Wysłany: 29-12-2010, 23:49 Dworzec Polski otworzył Service Point na Centralnym
Spółka Dworzec Polski otworzyła Service Point na Centralnym
Od kilku dni pasażerom wchodzącym do hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie rzuca się w oczy żółty kontener, w którym znajduje się „Service Point” - informacja pasażerska pod marką spółki Dworzec Polski. To zapowiedź zmian na dworcach kolejowych firmowanych przez nową spółkę, która w połowie listopada rozpoczęła działalność na bazie „uśpionej” spółki Konsorcjum Taborowe SA należącej do Grupy PKP.
– Punkt informacji pasażerskiej pod marką spółki Dworzec Polski stanął w hali Dworca Centralnego na kilka dni przed świętami Bożego Narodzeniu. Chcieliśmy w ten sposób wyjść naprzeciw potrzebom pasażerów w okresie wzmożonych przewozów – wyjaśnia Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP SA.
– Docelowo wszystkie punkty informacji pasażerskiej na warszawskich dworcach mają być firmowane marką Dworzec Polski – dodaje Łukasz Kurpiewski. W przyszłości Service Pointy mają służyć nie tylko informacją dotyczącą połączeń kolejowych, ale także udzielać informacji turystycznych dotyczących np. aktualnych wydarzeń w mieście, czy miejsc, które warto odwiedzić.
źródło: Rynek Kolejowy
service point.jpg Fot. Rynek Kolejowy
Plik ściągnięto 62 raz(y) 94.39 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Może to tylko moje odczucie, ale kolorystyka paskudna.
Z drugiej strony nie jesteśmy aż tak "zangielszonym" narodem, więc może by chociaż po polsku napisać "INFORMACJA". Dobrze, że chociaż jest "I" na górze, to można się domyśleć, że można tam uzyskać informacje - tylko czy wszystkich spółek?
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Wygląd/kolorystyka, to jakaś pomyłka ale jak wiadomo, kwestia gustu i pewnie nikt się tym nie przejmuje. Wkurza mnie, że coraz więcej angielskiego, a coraz mniej polskiego. To już "informacja", "punkt informacyjny", czy choćby "centrum pasażera", nie są już rozumiane? Obciach posługiwać się j.polskim? Większość pasażerów, to zagraniczni turyści? Śmiem wątpić. A najbardziej ciekawi mnie: "W przyszłości Service Pointy mają służyć nie tylko informacją dotyczącą połączeń kolejowych, ale także udzielać informacji turystycznych dotyczących np. aktualnych wydarzeń w mieście, czy miejsc, które warto odwiedzić.". Przyszłość nieoznaczona, więc pewnie nigdy, a o jakości i aktualności tych informacji, widząc jak sobie radzą "kolejarze" w swojej branży, nawet nie chcę myśleć.
Może to tylko moje odczucie, ale kolorystyka paskudna.
Z drugiej strony nie jesteśmy aż tak "zangielszonym" narodem, więc może by chociaż po polsku napisać "INFORMACJA". Dobrze, że chociaż jest "I" na górze, to można się domyśleć, że można tam uzyskać informacje - tylko czy wszystkich spółek?
to "I" na górze jest od slowa angielskiego ! a co do pszczoly to wlasciwie po co to, jaki cel ma otwarcie takiego kontenera? No i kolorystyke sciagneli chyba z tablic informacyjnych o remontach.
W hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie rozpoczyna działalność punkt informacyjno – usługowy w swojej docelowej wersji.
Service Point mieści się w szklanym pawilonie, usytuowanym od strony pętli autobusowej. Urzędują w nim cztery podmioty: Warszawska Informacja Turystyczna, Zakład Transportu Miejskiego, Wypożyczalnia samochodów Express oraz Dworzec Polski.
Rolą Service Point jest pomoc w poruszaniu się po dworcu i mieście, a także drobne usługi jak zamawianie taksówek, miejsc w hotelach, czy wynajem samochodu.
Pracownik Informacji Turystycznej podpowie, gdzie znajdują się największe atrakcje turystyczne Warszawy, wręczy mapkę, informator o najważniejszych wydarzeniach kulturalnych w mieście i doradzi jak spędzić czas wolny w stolicy.
Przedstawiciel ZTM poinformuje jakim środkiem transportu najlepiej dotrzeć do wybranego punku w mieście, gdzie znajduje się najbliższy przystanek i jaki kupić bilet na przejazd.
Wypożyczalnia samochodów Express na życzenie podstawi podróżnemu auto. Samochody na wynajem znajdują się w pełnej gotowości zaledwie kilkanaście metrów od Service Point.
Ważnym elementem punktu – szczególnie podczas trwającego remontu – jest informacja o tym, co i gdzie mieści się na poszczególnych poziomach dworca: którędy dotrzeć na perony, gdzie kupić bilet, jaka jest najkrótsza droga do toalety, czy też gdzie można kupić prasę lub napić się kawy. Otwarte zostało również wejście na dworzec od strony Złotych Tarasów i uruchomiona jedna z jezdni pętli autobusowej.
Wszystkie duże dworce kolejowe w Polsce będą miały swój Service Point. W pierwszej kolejności pojawią się one w obiektach zmodernizowanych. Nie będą to jednak punkty z informacjami o usługach przewoźników i połączeniach pociągami. Do tego celu nadal będą służyły informacje kolejowe. Na dworcu Warszawa Centralna informacja kolejowa znajduje się już w docelowym miejscu, czyli w ciągu kasowym na hali głównej - okienka nr 1 i 2.
źródło: PKP S.A. / KOW
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nowa odsłona Service Point na dworcu Warszawa Centralna
W hali głównej Dworca Centralnego rozpoczyna działalność Service Point w swojej docelowej wersji. Punk informacyjno – usługowy mieści się w szklanym pawilonie, usytuowanym od strony pętli autobusowej. W uruchamianym warszawskim Service Point urzędują cztery podmioty: Warszawska Informacja Turystyczna, Zakład Transportu Miejskiego, Wypożyczalnia samochodów Express oraz Dworzec Polski.
Rolą Service Point jest pomoc w poruszaniu się po dworcu i mieście, a także drobne usługi, jak zamawianie taksówek, miejsc w hotelach, czy wynajem samochodu.
Pracownik Informacji Turystycznej podpowie, gdzie znajdują się największe atrakcje turystyczne Warszawy, wręczy mapkę, informator o najważniejszych wydarzeniach kulturalnych w mieście i doradzi, jak spędzić czas wolny w stolicy.
Przedstawiciel ZTM poinformuje, jakim środkiem transportu najlepiej dotrzeć do wybranego punku w mieście, gdzie znajduje się najbliższy przystanek i jaki kupić bilet na przejazd.
Wypożyczalnia samochodów Express – ekspresowo podstawi podróżnemu auto, ponieważ zaledwie kilkanaście metrów od Service Point czekają w pełnej gotowości auta na wynajem.
Ważnym elementem punktu – szczególnie podczas trwającego remontu – jest informacja o tym, co i gdzie mieści się na poszczególnych poziomach dworca: którędy dotrzeć na perony, gdzie kupić bilet, jaka jest najkrótsza droga do toalety, czy też gdzie można kupić prasę lub napić się kawy.
Wszystkie duże dworce kolejowe w Polsce będą miały swój Service Point. W pierwszej kolejności pojawią się one w obiektach zmodernizowanych. Nie będą to jednak punkty z informacjami o usługach przewoźników i połączeniach pociągami. Do tego celu nadal będą służyły informacje kolejowe.
Na dworcu Warszawa Centralna informacja kolejowa znajduje się już w docelowym miejscu, czyli w ciągu kasowym na hali głównej - okienka nr 1 i 2.
Otwarte zostało również wejście na dworzec od strony Złotych Tarasów i uruchomiona jedna z jezdni pętli autobusowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum