Wysłany: 16-03-2011, 13:13 Powrót pociągów PKP IC do Rybnika i Wisły?
Powrót pociągów PKP Intercity do Rybnika i Wisły?
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” istnieje spora szansa, że pociągi spółki PKP Intercity znów będą kursowały do Rybnika i Wisły. Małgorzata Sitkowska, rzecznik spółki potwierdziła, że jest obecnie rozważane wydłużenie pociągów relacji Białystok – Katowice – Białystok do Rybnika, a także uruchomienie połączenia do Wisły w wybrane dni w sezonie letnim.
- Odnośnie przywrócenia bezpośredniego połączenia Warszawy z Rybnikiem spółka analizuje możliwość wydłużenia relacji pary pociągów TLK nr 14102 i 41102 relacji Białystok – Katowice – Białystok. Spółka uruchamiała wcześniej pociągi międzywojewódzkie do Raciborza przez Rybnik, lecz frekwencja podróżnych korzystających z tego połączenia nie była na tyle wystarczająca, aby je utrzymać. Ponadto zły stan infrastruktury w rejonie Rybnika uniemożliwia osiąganie prędkości adekwatnej do oczekiwań pasażerów – poinformowała Sitkowska.
- Uruchomienie połączenia w wybrane dni w sezonie letnim do/z Wisły zostanie rozważone na etapie korekty RRJ od 1 czerwca 2011 r. i nowego RJ 2011/2012 – powiedziała naszemu portalowi Sitkowska.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
To byłoby bardzo dobre i miejmy nadzieję że nie skończy się na planach. Rybnik z Raciborzem to kolejny region odcięty od świata, a Wisła to kolejny kurort, do którego praktycznie nie ma jak się dostać. Niedługo to poza Zakopanem nigdzie w góry pociągiem się nie dojedzie. Krynica też już praktycznie dla IC nie istnieje. Sam w pierwszych dniach kwietnia jadę na szkolenie do Krynicy i na odcinku Kraków-Krynica będę zmuszony skorzystać z PKS.
a Wisła to kolejny kurort, do którego praktycznie nie ma jak się dostać
Zgadzam się to śmieszne, bardzo śmieszne, że Wisła nie ma połączeń międzywojewódzkich w Polski. Za PR był Szczecin, Białystok, Gdynia. Może ze Szczecinem to była przesada, ale Gdynia i Warszawa jeździła do Wisły od zawsze !
Gdynia <-> Wisła jest połączeniem przewidzianym w tym rozkładzie jako połączenie sezonowe. Chociaż nie wiem czy to pozostało bez zmian po korekcie marcowej. W każdym razie - przed korektą na tablicy w Bydgoszczy Głównej widniała stacja Wisła Głębce.
Rozumiem, nie zwróciłem uwagi na terminy. Latem Wisła też ma potencjał, więc jakiś TLK powinien tam dojeżdżać.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2011, 17:54
Patrzcie, jaki los potrafi być przewrotny. Gdy w 2009 PKP IC likwidowało pociągi pośpieszne i TLK do niektórych miejscowości, PR-y ruszyły na ratunek i uruchomiły po analogicznych trasach swoje pociągi IR. A teraz, gdy PR-y zwijają pociągi REGIO z Rybnika i Wisły, PKP IC biegnie na ratunek i rozważa możliwość uruchomienia do tych miast pociągów międzywojewódzkich.
Osobiście uważam to za bardzo dobrą decyzję. Jeśli pociągi będą kursowały w rozsądnych godzinach, czyt.: rano w kierunku Warszawy, powrót wieczorem, to ludzie na pewno będą z tych pociągów korzystać.
Ja tylko pragnę PKP IC przypomnieć, że Bytom mógłby w końcu odzyskać jakieś sensowne połączenie z Warszawą. Tylko proszę mi nie przypominać dawnego Kordeckiego, bo o ile skład tego pociągu był fantastyczny, o tyle kosmiczna godzina wyjazdu z Gliwic o 4:20 to totalna porażka. Coś koło 6 rano mogłoby się sprawdzić, niekoniecznie przez CMK-ę, jest przecież "wiedenka", ku której bym się skłaniał.
W jednym miejscu wyczytałem, że jest to po prostu nowa linia MI, które za wszelką cenę chce zachować i przywrócić sieć TLK z 2009 roku, nawet jeśli te pociągi będą w ilości '1' i w dziwnych godzinach.
Z tego powodu mamy dziwną TLK do Gorzowa, która nota bene zbyt pełna nie jeździ bo ma durnowate godziny.
Z tego powodu mamy dziwną TLK z Katowic do Szczecina, która nota bene zbyt pełna nie jeździ, bo ma dziwny czas przejazdu.
Z tego powodu mamy dziwną TLK do Zamościa, z kretyńskim czasem przejazdu, zupełnie nieadekwatnym do stanu szlaku.
Więc powrót TLK do Rybnika i Wisły nie byłby jakimś zaskoczeniem. Co z tego że pociąg może mieć durne godziny, dziwny czas przejazdu, zero marketingu i wozić muchy ? Ważne że pociąg JEST. To jest SUKCES MI !
Z tego powodu mamy dziwną TLK z Katowic do Szczecina, która nota bene zbyt pełna nie jeździ, bo ma dziwny czas przejazdu.
Chyba nie, ziomeczek bo czas przejazdu jest już od 2 tygodni skorygowany, a pociąg jeździ coraz pełniejszy. Na Szczecin-Poznań-Szczecin z frekwencją nigdy problemu nie było, a teraz często jest 80-90%.
Co ta kobieta za bzdety gada...
Przecież obecnie do Rybnika jest przyzwoity szlak (jak na śląskie tory to nawet b. dobry) także nie wiem...
A co do tego pociągu, to fajnie by było jakby go o takiej porze puścili jak dawnego "Hutnika".
Przywrócenie siatki połączeń pociągów pospiesznych sprzed 1.IX.2009 roku to byłoby bardzo dobre, i też na to bardzo liczę, ale nie wiem czy to się tak szybko uda zrobić. Chodzi o to, że niestety ludzie odeszli od kolei gdy zostali jej pozbawieni, przesiedli się do znacznie tańszych busów czy PKS, których w przeciągu ostatnich dwóch lat zwłaszcza na terenach Polski wschodniej przybyło i dalej przybywa w tempie zastraszającym. I jeżeli te pociągi mają się sprawdzić, i znowu odzyskać dawnych kilentów, to przede wszystkim powinno się ułożyć sensowny rozkład jazdy, i na niektórych relacjach obniżyć ceny. Te też od 2009 roku już kilka razy poszły w górę. Bo samo przywrócenie pociągu nie wystarczy. Chyba że chodzi o to, żeby PIC pokazało jakie to jest dobre bo pociąg jeździ tylko niedobrzy ludzie nie chcą z niego korzystać. I znowu przy najbliższej korekcie pani rzecznik wyjdzie i zbolałym głosem oświadczy, "że pociąg niestety był nierentowny i dlatego jesteśmy zmuszeni zawiesić to połączenie". Ileż to już razy w ciągu ostatnich dwóch lat to słyszeliśmy.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-03-2011, 14:10
Na razie egzekucja wstrzymana; nie bedzie ciec od 22 marca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum