Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 36, 37, 38  Następny
Polski/Flix Bus - konkurencja dla kolei
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 22:47   

Przyznam szczerze, że niepokoi mnie pojawianie się tego "Polskiego Busa". Teraz jest idealny moment na to, aby PKP IC wraz ze swoją siostrzaną spółką czyli Przewozami Regionalnymi podali sobie ręce, usiedli do wspólnego stołu i zaczęli konstruować wspólny rozkład jazdy, bez wojny podjazdowej. Poza tym jakieś wspólne oferty, ot chociażby honorowanie REGIOkarty w pociągach spółki PKP IC, np. za wynajem lokomotyw EU/EP07 PR-om. Tylko współpraca, a nie dzika konkurencja może uzdrowić polską kolej! Tylko współpraca między przewoźnikami kolejowymi jest w stanie przeciwstawić się konkurencji pod postacią przewoźników autokarowych, czy nawet linii lotniczych.

W tych dwóch spółkach, nieudolnych spółkach drzemie ogromny potencjał! Czemu nikt tego nie wykorzystuje!? Pociągi IR na głównych magistralach co 2 godziny uzupełnione pociągami TLK i EIC, dając tym samym między największymi aglomeracjami kraju połączenia co godzinę czy nawet co 30-minut. Na liniach drugorzędnych, gdzie nie chcą jeździć PR-y, uruchomić dotowane TLK-i + kurorty (Wisła, Zakopane, Zagórz, Mikołajki, Kłodzko, Kudowa etc.) skomunikowane na stacjach węzłowych z pociągami REGIO, dowożącymi ludzi z mniejszych miejscowości na pociągi spółki PKP IC. Tak to powinno funkcjonować. A może ja zbyt wiele wymagam?
Przejdź na dół

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-06-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

mk1992, wiesz jaki jest jedyny możliwy kompromis na linii PKP IC - PR? Likwidacja interREGIO. Tu nie liczy się pasażer. Liczy się tylko interes PKP IC. Im szybciej to zrozumiesz tym szybciej przestaniesz się łudzić, że kolej jest dla pasażerów. Kolej w Polsce jest dla kolejarzy!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 23:02   

@Pirat, zupełnie nie rozumiem, czym się kierują ludzie w PKP IC... Na współpracy z PR-ami mogą zarobić obie strony. Obecnie odnoszę wrażenie, że obie tracą. Powiem więcej! Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. A nawet czwarty, bo do tanich linii lotniczych dołączył Polski Bus.

Polska kolej jaka jest, każdy z nas wie. Na wiele regionów już dawno się wypięła, na niektóre dopiero zaczyna się wypinać. Niemniej jednak jeśli o mnie chodzi, to ten tani przewoźnik autokarowy nie dostanie ode mnie ani złotówki. Możecie się śmiać, ale wolę dotować polską kolej, aby nie popadała w jeszcze większy marazm i beznadzieję, aniżeli podniecać się biletem za 10 zł. do Berlina czy Wiednia.
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-06-2011, 23:05   

Ależ takie porozumienie już jest zawierane- w bólach, ale jednak. Ostatnia korekta pokazała, ze jest to mozliwe. Przeciez MI czy tam UTK zobligowało PRy do uruchomienia niektorych IR codziennie, jak np Galicji. Teraz z kolei slyszalem, ze wchodzi IR Bialystok-Olsztyn a tam skomunikowanie z TLK do Szczecina.

Co do PolBusa, to dziekuje, nie skorzystam. Zreszta, skonczy dziad jak polski ekspres, czy jak to sie tam nazywało.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-06-2011, 23:21    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, Polski Express jeździł zaledwie na paru liniach i nie prowadził żadnej reklamy. Marketingowo firma postępowała jak PKP. Musiała upaść.

Polski Bus to zupełnie inna liga. Jeśli zainwestują w promocję i wyjdą do pasażera z atrakcyjną ofertą to mają szansę na sukces.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 07-06-2011, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Biorąc pod uwagę, że od 10 lat napędza się niechęć pasażerów do kolei oraz to że ludzie już prawie nienawidzą PKP (lub ogólnie kolei), to ta firma jest SKAZANA na sukces:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 08-06-2011, 06:38    Odpowiedz z cytatem

Tylko że autobus może jechać za 10 zł do Wiednia, a pociąg musi aż za 120 ?? I to w promocji. Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego cena za pociąg międzynarodowy w PKP-IC jest wiele wyższa niż za pociąg krajowy. Według mnie powinna być podobna, bo przez Czechy opłaty za tory prawdopodobnie mniejsze, może za odcinek Austriacki trochę więcej. Ale do Pragi też nasi chcą 120 zł w promocji !!! Aha no tak, bo przecież pociąg międzynarodowy to produkt luksusowy, za luksus się płaci. W końcu IC do Warszawy też kosztuje 120 zł. Są to jednak ceny z kosmosu. Realna cena za kolej to cena taka jak za TLK. Czesi to rozumieją, tam nie ma tanich pospiesznych i drogich ekspresów, jest jedna tania taryfa. A nasi cóż z takimi promocjami to sobie mogą muchy wozić, ja pojadę samochodem do Bohumina i z tam tąd dalej za pomocą CD w cenach CD (Na przykład na bilecie SONE). Już tak byłem w Pradze i we Wiedniu. A ktoś kto nie jest fanem kolei pojedzie poprostu tym nowym autobusem.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2011, 08:18   

O PolBusie robi sie coraz głośniej- oferuje bilety po 10 zł z Wawy do Kraka, linii na ktorej nigdy zaden autobus sie nie zagniezdzil gdyz nie mial szanns.

To co robi ta firma to jest bezczelny dumping i tyle.

@snajper- dokladnie. Pociagi miedzynarodowe EC maja taryfe lotnicza, a predkosc autobusu. Z kolei autobusy maja jakby taryfe TLK- i jada zaladowane, a kto chce placic 200 zl za podroz za granice to sobie samolotem poleci zamiast pociagiem... Twisted Evil IC ma fatalne taryfy, to prawda, ale zaden prezes nie widzi potrzeby zmiany tych sztywnych taryfikatorow...
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2011, 08:27   

Dumping, ujęty jako sprzedaż towarów i usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztu zakupu w celu eliminowania innych przedsiębiorców stanowi według ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czyn nieuczciwej konkurencji, będący jednym z opisanych przykładów utrudniania innym przedsiębiorcom dostępu do rynku.

Czy w przypadku Polskiego Busa nie powinien się ktoś tym zainteresować?
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-06-2011, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
To co robi ta firma to jest bezczelny dumping i tyle.

To jest biznes. Każdy przedsiębiorca działa na własne ryzyko. Jeżeli opłaca mu się wozić ludzi za 10 zł to nikomu nic do tego. Gospodarkę centralnie sterowaną z cenami urzędowymi mieliśmy do 1989 roku. Wszyscy wiemy jak to się skończyło. Teraz mamy wolny rynek i brutalną walkę o klienta. I oto chodzi!

Kolej sama jest sobie winna. Kolejarze sami od wielu lat hodują na swym łonie busiarską konkurencję. Ba, niektórzy dygnitarze kolejowi są nawet udziałowcami firm busiarskich, lub te firmy należą do członków rodzin kolejarzy. Tak więc mnie nie dziwi, że kolej w Polsce upada, a busiarstwo rozkwita.

Jak myślicie, dlaczego zwalcza się interREGIO, a w niektórych regionach kraju (np. w Małopolsce) zwalcza się nawet pociągi REGIO? Nie chodzi tylko o monopol dla PKP IC. Tu chodzi też o lobby busiarskie, które ma spore wpływy na Szczęśliwickiej, Grójeckiej, Targowej i Wileńskiej...

Proszę sobie wyobrazić, że nawet prezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei jest prezesem prywatnej firmy busiarskiej ze Słupska. No to już jest szczyt absurdu!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 08-06-2011, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Teraz kiedy Niemcy otworzyli rynek pracy wielu naszych rodaków pewnie wyjedzie. Oprócz tego mnóstwo ludzi już tam pracuje. Myśle, że Polski Bus będzie poważnym konkuretntem dla koleji w połączeniach Polska - Niemcy. A już zdecydowanie dla mieszkańców południa Polski o ile powstanie trasa np Katowice - Berlin. Jeśli bilety faktycznie będą takie tanie, to bidny "Wawel" będzie woził muchy. I jak napisał Iktorn@ 3miasto - Berlin, to też może być strzał w 10-siątke!!!
A co do Polskiego Expressu, jeździłem nim kilka razy w roku z Czaplinka do Wawki i powiem szczerze, że na poczatku dbali o klienta ale później opadli na laurach!!! Autokary często były brudne, nie wszystko działało sprawnie a i bilety nie należały do tych najtańszych.
Jestem ciekawy jaka politykę przewozową weźmie sobie za priorytet Polski Bus. Jeśli faktycznie rozkłady będą ułożone z głową, czasy przejazdów, komfort podróży i ceny biletów będą konkurencyjne, to możemy mieć w Polsce nowego lidera w komunikacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2011, 10:12   

Pułtuś, I tu jesteś w błędzie ceny bo kolej robiła dokładnie to samo z cenami 15,19pln za Warszawa - Gdynia, Warszawa - Kraków. To jest biznes na początek trzeba zaistnieć.
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2011, 10:19   

To czemu teraz IC, kiedy wszyscy maja w swiadomosci, ze podroz z Gdanska do wawy trwa 6 godzin, dlaczego w takiej rzeczywistosci IC nie zaserwuje jakiejs promocji na EIC za 15 czy 25 zł ? Kto pojedzie IC nad morze w wakacje, skoro kosztuje 120 złotych, a konkurencja zbija ceny (Koleje Mazowieckie chociazby).

Czemu dalej IC woli wozic 10 osob po 150 zlotych za bilet, niz 150 osob za 50 zlotych? Twisted Evil Kiedys było bikini a teraz to co ? Mad Czysta strata.... IC nad Bałtyk w obecnych warunkach to pchanie się na siłe.

Przeciez warto pokazac Kowalskiemu standard w intercity. Niech pojedzie sobie EIC za normalna cene, zobaczy, pewnie pierwszy raz w zyciu, jak wyglada najwyzszy segment przewozow. Moze sie zacheci i nastepnym razem pojedzie wlasnie IC ? Ale nie, lepiej pchac puste wagony nad Morze, zeby sie obiegi zgadzały.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 08-06-2011, 12:46    Odpowiedz z cytatem

boyyek napisał/a:
Teraz kiedy Niemcy otworzyli rynek pracy wielu naszych rodaków pewnie wyjedzie. Oprócz tego mnóstwo ludzi już tam pracuje. Myśle, że Polski Bus będzie poważnym konkuretntem dla koleji w połączeniach Polska - Niemcy. A już zdecydowanie dla mieszkańców południa Polski o ile powstanie trasa np Katowice - Berlin. Jeśli bilety faktycznie będą takie tanie, to bidny "Wawel" będzie woził muchy. I jak napisał Iktorn@ 3miasto - Berlin, to też może być strzał w 10-siątke!!!
Pracujący to chyba jednak jeżdżą Sindbadem i innymi przewoźnikami autokarowymi, bo dojeżdżają do każdego większego miasta w Niemczech (przesiadka w Opolu - nie trzeba samemu nosić bagaży!) i jest tak taniej. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo jak jechałem Sindbadem do Berlina to w Opolu było ok. 30 autobusów jadących do Niemiec do kilkunastu różnych miast.

To co robi PolskiBus to nie jest dumping - zresztą mówił w wywiadzie szef Stagecoacha, że im się to opłaca bo mają duże wozy na 70 osób i w sumie chyba ma rację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 08-06-2011, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Możliwe, ze teraz tak jest. Zobaczymy co zaoferuje Polski Bus. Zmiana przewoźnika dla przeciętnego Kowalskiego, to przecież żaden problem. Liczy się wygoda, czas przejazdu i przede wszystkim cena. Czy orientuje się ktoś jaka jest oficjalna strona internetowa Polskiego Busa i czy już działa?

[ Dodano: 08-06-2011, 14:00 ]
Zdecydowanie wolałbym żeby to kolej była góra nad innymi przewoźnikami. Ale jeśli to wszystko ma wyglądać tak jak teraz, to martwi mnie los transportu szynowego. Oby tylko Polski Bus nie był ostatnim gwoździem do trumny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 38 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 36, 37, 38  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl