IR Szczecin - Bydgoszcz przez Szczecinek, Chojnice ma sens, dopóki nie zostanie otwarty odcinek z Kalisza Pomorskiego do Wałcza. Wtedy taki pociąg moim zdaniem powinien jechać tą trasą.
Siedząc z założonymi rękoma i gadając że coś jest mało prawdopodobne to faktycznie na 120% tak będzie Zrobić coś na wzór inicjatywy kolej na pomorze/ podlasie/ mazury/ podkarpacie itd i zrobić rzetelną informację jak wygląda sytuacja na chwilę obecną a jak powinna wyglądać. Do tego wysyłać pisma gdzie trzeba i wtedy jest nadzieja ( wiem, wiem..) że coś się może ruszy. Sam jestem w trakcie planowania inicjatywy dotyczącej usprawnienia kolei w województwie Pomorskim i ościennych na liniach ,,transgranicznych"
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
IC prędzej zdechnie niż utworzą takie połączenia ale PR mogą jako IR, można by spróbować. Co byście powiedzieli na utworzenie projektu nowego rozkładu jazdy ? IC i tak oleje ale PR mogą się nad tym zastanowić i co nieco się przychylić do takiego projektu.
Proszę bardzo. W załaczniku plik z rozkładem jazdy
Idea jak najbardziej słuszna. Kiedyś był pośpieszny Tczew - Chojnice - Szczecinek - Szczecin. Kilka godzin jazdy po dwu torze bez druta. Ale PR raczej na to nie pójdą bom się nie opłaca albo nie mają taboru, niemniej mam pewien pomysł.
Potrzebował będę skan albo dobrej jakości zdjęcie tabel SRJP na tych odcinkach. Zrobię szablon według tabel oraz łączony według relacji, udostępnię go i będzie można składać różne propozycje na połączenia Regio, IR czy RE na podanych przez ciebie relacjach. Moge też zrobić dla innych linii, wystarczy skan/ zdjęcie tabeli, 40 minut i tabela w Excelu gotowa.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Idea jak najbardziej słuszna. Kiedyś był pośpieszny Tczew - Chojnice - Szczecinek - Szczecin. Kilka godzin jazdy po dwu torze bez druta.
To nie był nigdy żaden pośpieszny, tylko dalekobieżny osobowy. Chojnice kiedyś miało kilka połączeń ze Szczecinem:
- wymieniony wyżej 8522/5821 Szczecin Główny - Tczew - Szczecin Główny
- kolejny dalekobieżny osobowy 4012/4011 Szczecin Nieb. - Chojnice - Szczecin Nieb.
- był jeszcze taki pociąg (chyba pośpieszny) Berlin- Szczecin - Olsztyn
- i jeszcze w latach 80-90 kursował osobowy Szczecin - Ostróda (albo Ostrołęka) z wagonami sypialnymi
No ale kiedyś to inne czasy były. Cały czas są próby przywrócenia połączenia Szczecin - Chojnice ale coś tam zawsze na przeszkodzie w pomorskim staje.
Pociąg Tczew - Chojnice - Szczecinek - Szczecin to był pociąg ówcześnie określany jako osobowo-przyspieszony a ostatni wymieniany przez kolegę kursował w relacji Ostrołęka - Szczecin bez żadnych sypialnych, kursował w ciągu dnia, więc niby dla kogo miałyby być te wagony sypialne?
Pociągu z Berlina w ogole sobie nie przypominam, ale może to było okresowe kursowanie, gdy elektryfikowali linię Szczecin - Gdynia...
Pociąg Olsztyn - Berlin (nocny) kursował w latach 80 trasą przez Toruń, Bydgoszcz, Chojnice, Szczecinek i Szczecin. Było to ztcp połączenie sezonowe - letnie i funkcjonowało przez kilka rozkładów jazdy. Na odcinku od Bydgoszczy do Stargardu Szczecińskiego, a później do Runowa Pomorskiego obsługiwany był SP45 i ST44 (zamiennie).
Pociąg Szczecin - Ostrołęka - Szczecin, a w niektórych latach Szczecin - Białystok - Szczecin przez Ostrołękę kursował faktycznie jako dzienny, ale trasą przez Gdynię (przynajmniej ja taki pamiętam).
Przez Chojnice natomiast kursował kiedyś pociąg Szczecin - Olsztyn, ale to też było w latach 80, więc już bardzo dawno.
Co do bezpośrednich poc. Szczecin - Chojnice w najbliższej przyszłości, niestety znowu musimy o tym zapomnieć. Zarówno PR Gdynia, jak i Woj. Pomorskie nie chcą takiego pociągu, więc w kolejnym RJ (2011/12) znowu go nie będzie. PR Szczecin - co tu dużo gadać - także nie jest zachwycony tym pomysłem.
Na poprawę nastroju mogę dodać, że będzie za to 6 bezpośrednich par pociągów w relacji Szczecin - Szczecinek - Szczecin oraz od 1 czerwca 2012 5 par poc. Szczecin - Piła - Szczecin.
Pociągów ? SZYNOBUSÓW ( tak - wiem ze to też jest pociąg) bo jest to zasadnicza różnica. Na tą linię przydałby się skład 3-4 piętrusów - takie ten pociąg na obłożenie.
Ja dodam jako propozycję więcej REGIO na trasie Koszalin/Słupsk- Poznań. Po co tyle jeździ tych pociągów z Kołobrzegu a z Koszalina tylko 1 para? Koszalin i Słupsk poza sezonem generują większe potoki niż Kołobrzeg głównie ze względu na masę studentów z tych miast studiujących w Poznaniu.
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Ja dodam jako propozycję więcej REGIO na trasie Koszalin/Słupsk- Poznań. Po co tyle jeździ tych pociągów z Kołobrzegu a z Koszalina tylko 1 para? Koszalin i Słupsk poza sezonem generują większe potoki niż Kołobrzeg głównie ze względu na masę studentów z tych miast studiujących w Poznaniu.
Jestem jak najbardziej ZA!
Wyjazd z Koszalina ok. 5 (można przedłużyć kursowanie pociągu z Białogardu do Poznania) lub 7 rano, no i około 13-14. Marzy mi się jeszcze pociąg Regio Słupsk - Bydgoszcz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum