometry trasy z Wrześni do Jarocina nadal nie będą obsługiwane przez żadne pociągi pasażerskie. Ten wykorzystywany nadal do prowadzenia ruchu towarowego odcinek jest w złym stanie technicznym – PKP Polskie Linie Kolejowe znacznie ograniczyły tam dopuszczalne prędkości. Pomiędzy Książnem a Wrześnią pociągi muszą zwolnić do 30 km/h. Prawdopodobnie przywrócenie ruchu pasażerskiego wymagałoby więc dużych nakładów inwestycyjnych.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12793/Jarocin-Gniezno-pociagow-raczej-nie-bedzie.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 25-02-2013, 19:49    Odpowiedz z cytatem

Czemu mnie to nie dziwi:P Uwalanie dużych węzłów kolejowych trwa w najlepsze (Gniezno, Września, Jarocin).

Mam nadzieję, że KW będą dojeżdżały tylko do Gniezna, a nie Mogilna (z całym szacunkiem dla Mogilna), bo Gniezno to już w ogóle zamieni się w wioskę kolejową....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 25-02-2013, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Widać,że w Urzędzie Marszałkowskim są wręcz dywersanci dla tej linii i wyżej wspomnianych przez kolejfana węzłów. Dobrze by było żeby ta para pociągów z Gniezna do Wrześni i z powrotem była we Wrześni chociaż skomunikowana z pociągami do stolicy, ale to i tak za mało .Pewno po pierwszej korekcie RJ to połączenie poleci . Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-02-2013, 12:38    Odpowiedz z cytatem

KODLK się nie poddaje.

WIELKOPOLSKIE NIE CHCE POŁACZEŃ NA LINII 281

[ Dodano: 26-02-2013, 13:05 ]
Zapraszamy na nasz FACEBOOK KODLK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 26-02-2013, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Artykuł fajny i konkretny. Smile W mailu do posła Tadeusza Tomaszewskiego uzupełniłem dane o powiece gnieźnieńskim , który liczy nieco ponad 140tys mieszkańców.Zaś samo miasto Gniezno 70 tysięcy.To są dane z 2011r.
Dziś poszedł mail do posła Tadeusza Tomaszewskiego ( SLD) , jutro pójdzie do pani poseł Krystyny Pośledniej z PO .Rok temu interpelowali w sprawie tej linii ,ale warto by było by ponownie się o nią upomnieli i przy okazji zwrócili uwagę radnym sejmiku wojewódzkiego. Za rok są wybory samorządowe oraz do Europarlamentu .Obecna koalicja rządowa też jest na styk, więc jak chcą głosy niech trochę popracują dla ludzi w terenie , także na rzecz infrastruktury i oferty przewozowej kolei ,a tym samym pasażerów . Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 26-02-2013, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o same Gniezno, to sądze, ze nie ma sensu o nim wspominać w kontekście pociągów do Jarocina, bo gnieźnianie to głównie kierunki Poznań i Bydgoszcz/Toruń wybierają.

Kiedyś jak we Wrześni były pewne zakłady (już zapomniałem jakie, ten np przy dworcu), to dużo nawet robotników dojeżdżało. Sporo też do więzienia w Grzybowie. Jednakże nalezy wspomnieć o południu Powaitu gnieźnieńskiego, czyli Czerniejewie, Niechanowie, czy WItkowie.

A teraz sprawdziłem, nawet nie przypuszczałem, że powiat gnieźnieński jest po Poznańskim i ostrowskim najludniejszym powiatem w Wielkopolsce.Ma o kilkanaście tysięcy więcej ludzi niż Koniński, gdzie Konin jest powiatem grodzkim. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Gniezno i Ostrów nie są powiatami grodzkimi, a takie mniejsze Leszno jest:P Ale to taka dygresja na marginesie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brawurka Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 09 Wrz 2010

PostWysłany: 26-02-2013, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Więzienie jest w Gębarzewie a nie w Grzybowie. To po pierwsze. Po drugie co miałeś na myśli pisząc o południu Powiatu gnieźnieńskiego, czyli Czerniejewie, Niechanowie, czy WItkowie? Jaki to ma związek z tematem wątku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 26-02-2013, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, ciągle mi się te dwie nazwy kręca, oczywiście, że Gębarzewie!

Chodziło mi o to, że Czerniejewo i Niechanowo swego czasu (jak siatka połączeń była przyzwoita) korzystali z połączeń do Wrześni i Gniezna (i tj nawiązanie do połączeń Gniezno-Jarocin). Tak samo Witkowo, mimo sporej odległości do najbliższej stacji, zanim PKSy zaczęły się na dobre zadomawiać.

Czyli podsumowując: Południe powiatu chętnie by zapewne korzystało z tych połączeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 26-02-2013, 23:51    Odpowiedz z cytatem

Panowie, nie ma co ukrywać połączenie na dobre upadło. Widziałem dane szacunkowe liczby mieszkańców są sporo zawyżone, oczywiście brane były pod uwagę gminy. Ale jeśli chodzi o pracę to wszyscy dojeżdżają samochodami. Z pracą jest w tej części Wielkopolski też jest spory problem, zresztą jak wszędzie. Tylko Września na tym tle jako tako presperuje ale te zakłady są trochę oddalone od dworca, więc się nie opłaca dojeżdzać pociągiem. W pierwszej stolicy wszystko właściwie upadło - został Panasonic i Velux które dość słabo przędą, również dość daleko od dworca. Krotoszyn tam też nie zaciekawie mamy Mahle, na obrzeżach, więc dojazd również odpada. Niestety pociągi zeszły na drugi plan i ta linia bez jakiś dalekobieżnych pociągów i towarów pójdzie prędzej czy później na złom.

Do pracy do Gębarzewa gdy były aktywne pociągi z Gniezna dojeżdzały 3 osoby...

Generalnie Gniezno / pół Wrześni / Jarocin stały się już na dobre noclegowniami Poznania, wystarczy spojrzeń na frekwencje w pociągach rano i po południu, jeśli chodzi o uczniów to mało, wszystko to osoby w okolicach 25 - 55 lat...

Apropo połączenia Jarocin - Poznań przykład most na Starołęce - wali się a jest dość istotny na tej linii, skoro nie mogą go ogarnąc w trybie natychmiastowym to trudno, aby wzięli się za naszą linie, na której pociągów jest przynajmniej 10 x mniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brawurka Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 09 Wrz 2010

PostWysłany: 27-02-2013, 09:48    Odpowiedz z cytatem

Do pracy do Gębarzewa gdy były aktywne pociągi z Gniezna dojeżdzały 3 osoby...

Skąd Ty masz takie dane? Jak rozkład był inny i bardziej przyjazny pasażerom - do Gębarzewa dojeżdżała spora grupka osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2013, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Brawurka napisał/a:
Do pracy do Gębarzewa gdy były aktywne pociągi z Gniezna dojeżdzały 3 osoby...

Skąd Ty masz takie dane? Jak rozkład był inny i bardziej przyjazny pasażerom - do Gębarzewa dojeżdżała spora grupka osób.


Jeśli chodzi mi o te trzy osoby to są dane z 2011 roku gdy były jeszcze dwie pary pociągów, więc linia się chyliła ku końcowi. Jeździłem bardzo często z Gniezna do Jarocina. Najczęściej weekedy, ale zdarzały się inne dni tygodnia. I na prawdę rzadko kiedy wysiadało więcej niż 3-4 osoby tam, zresztą frekwencja nigdy nie była wybitna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 27-02-2013, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Nigdy, to masz chyba na myśli na przestrzeni kilku ostatnich lat, bo to faktycznie nie była wybitna;)

Wcześniej to co innego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 27-02-2013, 21:29    Odpowiedz z cytatem

kolejfan napisał/a:
Nigdy, to masz chyba na myśli na przestrzeni kilku ostatnich lat, bo to faktycznie nie była wybitna;)

Wcześniej to co innego...


Wcześniej to kiedy ? W epoce Gierka kiedy jeszcze nie było komunikacji MZK Gniezno do Gębarzewa ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brawurka Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 09 Wrz 2010

PostWysłany: 27-02-2013, 22:23    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:


Wcześniej to kiedy ? W epoce Gierka kiedy jeszcze nie było komunikacji MZK Gniezno do Gębarzewa ?


Widać, że słyszysz bicie dzwonów tylko nie wiesz w jakim kościele bija te dzwony...MPK Gniezno dojeżdżało linią 55 do Gębarzewa kilka razy dziennie i nie takim środkiem lokomocji dojeżdżali pracownicy do ZK Gębarzewo. Jeszcze pod koniec lat 80 tych, kiedy na linii Gniezno - Jarocin było 12 połączeń dziennie frekwencja była lepsza bo i rozkład był dla pasażerów. W Gębarzewie wsiadała albo wysiadała niezła grupka ludzi i tego się trzymajmy. Wielokrotnie to widziałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl