Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36, 37, 38  Następny
Polski/Flix Bus - konkurencja dla kolei
Autor Wiadomość

Ben Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2010
Skąd: Zakopane/Lublin

PostWysłany: 08-06-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Nie dumping, tylko biznes. Jeśli chcą jeździć za takie kwoty, to niech jeżdżą. Jeśli PKP obniży ceny (hehe) to czy to jest dumping? Niech jeździ Polski Bus, zobaczymy co to będzie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 08-06-2011, 14:37    Odpowiedz z cytatem

W związku, że kolej mi po chamsku zlikwidowała pociąg z Krakowa do Olsztyna którym od lat 90 jeździłem na Mazury, popatrzyłem czy ten PL Bus mógłby być przydatny/

A jednak jest łyżeczka dziegciu. Jest prawie dobrze, ale jednak źle. Znalazłem, tam, że z Krakowa do Warszawy 5 zł. I jest nocny. Wpadłem zatem, że sobie pojadę nim, a z Warszawy na Mazury pojadę osobowymi przez Białystok na odcinku Regiokarnetu za 55 zł. Tym, sposobem prawie 700 km kosztowałoby mnie 5 zł + 18 zł = 23 zł

Niestety jadę na 6 tygodni mój bagaż się nie kwalifikuję. bo zarówno waga na pewno będzie większa jak i gabaryty.

Limit bagażu

Każdy pasażer może przewieźć bezpłatnie do dwóch sztuk bagażu:

(a) Jedną sztukę bagażu o wadze do 20 kg i o wymiarach pozwalających na swobodne umieszczenie bagażu pod siedzeniem lub na półce znajdującej się nad siedzeniem pasażera (dalej: „Bagaż podręczny”).

(b) Jedną sztukę małego bagażu o wymiarach pozwalających na swobodne umieszczenie bagażu pod siedzeniem lub na półce znajdującej się nad siedzeniem pasażera (“dalej: „Bagaż podręczny””). Rozmiary bagażu podręcznego nie powinny utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom.

Pasażerowie, którzy pragną podróżować z większą liczbą sztuk bagażu niż jest to przewidziane w limicie bagażu, mogą spotkać się z odmową przyjęcia lub koniecznością wyładowania nadmiaru bagażu, w zależności od dostępnego miejsca na pokładzie autokaru.


W takim bądź razie wracam do starego planu na RK za 95 zł, o 6 coś IR do Wawy potem osobówki. W sumie też nie wyjdzie źle bo 31 zł. I jeszcze z tych mazur na tym RK tak wrócę i jeszcze jeden odcinek zostanie.

PIC chce 66 zł czas jazdy nie wiele krótszy niż PR-ami to nie skorzystam.

_________________
...


Ostatnio zmieniony przez snajper dnia 08-06-2011, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 08-06-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

snajper, przecież każdy autokar ma obszerny luk bagażowy, więc nie rozumiem w czym problem.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 08-06-2011, 14:46    Odpowiedz z cytatem

No problem w tym:

Pasażerowie, którzy pragną podróżować z większą liczbą sztuk bagażu niż jest to przewidziane w limicie bagażu, mogą spotkać się z odmową przyjęcia lub koniecznością wyładowania nadmiaru bagażu


Skoro tak stoi w regulaminie, to co przyjdę na dworzec, a oni mi powiedzą, że za duży bagaż ?? Ja tylko czytam co oni piszą. Ja wiem że ma luk bagażowy, ale może to tak jak w tanich liniach lotniczych tam też mają restrykcyjne ograniczenia bagażu.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 08-06-2011, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Do autobusu może sobie nawet zabrać 3 wielkie walizki i nic się nie stanie. Chociaż niektóre firmy wystawiają imienny kwitek, żeby nikt nie ukradł (do 2 zł za bagaż).

Co do Kraków - Olsztyn to już jest bezpośredni dzienny autobus za 68 zł. Z Krakowa do Białegostoku są dwa połączenia, ale nocne za 70 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 08-06-2011, 15:01    Odpowiedz z cytatem

No to 70 zł to cena jak w PKP-IC to jaki interes jechać autobusem ? A dodatkowo trzeba by dopłacić 15 zł za przejazd do Giżycka bo tam jadę. Więc bez sensu. Ja tam lubię kolej i nie będę jechał autobusem w dodatku drożej nawet od PIC-u a o wiele drożej od IR na regiokarnecie. Przesiadki mi nie przeszkadzają.

No chyba że mi ktoś ten autobus wciska jak Polski-Bus za 5 zł to mogę rozważyć taką opcję.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 08-06-2011, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Ja tam też wybrałbym pociąg nawet z kilkoma przesiadkami. Ale są ludzie np starsi wiekim, którym mogłoby to stwarzać problemy.
Podejrzewam, ze z upchaniem bagażu w autokarze nie będzie problemu. W zwykłych PKS-ach nie ma a co mówić w dalekobieżnych autokarach. Normalnoscia jest, że człowiek jadący z np Kraka do Giżycka nie jedzie z jedna reklamówka lub podrecznym plecaczkiem!
A jeśli Polski Bus ma tak nowoczesne autokary jak sie o tym mówi to z olbrzymim bagażem nie powinno byc trudności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 09-06-2011, 20:58    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
No to 70 zł to cena jak w PKP-IC to jaki interes jechać autobusem ? A dodatkowo trzeba by dopłacić 15 zł za przejazd do Giżycka bo tam jadę.
Do Giżycka też jest bezpośredni z Krakowa Smile

Swoją drogą Scouter zapowiedział, że firma zyski zacznie przynosić za 18 miesięcy - czyli po nowym rozkładzie jazdy 2012/2013 Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 10-06-2011, 13:58    Odpowiedz z cytatem

Mówi się, że dobry biznes zwraca się i przynosi zyski po 5ciu latach. Hmmm 18 miesięcy.... pewni siebie! Zobaczymy....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 10-06-2011, 14:08    Odpowiedz z cytatem

boyyek, biznes biznesowi nierówny. Niektóre biznesy przynoszą zyski już na starcie. Wszystko zależy od skali inwestycji w nową firmę. W Polsce kolej kuleje, więc firmy busiarskie rozwijają skrzydła.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-06-2011, 23:56   

Minerva napisał/a:
snajper, przecież każdy autokar ma obszerny luk bagażowy, więc nie rozumiem w czym problem.

Jednak jest problem- w tym artykule też wspominają, że z dużym bagażem lepiej się nie wybierać w podróż tym busem Dziennik Zachodni
Powrót do góry

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-06-2011, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Marketingowy strzał w kolano PKP:

http://www.kolejowaklatka.org/foto/foto2.php?f=16855

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 29-06-2011, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Minerva napisał/a:
snajper, przecież każdy autokar ma obszerny luk bagażowy, więc nie rozumiem w czym problem.
Ale taki przewoźnik może ograniczać ilość bagażu bo dzięki temu ogranicza ciężar o kilkaset kilogramów i dzięki temu autobus mniej pali.

Picolo widziałem jak tą reklamę zamieszczał typek ze składaną drabiną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-07-2011, 02:13    Odpowiedz z cytatem

Relacja z podróży Polskim Busem:

http://b0br.blogspot.com/2011/07/relacja-z-podrozy-polskimbusem.html

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 14-07-2011, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Polski Bus rośnie w siłę. Konkurencja powinna się bać?

- Po 10 dniach od daty wejścia PolskiBus.com na rynek naszą stronę odwiedziło aż milion użytkowników, a na Facebooku przybyło nam 8 tys. fanów - cieszy się Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. Czy to realne zagrożenie dla konkurencji? - InterCity nie może lekceważyć takich ofert, zwłaszcza tych przewoźników, którzy intensyfikują przejazdy na dochodowych trasach Kraków - Warszawa - Gdańsk - ocenia ekspert z Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR" Adrian Furgalski.

Początki PolskiegoBusa zaskoczyły samych właścicieli firmy. Chętnych na tanie bilety autobusowe, których ceny zaczynają się od symbolicznej złotówki, było tak wielu, że na stronie internetowej, na której dokonuje się rezerwacji, już pierwszego dnia padł serwer, a część klientów nie dostała na czas potwierdzenia zakupu biletu. Mimo to firma nie kryje satysfakcji z początków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego miesiąca działalności na polskim rynku. Muszę przyznać, że nie spodziewaliśmy się aż tak dużego zainteresowania. Stąd na początku czerwca pojawiły się małe problemy z serwerem, które były efektem wielkiego zainteresowania naszą ofertą. Zapewniam jednak, że poradziliśmy sobie już z tym i wszystko działa sprawnie, a wszelkie potwierdzenia dokonanych transakcji dochodzą do klientów na czas - mówi Piotr Bezulski. Nie podaje jednak żadnych danych liczbowych potwierdzających, ile osób do tej pory zakupiło bilet, tłumacząc, że firma nie dysponuje jeszcze takimi danymi. - O skali zainteresowania nich świadczy to, że zaledwie po 10 dniach od daty wejścia PolskiegoBusa na rynek naszą stronę odwiedziło aż milion użytkowników, a na Facebooku przybyło nam 8 tys. fanów. Jak na 10 dni to bardzo dobry wynik - mówi dyrektor PolskiBus.com.
Rzeczywiście chętnych jest coraz więcej. W sieci roi się od komentarzy na temat usług nowego przewoźnika. Większość z nich jest pozytywna. Potwierdza to także Furgalski. - Z tego, co słyszałem, PolskiBus.com trzyma się wyznaczonych i obiecanych założeń: przejazdy są szybsze niż u innych przewoźników, autokary dobrze wyposażone, ceny są konkurencyjne, więc klienci nie są rozczarowani - mówi. Pytanie tylko, kto wystawia te cenzurki, kto jest klientem PolskiegoBusa?
- Głównie klasa średnia, a osoby plasujące się ciut wyżej od klasy średniej będą korzystać z Eurolotu - ocenia ekspert TOR-u. Furgalski prognozuje także, że oferta tego przewoźnika utrzyma się na obecnym poziomie przez dłuższy czas, bo firma raczej nie będzie chciała ryzykować drastycznych podwyżek cen biletów. - Mogą być lekkie wzrosty spowodowane warunkami zewnętrznymi, ale firma przede wszystkim będzie chciała przyzwyczaić i przywiązać do siebie pasażerów, więc nie będzie zmieniać tak szybko swojej oferty - tłumaczy.
Bezulski pytany o plany na przyszłość jest powściągliwy. - Cały czas myślimy o rozwijaniu naszej sieci połączeń, lecz w tej chwili jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o konkretach. Teraz skupiamy się przede wszystkim na tym, aby dotychczasowe połączenia pomiędzy 16 polskimi i 4 europejskimi miastami jak najlepiej funkcjonowały.

Konkurencja powinna się bać?

PolskiBus jeździ na trasach krajowych z Warszawy do Gdańska, Szczecina, Białegostoku, Poznania, Katowic, Krakowa, Lublina i Wrocławia, a także na trasach międzynarodowych z Warszawy do Berlina, Pragi i Wiednia przez Bratysławę. Bilety można nabyć w cenie od złotówki do 130 zł w zależności od trasy i terminu rezerwacji (bilety za złotówkę są na każdy przejazd limitowane w określonej liczbie, chętni muszą dokonać zakupu na zasadzie kto pierwszy, ten lepszy). Na rynku działają także inni przewoźnicy oferujący usługi zbliżone do PolskiegoBusa, np. Simple Express, który jest jedynym niskobudżetowym operatorem autokarów nad Bałtykiem, ma podobną ofertę cenową - bilety z Warszawy do Druskiennik i Wilna można kupić już od 12 zł (to 15 limitowanych miejsc promocyjnych), choć pozostałe bilety też można kupić w atrakcyjnej cenie, np. z Warszawy do Kowna i Wilna od 32 zł, a do Rygi od 73 zł. Nie należy też zapominać o Eurolocie oferującym najtańsze lotnicze połączenia pomiędzy największymi portami lotniczymi w kraju: Krakowem, Gdańskiem i Warszawą. Tutaj ceny wahają się w granicach od 175 zł do 450 zł. Specjalną konkurencją dla taniego przewoźnika nie jest kolej, a więc przede wszystkim InterCity z ofertą Tanich Linii Kolejowych. Ta spółka ma wprawdzie spore kłopoty finansowe i raczej nie obniży cen biletów, które i tak są znacznie droższe od tych oferowanych przez autokary, jednak wciąż oferują jeden z najbardziej popularnych środków transportu. Czy polskie linie kolejowe powinny się bać autobusowej konkurencji? Zdaniem rzeczniczki PKP InterCity Małgorzaty Sitkowskiej, PolskiBus nie jest konkurencją dla kolejowego przewoźnika, a w InterCity nie zauważyli spadku liczby pasażerów.

Jaka jest strategia PolskiegoBusa?

Dyrektor przewoźnika nie chce wdawać się w dywagacje na ten temat i szybko ucina, że "firma nie będzie się wypowiadać o konkurencji". - Skupiamy się wyłącznie na zagwarantowaniu klientom jak najlepszych usług i tym staramy się ich do siebie przyciągnąć - zapewnia. Tłumaczy, że "klienci sami mają prawo wyboru spośród wszystkich dostępnych na rynku ofert". - My dbamy o jakość i wygodę naszych klientów i staramy się ich przekonać takimi aspektami, jak: flota najnowocześniejszych autokarów wyposażonych w darmowe wi-fi, WC, skórzane siedzenia wewnątrz autobusu, klimatyzację oraz niska cena biletu i szybkie połączenia pomiędzy miastami. Myślę, że są to najważniejsze argumenty przemawiające za wyborem naszej oferty - dodaje.

Niech kolej nie lekceważy...

Adrian Furgalski nie uważa, by tanie autokary mogły być aż tak wielką konkurencją dla PKP, jednak jego zdaniem kolej nie powinna lekceważyć takich ofert. - Ilościowo PolskiBus ma za mało połączeń, autokarów i fizycznie miejsc, by być realną konkurencją dla InterCity lub linii lotniczych, np. Eurolotu - ocenia. Ale przyznaje: - InterCity nie może lekceważyć konkurencyjnych na rynku ofert, zwłaszcza takich jak PolskiBus, które intensyfikują przejazdy na trasach Kraków - Warszawa - Gdańsk.
Ekspert TOR-u ocenia też, że "ze strony InterCity widać wyraźne zdenerwowanie obecną sytuacją na rynku". - Pasażerowie są zdegustowani poziomem usług, nie pomaga także konieczność wstrzymania niektórych połączeń ze względu na modernizację wielu linii kolejowych, przychody IC się zmniejszają, a wydatki wciąż są wysokie. Furgalski ocenia, że PolskiBus będzie jednym z czynników, które odbiją się na kolei. - PolskiBus.com, Eurolot oraz coraz częstsze korzystanie z samochodów wpłyną na to, że w PKP znacznie zmniejszy się liczba klientów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Biznes

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 38 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36, 37, 38  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl