Wysłany: 28-09-2011, 13:53 Kto wynajmie lokomotywy Przewozom Regionalnym?
Kto wynajmie lokomotywy Przewozom Regionalnym?
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na najem 34 lokomotyw elektrycznych na okres obowiązywania przyszłego rozkładu jazdy. Przewoźnik chce na ten cel przeznaczyć 30,1 mln zł.
Przedmiotem zamówienia jest najem 34 (średniodobowo) lokomotyw elektrycznych w okresie od 15 grudnia 2011 r. do 31 grudnia 2012 r. Obsługę trakcyjną wynajmowanych lokomotyw elektrycznych stanowić będą drużyny trakcyjne Przewozów Regionalnych.
Lokomotywy, które chce wynająć samorządowy przewoźnik muszą spełniać kilka wymagań: moc silnika nie może mniejsza niż 2 MW, mają się poruszać z prędkością maksymalną wynoszącą co najmniej 120km/godz., być zasilane prądem 3 kV DC oraz posiadać sprzęgi elektryczne do ogrzewania pociągu, a w przypadku 5 lokomotyw wymagane jest posiadanie przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa.
Warunkiem udziału w przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 20 tys. zł. Zainteresowani mogą składać swoje oferty do dnia 3 listopada. O wyborze oferty decydować będzie cena. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 30,1 zł netto.
Przewozy Regionalne potrzebują lokomotyw elektrycznych do obsługi składów wagonowych wykorzystywanych głównie do uruchamiania pociągów międzywojewódzkich pod marką interREGIO. Samorządowy przewoźnik nie posiada żadnej własnej lokomotywy elektrycznej, która jest sprawna. Do niedawna spółka nie posiadała w ogóle żadnej lokomotywy elektrycznej. Dopiero kilka tygodni temu Przewozy Regionalne stanęły do przetargu na sprzedaż 6 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 należących do PKP Intercity i złożyła najkorzystniejszą ofertę. Jednostki te wymagają jednak gruntownego remontu.
Do tej pory Przewozy Regionalne wynajmowały lokomotywy elektryczne od PKP Cargo. Były to najczęściej elektrowozy towarowe z serii ET22 lub uniwersalne z serii EU07.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
120 km/h... Zasadniczo wystarczy, choć wagonów na 160 km/h trochę jest, więc na IR na CMK oraz na RE jakieś lokomotywy na chociaż 140 km/h byłyby lepsze. Mniejsze opóźnianie innych pociągów oraz bardziej konkurencyjny czas jazdy.
Postępowanie o udzielenie zamówienia na Udostępnienie lokomotyw elektrycznych.
Przedmiotem zamówienia jest udostępienie 29 (średniodobowo) lokomotyw elektrycznych w okresie od1.4.2012 r. do 31.12.2012 r. Obsługę trakcyjną wynajmowanych lokomotyw elektrycznych stanowić będądrużyny trakcyjne Zamawiającego. Lokomotywy będące przedmiotem zamówienia muszą spełniać wszczególności następujące wymagania techniczne: moc silnika – nie mniejsza niż 2 MW; prędkość maksymalna– nie mniejsza niż 120 km/h; zasilanie – 3 kV DC; przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1 435 mm;posiadanie sprzęgów elektrycznych do ogrzewania pociągu; posiadanie przewodów zasilających powietrza na0,8 MPa w minimum 5 lokomotywach.
Spółka Przewozy Regionalne potrzebuje lokomotyw elektrycznych do prowadzenia pociągów pasażerskich w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2012 r.
Lokomotywy będące przedmiotem zamówienia muszą mieć moc silnika 2 MW lub więcej i prędkość maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h. Pojazdy powinny posiadać też sprzęgi elektryczne do ogrzewania pociągu. Ponadto minimum pięć lokomotyw musi być wyposażonych w przewody zasilające powietrza na 0,8 MPa.
- Lokomotywy posłużą do obsługi pociągów InterRegio jak też regionalnych połączeń w Wielkopolsce - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Oferenci są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 20 tys. zł. Termin składania wniosków upływa 22 lutego 2012 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum