PKP Polskie Linie Kolejowe chcą zlecić opracowanie studium wykonalności dla przebudowy odcinka linii kolejowej nr 137. Chodzi o fragment Kędzierzyn-Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica, gdzie planowana jest również elektryfikacja. Zasadność tych prac ma określić i opracować przyszły wykonawca.
Magistrala podsudecka czeka na elektryfikację i pasażerów.
Linia podsudecka z oznaczeniem nr 137 przebiega w południowej Polsce przez teren trzech województw, łącząc Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kamieniec Ząbkowicki z Legnicą. Od lat czeka ona na elektryfikację oraz możliwość prowadzenia po niej przewozów pasażerskich. Na razie jest to nieopłacalne, a także logistycznie nieuzasadnione, bo PKP Intercity nie posiada wystarczającej liczby lokomotyw spalinowych.
Jeśli chodzi o linię nr 137, to wyobraźcie sobie że między przystankiem Legnica Piekary a Legnica Strefa budują drugi tor. Właściwie jest już gotowy i jeżdżą po nim pociągi, niestety nie mogę znaleźć w mediach zadnej informacji o tej inwestycji a jest bardzo zaskakująca. Napisałem dziś do portalu https://www.legnica.net, by zainteresowali się tematem
Czy Magistrala Podsudecka doczeka się pełnej modernizacji?
Magistrala Podsudecka wciąż czeka na kompleksową modernizację. Choć na części trasy kursują pociągi, wiele odcinków wymaga elektryfikacji i remontów. Poseł Marcin Ociepa apeluje o działania, a resort infrastruktury zapowiada prace remontowe, jednak realizacja całości planów wciąż stoi pod znakiem zapytania z powodu braku zabezpieczonych środków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum