Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16  Następny
Stan linii Września - Jarocin
Autor Wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2013, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Brawurka napisał/a:
rail_user napisał/a:


Wcześniej to kiedy ? W epoce Gierka kiedy jeszcze nie było komunikacji MZK Gniezno do Gębarzewa ?


Widać, że słyszysz bicie dzwonów tylko nie wiesz w jakim kościele bija te dzwony...MPK Gniezno dojeżdżało linią 55 do Gębarzewa kilka razy dziennie i nie takim środkiem lokomocji dojeżdżali pracownicy do ZK Gębarzewo. Jeszcze pod koniec lat 80 tych, kiedy na linii Gniezno - Jarocin było 12 połączeń dziennie frekwencja była lepsza bo i rozkład był dla pasażerów. W Gębarzewie wsiadała albo wysiadała niezła grupka ludzi i tego się trzymajmy. Wielokrotnie to widziałem.

Nie ma co porównywać lat 80 do obecnego stanu gdzie KAŻDY ma samochód i może sobie dojechać parę kilometrów.
Kolej niestety nie jest tak popularna jak kiedyś, poza dojazdem do aglomeracji np. Poznań, Wrocław, gdzie nie zawsze da się zaparkować i wygoniej dojechać pociągiem.(chociaż kiedyś było więcej dojeżdzających) Linie poza wielkimi miastami nie mają wielkich szans na przeżycie.

Prosty przykład wąskotorówka Anastazewo - Gniezno p. Witkowo, kiedyś tętniąca życiem kolejka, wiele przejazdów, dziś jedynie jeden przejazd w tą i spowrotem w weekendy i rozmowy nt. rozbiórki. Są oczywiście sympatycy, ale to bardzo wąska grupa, która nie ma siły przebicia.
W tym roku wąskotorówka dostała dofinansowanie z starostwa 40 000 zł, sami wiemy jak to mało jeśli chodzi o organizacje przewozów. Po prostu się nie da. Podobna sytuacja moim zdaniem jest z linią Gno - Jaro. Zostali tylko sympatycy i mała grupa która potrzebuje tego połączenia - w tym ja. Ale szanse aby cokolwiek wskórać są niewielkie. Choć to moja subiektywna opinia.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brawurka Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 09 Wrz 2010

PostWysłany: 27-02-2013, 23:43    Odpowiedz z cytatem

Waskotorówka Gniezno - Anastazewo tetniąca życiem to może była jeszcze do połowy lat siedemdziesiątych XX w. Sorry, robi się mały OT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 27-02-2013, 23:51    Odpowiedz z cytatem

Patryck, Twoja opinia jest jak najbardziej słuszna. jednakże sądzę ze główną przyczyną odplywu pasażerów była to coraz mniejsza siatka połączeń i brak skomunikowan z pociągami do / z Warszawy we Wrześni.

Rail_user chodziło mi o lata 2000-2005 gdzie oferta przewozowa na tej trasie była bogatsza. oczywiście bywały dni, gdzie frekwencje były niższe, ale były te skomunikowania. Sporo gnieznian udawało się do Warszawy. Dla Jarociczan (czy dobrze odmieniam? :-D) te skomunikowania też były ważne. no i należy wspomnieć też o zakładach pracy, których dzisiaj już nie ma.

patrząc realnie, to ciężko będzie uratować te polaczenia. Maja one sens tylko wtedy kiedy zostaną wydluzone dalej na południe, w godzinach szczytów szkolnych i odpowiednich skomunikowan na stacjach wezlowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Dopóki nie będzie chęci ze strony przewoźnika ( np. KW ) uruchomienia przewozów na linii to możemy sobie tylko dywagować. Bo co stoi na przeszkodzie aby uruchomić ( na początek 3-4 ) relacje Gniezno - Września - Poznań ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 28-02-2013, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Tak samo można uruchomić 2 pary pociągów Poznań - Września - Jarocin. Dużo osób z Żerkowa, Orzechowa, Miłosławia dojeżdża do pracy i na studia do Poznania. Zresztą 7 lutego w tym wątku już o tym pisałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 07-03-2013, 17:53    Odpowiedz z cytatem

NIE DLA TLK "NAD BARYCZĄ"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 08-03-2013, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
NIE DLA TLK "NAD BARYCZĄ"

I to też KODLK zapisze sobie jako "sukces" ? Od samego początku incjatywa skazana była na porażkę. Nawet remont 271 powoduje , że pociągi nie jadą z Jarocina linia 281 tylko dalej 272 do Ostrowa i 355 do Grabowna. I będzie ich coraz więcej ( od kwietnia ). Przyczyna - bardzo prosta - niskie prędkości.
Poza tym co to za potoki w Krotoszynie , Jarocinie , Wrześnii ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-03-2013, 14:41    Odpowiedz z cytatem

A CZY KTOŚ POWIEDZIAŁ, ŻE MY SKŁADAMY BROŃ? NIE! MY WALCZYMY DO KOŃCA ŚWIATA I O JEDEN DZIEŃ DŁUŻEJ! ŻADNEJ PORAŻKI NIE MA! PROAŻKA JEST DOPIERO WTEDY, KIEDY KTÓRAŚ ZE STRON SIĘ PODDA, A MY SIĘ NIGDY NIE PODDAJEMY:

KODLK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 08-03-2013, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Światowid, a nie myślałeś czasem o porażce? O tym co będzie, jak rozwiązanie które proponujecie okaże się kompletną klapą? I do dalekobieżnych które skierują na tą trasę nie będzie wsiadał nikt? Może czasem warto odpuścić, bo mi się wydaje, że na tej trasie na chwilę obecną są potrzebne pociągi REGIO, a nie TLK.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-03-2013, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Caps Lock ci się chyba przyciął...

Nikt wam nie uruchomi pociągów na tej linii ze względu na szlakową. Jeżeli już coś tamtędy pojedzie to tylko ze względu na objazdy. Jak znam życie to wtedy KODLK przypisze sobie sukces sobie, że doprowadziło do uruchomienia tamtędy jakiegoś pośpiecha. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 08-03-2013, 17:09    Odpowiedz z cytatem

A ja myślę że to po prostu zła wola. Tu chodzi o przetrasowanie TYLKO jednego pociągu z pożytkiem dla wielu.
Czy
Lil_Peter napisał/a:
ze względu na szlakową
zmodyfikowano np kursowanie pociągów spółki Intercity pomiędzy Krakowem a Katowicami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 08-03-2013, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Mój post z 24-09-2012r. (Zestawienia i frekwencja w pociągach dalekobieżnych): TLK Sielawa relacji Wrocław - Olsztyn dnia 23.09.2012r. EU/P07+B+B+A+B+B. Frekwencja od Wrocławia do Krotoszyna 50%, w Krotoszynie wsiadły 33 osoby, wysiadły 3.

KODLK ma dobry pomysł z TLK, ale kierunek do Olsztyna jest mało trafiony, ale 33 osoby wsiadające do pociągu TLK do spora grupa. Tam w pierwszej kolejności potrzebne jest połączenie jak kiedyś z Jeleniej Góry do Gdyni (byłe łączniki do Mieszka i Bachusa). Tylko kierunek do Gdyni ma szansę powodzenia (w sezonie letnim na Hel). Oczywiście jako połączenie codzienne i w tych samych godzinach. Frekwencja w tym pociągu w ferie zimowe wynosiła ponad 100% na 5 wagonów. Druga opcja dla REGIO to połączenia Poznań - Września - Jarocin (przedłużenie wybranych kursów kończących bieg z Poznania na stacji Września do Jarocina).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 08-03-2013, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolanin, akuratnie 23.09 to była niedziela, tak więc te 33 osoby, to w głównej mierze studenci udający się do Poznania. Tak więc nie ma się co napalać na tą frekwencję.

Mówicie, że jak pociąg tam pojedzie, to będzie frekwencja, że ludzie będą korzystać. Prowadził ktoś z was jakieś badania? Przeprowadzał ankiety wśród mieszkańców itp? Bo naprawdę coraz częściej dochodzę do wniosku, że KODLK i niektórzy użytkownicy forum porywają się z motyką na słońce, bo pociąg ma być i już.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 08-03-2013, 18:07    Odpowiedz z cytatem

dyżurny, no wiem że niedziela, ale chwile po TLK jechał REGIO do Poznania. Kiedyś pociągi pospieszne kursujące w 5 i 7 były normą. Teraz nie ma takich połączeń. Widziałeś obłożenie w sezonowym pociągu kursującym nie tak dawno w nocy z Gdyni do Jeleniej Góry i Kudowy Zdrój? Frekwencja w tym pociągu była ponad 100%. Podróżni stali na korytarzu lub dokonywali dopłaty do 1 klasy gdzie i tak były wolne pojedyncze miejsca. Nikt z motyką na słońce się nie porywa. Lepiej nic nie robić i narzekać, wszystko zaorać i zburzyć jak to potrafią Polacy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-03-2013, 18:09    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
zmodyfikowano np kursowanie pociągów spółki Intercity pomiędzy Krakowem a Katowicami?

Nie? Bo żaden objazd nie będzie "szybszy" od trasy po E30?

A może uderzcie do Przewozów Regionalnych? Przecież skoro te miasta zapewniają taką świetną frekwencję w ruchu dalekobieżnym to interREGIO napewno zarobi na siebie! Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl